تلویزیون تی سی ال بخریم یا ایکس ویژن ؟ الجی یا سامسونگ چطور؟

تلویزیون تی سی ال بهتر است یا ایکس ویژن؟ پاسخ به این سوال چندان هم ساده نخواهد بود. بودجه در کشور ما ایران برای بسیاری از خانواده‌ها مهم‌ترین فاکتوری است که خرید تلویزیون را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تلویزیون‌های ارزان قیمت در بازار ایران کم نیستند. برندهایی مانند شهاب، جی پلاس، ایکس ویژن و تی سی ال از نام آشناترین برند‌ها هستند. از این میان، خانواده‌ها بیشتر به خرید ایکس ویژن و تی سی ال (TCL) تمایل دارند. از این رو، در این مقاله از میهن کالا سعی خواهیم کرد که به پرسش بسیاری از شما مبنی بر اینکه تلویزیون تی سی ال بخریم یا ایکس ویژن پاسخی مناسب بدهیم و از طرفی هم مزایا و معایب هر یک از این تلویزیون‌ها را معرفی کنیم.

تی سی ال، ارزان و معتبر در بازار جهانی

شرکت تی سی ال به لطف حضور در بازارهای جهانی رتبه خوبی را در میان پرفروش‌ترین تلویزیون‌ها به خود اختصاص داده است. در بررسی‌هایی که توسط سایت‌های معتبری صورت گرفته است، برخی از مدل‌های تلویزیون‌های تی سی ال قادر به رقابت با برندهای معروفی همچون الجی و سامسونگ هستند. به طور کلی تلویزیون‌های تی سی ال در سری‌ها 3 تا 8 با بازار عرضه شده‌اند.

در سری‌های 3، 4 و 5، تلویزیون‌های تی سی ال عمدتاً از سیستم عامل هوشمند آندروید بهره برده‌اند اما در سری‌های جدیدتر بسیاری از مدل‌های تلویزیون تی سی ال به سیستم عامل هوشمند روکو نقل مکان کرده‌اند که کارایی به مراتب بهتری دارند. این سری‌های تلویزیون تی سی ال از نظر عملکرد سرعت پایینی دارند و سیستم هوشمند آن‌ها کارایی اصلاً خوبی ندارد و صفا چند برنامه و بازی ثابت را در اختیار شما قرار خواهد داد و اصلاً خبری از آپدیت نیست.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون در سال ۹۹ و معرفی بهترین تلویزیون های جهان

در سری‌های بالاتر تلویزیون‌های تی سی ال، قضیه به طور کامل متفاوت است. سری‌های 8 بالاترین کیفیت را با بهترین قیمت در اختیار شما قرار می‌دهند. کیفیت‌هایی که قادر به رقابت با بهترین تلویزیون‌های بازار جهانی هستند. بسیاری از سایت‌های معتبر سری‌های 8 تی سی ال را به عنوان یکی از بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار جهانی معرفی کرده‌اند و متعاقباً نسبت به سری‌های پایین‌تر قیمت‌های بالاتری دارند.

قیمت تلویزیون‌های تی سی ال

قیمت تلویزیون‌های تی سی ال

تلویزیون‌های تی سی ال به توجه به تنوع بالایی که دارند در قیمت‌های مختلفی در اختیار مشتریان قرار گرفته‌اند که بستگی به اندازه و سری انتخابی کاربر خواهد دات. به طور کلی در حال حاضر (خرداد 1399) یک تلویزیون 55 اینچ 4K و هوشمند سری 5 تی سی ال با قیمت‌های 8 تا 9 میلیون تومان در بازار موجود است.

ایکس ویژن، ایرانی که می توانست بهتر باشد

ایکس ویژن بدون شک یکی زا بهترین برندهای لوازم خانگی در داخل ایران است. ایکس ویژن در سال‌های اخیر د عرضه تلویزیون نیز خوب درخشیده است و سعی کرده است فناوری‌های جدید را رد محصولات خود به کار برده و متناسب با بازار ایران آن‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد. بدون شک یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های تلویزیون‌های ایکس ویژن سازگاری آن‌ها با جامعه و شرایط ایران است. سیستم هوشمند این تلویزیون‌ها نسبت به سری‌های پایین تی سی ال عملکرد به مراتب بهتری دارند و بر خلاف رقیب خود دارای برنامه‌های کاربردی و پیش فرضی مانند فیلیمو و خبری و آب و هوا هستند.

طراحی تلویزیون‌های ایکس ویژن هر چند که فاصله زیادی با برندهای معتبر جهانی دارند اما راضی کننده هستند و نمی‌توان چندان خرده‌ای به آن وارد کرد. کیفیت ساخت هم در سطح قابل قبول و خوبی قرار دارد. کیفیت تصاویر در تلویزیون‌های 4K و دارای قابلیت HDR در سطح خوبی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: ارزانترین تلویزیون های ۴k در بازار ایران از الجی و سونی تا تی سی ال

قیمت تلویزیون‌های ایکس ویژن

تلویزیون‌های ایکس ویژن از نظر قیمت تقریباً هم رده تلویزیون‌های تی سی ال اما از تلویزیون‌های برندهای معروف بازار ارزان‌تر هستند. برای نمونه قیمت یک تلویزیون 55 اینچ، هوشمند، 4K و دارای HDR در حال حاضر (خرداد 1399) نزدیک به 10 میلیون تومان است.

تلویزیون تی سی ال بخریم یا ایکس ویژن؟ 3

تلویزیون تی سی ال بخریم یا ایکس ویژن ؟

در پاسخ به پرسش بسیاری از دوستان مبنی بر اینکه تلویزیون تی سی ال (TCL) بخری یا ایکس ویژن باید عنوان داشت که هر دوی این تلویزیون‌ها به نسبت قیمتی که دارند امکانات و کیفیت خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند اما فراموش نکنید که کیفیت ساخت آن‌ها به ویژه در سری‌های پایین‌تر قابل مقایسه با برندهایی همچون الجی و سامسونگ نخواهد بود. در درجه اول پیشنهاد ما بالا بردن مقدار کمی از بودجه و یا پایین آوردن توقعات برای خرید تلویزیون‌هایی از برندهای معروف موجود در بازار است. در وهله دوم هم خرید از بین این دو برند چندان تفاوتی نخواهد داشت. تلویزیون‌های تی سی ال کیفیت ساخت بهتری دارند اما ایکس ویژن با بازار ایران سازگارتر هستند.

چرا با خیال راحت الجی، سونی و سامسونگ نخریم؟

بدون شک خرید تلویزیون‌های برندهای معروف از همه نظر گزینه بهتری نسبت به برند‌های بی نام و نشان تر خواهد بود. پیشنهاد ما به شما این است که با کلیک روی لینک زیر و ورود به فروشگاه میهن کالا، بهترین مدل‌ها تلویزیون برندهای سونی، الجی و سامسونگ را بررسی کنید و با خیال راحت یک محصول با کیفیت خریداری کنید.

خرید بهترین تلویزیون های الجی، سامسونگ و سونی با ضمان معتبر و تضمین بهترین قیمت و اصالت کالا

سخن آخر

ایکس ویژن و تی سی ال از تلویزیون‌های ارزان قیمت خوب در بازار ایران و جهان هستند. ارزان‌تر بودن آن‌ها باعث شده است که از بسیاری جهات نسبت به برندهای معروف کم و کاستی‌هایی داشته باشند و به همین دلیل هم شاید چندان گزینه خوبی باری بسیاری نباشد. در این مقاله سعی شد به پرسش مبنی بر اینکه تلویزیون تی سی ال بخریم یا ایکس ویژن پاسخی مناسب ارائه دهیم. میهن کالا این فرصت را به کاربران می‌دهد که با کمی گشت و گذار بتوانند بهترین تلویزیون متناسب با بودجه خود را در برند‌های معروف و معتبری همچون الجی و سامسونگ پیدا کنند و خرید کاملاً مطمئن داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو