مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ و از خرید کدام پشیمان نخواهیم شد؟

وقتی پای خرید یک تلویزیون جدید به میان می اید، ال جی و سامسونگ دو گزینه اصلی هستند. از این مقایسه ای درست و جدید میان این دو برند و مارک معروف ساخت تلویزیون با یکدیگر شما را بسیار کمک خواهد کرد. تلویزیون های الجی را به عنوان اولد (OLED) و تلویزیون های سامسونگ را به عنوان کولد (QLED) می شناسیم. در این مقاله و راهنمای خرید خواهیم دید که تلویزیون ال جی بهتر است یا سامسونگ؟

مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ

مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ و در واقع خرید تلویزیون موضوع بسیار مهمی است و  در این مطلب از وبلاگ خبری فروشگاه اینترنتی میهن کالا، ما بر آن شدیم تا خلاصه وار به برخی از مهم ترین پارامترهای موثر در خرید تلویزیون از جمله قیمت، کیفیت تصویر، امکانات و ویژگی های هوشمند، قابلیت اتصال به اینترنت، قابلیت پخش سه بعدی، نوع و قابلیت های پنل، کیفیت نمایش، نرخ رفرش، نو سازی تصویر، ویژگی های ظاهری و سبک طراحی صفحه نمایش و … بپردازیم.

بدین وسیله شما را از سردرگمی در آورده و تا حد توان در انتخاب وسیله مناسب تر رهنمایی کنیم. اما نکته مهمی که باید در رابطه با این مقاله بدان اشاره کنیم این است که این نوشته با توجه به درخواست بالایی که مشتریان از تلویزیون های دو برند معروف ال جی و سامسونگ دارند، حول این دو برند و ویژگی هایشان نوشته شده است.

مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ

تلویزیون سامسونگ بخریم یا ال جی ، کدام بهتر است ؟

مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ یا ال جی بهتر است یا سامسونگ؟ این سوالی است که این روزها اکثر خریداران تلویزیون از ما می پرسند. این سوال در واقع سوال سختی است و پاسخ به آن، آن قدر که برخی از فروشندگان فرصت طلب به جانب داری از برند خاص که در واقع خود به فروش آن مشغول هستند، به راحتی آب خوردن بدان پاسخ می دهند، نیست.

در بازار ایران بیشترین برندی که به چشم می خورد، ال جی، سامسونگ و سونی است که می توان گفت با توجه به گذشته درخشانشان توانسته اند جایگاه خود را به خوبی بیمه نمایند. البته باید اعتراف کنیم که کمپانی ال جی طی سال های اخیر به دلیل تنوع در مدل و طراحی و نیز قیمت های مناسبی که تلویزیون هایش دارند، حضور پر رنگ تری نسبت به رقبای خود داشته و تقریبا سهم عمده ای از بازار را در دستان خود گرفته است.

البته قبلا این جایگاه مختص سامسونگ بوده که ال جی با توجه به تلاش ها و سیاست گذاری های به جای خود توانسته خود را مقام ارتقاء داده و سامسونگ را در جایگاه دوم تنزل دهد. ولی با این حال سامسونگ هنوز هم نقش بسیار تاثیر گذاری در بازار داشته و می توان گفت که در حال حاضر رقابت بین این دو برند بسیار تنگاتنگ است. با توجه به این بیانیات قطعا به این امر پی برده اید که تلویزیون های ال جی و سامسونگ کل بازار را به محاصره خود در آورده اند و هر دو در زمینه ی نوآوری و خلاقیت پیشتاز و پیشگام میدان هستند که همه روزی با فناوری ها، قابلیت ها و امکانات انحصاری خود، بیش از پیش همه گان را شگفت زده می کنند.

گذشته  از این ها، این دو کمپانی هر روز طراح های جالب تر و جذاب تری به بازار عرضه می کنند که کاربران و خریداران را مبهوت زیبایی خود کرده اند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به صورت لیست وار و دسته بندی شده به مقایسه یکایک جنبه های مختلف تلویزیون های برند سامسونگ و ال جی بپردازیم. چرا که هر جنبه و بعد ممکن است از دیدگاه برخی از کاربران دارای اهمیت بالایی باشد در حالی که همان نقطه نظر برای دیگر کاربران اهمیت کمتری دارد. چرا که هر کاربر و خریداری بهتر بودن را در پارامتر خاصی می بیند.

https://mihankalaa.com/blog/tv-buying-guide-in-2020/

مقایسه دو برند ال جی و سامسونگ

در ادامه به بررسی و مقایسه تلویزیون های الجی و سامسونگ از جنبه مختلفی همچون کیفیت تصویر، طراحی، کیفیت ساخت و قدرت پرداخته ایم.

طراحی تلویزیون

مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ ،یکی از مهم ترین مؤلفه هایی که در خرید تلویزیون باید مد نظر گرفته شود، طراحی آن است. بیشار کاربران بیش از ها موضوع دیگری به طراحی و ظاهر تلویزیون اهمیت می دهند و این بعد برایشان در اولویت قرار دارد. از سوی دیگر، ویژگی های ظاهری یک محصول اولین چیزی است که باید شما را تحت تاثیر قرار داده و به سمت خود جذب کند.

لذا می توان گفت که طراحی خوب و ظاهر زیبا مؤلفه ای است که دید کلی شما را در رابطه با آن محصول تحت تاثیر قرار خواهد داد. از این رو لازم دیدیم تلویزیون های ال جی و سامسونگ را از نظر طراحی مقایسه نماییم. سال های زیادی از دوران تلویزیون های پهن و جعبه ای می گذرد، تلویزیون هایی که بیش از 20 سانت ضخامت داشتند.

با پیشرفت فناوری و تکنولوژی و با بهره گیری از تکنولوژی ال سی دی رفته رفته  نمایشگرها باریک تر شدند. زمان زیادی از زمانی که اولین بار تلویزیون های باریک تحت عنوان ال سی دی پا به بازار گذاشتند نمی گذرد. درست پس از وقوع همین اتفاق بود که مردم با خرید این تلویزیون ها دنیای شگفت انگیزی از تصاویر را به چشمان خود هدیه بخشیدند و با تلویزیون های جدیدی که به بازار ارائه شده بود خانه خود را زیبا تر نمودند.

ولی این تازه یک خط شروع بود، شروع یک رقابت تنگاتنگ میان کمپانی های سازنده تلویزیون که گویا به این سادگی ها دست بردار نبودند. از آن پس بود که این سازندگان اقدام به باریک تر، زیبا تر و با کیفیت تر کردن تلویزیون ها خود زدند تا بتوانند در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند. در رابطه با طراحی شاید نتوان برتری را مختص یک یا چند کمپانی دانست، چرا که هر کدام از کمپانی ها بسته به مدل های ارائه شده خود، طراحی های متنوعی را ارائه داده اند که هر کدام ممکن است بسته به سلیقه شما، زیبا و شکیل جلوه کند.

کیفیت تصویر کدام تلویزیون بهتر است ال جی یا سامسونگ

با قاب یا بدون قاب، کدام یک ؟

مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ ،تلویزیون سامسونگ مدل  js9000 و تلویزیون ال جی مدل  sj800 را در نظر بگیرید. هر دو تلویزیون ذکر شده از طراحی زیبا و خاصی برخوردار بوده و نیز دارای قاب باریک و نازکی می باشند. تلویزیون ال جی از قاب نازک تری نسبت به تلویزیون سامسونگ برخوردار است. سامسونگ در طراحی این تلویزیون، مانند اکثر موارد از یک طراحی ساده و کلاسیک با پایه های مستطیلی شکل ساده استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: چرا باید تلویزیون ال جی بخریم؟ 10 دلیل برای خرید تلویزیون ال جی

این در حالی است که ال جی در طراحی تلویزیون خود از پایه هلالی شکل و طراحی زیباتر استفاده نموده است. کاملا واضح است که هر دوی این تلویزیون ها دارای باریکی مناسب و ظرافت خاصی هستند و رضایت کاربران را به دنبال دارند. همچنین تلویزیون سامسونگ q7c و تلویزیون ال جی 55C7 را هم اگر بررسی کنید خواهید دید که هر دو دارای طراحی منحصر به فردی هستند و هر دو تلویزیون ال جی و سامسونگ مانند یک قاب هنری خودنمایی می کنند.

تلویزیون منحنی سامسونگ با پایه های هلالی باریک زیبایی را به اوج خود رسانده و تلویزیون ال جی مدل 55C7 نیز یک گام به جلوتر حرکت کرده و پایه ی شکیل و مدرنی برای تلویزیون بالا رده اش تدارک دیده است و هر دو تلویزیون ال جی و سامسونگ نیز در حد ممکن باریک هستند. با نگاهی به طراحی تلویزیون سامسونگ و تلویزیون ال جی  متوجه این واقعیت خواهیم شد که همه ی تلویزیون ها دارای طرایح باریک و قاب خوش تراشی هستند و شاید بیشترین تفاوتی که این تلویزیون ها دارند در طراحی و شکل پایه ها باشد.

تلویزیون های LG55B7 و LG55X7 و LG55UJ752 و … از تلویزیون های بالا رده ی ال جی هستند که از طراحی شکیل و مدرنی بهره می برند. اگر یکی از این مدل ها را انتخاب کرده اید و در خریدش مردد هستید، شک را کنار بگذارید. البته تلویزیون سامسونگ مدل 65Q7F و یا 85HU7000 را هم می توان در لیست خوش تراش ترین تلویزیون های سامسونگ قرار داد. مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ

کیفیت در نمایش تصاویر

مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ

مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ ،کیفیت تصویر در واقع مبحثی است که مؤلفه های بسیاری روی آن تاثیر دارند. یکی از این مؤلفه ها بی شک تکنولوژی به کار رفته در ساخت این نمایشگر ها می باشد. برای مثال در ابتدا که تلویزیون های ال ای دی به بازار عرضه گردیدند، از محبوبیت بالایی برخوردار بودند و بسیار مورد استقبال قرار گرفتند لیکن با ارائه تکنولوژی های ال ای دی، OLED و … کم کم این این تلویزیون ها جای تلویزیون های ال سی دی را گرفتند، چرا که کیفیت تصویر این تلویزیون ها به مراتب بالاتر از انواع ال سی دی های بود. انواع نمایشگر های ال ای دی نیز با توجه به ساختار و نحوه ی چیدن دیودهای ساطع کننده ی نور led متفاوت از هم عمل می کنند و هر کدام کیفیت متفاوتی دارند.

بیشتر بخوانید: تلویزیون OLED بخریم یا QLED ؟ ال‌جی یا سامسونگ، کدام بهتر است؟

مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ ،یکی دیگر از مؤلفه های کیفیت تصویر، کیفیت تولید و نمایش رنگ های واقعی و عمیق، مخصوصا رنگ مشکی می باشد. در این رابطه به جرعت می توان گفت تلویزیون های سامسونگ مخصوصا در نمایش عمق رنگ مشکی، نسبت به تلویزیون های ال جی بهتر عمل کرده اند. ولی در عوض تلویزیون های ال جی بافت زنده تر و طبیعی تری را در هنگام پخش تصاویر ارائه می دهند که این سبب خواهد شد شما حس بهتر و زنده تری با تصویر به نمایش در آمده داشته باشید و حس عمیق تری از آن دریافت نمایید.

البته این مقایسه در رابطه با OLED های ال جی صادق نیست. چرا که ال جی در این محصول انقلابی خود کیفیت پخش تصویر را چند برابر کرده و رنگ مشکی عمیق تر و حتی سیاه تر از سیاهی را به نمایش گذاشته است. شایان ذکر است که کیفیت پخش بسیار بالا تنها مزیت تلویزیون های OLED نسبت به نمونه های پیش از خود نمی باشد بلکه این دستگاه ها، علاوه بر این از مصرف پایین تری نیز برخوردارند که باعث جذاب تر شدن هرچه بیشتر این تکنولوژی شده و خود از دلایل موفقیت و پیشرفت این تکنولوژی به حساب می آید. البته با این وجود سامسونگ باز هم کم نیاورده و دست به پرده برداری از تکنولوژی های انحصاری خود یعنی کوانتوم دات و میکرو ال ای دی زده است که در کیفیت و عملکرد تشابه بالایی با تلویزیون های OLED ال جی دارد.

تلویزیون میکرو ال ای دی سامسونگ تحت عنوان The Wall
تلویزیون میکرو ال ای دی سامسونگ تحت عنوان دیوار (Wall)

مقایسه دو نمونه از تلویزیون های ال جی و سامسونگ از نظر کیفیت تصاویر

مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ ،برای مبحث بررسی و مقایسه کیفیت تصاویر، بی شک دو مدل 55SJ800 و 55UJ752 گزینه های خوب و مثال زدنی از میان تلویزیون های بالا رده ال جی می باشند. این تلویزیون ها که دارای تکنولوژی ال ای دی می باشند، می توانند کیفیت قابل قبول 4K را به تماشاگران خود ارائه نمایند. البته این دو مدل تنها مثال هایی از تلویزیون های LED ال جی هستند والا شاهکار این کمپانی در تلویزیون های رده بالا و حرفه ای این کمپانی که از فناوری خاص OLED بهره می گیرند به رخ رقیبان کشیده شده است. البته این تلویزیون ها نیز دارای کیفیت 4K هستند لیکن کیفیت OLED کجا و ال ای دی کجا !

بیشتر بخوانید: تفاوت تلویزیون LED با OLED | رقابت پنل تلویزیون ها

مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ ،حال کمپانی سامسونگ نیز تلویزیون های منحنی خود را با فناوری انحصاری کوانتوم دات تولید و روانه ی بازار کرده است تا وارد رقابت سرسختانه ای را با تلویزیون های OLED شرکت ال جی آغاز نماید. تلویزیون های مدل 65Q7F و Q7C از اولین نمونه های این دسته تلویزیون های کوانتوم دات هستند که کیفیتی به مراتب بالاتر از ال ای دی ها را ارائه می دهند. لیکن برای شکست OLED های ال جی، هنوز راه زیادی باقی مانده است و تلاش و پشتکار بیشتری برای نیل به این مهم،  از این کمپانی انتظار می رود. مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ

لیست برخی از مناسب ترین تلویزیون های ال جی

رزولوشنسال تولیدسایزمدل تلویزیون
SUPER UHD201765تلویزیون ال جی sj950v
4k Ultra HD201743-49تلویزیون ال جی 43uj752v
FULLHD201732-43-49تلویزیون ال جی LJ610V
FULLHD201655تلویزیون OLED ال جی 55EG910
4k Ultra HD201655-65تلویزیون OLED ال جی 55E6V
4k Ultra HD201755تلویزیون OLED ال جی 55B6
4k Ultra HD201755تلویزیون ال جی 55SJ800
4k Ultra HD201665تلویزیون OLED ال جی 65EG960T
4k Ultra HD201749-55تلویزیون ال جی UJ651V
SUPER UHD201755تلویزیون ال جی SJ850V
4k Ultra HD201749-55-65تلویزیون ال جی uj670
FULLHD201755تلویزیون ال جی LJ615V
SUPER UHD201655-65تلویزیون ال جی UH950V
SUPER UHD201649-55-65تلویزیون ال جی UH850v
4k Ultra HD201649-55-65تلویزیون ال جی UH750V
SUPER UHD201655تلویزیون ال جی UH770V

لیست تعدادی از مناسب ترین تلویزیون های برند سامسونگ

رزولوشنسایزسال تولیدمدل تلویزیون
4k Ultra HD49-552017تلویزیون سامسونگ MU7350
QLED 4K552017تلویزیون سامسونگ Q7f
4k Ultra HD49-55-652016تلویزیون سامسونگ KU7350
SUPER UHD552016تلویزیون سامسونگ KS9500
4k Ultra HD50-552016تلویزیون سامسونگ KU7000

مقایسه قیمت تلویزیون ها

برای مثال قابلیت پخش سه بعدی 3D دقیقا از آن دسته قابلیت هایی است که ارائه و عدم ارائه آن در تلویزیون، قیمت نهایی تلویزیون را افزایش خواهد داد. اما موضوع بحث اینجاست که آیا شما واقعا به قابلیت پخش تصاویر سه بعدی نیاز دارید یا خیر ؟ این سوالی است که جوابش تنها نزد خود شماست. چنان که علاقه وافری به  این قابلیت ندارید و برایتان از جذابیت بالایی برخوردار نیست و یا کودک و نوجوان در خانه ندارید ، قطعاً خرید تلویزیون های گران قیمت سه بعدی به نفعتان نخواهد بود.

نمونه ی دیگری از قابلیت هایی که قیمت نهایی تلویزیون را تحت تاثیر قرار می دهد ، توانایی اتصال به اینترنت یا به تعبیری همان اسمارت بودن تلویزیون است. یک تلویزیون اسمارت در واقع تلویزیونی است که بصورت بی سیم ( وایرلس ) یا همان از طریق وای فای یا بصورت سیمی یعنی از طریق پورت به اینترنت متصل خواهد شد. امتیاز و مزیت دیگری که می تواند به این ویژگی افزوده شود مجهز بودن به مرورگر وب (Browser) می باشد که به شما این امکان را می دهد که به راحتی در دنیای بی پایان وب به گشت و گذار بپردازید.

از جمله دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت نهایی تلویزیون های هوشمند می توان به مبتنی بودن به سیتم عامل های مختلف و پردازنده های قدرتمند اشاره نمود. با این حال هر چند قابلیت اتصال به اینترنت موضوع مهم و قابل توجهی است ، اما اگر برایتان کاربرد خاصی ندارد ، قطعاً از خرید تلویزیون اسمارت ال جی یا سامسونگ چشم پوشی کنید. مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ

بهنرین برند تلویزیون کدام است

سیستم عامل (OS)

مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ ،برند سامسونگ در تلویزیون های هوشمندی که تولید می نماید از سیستم عامل اختصاصی خود تحت عنوان « TIZEN » بهره می جوید. این سیستم عامل دارای سرعت کافی برای اجرای برنامه های مختلف است و می تواند همزمان چندین برنامه را بدون تاخیر به اجرا دربیاورد. نوار منوی در نظر گرفته شده برای تلویزیون در سیستم عامل تایزن ، نوار منویی است با کاربری راحت و آسان که هر کاربری می تواند به آسانی با امکانات آن آشنا شده و از آن ها استفاده نماید.

این در حالیست که سیستم عامل اختصاصی ال جی که در تلویزیون هایش از آن استفاده می نماید ،  « WebOS » نام دارد. این سیستم عامل امکانات متنوع و جالبی از جمله جست و جو در اینترنت و خرید از فروشگاه های پلی استور و دانلود و نصب بازی های مختلف را در اختیار کاربر قرار می دهد.

مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ ،تلویزیون های ال جی نسبت به تلویزیون های سامسونگ ارزانتر می باشند. این سخنی است که امروزه در میان بازاریان رایج گردیده و زبانزد خاص و عام شده است. و باید گفت که کاملا صحت دارد. ال جی با به کارگیری ایده ی جالبی توانسته است تمام اقشار با هر سطح توان مالی را در گروه هوادار و طرفداران خود قرار دهد ، که این هم هنر کمی نیست و از عهده ی هر سازنده ای بر نمی آید. اما سامسونگ به خصوص در تلویزیون های با امکانات و رده بالایی که تولید می کند ، از چنین رویکردی پیروی نمی کند و معمولا تلویزیون هایش را با قیمت های نجومی و سرسام آوری روانه بازار می گرداند.

این سبب می شود که محصولات سامسونگ برای هر خریداری به صرفه نباشد. آنطور که تا کهنون به نظر می رسد ال جی در بحث قیمت تلویزیون ، از سامسونگ پیشی گرفته و با تولید تلویزیون های با امکانات و خوش قیمت توانسته سهم بسزایی از فروش بازار را از آن خود نماید. البته ناگفته نماند که در زمینه تلویزیون های گران قیمت هم ، ال جی دارای محصولاتی است که چه از نظر کیفیت و امکانات و چه از نظر قیمت سرسام آورنده ، هم پا و هم سطح با محصولات سامسونگ هستند و محصولات این کمپانی تنها به کالاهای ارزان محدود نمی شود.

سخن آخر

16 دیدگاه در “مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ و از خرید کدام پشیمان نخواهیم شد؟

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:1 ستاره

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

  3. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

  4. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  5. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  6. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  7. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  8. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

  9. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  10. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  11. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  12. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  13. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  14. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  15. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  16. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو