بهترین و ارزانترین برند و مدل تلویزیون 8K کدام است؟ الجی یا سامسونگ؟

با وجود اینکه در اواسط دوره حکمرانی تلویزیون‌های 4K هستیم و هنوز این دوره تمام نشده، نسل جدید تلویزیون‌های 8K در حال عرضه شدن به بازار هستند. شاید الآن موقع مناسبی برای خرید این تلویزیون‌های گران قیمت نباشد اما در ادامه برای آشنایی بهتر و بیشتر، چند نمونه از مدل‌های تلویزیون‌های 8 کی (8K) را آورده‌ایم. در ادامه بهترین و ارزانترین انواع مدل تلویزیون 8K عرضه شده توسط برند های بزرگ و قابل اعتماد را یک به یک بررسی کرده و علاوه بر مشخصات کلی آن‌ها، به قیمت جهانی هرکدام را نیز اشاره می‌کنیم.

چرا باید برای خرید تلویزیون 8K صبر کنیم؟

راستش را بخواهید عصر تلویزیون‌های 8K هنوز بطور کامل فرا نرسیده و تکنولوژی و محتوای موجود هنوز کمی عقب تر از آن است که بخواهد خوراک تلویزیون‌های 8 کی (8K) را تامین کند؛ مثلا هنوز فیلم‌های سینمایی 8K عرضه نشده، شبکه‌های تلویزیونی 8K فقط در ژاپن وجود دارد و ویدیو‌های 8K تنها در حد چندین نمونه چند دقیقه ای هستند. البته چند اتفاق امیدوار کننده‌ در شرف وقوع است از جمله المپیک توکیو قرار است در قالب 8K عرضه شود تا تفاوت این تلویزیون‌های گران قیمت با تلویزیون‌های معمولی بهتر نمایان گردد.

یکی دیگر از اتفاقات در زمینه 8 کی (8K)، عرضه کنسول‌های جدید پلی استیشن 5 و پروژه اکس باکس اسکارلت است که با سخت افزار بسیار قدرتمندی که دارند، توانایی اجرای بازی‌های ویدیویی در قالب 8K را دارا هستند. انتظار می‌رود اولین خرید‌های عمده تلویزیون‌های 8K از اواخر سال 2020 میلادی شروع شود اما خریداران این تلویزیون‌ها همین الآن هم کم نیستند. خب حالا برویم سر اصل مطلب و بهترین مدل های تلویزیون 8K را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون در سال ۹۹ و معرفی بهترین تلویزیون های جهان

سامسونگ؛ تنوع بالا و قیمت مناسب

سامسونگ در واقع اولین تلویزیون‌های 8 کی (8K) را در سال 2018 ساخت و جزو پیشگامان این عرصه محسوب می‌شود. تلویزیون‌های 8K سامسونگ در انواع اندازه‌های کوچک 55 اینچی تا تلویزیون‌های بسیار بزرگ 98 اینچی با قیمت‌هایی بسیار پایین‌تر از رقبا امسال به فروش می‌رسند. تلویزیون 8K ساسونگ یکی از بهترین ها در بازار جهان و ایران است. در جدول زیر مدل‌های مختلفی از تلویزیون‌های سامسونگ معرفی شده‌اند که در بازه قیمتی 2 تا 70 هزار دلار قرار گرفته‌اند. در واقع مدل‌های تلویزیون سامسونگ به دلیل تولید در اندازه‌های کوچک‌تر ارزانترین تلویزیون‌های 8K هستند.

سریشماره مدلاندازه صفحه
Q900 QLEDQN55Q900RBFXZA55
Q900 QLEDQN65Q900RBFXZA65
Q900 QLEDQN75Q900RBFXZA75
Q900 QLEDQN82Q900RBFXZA82
Q900 QLEDQN98Q900RBFXZA98

علاوه بر رزولوشن بی نظیری که تمامی تلویزیون‌های 8K دارند، محصولات سامسونگ توانایی بسیار خوبی در نشان دادن تصاویر تاریک و رنگ مشکی از خود نشان داده‌اند. صفحه‌های QLED سامسونگ توانایی خارق‌العاده‌ای در نمایش رنگ‌های زنده و شاداب داشته و این وجه تمایز محصولات این شرکت با سایر رقبا است.

بهترین برند و مدل تلویزیون 8K

دلیل دیگر موفقیت چشم گیر سامسونگ در بازار بهترین تلویزیون های 8K صرف زمان و هزینه زیاد روی دستگاه‌های بسیار پیشرفته برای تولید تصاویری با جزئیات هرچه بیشتر در تلویزیون‌های جدید خود است تا تلویزیون بتواند تصویر را در بهترین حالت خود نشان دهد. وقتی به تکنولوژی و سخت افزار این تلویزیون‌ها نگاه می‌کنیم، قیمت آن‌ها واقعاً مناسب است. قیمت مدل 65 اینچی تلویزیون سامسونگ، تقریباً به اندازه تلویزیون‌های 4K تولید شده توسط شرکت سونی است!

تلویزیون 8K الجی؛ ورد زبان‌ها!

الجی دو مدل تلویزیون 8K معرفی کرده اما بر خلاف سایر شرکت‌ها، تفاوت این دو مدل تنها به اندازه صفحه نمایش خلاصه نمی‌شود و تکنولوژی به کار رفته در آن‌ها بسیار متفاوت است. مدل نانو سل 9 (LG Nano 9 series) با اندازه 72 اینچ، از تکنولوژی نانو سل الجی بهره می‌گیرد که می‌تواند تصاویری چشم نواز و بسیار روشن تولید کند و یکی از بهترین تلویزیون های 8K در جهان به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: ۳ گام برای خرید یک تلویزیون خوب

مدل دیگر اولد Z9 نام گذاری شده که با ضخامتی ناچیز مثل یک تابلوی عظیم نقاشی به نظر می‌رسد. به جرات می‌توان گفت این مدل الجی یک سر و گردن از تمام تلویزیون‌هایی که تا به حال دیده‌اید بالاتر است. رنگ‌های بسیار زیبا و دقیق، رنگ مشکی بی نقص و وضوح بالا، تصاویری خلق می‌کند که تصور آن‌ها تا زمانی که این تلویزیون را ندیده باشید غیر ممکن است. گذشته از این‌ها، طراحی تلویزیون بی نظیر است و می‌توان از آن مثل یک اثر هنری استفاده کرد! از طرفی نیز سیستم صوتی که همراه با تلویزیون عرضه می‌شود، مثل خود تلویزیون بی نقص است.

سریشماره مدلاندازه صفحه
Nano 975SM9970PUA75
OLED Z9OLED88Z9PUA88

با توجه به تصویر و صدای بی نقصی که این تلویزیون در اختیار شما می‌گذارد، قاعدتاً قیمت آن بسیار گران خواهد بود. البته مدل Z9 به خوبی به ما نشان می‌دهد که چرا تلویزیون‌های 8K هنوز آماده عرضه به بازار نیستند چرا که برای اینکه بتوانید از حداکثر توانایی این مدل بهره بگیرید، باید یک دستگاه مخصوص برای پردازش و پخش ویدیوهایی با کیفیت 8K تهیه کنید چرا که این کار از هر پخش کننده صوتی و تصویری بر نمی‌آید!

بهترین برند و مدل تلویزیون 8K

سونی؛ صفحه نمایش بزرگ و صدایی بی نظیر!

تلویزیون‌های بسیار بزرگ سونی این روز‌ها با قابلیت‌های بی نظیری مثل نمایش بسیار عالی رنگ مشکی و قابلیت HDR، جایگاه ویژه‌ای در بازار بهترین تلویزیون‌های 8K یافته‌اند. سونی همیشه سیستم‌های صوتی بسیار خوبی در تلویزیون‌های خود تعبیه کرده و این بار از سیستم چند کاناله آکوستیک خود استفاده می‌کند تا علاوه بر زمینه تصویر، توانایی بی نظیر خود را در زمینه سیستم‌های صوتی نیز به رخ رقبا بکشد.

موتور پردازشگر تصویری که در این مدل‌های جدید به کار رفته، X1 نام دارد و سونی معتقد است این موتور، قوی‌ترین موتور پردازشگر تصاویر بوده و یکی از عوامل اصلی تصاویر بسیار زیبای این تلویزیون‌ها، همین موتور است.

کوچک‌ترین اندازه تلویزیون‌های 8K سونی از 85 اینچ شروع شده و مدل دیگر آن 98 اینچ وسعت دارد. به نظر می‌رسد سیاست سونی فروش تلویزیون برای خانه‌های بزرگ است. البته این سیاست چندان هم اشتباه نیست و مزیت داشتن یک تلویزیون 8K زمانی مشخص می‌شود که اندازه آن به قدر کافی بزرگ باشد وگرنه تفاوت تلویزیون 4K 55 اینچ و 8K 55 اینچ چندان مشهود نیست.

سریشماره مدلاندازه صفحه
Z9G Master SeriesXBR85Z9G85
Z9G Master SeriesXBR98Z9G98

تلویزیون‌های 8K سونی جزو گران‌ترین مدل‌های موجود در بازار هستند و قیمت مدل 85 اینچ آن تقریباً دو برابر مدل 85 اینچ سامسونگ است اما از مدل 88 اینچ الجی ارزان‌تر است. مدل 98 اینچ تلویزیون سونی گران‌ترین تلویزیون موجود در بازار کنونی است!

سایر مدل‌های تلویزیون‌های 8K

هم زمان با غول‌های تلویزیون سازی، شرکت‌های دیگری نیز مشغول توسعه تلویزیون‌های خود هستند تا در زمان مناسب و وقتی که محتوای 8K کافی وجود داشته و تقاضا برای این مدل تلویزیون‌های گران قیمت بالا برود، شروع به فروش محصولات خود کنند.

شرکت تی سی ال یک مدل تلویزیون 8K طراحی کرده و نام آن را روکو کیولِد سری 8 (TCL 8-series QLED Roku) گذاشته است. عرضه این تلویزیون هم ‌زمان با المپیک 2020 و عرضه کنسول‌های جدید بازی خواهد بود. شرکت شارپ نیز یک نوع تلویزیون 70 اینچی طراحی کرده و در واقع فروش آن در اروپا آغاز شده است. قیمت این مدل 11200 یورو اعلام شده است.

خریدK بهترین تلویزیون های 8K الجی، سامسونگ و سونی از میهن کالا با گارانتی معتبر

بهترین مدل تلویزیون 8K

در انتخاب بهترین تلویزیون 8K نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ و الجی در این عرصه پیشگام هستند و در ساخت این نوع از تلویزیون‌ها جدیدترین فناوری‌های خود را به رخ یکدیگر کشیده‌اند و از همین رو انتخاب بهترین مدل تلویزیون 8K باید فاکتورهای دیگری به غیر از کیفیت ساخت و تصویر را در نظر گرفت. برای بسیاری این فاکتور می‌تواند قیمت و برای بسیاری هم می‌تواند اندازه تلویزیون باشد.

ارزانترین تلویزیون 8K

تلویزیون‌های 8K الجی و سونی به دلیل تولید در اندازه‌های بزرگ، قیمت‌های گران‌تری هم دارند اما شرکت سامسونگ این نوع از تلویزیون‌ها را در اندازه‌های کوچک‌تری هم تولید کرده است و همین موضوع باعث شده است که تلویزیون‌های 8K سامسونگ جزء ارزانترین باشند.

سخن آخر

تلویزیون‌های 8K، آینده تلویزیون‌های خانگی هستند. با وجود اینکه محتوای مناسب برای این تلویزیون‌ها هنوز در حال تکامل است اما این فرآیند زیاد طول نمی‌کشد. به لطف بازار پر رقابت این تلویزیون‌ها، به زودی قیمت آن‌ها نیز پایین‌تر آمده و قابل دسترس تر خواهند بود. به دلیل محدودیت فعلی در تولید، بهترین تلویزیون های 8K همین چند مدل نام برده شده هستند که هم اکنون نیز به فروش می‌رسند.

1 دیدگاه در “بهترین و ارزانترین برند و مدل تلویزیون 8K کدام است؟ الجی یا سامسونگ؟

  1. محمد گفت:

    سلام…از علاقمندان تلویزیون و تماشای فیلم هستم در استرالیا .به اینترنت پر سرعت و سایت ها فیلم مثل نتفلکس هم دسترسی دارم….تلویزون oled lg داشتم و چند وقت پیش تلویزون ۸ کی هایسنس خریدم ..و اشتباه بزرگی بود…چون oled من با اینکه ۳ سال از عمرش گذشته بود کیفیتش از ۸ کی بهتر بود…..البته اگر سونی یا سامسونگ ۸ کی می خریدم شاید فرق می کرد..در کل پولتون را بابت ۸ کی حرام نکید..اگر تو ایران هستید که نه اینترنت پر سرعت دارید و نه دسترسی به سایت‌های فیلم…و اگر هم خارج هستید که باز هم نخرید…بهترین پشنهاد من خرید oled است…c1 lg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو