معرفی جدیدترین و بهترین تلویزیون های 49 اینچ ال جی در سال 2020

ال جی یکی از سه برند برتر ساخت تلویزیون در ایران و جهان به شمار می‌رود. ال جی ارائه دهنده بهترین کیفیت تلویزیون با تکیه بر فناوری اولد (OLED) است. تلویزیون های فورکِی و هوشمند در اندازه 49 اینچ از جمله پرفروش ترین‌ها در بازار ایران هستند. تلویزیون های 49 اینچ اندازه بسیار مناسبی برای بسیاری از خانواده‌ها دارند. این تلویزیون‌ها برای نمایش دادن رزولوشن فورکِی (4K) بسیار مناسب هستند. در این مقاله از میهن کالا مگ به معرفی بهترین تلویزیون های 49 اینچ ال جی در سال 2020 می‌پردازیم.

چرا باید تلویزیون ال جی بخریم؟

  • تلویزیون های ال جی در مدل‌های ال ای دی (LED)، اولد (OLED)، نانوسل و رول شونده تولید شده‌اند.
  • مدل‌های اولد و نانوسل ال جی بهترین کیفیت تصویر را ارائه می‌دهند.
  • تلویزیون های ال جی اولد و نانوسل در اندازه‌های بزرگ‌تر از 60 اینچ بسیار گران خواهند شد.
  • مدل‌های ال ای دی (LED) ال‌جی با همتاهای خود در شرکت سامسونگ تفاوت آن‌چنانی ندارند.
  • اولد‌ها در مقایسه با کولد (QLED) کیفیت تصویر بهتری دارند.
  • رنگ‌های مشکی و تیره را با بالاترین کیفیت نشان می‌دهند.
  • از نظر روشنایی محدودیت دارند که این محدودیت در تلویزیون های کولد مشاهده نمی‌شود.
https://mihankalaa.com/blog/lg-tv-buying-guide/

بهترین مدل تلویزیون های 49 اینچ ال جی

در ادامه به معرفی برترین تلویزیون های فورکی (4K) و هوشمند که از فناوری‌های پیشرفته اولد (OLED) و نانوسل بهره برده‌اند، خواهیم پرداخت.

 چیزی فراتر از یک تلویزیون معمولی است. این تلویزیون زاویه دید گسترده‌ای را در اختیار شما قرار خواهد داد. این مدل از تلویزیون های 49 اینچ ال جی به عنوان یکی از بهترین‌های سال 2020

تلویزیون ال جی مدل 49UJ6300

مدل 49 اینچ UJ6300 با توجه به فورکی (4K) و هوشمند بودن چیزی فراتر از یک تلویزیون معمولی است. این تلویزیون زاویه دید گسترده‌ای را در اختیار شما قرار خواهد داد. این مدل از تلویزیون های 49 اینچ ال جی به عنوان یکی از بهترین‌های سال 2020 دارای سیستم عامل هوشمند وب او اس (webOS) است که در واقع به نظر بسیاری از کارشناسان بهترین سیستم عامل هوشمند در تلویزیون‌ها است.

این تلویزیون 49 اینچ از فناوری HDR پشتیبانی می‌کند. نرخ به روزرسانی آن 60 هرتز است. صفحه نمایش ال ای دی (LED) آن از فناوری IPS بهره برده است. از فناوری ارتقای مقیاس یا بهبود مقیاس (Upscaler) نیز بهره برده است. این فناوری به تلویزیون کمک می‌کند که تصاویر غیر فورکِی (4K) را به تصاویر فورکی تبدیل کند. برای مشخصات بیشتر می‌توانید به صفحه تلویزیون در سایت رسمی ال جی مراجعه کنید.

49UJ6300 1 1

از نظر طراحی هم این تلویزیون یک طراحی یکپارچه دارد. قاب و پایه‌ها دارای رنگ سیاه هستند. اگرچه طراحی آن با جدیدترین مدل‌های ارائه شده که قیمت سرسام‌آوری دارند، فاصله دارد اما از نظر زیباشناختی در سطح قابل قبولی قرار دارد. کیفیت ساخت بدنه هم بسیار خوب است. از مهم‌ترین نقاط قوت این مدل از تلویزیون های 49 اینچ ال جی، کیفیت تصویر بسیار خوب آن در کنار قیمت ارزان و مناسب آن است. در واقع واقعاً نمی‌توان در خصوص نقاط ضعف در خصوص این تلویزیون به مورد خاصی اشاره کرد. همه بخش‌های این تلویزیون در سطح قابل قبولی یک ترکیب بسیار خوب را تشکیل داده‌اند.

نقاط قوت

  • قیمت بسیار مناسب
  • طراحی زیبا و مشکی
  • ویژگی‌های هوشمند بسیار خوب
  • سرعت خوب و مناسب
  • کیفیت تصویر عالی
  • زاویه دید بسیار خوب

نقاط ضعف

  • طراحی در مقایسه با جدیدترین ترند‌ها کمی قدیمی به نظر می‌رسد.
  • کیفیت صدا می‌توانست بهتر باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون در سال 99 و معرفی بهترین تلویزیون های جهان

تلویزیون 49 اینچ ال جی مدل OLED48CXPUB یکی از بهترین تلویزیون های سال 202 از جنبه‌های مختلفی به شمار می‌رود.

تلویزیون 49 اینچ ال جی مدل OLED48CXPUB

تلویزیون 49 اینچ ال جی مدل OLED48CXPUB یکی از بهترین تلویزیون های سال 202 از جنبه‌های مختلفی به شمار می‌رود. تلویزیون های سری CX با بهره گیری از فناوری پیشرفته اولِد (OLED) بهترین کیفیت تصویر ممکن را ارائه می‌دهند و از این بابت خیال هر کاربری را راحت می‌کنند. در فناوری اولد، هر یک از پیکسل‌های تلویزیون که تعداد آن‌ها به میلیون هم می‌رسد قادر هستند خود را خاموش یا روشن کنند. از این رو کیفیت رنگ سیاه در این تلویزیون‌ها بالاترین حد ممکن است.

از طرفی هم وسعت رنگی برای محتواهای HDR بسیار خوب است. به عبارتی تعداد رنگ‌هایی که به نمایش در می‌آید بسیار بیشتر است. زاویه دید تلویزیون های اولد نیز بسیار گسترده خوب است و در زوایا مختلفی کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. تلویزیون OLED48CXPUB با بهره گیری از فناوری ارتقای مقیاس یا بهبود مقیاس (Upscaler) می‌تواند محتواهای دارای رزولوشن و کیفیت پایین‌تر را بهبود بخشد. از نرخ به‌روزرسانی متغیر (VRR) نیز پشتیبانی می‌کند.

از نقاط ضعف این تلویزیون و همه تلویزیون های اولد این ست که ریسک پیکسل سوختگی در آن‌ها بالا است. این مشکل هنگامی برای تلویزیون های اولد پیش می‌آید که تصویر برای مدت طولانی ثابت باشد، مانند ثابت ماندن لوگوی یک شبکه و بنابراین در صورت استفاده معمولی و روزمره از تلویزیون مانند عوض کردن شبکه و محتوا این مشکل بار تلویزیون شما پیش نخواهد آمد.

UJ63 A 65 60 55 49 Desktop 011 WS 1

نقاط قوت

  • بهترین کیفیت تصویر با بهره گیری از فناوری اولد (OLED)
  • عمق رنگ سیاه عالی
  • زاویه دید بسیار خوب
  • دقت در نمایش رنگ بسیار عالی
  • زمان پاسخگویی بسیار خوب

نقاط ضعف

  • روشنایی ضعیف
  • مشکل پیکسل سوختگی

بیشتر بخوانید: زاویه دید چیست؟ چقدر مهم است و چه کاربردی در تلویزیون دارد؟

تلویزیون ال جی 49 اینچ مدل NANO85UNA یکی دیگر از جدیدترین و بهترین تلویزیون های ال جی در سال 2020 است.

تلویزیون ال جی 49 اینچ مدل NANO85UNA

تلویزیون ال جی 49 اینچ مدل NANO85UNA یکی دیگر از جدیدترین و بهترین تلویزیون های ال جی در سال 2020 است. این تلویزیون ال ای دی (LED) و 4K از سری تلویزیون های نانوسل ال جی است. عملکرد کلی این تلویزیون بسیار خوب است و یکی از نقاط قوت بارز آن عملکرد بسیار خوب آن در به تصویر کشیدن رنگ‌ها است. عملکرد این تلویزیون در اتاق‌های تاریک چندان خوب نیست. نسبت کنتراست پایین، یکنواختی ضعیف رنگ سیاه و نوردهی موضعی نه چندان خوب دز جمله نقاط ضعف این تلویزیون در اتاق‌های تاریک در مقایسه با تلویزیون های اولد هستند.

تلویزیون 49 اینچ NANO85UNA با بهری گیری از پنل‌های IPS، زاویه دید بسیار خوبی دارد و انعکاس نور در اتاق‌های روشن از صفحه تلویزیون بسیار کم خواهد بود. زمان تأخیر در ورودی (input lag) هم بسیار کم بوده و باعث می‌شود که دستورات شما در کمترین زمان ممکن اجرا شوند. زمان پاسخگویی سریعی هم دارد.

NANO85UNA2 WS

در این تلویزیون به واسطه برخورداری از تأخیر در ورودی پایین و زمان پاسخگویی خوب، برای مانیتور کامپیوتر و بازی‌های کنسولی و کامپیوتری بسیار مناسب هستند اما به دلیل نسبت کنتراست پایین، یکنواختی رنگ سیاه ضعیف و نوردهی موضعی نه چندان خوب چندان برای تماشای فیلم و سریال در اتاق‌های تاریک مناسب نیست.

نقاط قوت

  • دقت و کیفیت بالا در نمایش رنگ‌ها
  • عملکرد خوب در برابر انعکاس نور از صفحه نمایش
  • تأخیر در ورودی کم
  • زمان پاسخگویی خوب

نقاط ضعف

  • یکنواختی رنگ سیاه ضعیف
  • نوردهی موضعی ضعیف
  • روشنایی ضعیف

بیشتر بخوانید: تفاوت تلویزیون QLED با OLED از نظر کیفیت صفحه نمایش در چیست؟

تلویزیون 49 اینچ ال جی مدل SM8500 یکی دیگر از بهترین تلویزیون های 4K و هوشمند ال جی در سال 2020 محسوب می‌شود.

تلویزیون 49 اینچ ال جی مدل SM8500

تلویزیون 49 اینچ ال جی مدل SM8500 یکی دیگر از بهترین تلویزیون های 4K و هوشمند ال جی در سال 2020 محسوب می‌شود. این تلویزیون یک نمونه کامل و جامع از یک تلویزیون 50 اینچ خوب است. این تلویزیون از دیگر تلویزیون های نانوسل ال‌جی به شمار می‌رود. فناوری نانوسل در واقع اشاره به یک تلویزیون LCD برخوردار از نور پس زمینه LED دارد که قادر به ارائه رنگ‌های بهتر و تصاویر روشن‌تر است.

همه تلویزیون هایی که از آن‌ها تحت عنوان LED یاد می‌شود، در اصل یک LCD دارای نور پس زمینه LED هستند.

مدل SM8500 از تلویزیون های 49 اینچ از پردازنده ارتقا یافته α7 بهره برده است که در اصل به منظور بهبود مقیاس و کیفیت محتواهای دارای رزولوشن و کیفیت پایین طراحی شده است. این تلویزیون از فناوری دالبی ویژن بهره می‌برد و اما فناوری HDR10+ برای آن در نظر گرفته نشده است. برای اطلاع بیشتر در خصوص دالبی ویژن به مقاله «دالبی ویژن چیست و چه کاربردی در تلویزیون دارد؟» مراجعه کنید.

TV LG SM8500 Digibaneh16 WS

کیفیت صدا در این مدل از تلویزیون های نانوسل ال‌جی کیفیت بسیار خوبی دارد و از فناوری دالبی اتمز پشتیبانی می‌کند. برای اطلاع بیشتر در خصوص فناوری دالبی اتمز می‌توانید به مقاله «تکنولوژی Dolby Atmos چیست؟» مراجعه کنید. عملکرد سیستم عامل هوشمند این تلویزیون بسیار خارق‌العاده است.

نقاط قوت

  • فناوری نانوسل بهبود یافته نسبت به نسل قبل
  • کیفیت تصویر بسیار خوب
  • دارای فناوری دالبی ویژن
  • دارای پردازنده ارتقا یافته
  • سیستم عامل هوشمند عالی

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از فناوری HDR10+

بهترین تلویزیون 49 اینچ ال جی کدام است؟

 ال جی یکی از سه شرکت بزرگ تلویزیون سازی در جهان است. فناوری‌های به کار رفته توسط این شرکت در از بسیاری لحاظ حرف اول را می‌زنند. تلویزیون های اولِد (OLED) و نانوسل ال جی کیفیت ساخت و تصویر خارق‌العاده‌ای دارند. تلویزیون های ال ای دی (LED) نیز در نوع خود با توجه به قیمت‌های بسیار مناسبی که دارند، کیفیت تصویر و ساخت قابل قبولی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

در واقع با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، بهترین تلویزیون 49 اینچ ال جی می‌تواند متفاوت شود. به عبارتی هر چقدر پول خرج کنید، به همان اندازه آش خواهید خورد. تلویزیون های اولد و نانوسل کیفیت تصویر بسیار خوبی دارند اما قیمت آن‌ها بالاتر از تلویزیون های LED است. نکته مهم این است که همه مدل‌های تلویزیون های 4K و هوشمند ال جی در سال 2020 کیفیت ساخت و تصویر بسیار خوبی دارند. بهترین تلویزیون های 49 اینچی که در بالا به آن‌ها اشاره شد تنها جدیدترین‌ها از جنبه‌های مختلف بودند و سایر مدل‌های ال جی با مزایایی همچون قیمت‌های کمتر می‌توانند کاملاً رفع کننده نیازهای شما باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو