بهترین و مناسب ترین جارو برقی کدام است ؟ | نگاهی به برند های جارو برقی

جارو برقی یکی از لوزمی است که این روز ها به جزء لاینفکی از خانه های ما مبدل گردیده است. وسیله ای که به نوعی نجات بخش نوع بشر از جاروهای سنتی هستند ، که علا رغم کمر دردها و اذیت هایی که داشتند ، کارکرد مناسب و درستی در نظافت ارائه نمی دادند. امروزه دیگر تمیز کردن محل کار و زندگی بدون داشتن این لوازم تقریبا دور از ذهن و کاری نشدنی است. لیکن همانند تمامی لوازم پر فروش و کارامد الکتریکی موجود ، این وسیله نیز از بازار داغی برخوردار بوده و تنوع و گستره انتخاب در بازار آن بی داد می کند.

لذا برای این که بتوانید مناسب ترین و کار آمد ترین گزینه موجود را از بین تمامی این محصولات که در ابعاد و ظواهر گوناگون موجودند ، انتخاب و تهیه نمایید ، نیاز به دانستن چند مورد دارید. لذا ما در این مطلب از وبلاگ خبری – آموزشی فروشگاه اینترنتی میهن کالا ، بر آن شدیم تا راهنمایی برای خرید جارو برقی مناسب برای شما عزیزان ارائه کنیم. تا ان شاء الله ، گامی باشد در راستای خرید بهینه و ارتقاء رفاه و آسایش زندگی شما. با ما همراه باشید.

انواع جارو برقی

یکی از تقسیمات رایجی که در صنعت لوازم الکتریکی و الکترونیکی رایج است ، تقسیم از نظر ظاهر می باشد. بر همین اساس جارو برقی ها از نظر ظاهر به 2 دسته تقسیم می شوند : 1- جارو برقی های ایستاده -2- جارو برقی های خوابیده

جارو برقی های ایستاده

A1021524
یک نمونه جارو برقی ایستاده

این نوع جارو برقی ها که به جارو برقی های عصایی نیز شهرت دارند ، در واقع نوعی نسبتا قدیمی تر از جارو برقی ها هستند که مخزن زباله ، موتور ، پارویی و دستگریره همگی در یک بدنه جای گرفته اند و مهمترن شاخص آن ها این است که فاقد خرطوم می باشند. گفتنی است که این جارو برقی ها از همان ابتدا محبوبیت زیادی بین خانواده های ایرانی نداشته اند و کمتر شاهد حضور آن ها در خانه هایمان بوده ایم. به هر حال گفتنی است که این مدل جارو برقی ها هم طی زمان دارای تغییرات عمده ای در بخش موتور و مخزن خود بوده اند ولیکن ظاهر کلی آن های دچار تغییرات چندانی نشده است.

از جمله معایب این جارو برقی ها ، می توانیم به ظرفیت محدود مخزن زباله و نداشتن سیستم جمع کننده سیم اشاره کرد. که اولی سبب ناکار آمد بودن این وسیله در محیط های بزرگ می شود و عامل دوم شما را مجبور خواهد کرد که سیم را به صورت دستی جمع کنید ، که ممکن است برای برخی خوش آیند نباشد. لازم به ذکر است که در مدل های پیشرفته این لوازم قسمت موتور جارو طوری طراحی شده است که به شما امکان می دهد ، آن را از بدنه جدا کرد و به صورت جاروی دستی هم از آن بهره ببرید.

جارو برقی های خوابیده

این جارو برقی ها دقیقا همان هایی هستند که با شنیدن عنوان جارو برقی در ذهن شما تداعی می شوند. در این جارو برقی ها معمولا موتور و مخزن و سیستم برق دهی در یک محفظه جداگانه تعبیه می شود و مکش ایجاد شده از طریق یک خرتوم به دسته جارو منتقل می گردد. این ها دقیقا همان جارو برقی های معمول در بین خانواده های ایرانی می باشند که شما بی شک تعداد زیادی از آن ها را ، در اشکال مختلف دیده و یا استفاده نموده اید. در واقع شاخصه ی اصلی این دستگاه ها وجود خرطومی و لوله ی فلزی آن هاست.

انواع جارو برقی از نظر کاربرد

جارو برقی ها از نظر کاربرد به سه نوع 1- صنعتی -2- نیمه صنعتی -2- خانگی  تقسیم می شوند. در این مطلب ما به علت بی ربط بودن مبحث جارو برقی های صنعتی و دارا بود آن ها از کاربرد های دیگر خارج بحث ، از پرداختن به آن ها خود داری می نماییم. ولیکن در ادامه دو دسته دیگر را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهیم.

جارو برقی های نیمه صنعتی

این جارو برقی ها معمولا دارای موتوری قدرتمند بوده و از مخازنی بزرگ بهره می گیرند. و می تواند برای مدت زمان زیادی ، بدون بروز هیچ مشکل و موردی روشن بمانند. این جارو برقی ها بع علت ماهیت عملکردشان از دارا بودن برخی تجهیزات بی نیاز هستند. به عنوان مثال لوله های فلزی این جارو برقی ها تلسکوپی نبوده و عمدتا دارای طولی ثابت است. همچنین اکثریت این جارو برقی ها دارای پارویی هایی ساده و فاقد سیستم سیم جمع کن می باشند. همچنین لوازم مذکور معمولا از شکلی بسیار ساده و طراحی سطلی شکل بهره می گیرند.

جارو برقی پاناسونیک مدل MC-YL799

از جمله معروف ترین جارو برقی های نیمه صنعتی ، می توانیم به مدل MC-YL799 اشاره نماییم. این جارو برقی که ساخت کمپانی پاناسونیک می باشد از قدرتی بالا برخوردار بوده و کیفیت مطلوبی دارد. گنجایش این دستگاه به علت طراحی سطلی شکل آن بسیار خوب و قابل توجه است. و با توجه به کیفیت عملکردی که دارد و نیز ویژگی های خوب آن ، برای انواع سالن های بزرگ همچون فروشگاه ها ، مساجد و به ویژه رستوران ها و هتل ها بسیار مناسب استفاده است. جارو برقی Panasonic MC-YL 799 از معدود مدل های جارو برقی صنعتی می باشد که دارای سیم 8 متری و سیستم سیم جمع کن است. که سبب می شود از شعاع عملکرد بالایی برخوردار باشد. همچنین این جارو برقی از قابلیت دمندگی نیز برخوردار است ، که به مزیت های ان افزوده می شود.

Panasonic mc yl799
panasonic MC-YL799

جارو برقی های خانگی

این جارو برقی ها در واقع همان جارو برقی های مورد بحث ما در این مقاله هستند که به منظور جایگزینی جارو های دستی سنتی و برای ارتقاء رفاه و آسایش زندگی انسان ها طراحی و توسعه پیدا کرده اند. از این رو امکانات بسیار زیادی روی آن ها لحاظ شده است و دارای طراحی زیبا و معمولا جمع و جوری می باشند تا در خانه های کوچک هم قابل استفاده بوده و فضای منزل را بی خودی اشغال ننمایند. شایان ذکر است که این گروه از جارو برقی ها خود به دو دسته جارو برقی های کیسه ای و جارو برقی های مخزنی یا بدون کیسه تقسیم می شوند. که همان طور که از نامشان پیداست ، تفاوت اصلی این گروه ها در بخش مخزن نگهدارنده زباله آن ها می باشد.

جارو برقی های کیسه ای

جارو برقی های کیسه دار یا جارو برقی های کیسه ای ، همان طور که از نامشان عیان است ، دارای کیسه هایی برای نگهداری از گردو خاک و زباله ی جمع شده هستند. جنس کیسه های این جارو برقی ها معمولا از پارچه ، پلیمر یا کاغذ می باشد. برخی از این دستگاه ها امکان استفاده از چند مدل کیسه را دارند و می توان در آن ها از کیسه ی دائم یا پاکت های یک بارمصرف استفاده کرد.

لازم  به اشاره است که تهیه کیسه های دائمی و پاکت های یک بار مصرف این جارو برقی ها کار سختی نبوده و تقریبا درتمامی فروشگاه ها و سوپر مارکت ها موجود می باشد.البته این مورد مشروط بر این است که پاکت های مورد استفاده در جارو برقی شما دارای ویژگی های خاصی نباشند و به زبان ساده تر معمولی باشند. والا مجبورید کیسه ها را مطابق با استاندارد و شرایطی که شرکت سازنده برای شما تعیین نموده تهیه کنید. همچنین بهتر است بدانید که هر کدام از انواع پاکت ها در دسته بندی خاصی قرار می گیرند و هر دسته بندی مختص به یک یا چند مدل جارو می باشد.

جارو برقی مدل VC208 ساخت شرکت فلر

یکی از مثال های بسیار مناسب برای جارو برقی های کیسه دار ، جارو برقی فلر مدل VC208 می باشد. این جارو برقی که از طراحی بسیار زیبا و قدرتی بالا برخوردار است ، به مخزنی با حجم قابل توجه مجهز بوده و شما را قادر می سازد تا در آن از کیسه های دائمی قابل شست و شو یا پاکت های کاغذی بهره بگیرید. از دیگر مزایای این جارو برقی می توان به بهره مندی از فیلتر هپا ( HEPA ) اشاره نمود که قدرت قابل ملاحظه ای در تصفیه هوای خروجی از جاروبرقی و جدا کردن گرد و خاک مکیده شده از آن ، دارد.

Vacuum Cleaner feller VC 208 636068617190110000
Feller VC208

طراحی ظاهری این جارو برقی بسیار جذاب است. جارو برقی مذکور از یک لوله تلسکوپی همراه با سری های مختلف من جمله سری جارو کردن کناره دیوار ، سری جارو کردن مبل و پرده و … بهره می جوید. همچنین این جارو برقی از یک کابل برق بلند به همراه خرطومی و لوله اصلی بهره مند است که باعث می شود محدوده عملکرد بالایی داشته باشد. در کل می توان گفت که این محصول شرکت فلر واقع گزینه مناسبی برای خرید بوده و در هنگام انتخاب مناسب ترین گزینه ممکن قابل تامل به شمار می رود.

جارو برقی های مخزنی

مدل های مخزنی یا همان بدون کیسه ، برای جمع آوری گرد و خاک مکیده شده توسط موتور ، از یک مخزن پلاستیکی به جای کیسه یا پاکت ، بهره می گیرند. این مخزن ها عموما شفاف هستند و در انواع پیشرفته تر معمولا توانایی فشرده سازی گرد و خاک جمع آوری شده را دارند. لازم به اشاره است که این فشرده سازی گرد و خاک مزایای زیادی دارد من جمله این که تخلیه این مخازن بسیار راحت تر از کیسه های دائمی می باشد. همچنین این فشرده سازی سبب می شود که راندمان دستگاه شما بسیار بالا برود. از جمله دیگر مزایای این جارو برقی ها می توان به سایز کوچکتر آن ها نسبت به هم رده های کیسه ایشان اشاره نمود.

جارو برقی مخزنی RoboSense VB-7720

این جارو برقی را می توان به راستی یک جارو برقی بسیار زیبا با راندمان کاری بالا عنوان کرد. طراحی خاص و زیبای این جاروبرقی در کنار توان موتور 2000 واتی آن که مکشی برابر با 360 وات را ایجاد خواهد کرد به راستی یکی از مناسب ترین گزینه های موجود به شمار می رود. از دیگر ویژگی های این جارو برقی می توانیم به دارا بودن لوله تلسکوپی و فیلتر بهداشتی  و نیز برخورداری از فیلتر خروجی HEPA 13 و گنجایش مخزن 1.2 لیتری اشاره نماییم. همچنین طول کابل این مدل به 9 متر می رسد که دامنه عملکرد آن را به صورت چشم گیری گسترده می کند.

34587 140223676 نمای کلی کالا resize
RoboSense VB-7720

همچنین این جارو برقی به قابلیت Follow Me  مجهز است. این قابلیت جارو برقی مذکور را قادر می سازد تا در هنگام نظافت شما را به صورت خودکار دنبال کند و به این ترتیب شما مجبور نخواهید بود که هی جارو برقی را به دنبال خود کشیده یا جا به جا کنید. البته این تنها قابلیت جذاب این جارو برقی نیست و این وسیله همچنین به تکنولوژی هایی چون سیستم فشرده سازی زباله  (KOMPRESSOR)، کنترل گر روی دسته ، فیلتر اسفنجی و قابلیت تخلیه آسان و بهداشتی مخزن و… مجهز است.

ویژگی ها و امکانات جارو برقی های خانگی

با توجه به گفته های بالا در می یابیم که جارو برقی های مختلف با وجود این که کار اصلیشان یکسان است ، ممکن است هر کدام دارای ویژگی های اضافی باشند که آن ها را نسبت به یک دیگر کار آمد تر کرده و به آن ها نسبت به رقبا برتری دهد. البته وجود چنین ویژگی هایی چون دنبال کردن کاربر در این لوازم الزامی نمی باشد ولی بی شک حذف هر کدام می تواند بر راندمان دستگاه و عملکرد بهینه آن تاثیر سوء گذاشته و بر استفاده راحت دستگاه تاثیر منفی بگذارد. به هر حال شناخت این امکانات منجر خواهد شد که شما نهایتا وسیله معقول و بهینه را نسبت به قیمتی که پرداخت می کنید ، تهیه نمایید. از این رو در زیر به معرفی و توضیح مختصر برخی از این امکانات می پردازیم:

لوله های تلسکوپی

این لوله ها که از جنس فلز ساخت می شوند معمولا برای استفاده در شرایط خاص یا برای تطبیق با قد کاربر قابل تنظیم بوده و برای این کار از مکانیسمی تحت عنوان مکانیسم تلسکوپی بهره می جویند. از این رو به آن ها لوله های تلسکوپی گفته می شود. مکانیس کار این لوله ها معمولا به این صورت است که دو لوله ، یکی در درون دیگر ، قرار دارند و می توانند روی هم بلغزند.

همچنین معمولا روی لوله پایینی تعدادی تو رفتگی کوچک تعبیه گردیده است که لوله بالایی با استفاده از مکانیزم خود می تواند در اندازه های معین ، با استفاده از این تو رفتگی ها ثابت شده و لوله را به اندازه دلخواه در بیاورد. برای آزاد کردن گیره لوله های تلسکوپی و تغییر اندازه آن ها نیز معمولا دکمه های ساده یا دکمه های پیشرفته استوانه ای شکل در نظر گرفته می شوند. مزیت دکمه های استوانه ای شکل این است که در این دکمه ها شما می توانید به راحتی با کشیدن دکمه به سمت دلخواه ، اندازه لوله را تغییر دهید.

لوله خرطومی

لوله های خرطومی عمدتا ساختاری منعطف دارند. و این بدان منظور است که بتوانند به راحتی به چپ و راست، عقب و جلو حرکت کنند و در همین حین قطع نشده و یا تا نشوند. این لوله‌ها معمولا از جنس پلاستیک هستند. و در مدل های گران قیمت تر چین های لوله دیده نمی شود. چرا که در این مدل های معمولا روکشی از الیاف پلیمری بر روی لوله خرطومی کشیده می شود که از دیده شدن آن جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که طول عمر این لوله ها بیشتر بوده ولیکن تهیه ی مجدد آن ها کاری دشواری است و همچنین نیاز به پرداخت هزینه ی زیاد دارد.

لوله جاروبرقی
لوله خرطومی جارو برقی

در رابطه با لوله های خرطومی همچنین باید بدانید که این لوله ها می بایست در اندازه استاندارد و مناسب که حداکثر حدود 2 متر است تهیه و استفاده شوند و بلندی بیش از حد یا کوتاهی غیر معمول آن ، هر دو سبب ایجاد سختی در استفاده از جارو برقی خواهد شد. همچنین داشتن لوله خرطومی بلند تر در جارو برقی ها همواره با کاهش قدرت مانور لوله و نیز افت قدرت مکش کلی ، خواهد بود. لذا فریب طول بلند لوله خرطومی را که در برخی تبلیغات بدان اشاره می شود نخورید.

محل اتصال لوله خرطومی به بدنه

در برخی از جارو برقی های کیسه ای ، معمولا مکانیسم نقطه اتصال لوله خرطومی به بدنه جوری طراحی می شود که شما قادر به جدا سازی این لوله به راحتی خواهید بود. این مکانیسم علاوه بر این که برای شما در تمیز کاری جارو برقی و یا تعویض راحت لوله خرطومی در صورت خرابی ، بسیار سودمند خواهد بود ، همچنین سبب می شود که لوله بتواند به راحتی به هر جهت های دلخواه چرخیده و سبب خواهد شد که شما از قدرت مانور بیشتری در هنگام جارو کردن خانه تان ، برخوردار باشید. شایان اشاره است که این مکانیسم در جارو برقی های مخزنی ، به علت نحوه طراحی و شیوه عملکردشان ، قابل به کار گیری نبوده و این جارو برقی ها اکثر قریب به اتفاق از چنین قابلیتی محرومند.

دستگیره

دستگیره شاید به نظر بسیاری از افراد دارای اهمیت بالایی نباشد اما در واقع یکی از بخش های مهم جاروبرقی به شمار می رود. چرا که این قسمت از بخش هایی است که مستقیما با کاربر در ارتباط می باشد. از این رو شکل ناصحیح آن کاربری دستگاه را بسیار دشوار خواهد کرد. در مدل های ارزان قیمت و اقتصادی معمولا دستگیره ی جارو خمیده است و با یک انحنای ملایم خرطومی را به لوله ی فلزی متصل می کند. ولی در مدل های گران تر ، معمولا دقت بیشتری در طراحی این قسمت لحاظ شده و دسته جارو برقی از ارگونومی بیشتری برخوردار می باشد که فشار کمتری به دست کاربر وارد خواهد ساخت.

کنترل روی دسته

یکی از مواردی که معمولا در انتخاب جارو برقی برای افراد مهم است و در انتخاب آن ها تاثیر گذاری زیادی دارد ، وجود کنترل قدرت موتور و دکمه ی خاموش و روشن جارو روی دسته است. در دستگاه هایی که فاقد این ویژگی هستند کاربر برای روشن و خاموش کردن و تغییر قدرت موتور یا همان قدرت مکش ، مجبور است خم شده و از روی بدنه این کار را انجام دهد. لذا چنانکه شما کمر درد دارید یا در سنی هستید که خم و راست شدن برای شما دشوار بوده یا مضر است ، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از جارو برقی های دارای این قابلیت استفاده نمایید.

پارویی

به قسمتی از جارو برقی که روی زمین قرار می گیرد و مکش از طریق آن انجام می گیرد ، پارویی گفته می شود. این قسمت به این علت پارویی نامیده می شود که شکل آن اندکی شبیه به پارو های قدیمی بوده و نیز شیوه کشیدن آن شبیه به شیوه پارو کشی فرش ها در روش شستشوی سنتی فرش می باشد. در رابطه با این قطعه باید بگوییم که بسیاری از جاروهای موجود از پارویی های ساده بهره می برند که تنها با فشردن یک دکمه ی پدالی روی آن ، برس تعبیه شده در زیر آن بیرون می آید ، تا جارو کردن فرش ها و موکت ها بهتر انجام شود.

13970910 10091017
پارویی جارو برقی ساخت کمپانی فلیپس

لیکن برخی جاروها به همراه پارویی های مخصوص برای کارهای خاص عرضه می شوند و درواقع بیش از یک پارویی دارند. البته خیلی وقت ها این پارویی های متنوع تنها به درد تبلیغات می خورند و در طول عمر جارو از آن ها استفاده نمی شود. این در حالی است که برخی شرکت های با تغییر ظاهری و ساختاری در پارویی های اصلی مرسوم ، عملکرد آن را بهبود بخشیده و کارایی آن ها را بالا برده اند. گفتنی است که در این پارویی ها با بهره گیری از تغییراتی که در شکل از حالت خطی به نوک تیز و نیز ایجاد مجاری متعدد و هدفمند در زیر پارویی انجام شده است ، بعلاوه نصب چرخ های متعدد و کار آمد و برخی قسمت های چرخان و غیره ، همه و همه سبب شده است که شاهد بهبود چشم گیری در عملکرد همان پارویی های اصلی باشیم.

سری های متعدد

سری ها در واقع همان قطعات کوچکی هستند که معمولا همراه جارو برقی ها به کاربر ارائه می شوند و معمولا دارای جایگاهی در درون بدنه جارو برقی هستند. ( عمدتا در زیر درب محفظه کیسه ، در جارو برقی های کیسه ای ). هر کدام از این سری ها یک شکل خاص به خود را دارند و برای کار و منظور خاصی طراحی و ساخته شده‌اند. از جمله معروف ترین این سری ها می توانیم به سری گوشه و کناره و سری برسی اشاره نماییم.

قابل بیان است که برخی تولید کنندگان طی یک حرکت خلاقانه ، طوری این سری ها را به هم متصل درست کرده اند که به شکل یک قطعه در اختیار کاربر قرار می گیرند و به این ترتیب نگهداری آن ها و استفاده از آن ها راحت تر می شود. از جمله کاربرد های شایع این سری ها می توانیم به تمیز کردن قرنیزها ، بین کوسن های مبل و پرده های ضخیم و … اشاره کرد.

نشانگر پر بودن مخزن

احتمالا این نشانگر هیچ وقت در جاروهای بدون کیسه استفاده نشود. چرا که این جارو برقی ها همگی دارای مخزن های شفاف بوده و میزان آشغال جمع شده در آن‌ها دیده می شود. نشانگر پر بودن مخزن در جاروهای کیسه ای کاربرد زیادی دارد و به صورت یک نوار قرمز یا چراغ روشن شده و کاربر را از پر بودن کیسه مطلع می سازد ، تا کیسه را خالی یا تعویض کند نماید.

چرخ های جارو برقی

چرخ ها را می توان از مهم ترین و تاثیر گذار ترین عوامل در قدرت مانور جارو برقی عنوان کرد. شیوه تعبیه چرخ ها در جارو برقی معمولا به دو روش انجام می گیرد. که یکی به شکل نصب در کنار ها و دیگری به شیوه استفاده از چرخ های مخفی است ، که در زیر دستگاه نصب می شود. البته گفتنی است که در استفاده از شیوه نصب چرخ در کناره ها ، معمولا یک چرخ مخفی دوار هم در زیر دستگاه نصب می شود تا قدرت مانور آن را بالا ببرد. . بزرگ بودن چرخ ها و چرخش راحت آن ها باعث می ‌شود تا جارو روی سطوح مختلف به آسانی حرکت کند.

سیم برق و سیستم جمع کننده سیم

این قابلیت امروزه تقریبا در میان تمامی جارو برقی های موجود در خانه های ما عمومیت دارد. این سیستم که وظیفه جمع کردن و نگهداری از کابل دستگاه را بر عهده دارد ، معمولا با استفاده از یک دکمه پدالی شکل فعال شده و سیم را به داخل بدنه دستگاه کشده و به صورت مرتب دور یک قرقره می پیچد. همچنین در جارو برقی های جدید این قسمت دارای قابلیت اخطار دهی ، در صورت کشیده شدن بیش از حد سیم جارو برقی می باشد.

کابل برق جارو برقی های خانگی نیز معمولا بین 6 تا 9 متر می باشد. البته می توان گفت که با توجه به امکان استفاده به میزان دلخواه از طول سیم برق هر چه سیم برق طولان ‌تر، بهتر. ولیکن این تنها در حالتی است این طول با سیم جمع کن مورد استفاده همخوانی داشته باشد و طول سیم برق مسبب افزایش حجم کلی جارو برقی نشود.

دمنده یا بلیور

در برخی از جارو برقی ها شما می توانید از هوای خروجی موتور به منظور دمنده استفاده کنید. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که گرد و خاک و تار عنکبوت هایی را که در برخی از قسمت ها مانند گوشه های سقف هستند را با استفاده از وزش هوای ناشی از دمنده ، از آن قسمت ها جدا کنید. برای استفاده از این ویژگی در برخی از جارو برقی ها ، شما می باید  لوله جاروبرقی را به خروجی هوا ( که برخی تولید کنندگان این قسمت را اگزوز می نامند ) وصل کرده و از باد پرقدرت دستگاه استفاده کنید. منتها توجه داشته باشید که هوای خروجی از اگزوز جارو از هیچ فیلتری رد نمی شود بنابر این ممکن است حاوی گرد و خاک و ذرات معلق باشد.

فیلترها

هوای مکیده شده توسط موتور جارو معمولا در مسیر خود از فیلترهای تعبیه شده در جارو عبور کرده و سپس از دستگاه خارج می شود. این یکی از آن خصوصیاتی است که  تقریباً تمام جاروهای خانگی از آن بهره می برند. قابل اشاره است که این روزها اکثر جارو برگی های موجود در بازار لوازم خانگی برقی دارای حداقل یک فیلتر و آن‌ هم از نوع فیلتر «هپا» هستند.

acpst2670 1
یک نمونه فیلتر هپا جارو برقی

البته این تنها نوع فیلتر نیست و ما فیلترهای دیگر مانند فیلترهای نانو، میکرو فیلترها ، نانو سیلورها ، فیلترهای سایکلون ، فوم و … را هم داریم که ممکن است در جارو برقی مورد نظر شما توسط تولید کنندگان نصب شده باشند. در رابطه با این قسمت باید بدانید که اکثر این فیلترها قابل شستشو یا تعویض هستند. همچنین لازم به ذکر است که استفاده از فیلترهای متعدد معمولا در جاروهای بدون کیسه صورت می پذیرد و جاروهای کیسه ای عمدتا تنها از یک فیلتر هپا بهره می برند. درضمن توجه داشته باشید که عدم تمیز کاری یا تعویض این فیلترها می تواند تأثیر منفی بسزایی بر عملکرد و صدای جارو برقی شما بگذارد.

صدای جارو برقی

جارو برقی ها قدیمی عموما از صدای بلندی برخوردار بودند که از فعالیت موتور و مکیدن هوا ناشی می شد. صدایی که گاها آنقدر بلند بود که باعث ترسیدن بچه های خورد سال شده و آن ها را به گریه می انداخت. البته معمولا استفاده از جارو برقی مداوم نیست و شاید در طولانی ترین زمان در یک دور جاروکشی یک یا دو ساعت آن هم به صورت منقطع از آن استفاده شود. لیکن این صدا حتی در طی همین زمان کوتاه هم می تواند آزار دهنده باشد و گوش های شما را اذیت کند.

به هر حال این مورد بیشتر به خود شما مربوط است و ما از افراد مختلف ، نظرات مختلفی در رابطه با صدای جارو برقی می شنویم. برخی آن را قابل تحمل می دانند ولیکن ممکن است عده ای نتوانند آن را تحمل کرده و به هر قیمتی در صدد رفع آن بر آیند. لیکن تولید کنندگان جارو برقی های جدید در این رابطه بیکار ننشسته اند و تمرکز زیادی صرف کاهش صدای موتور جارو برقی ها کرده اند.

از جمله نکات مهمی که در رابطه با صدای جارو برقی باید به شما گوش زد کنیم ، این است که این صدای بلند عمدتا به خاطر عایق نبودن بدنه و اطراف موتور است. و ربطی به نوع جارو برقی شما ندارد. به عبارت دیگر در حقیقت تفاوت چندانی بین جاروهای با کیسه یا بدون کیسه ازنظر میزان صدا نیست و یک جارو برقی کیسه ای می تواند صدایی بیش از یک جارو مخزنی با قدرت موتور برابر داشته باشد و بالعکس.

به هر حال چنان که این صدا خیلی شما را اذیت می کند و دوست دارید به هر قیمتی از شر آن خلاص شوید ، خبر خوب این که برخی شرکت های خاص با عایق بندی خاص و استفاده از مایعات در اطراف موتور باعث حذف حداکثری صدای موتور می شوند. ولیکن این جارو برقی ها به دلیل تکنولوژی بالایی که در آن ها به کار رفته است ، معمولا از قیمت بالایی بر خوردارند. که از نظر بسیاری از مردم حذف صدا به این قیمت بالا نمی ارزد و ترجیح می دهند که به جای پرداخت مخارج بالا تر صبر و تحمل بیشتری پیشه کنند.

قدرت جارو برقی

جارو برقی های گوناگون دارای قدرت مکش متفاوتی هستند. این قدرت مکش معمولا با واحد وات اندازه گیری می شود. و این میزان معمولا روی بدنه جارو برقی نوشته می شود. در حال حاضر جارو برقی هایی با قدرت 1500 تا 2200 وات در بازار موجودند. البته شاید برخی محصولات 1000 تا 1300 واتی هم موجود باشد ، منتها این محصولات به علت صدای بالایی که تولید می کنند و قدرت کمی که در مکش دارند ، دیگر طرفداران زیادی نداشته و خرید آن ها را اصلا به شما پیشنهاد نمی کنیم. همچنین بهتر است که بدانید در محصولات جدید جارو برقی که امروزه در بازار موجود هستند ، شما امکان تنظیم قدرت مکش با بهره گیری از چند دکمه و یا یک اهرم چرخان را دارید و می توانید این مقدار را حدودا بین 1300 تا 2200 تنظیم نمایید. این عملکرد در واقع مزیتی می باشد که به شما امکان می دهد برای تمیز کردن فرش ها و مکان های آلوده تر از قدرت بیشتر و برای نظافت سنگ و سرامیک یا پارکت خانه ، از قدرت کمتری استفاده کنید.

Best Vacuum Cleaners Buyers Guide Reviews e1520443466219

برخی نکات کلیدی

در زمان خرید جارو برقی ، متاسفانه خیلی از افراد تنها به ظاهر آن اهمیت می دهند و اصلا به امکانات و قابلیت های آن توجه نمی کنند. اما حقیقت این است که در بحث خرید جارو برقی ، ظاهر آن در واقع آخرین چیزی است که ارزش اهمیت دادن را دارد. که این موضوع هم کاملا سلیقه ای است و کاملا به خود خریدار ربط دارد. البته توجه داشته باشید که منظور ما در اینجا از ظاهر جارو برقی ابعاد آن نیست.

مسلما یک جارو برقی با ابعاد بزرگ به هیچ وجه مناسب استفاده در یک خانه کوچک با اسباب و اساسیه کم نخواهد بود.بعلاوه توجه داشته باشید که وزن جارو برقی هم از اهمیت بسیار بالیی برخوردار است. البته این امر صحت دارد که معمولا حرکت جارو برقی روی چرخایش و بر روی زمین می باشد ولیکن چنان که وزن جارو برقی زیاد باشد در مواردی که شما نیاز به جا به جایی عمودی آن پیدا می کنید ، کارتان بسیار دشوار خواهد بود و ممکن است اذیت شود.

نکته دیگر انتخاب جارو برقی از بین انواع کیسه ای و بدون کیسه است. در این رابطه باید بگوییم که این کار بستگی به حوصله خود شما دارد. منظور از حوصله در اینجا این است که مخزن و فیلتر جارو برقی های بدون کیسه باید شسته و تمیز شوند. البته این امر ممکن است شامل جارو برقی های کیسه ای هم می شود. به این معنی که اگر شما در جارو برقی کیسه ای خود از کیسه های دائمی استفاده کنید ، باز هم مجبور به خالی کردن و شست و شوی کیسه خواهید بود. منتها چنان که قصد بهره گیری از کیسه های یک بار مصرف را داشته باشید ، در این صورت اوضاع فرق کرده و شما تنها زحمت خرید آن را خواهید کشید ، منتها این امر دارای هزینه های دائمی خواهد بود که بر شما تحمیل می شود.

عامل مهم دیگر توان یا قدرت موتور جارو برقی می باشد که همان طور که بالاتر نیز اشاره کردیم معمولا به واسطه یک عدد نشان داده می شود و واحد آن وات است. جارو های خانگی به صورت عمومی توانی مابین بازه ی ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ وات دارند. اما تمام ماجرا به اینجا ختم نمی شود بلکه توان مکش نیز مطرح است. این عدد که همواره عددی کمتر از توان موتور می باشد در واقع همان مقداری است که برای کاربران دارای اهمیت بالایی می باشد. حقیقت آشکار این است که بی شک موتوری با توان بالا تر ، قدرت مکش یا همان AirWatt بالاتری هم دارد اما دو جارو برقی با قدرت موتور یکسان می توانند دارای قدرت مکش بسیار متفاوتی باشند. این اختلاف در واقع ازشکل پارویی ، طول و اتصالات لوله ها و عایق بندی بدنه و … ناشی می شود.

لب مطلب این که بین قدرت مکش و قدرت موتور تفاوت زیادی است و قدرت مکش بی شک تابع طراحی و ساختار کلی جارو برقی و نیز شکل و ساختار قطعاتی چون پارویی و لوله خرطومی و لوله تلسکوپی و … خواهد بود. در این رابطه حتما به این امر نیز توجه داشته باشید که برخی از فروشنده های مکار ، برای فریب دادن شما لوله خرطومی را جدا کرده و با چسباندن دستشان به ورودی هوا روی بدنه اقدام به نشان دادن قدرت مکش می کنند ، ولیکن این کار درست نیست و این قسمت نشان دهنده قدرت واقعی مکش نیست ، بلکه قدرت مکش باید در سر پارویی و در هنگام نصب کامل لوله ها تست شود ، تا تاثیر خود پارویی ، لوله خرطومی و دیگر قطعات جارو برقی بر روی قدرت مکش نهایی معیین گردد.

which vacuum 2x1 lowres

سخن نهایی

در فوق ما تا جایی که در توانمان بود خصوصیات و ویژگی های یک جارو برقی خوب را خدمت شما دوستان بیان کردم ، تا بتوانید با توجه به گفته های فوق محصول مناسب و مورد نظر خود را یافته و تهیه نمایید. لیکن حواستان باشد ، چرا که فروشندگان گوناگون ، با چرب زبانی ممکن است سعی در گمراهی شما داشته باشند. لذا قبل از خرید حتما خصوصیات محصول خود را از منابع معتبر موجود چک کرده و آگاهانه اقدام به تهیه محصول خود باشید. همچنین باید حواستان به اجناس فیکی که امروزه در سراسر بازار پخش شده اند باشد.

همچنین شما در صورت تمایل می توانید مدل های مختلف جارو برقی را در فروشگاه اینترنتی ما مشاهده کرده و به مقایسه آن ها باهم بپردازید. افتخار ما این است که اجناس اصل را با نازل ترین قیمت موجود در فروشگاه های بانه ، گناوه و هندیجان ، در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر ، با ما همراه باشید.

3 دیدگاه در “بهترین و مناسب ترین جارو برقی کدام است ؟ | نگاهی به برند های جارو برقی

  1. آکو بیری گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

  3. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو