بهترین مارک یخچال فریزر در بازار کدام است؟

بهترین یخچال فریزر

بهترین یخچال فریزر ،لوازم خانگی علاوه بر محبوبیت بخش عمده ای از نیازهای ما را فراهم می کنند. یخچال و فریزر یکی از همان لوازمی است که جز نیازهای هر خانه ای است و نمی توان آن را حذف کرد. در این مطلب از میهن کالا می خواهیم مواردی را مورد بررسی قرار دهیم تا به خرید بهترین مارک یخچال و فریزر کمک کند. با ما همراه باشید تا جز به جز تمامی نکات را با هم بررسی کنیم. از آن جایی که تنوع برند، مدل و قیمت یخچال ساید بای ساید در بازار زیاد است ممکن است در انتخاب یخچال مناسب دچار سردرگمی شوید. بهترین برند یخچال فریزر معمولا باید بر اساس نیازهای هر فرد و همچنین نحوه استفاده از آن یخچال معرفی شود. چرا که اگر ابتدا برند را انتخاب کنید ممکن است آن برند، مدلی که به همه نیازهای شما پاسخ بدهد را نداشته باشد. اما ما در این مطلب مارک های معتبر یخچال را معرفی کرده و همچنین ویژگی های آن ها را برای شما توضیح می دهیم و در آخر لیستی از مدل های پرفروش هر برند رو برای شما قرار می دیم. پس اگر قصد خرید یخچال جدید را دارید تا آخر این مطلب را با ما همراه باشید.

بهترین مارک یخچال فریزر کدام است؟

در هنگام خرید یخچال فریزر باید به نکات زیر توجه کنید:

بهترین یخچال فریزر ،خرید یخچال، به‌ دلیل اهمیت و طول عمر زیادش، کاری پیچیده و سرمایه‌ گذاری مهمی است. به همین دلیل در هنگام خرید یخچال علاوه‌ بر مارک یخچال، باید فاکتورهایی مثل قیمت، اندازه یخچال، مدل و طراحی ظاهری، امکانات و قابلیت‌ ها و میزان مصرف انرژی را هم مدنظر قرار بدید. بنابراین باید برای خرید یک یخچال مناسب وقت کافی بگذارید و به اندازه کافی برای انتخاب بهترین مارک و مدل یخچال تحقیق کنید.

1- هزینه:

بهترین یخچال فریزر ،مهم ترین فاکتور در خرید یخچال مثل هر نوع کالای دیگری، مقدار هزینه ای است که برایش در نظر گرفته اید. پس بهتر است پیش از رفتن برای خرید، تعیین کنید که می خواهید چقدر هزینه کنید. یخچال‌ های رده‌ بالا، مصرف انرژی کمتری در مقایسه با یخچال‌ های میان‌ رده و پایین‌ رده دارند و قیمت شان هم بیشتر است.

قیمت یخچال فریز در بانه

2- اندازه یخچال:

بهترین یخچال فریزر ،برای خانواده های 2 و 3 نفره یخچال 18 فوت کافی است. برای خانواده های 5 نفره 22 فوت اما اندازه یخچال در نهایت به میزان نگهداری مواد غذایی هر خانواده بستگی دارد. همچنین باید فضای آشپزخانه را در نظر گرفته و با توجه به فضایی که برای یخچال در اختیار دارید، سراغ اندازه مورد نظرتان بروید. یخچال شما باید حداقل از هر طرف به اندازه 5 سانت از دیوارها فاصله داشته باشد. گنجایش یخچال، فاکتور مهمی است که می‌ تواند به‌ تنهایی، خرید یک یخچال را لغو کند. اول اینکه باید فضای آشپزخانه را در‌ نظر گرفته و با‌ توجه به فضایی که برای یخچال اختصاص داده‌ اید، سراغ گنجایش مورد نظرتان بروید. مورد بعدی اینکه برای رسیدن به بهترین کارایی سیستم خنک‌کننده‌ی یخچال، باید چند سانتی‌ متر، اطراف و پشت یخچال خالی باشد تا جریان هوا قطع نشود. در ضمن، بسته به رده‌ بندی یخچال، فضایی هم باید برای باز شدن کامل درهای آن و همچنین فاصله تا دیوار یا کابینت برای هواکشی دستگاه، در‌ نظر‌ گرفته شود.

تعداد افراد خانوادهحجم توصیه شده یخچال
1 تا 2 نفر250-380 لیتر
3 تا 4 نفر350-530 لیتر
بیش از 5 نفر440 لیتر به بالا

بهترین یخچال فریزهای موجود در بازار

3- مصرف انرژی:

بهترین یخچال فریزر ،یخچال‌ ها همیشه جزو پرمصرف‌ ترین وسایل برقی بودند و نقش زیادی در ارقام موجود روی قبض برق ایفا می‌ کردند؛ اما امروزه به‌ لطف فناوری‌ های پیشرفته، مصرف برق یخچال‌ ها بسیار کم شده است. شرکت‌ های سازنده‌ ی این لوازم‌ خانگی هم، از مصرف انرژی، به‌عنوان یکی از مهم‌ ترین ابزار برای بازاریابی یخچال‌هایشان استفاده می‌ کنند. هنگام خرید یخچال، بد نیست که نگاهی هم به مصرف برق دستگاه بیندازید. یخچال‌ هایی که مصرف انرژی کمی دارند، می‌ توانند به‌ صورت سالانه، تا چند صد هزار تومانی در مقایسه با یخچال‌ های پر مصرف، در هزینه‌ ی برق صرفه‌ جویی کنند.
برای مقایسه‌ مصرف انرژی یخچال‌ ها، باید به برچسب انرژی که روی بدنه‌ دستگاه چسبانده شده است، نگاه کنید. بر روی این برچسب علاوه‌ بر یک‌ سری اطلاعات مثل مصرف سالانه‌ انرژی و میزان صدای تولید شده توسط موتور یخچال، رده‌ بندی مصرف انرژی یخچال هم مشخص شده است. این رده‌ بندی که از حروف A+++ (برای بهترین مصرف انرژی) تا D (برای بیشترین مصرف انرژی) درجه‌ بندی شده، معیار خوبی برای مقایسه‌ مصرف انرژی یخچال‌ ها باشد.

4- امکانات یخچال:

بهترین یخچال فریزر ،دستگاه تصفیه هوای داخل یخچال (ضد باکتری)، فیلترهای مختلف تصفیه آب، مجاری خروجی آب و یخ ریز و آبریز روی در یخچال، نمایشگرهای مختلف روی در یخچال و صفحه های LED و فضای Door-in-Door، همه از امکانات یخچال های امروزی هستند که می توانید با توجه به نیاز خودتان هر کدام از آن ها را داشته باشید. طبقات داخلی یخچال باید قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشند تا بتوان راحت و بر حسب نیاز از آن ها استفاده کرد. فضای Door-in-Door: در یخچال‌ هایی که به این قابلیت مجهز شده‌ اند، در اصلی دارای یک در پوش دیگر نیز هست و به این ترتیب دسترسی به مخزنی ایجاد می‌ شود که معمولا با بطری نوشیدنی‌ های دم‌ دستی، سس‌ ها و آبمیوه‌ ها پر شده است؛ به‌ این‌ ترتیب برای استفاده از آن‌ ها، لزومی به باز کردن کامل در یخچال نیست. این کار می‌ تواند باعث کاهش مصرف انرژی یخچال و در دراز مدت باعث کاهش هزینه‌ی برق شود. این طراحی بیشتر در دستگاه‌ های در فرانسوی یا ساید بای ساید به‌ کار گرفته می‌ شود. محفظه‌ی ویژه با امکان تنظیم دما: برخی از یخچال‌ ها، قابلیت تنظیم دما دارند. برای مثال می‌ توانید دمای یک محفظه را پایین‌ تر از بقیه‌ ی یخچال تنظیم کنید تا برای نگهداری گوشت و ماهی، بهتر باشد. آب ریز بیرونی: این وسیله یکی از محبوب‌ ترین ابزارهای اضافه شده به یخچال‌ هاست. آب‌ ریز بیرونی که روی یکی از درهای یخچال یا فریزر تعبیه شده، آب سرد و همچنین یخ را در اختیار کاربر قرار می‌ دهد؛ البته وجود این وسیله، معایبی هم دارد که برای مثال می‌توان به کاهش فضای قابل استفاده‌ ی فریزر یا یخچال و افزایش مصرف انرژی آن اشاره کرد. آبریزها در دو مدل روی دستگاه نصب می‌ شوند. در نوع ابتدایی آن مخزن آب در یخچال باید به‌ صورت دستی پر شود و پس از سرد شدن در دمای یخچال با فشردن اهرم یا دکمه‌ی سمت بیرونی در، آب سرد در اختیار کاربر قرار می‌ گیرد. در مدل‌ های رده‌ پایین، معمولا آب این مخازن طعم یا بوی نامطبوعی دارد مگر مخازنی که دارای واشر، در پوش مناسب یا فیلتر باشد. ساید بای سایدها که آب‌ سردکن و یخ‌ سازشان روی در فریزر نصب شده‌ اند، باید به شیر آب شهری متصل شوند.

بهترین یخچال فریزر سال 2017

5- کلاس رده بندی:

بهترین یخچال فریزر ،یخچال‌ ها در کلاس‌های مختلفی رده‌ بندی می‌ شوند که این رده‌ بندی، می‌ تواند عامل کلیدی برای قیمت نهایی و تصمیم‌گیری خریدار باشد. تفاوت و قیمت این کلاس‌ها بسیار زیاد است، به‌طوری‌که فروشنده‌ های یخچال، اغلب در فروش یک کلاس خاص از یخچال‌ ها فعالیت می‌ کنند.

6- رنگ و جنس یخچال

بهترین یخچال فریزر ،یخچال های استیل ضد زنگ ظاهر شیک و حرفه‌ ای را به آشپزخانه شما می‌ دهند، اما وجود لکه و اثر انگشت بر روی آن‌ ها به‌ وضوح دیده می‌ شود. اگر نمی‌ خواهید همیشه در حال پاک کردن لکه‌ ها و اثر انگشت باشید، مدل‌ های مات یا ضد لک (که البته گران‌ تر هستند) را برگزینید. اکثر یخچال های استیل درب‌ های کاملاً صاف دارند در حالی‌ که درب بیشتر یخچال ها کمی انحنا دارد. همچنین بسیاری از آن‌ ها مغناطیسی نیستند. سفید کلاسیک: تمیز نگه‌ داشتن راحت‌ تر یخچال های سفید نسبت به یخچال های استیل، قیمت خرید کمی ارزان‌ تر، صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها و زمان برق انداختن و تمیز کردن یخچال های سفید و با وجود محبوبیت یخچال های استیل، گزینه‌ هایی هستند که باعث می‌ شود شما بخواهید یخچال سفید بخرید. طرح دار با رنگ‌های متنوع: یخچال های طرح دار با رنگ‌های متنوع روز به روز محبوبیت بیشتری در بین مردم پیدا می‌ کنند و ترکیب بی‌ نظیری را در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد می‌ کنند؛ اما به یاد داشته باشید که یخچال یک سرمایه‌ گذاری طولانی‌ مدت برای منزل شما است و درصورتی‌که بخواهید دکوراسیون و رنگ‌ بندی آشپزخانه خود را عوض کنید ممکن است رنگ یخچال با رنگ‌ بندی جدید ترکیب خوشایندی نداشته باشد. سیاه: لوازم خانگی سیاه در حال بازگشت هستند. چندین تولیدکننده هم در حال تولید یخچال های مشکی، زغالی و تیره هستند. یخچال سیاه یک جایگزین مدرن برای یخچال های سفید اما با ویژگی ضد لک و اثرانگشت هستند؛ اما وسایل سیاه‌ رنگ ممکن است آشپزخانه شما را تیره‌ تر و کوچک‌ تر نشان دهند.

راهنمای خرید ساید بای ساید

7- گارانتی:

داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش از نکات مهم خرید است.

انواع مدل یخچال ها

یخچال ها در مدل های: معمولی (دیفراست، نوفراست)، یخچال فریزر درب بالا، یخچال فریزر درب پایین، ساید باید ساید، یخچال فریزر در فرانسوی، یخچال فریزر دوقلو تولید می شوند.

یخچال های مینی

بهترین یخچال فریزر ،یخچال‌ های کوچک که با نام‌ های مختلفی مثل «کامپکت»، «مینی» یا «هتلی» هم شناخته شده‌ اند، مناسب دفاتر اداری کوچک یا خوابگاه‌ ها هستند. این یخچال‌ ها قیمت کمی دارند و فضای کمی هم اشغال می‌ کنند؛ البته معمولا هیچ فناوری خاص و جدیدی در ساخت این یخچال‌ها استفاده نمی‌ شود. سر‌ و‌ صدا و مصرف انرژی بالا و اغلب کیفیت ساخت پایینی دارند. این یخچال‌ ها معمولا قسمتی هم به‌ نام یخدان دارند که می‌ توان از آن برای فریز کردن مواد غذایی و آب استفاده کرد؛ البته انجماد در این قسمت در دماهای نزدیک به صفر انجام می‌ شود و برای نگهداری در حالت انجماد برای مدت طولانی، مناسب نیست. برفک زدن مشکل اصلی یخدان‌ ها در یخچال‌ های مینی است؛ اما در گروه کامپکت، دستگاه‌های فریزر به‌ صورت تنها هم تولید می‌شود که فضای داخل آن به کشوهای کوچک و بزرگ تقسیم‌ بندی شده است.

قیمت یخچال کوچک ال جی

یخچال فریزر درب بالا

بهترین یخچال فریزر ،در این نوع یخچال ها، فریزر در قسمت بالا و یخچال در قسمت پایین قرار دارد. معمولا اندازه یخچال بزرگ تر از قسمت فریزر است. اما در بعضی از مدل ها ممکن است، یخچال و فریزر تقریبا هم اندازه باشند. بعضی از افراد از روی تنبلی یا از روی اجبار، یک بار غذا درست می کنند و بعد هر روز هفته آن غذا رو دوباره گرم می کنند. اگر شما هم جزء این دسته هستید، یخچال بالا فریزر برای شما خیلی مناسب است چون فریزر همیشه دم دست است .

یخچال فریزر درب پایین

بهترین یخچال فریزر ،در این نوع یخچال ها، یخچال در قسمت بالا و فریزر در قسمت پایین قرار دارد. معمولا اندازه یخچال بزرگ تر از قسمت فریزر است اما در بعضی از مدل ها ممکن است که یخچال و فریزر هم اندازه باشند. اگر معمولا غذای تازه مصرف می کنید و فقط در مواقع خاص از خوارکی های فریز شده استفاده می کنید، یخچال فریزر پایین، برای شما مناسب تر است.

فریزر بالا یا فریز پایین؟

حقیقت این است که فریزر در این دو گروه تفاوت‌ های مهمی با هم دارند؛ اول اینکه نسبت گنجایش فریزر به یخچال در مدل‌ های فریزر پایین در مقابل مدل‌ های فریزر بالا، بیشتر است. دوم اینکه در فریزرهای بالا، هیچ کشویی نباید وجود داشته باشد؛ چون علاوه‌ بر دشوار کردن قراردادن و برداشتن مواد غذایی و بسته‌ ها، امکان افتادن کشو روی کاربر هم وجود دارد. از طرفی در فریزرهای پایین، تقریبا تمام طبقات به‌ صورت کشو درنظر گرفته می‌ شود تا قرار دادن و برداشتن مواد غذایی و بسته‌ ها راحت‌ تر باشد. پس بسته به میزان استفاده و مقدار موادی که به‌صورت معمول در یخچال یا فریزر قرار می‌ دهید، یکی از این دو کلاس اولویت پیدا می‌ کند.

یخچال فریزر درب بالا

یخچال فریزر دوقلو

یخچال های دوقلو شباهت زیادی با یخچال های ساید دارند. در واقع می توان گفت ساید بای ساید هم یه نوع یخچال فریزر دوقلو به حساب می آید. یخچال فریزر های دوقلو به لحاظ قیمت تفاوت زیادی با ساید بای ساید ندارند اما اندازه یشان بزرگ تر است. اگر آشپزخانه شما کوچک است به یخچال دوقلو فکر نکنید!. قسمت فریزر یخچال های دوقلو خیلی جا دارد. اگر خانواده پر جمعیتی دارید و نیاز دارید خوراکی های زیادی را در فریزر جا بدهید، بهتره یخچال فریزر دوقلو بخرید. از مزایای این مدل از یخچال و فریزرها می توانیم به امکان راحت تر و فضای بیشتر برای نگهداری مواد غذایی اشاره کنیم. از معایب آن اشغال کردن فضای بیشتر در آشپزخانه است. در صورتی که آشپزخانه تان کوچک است این مدل توصیه نمی شود.

بهترین برندهای یخچال

ساید بای ساید

بهترین یخچال فریزر ،یخچال های ساید با ساید محبوب ترین نوع یخچال فریزر هستند. ساید بای سایدها مدل‌ های بزرگی هستند که توسط یک خط عمودی نصف شده‌ اند و یخچال در یک سمت و فریزر در سمت دیگر قرار دارد. این مدل‌ ها به‌ قدری محبوب شده‌ اند که برخی فروشگاه‌ ها به‌ طور تخصصی تنها به فروش یخچال‌ های ساید بای ساید می‌ پردازند. این سری یخچال‌ فریزرها که در ابتدا توسط شرکت‌ های آمریکایی تولید شدند، از فرهنگ ترکیب کردن دستگاه‌ ها در دهه‌ های گذشته ناشی شده‌ اند و برخلاف بسیاری دستگاه‌ های ترکیبی دیگر تجربه‌ ی خوبی را رقم زده‌ اند؛ گرچه همچنان مخالفانی دارند که نمی‌خواهند دیدشان را به سری جدید این دستگاه‌ ها تغییر دهند. گنجایش یخچال و فریزر در مدل‌ های جدید زیاد است، ولی به‌ خاطر طراحی عمقی دستگاه، در نگاه اول کوچک به‌ نظر می‌ رسد. فضای یخچال آن‌ قدر هست که بتوان قابلمه، بطری، دیس و ظروف کوچک و بزرگ را در آن قرار داد، ولی قراردادن یک کیک‌ تولد بزرگ یا دیس لازانیا در آن می‌ تواند سخت یا حتی نا ممکن باشد. دیدگاه منفی و اشتباهی هم به این نکته اشاره می‌ کند که گذاشتن و برداشتن مواد غذایی در فریزر یا یخچال سخت است، ولی تجربه‌ ی کاربران چیز دیگری را نشان می‌دهد. یکی از خصوصیات ظاهری یخچال های ساید بای ساید وجود آبریز و یخ‌ ساز بیرونی است که روی در قسمت فریزر نصب می‌ شود. مصرف اصلی انرژی سایدها هم مربوط به همین قسمت است؛ البته به‌ شرطی که گزینه‌ ی یخ‌ ساز توسط کاربر فعال شده باشد. اساسا کسانی که از یخچال های ساید بای ساید استفاده می‌ کنند سبک زندگی خودشان را دارند. این افراد غذاهای کم‌ حجمی مصرف می‌ کنند، ولی به تنوع مواد غذایی اهمیت زیادی می‌ دهند، نوشیدنی‌ های متنوعی را در یخچال نگهداری می‌ کنند و از آن‌ ها هم زیاد استفاده می‌ کنند. گروه جدید کالایی چهار یا پنج در هم عرضه شده است که در بازار سنتی ایران و بین خریداران عام به نام ساید بای ساید شناخته می‌ شود. این گروه کالایی تمام امکانات ساید بای سایدهای قدیمی را داشته ولی فضای بیشتری در قسمت یخچال دارد.

بهترین یخچال ساید بای ساید

یخچال فریزر درب فرانسویی

بهترین یخچال فریزر ،یخچال های درب فرانسوی یا فرنچ دور از همه مدل ها جا دارتر و البته گران تر هستند. فرنچ دور معمولا دو تا درب در بالا دارد و یک یا دو درب کشویی در قسمت پایین دارد که حداقل یکی از آن ها به فریزر اختصاص دارد.  این یخچال‌ها از لحاظ صرفه‌ جویی در فضا، در سطح پایین‌ تری در مقایسه با یخچال‌ های بالا پایین قرار دارد و مقداری از فضای دستگاه، غیر قابل استفاده است، ولی کاربر کمبودی حس نخواهد کرد؛ چراکه به میزان کافی جا برای نگهداری مواد غذایی وجود دارد. یخچال فرنچ دور بسیار جادار است و جلوه بسیار شیک و مدرنی به آشپزخانه تان می دهد.

از مزیت این نوع یخچال‌ ها می‌ توان به درهای کشیده‌ ی آن اشاره کرد. این دو در، دو مزیت اصلی دارد: نخست برای دسترسی به مواد غذایی مورد‌ نظر می‌ توان تنها نیمی از یخچال را باز کرد که خود در مصرف انرژی صرفه‌ جویی می‌ کند، دوم، این درها برای باز شدن، فضای زیادی نمی‌ خواهد که برای مبحث صرفه‌ جویی در فضا، موضوع مهمی محسوب می‌شود.

یخچال فریزر در فرانسوی

پرطرفدار ترین برند های یخچال و فریزر

در بازار برندهای مختلفی وجود دارد که یخچال و فریزر تولید می کنند. اعم از ایرانی و خارجی، که پر طرفدارترین و مطرح ترین آن ها به شرح زیر است: سامسونگ، ال جی، بوش، دوو، بکو، میدیا، هایسنس و از یخچال فریز ایرانی خوب می توان به برندهای چون اسنوا و امرسان اشاره کرد.

نکات مهم برای نگهداری از یخچال

  • برای اینکه بوی غذاهای شما در فضای یخچال پخش نشود آن ها را در ظروف در دار قرار دهید.
  • برای اینکه نوسانات برق به یخچال شما صدمه نزد حتما دستگاه محافظ بخرید.
  • داخل یخچال را هر چند وقت یکبار با محلول جوش شیرین و آب پاک کنید.
  • یخچال را در معرض گرما، نور مستقیم آفتاب و رطوبت قرار ندهید.
  • لبه‌ های لاستیکی یخچال را هر چند وقت یکبار کنترل کنید.
  • از قرار دادن غذای گرم در داخل یخچال خود داری کنید.

حرف آخر

شاید در نگاه اول، خرید یک یخچال کار ساده‌ ای به‌ نظر آید؛ ولی درعمل، فاکتورهای زیادی هنگام خرید این دستگاه‌ های دوست‌ داشتنی دخیل هستند که می‌ توانند تاثیر زیادی در قیمت نهایی آن داشته باشد. به‌ خصوص اینکه یخچال کالای گران‌ قیمتی است و حداقل چند سالی مهمان منزل یا محل کارتان خواهد بود.

[review]

18 دیدگاه در “بهترین مارک یخچال فریزر در بازار کدام است؟

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  3. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:1 ستاره

  4. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  5. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  6. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  7. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  8. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  9. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

  10. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  11. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  12. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  13. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  14. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  15. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  16. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  17. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  18. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو