درباره شرکت ال جی | تاریخچه و حوزه فعالیت ال جی

شرکت ال جی در سال 1958 فعالیتش را آغاز کرد و در طول فعالیش محصولاتی با کیفیت فوق العاده را تولید کرده است که کاربران فراوانی را جذب خود کرده است. در حال حاضر این شرکت از برترین برند تولید کننده ی لوازم خانگی است، محصولات این برند خوش نام دارای فناوری های خاصی هستند که به واسطه ی آن ها این تولیدات کارایی عالی یافته اند. شرکت ال جی در بخش های مختلف فعالیت می کند که از برترین و بزرگ ترین این بخش ها ال جی الکترونیکس می باشد که لوازم خانگی و دیجیتال در این قسمت تولید خواهند شد. در حال حاضر شرکت ال جی محصولاتی متنوع از جمله تلویزیون ، یخچال فریزر، ساید بای ساید، موبایل، تبلت، گجت های اسمارت پوشیدنی و … را تولید و روانه ی بازار خواهد کرد.

درباره شرکت ال جی

تاریخچه ی شرکت ال جی

شرکت ال جی در سال 1958 توسط Koo In-Hwoi پایه گذاری شد. پایه های مستحکم این شرکت به مرور و با عرضه محصولات فوق العاده روز به روز فقوی تر شده است و بدون شک این بخش از موفقیت را مدیون ذهن توانای موسس آن کوو این هوی می باشد. این برند از نوآورترین شرکت های کره ایست که محصولات با تنوع بالا را به مصرف کنندگان عرضه کرده است. شرکت Lucky Goldstar یا به اختصار LG که به صورت تخصصی تولید لوام خانگی را شروع کرد، در حال حاضر یکی از برترین تولید کنندگان این محصولات است و همچنین محصولات دیجیتال و هوشمند را نیز به ارائه ی نوآوری های بی نظیر ارائه خواهد داد. در واقع شرکت ال جی جزو تولید کنندگانی است که کیفیت را معنا کرده است و سایر برندها مجبورند با تولید محصولات عالی به عنوان رقیبی برای این شرکت فعالیت کنند؛ این خود سبب پیشرفت و وجود رقابت در بین سایر برندها نیز خواهد شد.
محصولات فراوانی برای اولین بار در شرکت ال جی تولید شده اند و پس از آن در سایر برندها نیز توسعه یافته اند و یا کپی از آن محصولات تولید شده است. شرکت ال جی در ابتدای راه از ادغام دو شرکت گلدستار و لاکی پدید آمد تا از تجاب این دو شرکت موفق استفاده کند و با تولید محصولاتی با کیفیت بالا به سرعت جا در دل مصرف کنندگان باز کرد. شعار شرکت ال جی Life’s Good می باشد و می توان به جرات گفت تولید محصولات عالی در این برند در جهت تحقق این شعار می باشد و مصرف کنندگان با استفاده از محصولات این برند زندگی خوب را تجربه خواهند کرد.

تاریخچه شرکت ال جی

ارائه ی اولین تولیدات ال جی

یک سال پس از شروع فعالیت شرکت ال جی و در تاریخ 15 نوامبر 1959 اولین محصول تولیدی ال جی معرفی شد. این محصول رادیویی بود که پیام ها را مبادله می کرد. بزرگ ترین و مهم ترین پیای که از این رادیو مخابره شد آغاز حضور کشور کره در عرصه ی صنعت الکترونیک بود. آوازه ی این پیام ارزشمند هنوز هم با ارائه ی تولیداتی با سطح بالای کیفیت در این برند شنیده خواهد شد.در سال 1960 حوزه ی فعالیت شرکت ال جی وسیع تر شده و بخش تولید محصولات شیمیایی و الکترونیکی به ال جی اضافه شد تا با ارائه ی اولین فن در سال بعد یک بار دیگر این شرکت کره ای جان تازه ای بگیرد و محصولی جدید تولید کند. کره ای ها اولین تلفن تولیدی در خاک خود را توسط شرکت ال جی و در سال 1962 دیدند. در همین سال ال جی پا فراتر از مرزهای کره گذاشت و با ارائه محصولاتش در سایر کشورها بازار وسیع تری را از آن خود کرد. این سفر خارجی برای ال جی همراه با موفقیت و پیشرفت بسیاری بود و این برند خوش نام بازاری جدید برای فروش محصولاتش یافت.

نخستین رادیوی شرکت ال جی

اصلی ترین حوزه های فعالیت شرکت ال جی

لوازم صوتی و تصویری

محصولات صوتی و تصویری ال جی در بخش سرگرمی های خانگی این شرکت تولید خواهند شد. در این بخش محصولاتی همچون انواع تلویزیون ها از قبیل پلاسما، LCD ، LED ، OLED و تلویزیون های اسمارت تولید خواهند شد. البته محصولاتی دیگری همچون انواع پخش کننده های بلوری، پخش کننده ی DVD و CD ، فلش مموری، مانیتور، سینما خانگی و … در شرکت ال جی تولید خواهند شد.

تلویزیون ل جی

موبایل و ارتباطات

تلفن های همراه شرکت ال جی در بخش ارتباط موبایل این برند تولید خواهند شد. محصولاتی دیگر از قبیل لوازم ارتباطی و کامپیوترهای شخصی در این بخش تولید خواهند شد. یکی از بخش های موفق ال جی در این محصولات می باشد که توانست در سال 2010 سهم 8.4 درصدی از بازار را به خود اختصاص دهد.

موبایل ال جی

لوازم خانگی

شرکت ال جی در بخش لوازم خانگی خود محصولاتی همچون ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال، اجاق گاز، مایکروویو، فر توکار، کمپرسور و موتورهای الکتریکی را تولید و عرضه خواهد کرد. این بخش در سال 2007 در حدود 29 درصد درآمد شرکت ال جی را به خود اختصاص داد و جزو بخش های پرطرفداری است که نظر مصرف کنندگان فراوانی را به تولیدات این بخش جلب کرده است.

لوازم خانگی ال جی

تهویه هوا

شرکت کره ای ال جی در تولید انواع کولرهای گازی و دستگاه های تهویه کننده ی هوا بسیار موفق عمل کرده است؛ این محصولات در بخش تهویه ی هوا و راهکارهای انرژی تولید شده اند.

بخش تهویه هوا شرکت ال جی

صنعت خودرو

ال جی با تولید خودرو الکترونیکی و تجهیزات این محصولات کیفیت بالایی را در این بخش نیز ایجاد خواهد کرد. محصولات تولید شده در این حوزه شامل لوازم آسایش و ایمنی، مهمندسی خودرو و تجهیزات اطلاعات و سرگرمی می باشد.

صنعت خودرو در شرکت ال جی

نگاهی گذرا به تولیدات شرکت ال جی در مدت فعالیتش

سال 1966 اولین تلویزیون سیاه و سفید در ال جی تولید شد. دو سال بعد از آن این برند کره ای دستگاه تهویه ی مطبوع را ساخت، همچنین شعبه ی دیگر از ال جی در کشور نیویورک شروع به فعالیت کرد. سال 1978 نیز نماینده ای دیگر از شرکت ال جی در ایالات متحده شروع به فعالیت کرد. توجه ویژه ی ال جی به محصولات صوتی و تصویری سبب شد اولین تلویزیون رنگی کره ای در سال 1981 در این برند تولید شود. در سال 1989 اولین مرکز تحقیقاتی فناوری جهت پیشرفت بیشتر با تایید وزارت علم و فناوری در این شرکت پایه گذاری شد. سال 1997 تلفن همراه دیجیتال در آمریکا برای Ameritech و GTE تولید شد. سال بعد شرکت ال جی اولین تلویزیون 60 اینچی را در دنیا تولید کرد، این تلویزیون پلاسما آغازی برای تولید تولید تلویزیون های غول پیکر بود. اولین یخچال اینترنتی در سال 2000 در شرکت ال جی تولید شد. تلفن GSM که از محصولات شرکت ال جی بود در سال 2001 به روسیه، اندونزی و ایتالیا سفر کرد تا در میان کاربران این کشورها محبوبیت یابد و مورد استفاده قرار گیرد.

تاریخچه موبایل ال جی

شرکت ال جی با تقسیم به دو بخش LG Electronics و LG Corporationدر سال 2002 حوزه فعالیتش را وسیع تر و در کنار آن تخصصی تر کرد. سال بعد موبایل GSM به اروپای شمالی و خاورمیانه صادر شد. سال 2004 نیز شرکت ال جی یک بار دیگر در حوزه ی تولید تلویزیون خودنمایی کرد و با تولید تلویزیون پلاسما 71 اینچ و همچنین اولین LCD با سایز 55 اینچ اولین برند در تولید این محصولات نام گرفت. سال 2005 شرکت ال جی در رده ی چهارم تولید موبایل ایستاد. رقم خوردن موفقیت های بزرگ در سال 2006 نیز ادامه داشت و این برند بزرگ علاوه بر تولید اولین تلویزیون پلاسما 60 اینچ تک لایه HD PDP و تلویزیون LCD با سایز 100 اینچ، موبایل های سری Black را نیز تولید و روانه ی بازار کرد. پیشرفت در زمینه ی تولید تلفن همراه در شرکت ال جی سبب شد در سال 2008 اولین هدست ترکیبی موبایل تولید شود و سال بعد نیز شرکت ال جی در رده ی سوم تولید موبایل قرار بگیرد و در همین سال نیز اولین موبایل آندرویدیش را تولید و عرضه کند. سال 2010 نیز سریع ترین موبایل با پردازنده ی 2 هسته ای در شرکت ال جی تولید و روانه ی بازار شد. سال 2011 نیز تلفن های همراه ال جی از شبکه ی 4G پشتبانی کردند و همچنین پشتیبانی از شبکه ی Optimus LTE نیز در همین سال در موبایل های این شرکت رواج یافت؛ تلفن های 4G عنوان پرفروش ترین را در این سال به خود اختصاص دادند. سال 2012 نیز با همکاری گوگل موبایل نکسوس 4 در ال جی تولید شد. نخستین تلویزیون OLED ال جی در سال 2013 تولید شد و اولین جی پد نیز در همین سال تولید و روانه بازار شد.

تلویزیون ال جی

از سال 2010 شرکت ال جی در تولید چه محصولاتی اولین بوده است؟

موفقیت مداوم ال جی به دلیل نوآوری و خلاقیت این کمپانی بزرگ در ساخت محصولات نوآورانه و با کاربردهای عالی است. از جدیدترین نوآوری هایی که این شرکت بزرگ و خوش نام برای اولین بار در سطح جهانی تولید شد می توان به راه اندازی عینک سه بعدی در سال 2011، اولین تلویزیون ULTRA HD در سال 2012 ، اضافه کردن قابلیت HomeChat در تولیدات 2013 و همچنین معرفی تلویزیون های اسمارت مبتنی بر WebOS در سال 2014 اشاره کرد. البته این موارد تنها محصولات و نوآوری های شرکت ال جی در سال های اخیر نیستند، اما برترین ها می باشند.

 

محصولات ال جی ساخت کجاست؟

شرکت بزرگ ال جی در سراسر جهان بخش های بزرگی را تاسیس کرده است تا محصولاتش در این بخش تولید شده و به بازار جهانی عرضه شوند. در اصل شرکت ال جی ، یک کمپانی کره ای است که به مرور شعبه های مختلفی را در تاسیس کرده است. این بخش ها محصولات اصلی را تولید خواهند کرد با این تفاوت که ساخت کره نیستند. نزدیک بودن بازار پخش به این کشورها و همچنین پایین آمدن قیمت تمام شده ی اجناس در واقع از اصلی ترین دلایل تولید محصولات شرکت ال جی در سایر کشورهاست. این محصولات تولید شده در هر کشوری باشند دارای کیفیت عالی و اصلی می باشند.

محصولات شرکت ال جی ساخت کجاست

کلام آخر…

به گفته ی شرکت ال جی این برند خوش نام تنها به دلیل ایجاد تجربه ی زندگی متفاوت و پرمعنا دست به تولید محصولاتش زده است. نگاه به تاریخچه ی این شرکت و همچنین دیدن محصولاتی که تولید کرده است، به خوبی این ادعا را ثابت می کنند. فعالیت های ال جی جهت تحقق بخشیدن و رسیدن به این هدف می باشند. نوآوری هایی که در شرکت ال جی اتفاق می افتد سبب پیشرفت در سایر برندها نیز خواهد شد، زیرا سایر تولید کنندگان نیز لازم است برای عقب نیافتدن از الی جی لوازم خود را تئسعه دهند و مدل هایی با کیفیت بالا را تولید کنند. محصولات شرکت ال جی یکی از پرفروش ترین تولیدات می باشد، بدون شک با ارائه محصولات عالی و باکیفیت است که اکنون در چنین جایگاه ارزشمندی قرار گرفته است.

[review]

1 دیدگاه در “درباره شرکت ال جی | تاریخچه و حوزه فعالیت ال جی

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو