رفع بوی بد ماشین لباسشویی با جوش شیرین و سرکه از بوی فاضلاب تا بنزین

بیشتر ما تصور می‌کنیم لباس‌شویی بعد از اینکه لباس‌های ما را می‌شوید، خودش را هم تمیز می‌کند. تا به حال پیش آمده که با باز کردن درب لباس‌شویی و بو کردن داخل آن، متوجه بوی نامطبوع و بسیار بدی شده باشید؟ یا پس از یک شست و شوی اساسی متوجه بوی بد لباس‌ها شوید؟ رفع و از بین بردن بوی بد و شبیه به فاضلاب و حتی بوی بد روغن، نفت و بنزین ناشی از لباس‌های کثیف در ماشین لباسشویی با استفاده از سرکه و جوش شیرین به راحتی امکان‌پذیر است که در ادامه به آن‌ها و چند راه‌حل دیگر برای حفظ ماشین لباسشویی از بوی بد گرفتن، پرداخته‌ایم.

رفع بوی بد ماشین لباسشویی با جوش شیرین و سرکه

ماشین‌های لباس‌شویی به دو دسته کلی 1. درب از جلو 2. درب از بالا. تقسیم می‌شوند. هردو این مدل‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند اما مدل‌های درب از بالا کثیف نمی‌شوند. دلیل این امر آن است که دور درب ماشین‌های لباس‌شویی درب از جلو با یک محافظ پلاستیکی پوشانده شده تا آب از ماشین لباس‌شویی به بیرون نفوذ نکند.

این محافظ پلاستیکی محل اصلی تجمع مواد بدبویی است که هیچ‌گاه تمیز نمی‌شوند. در ماشین‌های لباس‌شویی درب از بالا چنین حالتی وجود ندارد در نتیجه این مدل‌ها بو نمی‌گیرند و بسیار دیرتر کثیف می‌شوند؛ اما نگران نباشید، راه‌حل بسیار ساده است. پس اگر می‌خواهید لباس‌های شما همیشه بوی خوب پودر لباس‌شویی بدهند، مواردی که در ادامه آورده شده را قدم به قدم انجام دهید.

رفع بوی بد ماشین لباسشویی با جوش شیرین و سرکه

مواد مورد نیاز برای بوگیری ماشین لباسشویی

مواردی که در زیر آمده است، ساده‌ترین مواد برای رفع بود بد روغن، نفت، بنزین و فاضلاب است. طبق مراحل به پیش بروید و نکات لازم را رعایت کنید.

  • جوش شیرین
  • سرکه سفید
  • اسفنج

مراحل رفع بوی بد ماشین لباسشویی

قدم اول: برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی یک چهارم پیمانه جوش شیرین را داخل یک چهارم پیمانه آب بریزید. محلول به دست آمده را هم زده و داخل محفظه پودر لباس‌شویی بریزید.

قدم دوم: در مرحله بعد از فرآیند رفع بوی بد ماشین لباسشویی دو پیمانه سرکه سفید را داخل گردونه لباس‌شویی بریزید و دستگاه را روشن کنید. حرارت آب را روی درجه داغ گذاشته و بگذارید لباس‌شویی مدت کوتاهی با سرعت بچرخد.

قدم سوم: در مرحله آخر از فرآیند بوی بد ماشین لباسشویی درب لباس‌شویی را باز کرده و نقاط کثیف روی محافظ پلاستیکی را پیدا کنید. اسفنج را داخل محلولی از مقادیر مساوی آب و سرکه خیس کرده و با قسمت زبر اسفنج کل محافظ پلاستیکی را تمیز کنید.

رفع بوی بد ماشین لباسشویی با جوش شیرین و سرکه

لباس‌شویی درب از جلو بهتر است یا درب از بالا؟

پس از خواندن این مطالب در مورد از بین بردن بوی بد فاضلاب و بنزین و سایر کثیفی‌ها، ماشین لباسشویی ممکن است این شبهه به وجود آید که کدام نوع ماشین لباس‌شویی بهتر است. راستش را بخواهید مزایای ماشین‌های لباس‌شویی درب از جلو بسیار بیشتر از ماشین لباس‌شویی درب از بالا است؛ از عملکرد بهینه آن‌ها و شست و شوی ملایم‌تر گرفته تا قدرت پاک کنندگی بیشتر و صرفه جویی در مصرف آب و برق. پس مشکل کجاست؟ مشکل از همین عملکرد بهینه‌ها و صرفه جویی‌ها شروع می‌شود.

https://mihankalaa.com/blog/the-best-brand-washing-machine/

لباس‌شویی‌های درب از جلو به منظور مصرف مقادیر کمتر آب، تنها قسمت پایین محفظه شست و شو را با آب پر می‌کنند و گردونه با هر بار چرخش خود لباس‌ها را در همان مقدار آب کم فرو برده و بیرون می‌آورد که منجر به شست و شوی بسیار خوب و مصرف مقادیر کمتر آب می‌شود؛ اما حالا فرض کنید پودر لباس‌شویی که از آن استفاده می‌کنید، مقدار زیادی کف تولید کرده و نرم کننده‌های شما هم بعد از چسبیدن به لباس با این مقدار دفع نشوند.

در این حالت کثیفی لباس‌ها و کف حاصل از شست و شو در گوشه و کنار ماشین لباس‌شویی انبار شده و پس از پوشیده شدن گردونه لباس‌شویی در لایه‌ای از چربی و کف خشک شده، محل بسیار خوبی برای رشد باکتری‌های بد بو، چرک و قارچ به وجود می‌آورد.

یکی از بهترین مکان‌هایی که باکتری‌ها در آن جا تجمع کرده و با هر بار شست و شو مجدداً روی لباس‌های شما می‌نشینند، محافظ پلاستیکی دور درب ماشین لباس‌شویی است. خوشبختانه همان‌طور که قبلاً شرح دادیم تمیز کردن لباس‌شویی کار بسیار راحتی است و با رعایت چند نکته و آموزش درست در مورد نحوه پاک‌سازی دستگاه دیگر لازم نیست نگران کثیف شدن ماشین لباس‌شویی خود شوید.

چگونه از کثیف و بد بو شدن مجدد ماشین لباسشویی جلوگیری کنیم؟

لازم نیست پس از هر بار شست و شوی لباس دوباره ماشین لباس‌شویی را تمیز کنید بلکه کافی است با رعایت این نکات از کثیف شدن مجدد آن جلوگیری کنید.

از شوینده‌های با کارایی بالا (HE) استفاده کنید و مطابق دستورالعمل پودر یا مایع بریزید

اگر لباس‌های خود را با ماشین لباس‌شویی درب از جلو می‌شورید، پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از بوی بد ماشین لباس‌شویی، حتماً از شونده‌های با کارایی بالا (HE) استفاده کنید. کف تولید شده توسط این شوینده‌ها بسیار کمتر از پودر‌های لباس‌شویی قدیمی است و قدرت پاک کنندگی بسیار خوبی نیز دارند. هرچه میزان کف تولید شده کمتر باشد، لباس‌شویی با مقدار بسیار کمی آب نیز کل کف را شسته و از گردونه خارج می‌کند که این خود به تمیز ماندن ماشین لباس‌شویی بسیار کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: سیر تا پیاز خرید یک ماشین لباسشویی

همچنین دقت کنید میزان شوینده‌ای که استفاده می‌کنید دقیقه مطابق دستورالعمل شرکت تولید کننده محصول باشد تا بیش از حد کف نکند. اضافه بر تمامی این موارد، پیشنهاد می‌کنیم از ریختن نرم کننده داخل ماشین لباس‌شویی درب از جلو خودداری کنید چراکه کف ناشی از آن‌ها به سختی از لباس و از محفظه شست و شو جدا می‌شود.

گردونه لباسشویی هر بار باید خشک شود

پس از اینکه کار شستن لباس‌ها به اتمام رسید، سعی کنید در اسرع وقت تمامی لباس‌ها را از داخل لباس‌شویی بیرون آورده و درب لباس‌شویی را باز بگذارید تا رطوبت داخل گردونه سریعاً خشک شود. رطوبت داخل دستگاه به رشد هرچه بهتر باکتری‌ها و قارچ‌ها کمک می‌کند.

محافظ پلاستیکی دور درب را تمیز کنید

حتی اگر از شوینده مناسب هم استفاده کرده و گردونه را خشک کنید، باز هم احتمال وجود باکتری‌های بد بو داخل محافظ پلاستیکی وجود دارد. یک واحد آب را با یک واحد سرکه سفید ترکیب کرده و این محلول را دم دست داشته باشید. هر از چند گاهی درب لباس‌شویی را باز کرده و داخل محافظ دور درب را با اسفنج آغشته به این محلول به خوبی تمیز کنید.

سخن آخر

هر از گاهی پیش می‌آید که لباسشویی شما بوی بد روغن، نفت، بنزین و فاضلاب و یا هر آلودگی دیگری بدهد. در این صورت باید با استفاده از سرکه و جوش شیرین شروع به تمیز کردن آن کنیم که در بالا به آن پرداخته شد. برای جلوگیری از بو گرفتم ماشین لباسشویی هم کارهایی می‌توان انجام داد که مورد اشاره قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو