گیرنده دیجیتال DVB-T

گیرنده دیجیتال DVB-T ؛ تلویزیون هایی که در سال های اخیر تولید شده اند دارای گیرنده دیجیتال داخلی هستند تا بدون گیرنده ی دیجیتال جداگانه کانال های دیجیتال را دریافت نمایید. وجود گیرنده ی دیجتال در تلویزیون با علامت DVB مشخص خواهد شد. گیرنده دیجیتال DVB-T جهت دریافت کانال های داخلی کاربرد دارد. در واقع گیرنده دیجیتال DVB-T مخفف واژه ی Digital Video Broadcasting Terrestrial می باشد که به معنای پخش زمینی ویدیوی دیجیتال می باشد. به این معنی که امکان دریافت کانال هایی با این نوع گیرنده ی دیجیتال فراهم است که می توان آن ها را از طریق آنتن پشت بام و یا اینکه کنار تلویزیون دریافت کرد. در واقع گیرنده های دیجیتال داده های دیجیتال دریافت شده را رمز گشایی خواهد کرد و با تشکیل تصویر، صحنه ها را پخش می کند. از بارزترین تفاوت های گیرنده های دیجیتال با گیرنده ی آنالوگ در تولید تصویر است که گیرنده دیجیتال DVB-T امکان دریافت تصویر SD، HD ، FULL HD و … را به صورت همزمان دارد. همچنین این گیرنده دیجیتال امکان دریافت کانال های رادیویی را نیز دارد.

تفاوت dvb t و dvb t2

گیرنده دیجیتال DVB-T چیست؟

گیرنده دیجیتال DVB-T در تلویزیون ها یک مبدل سیگنال آنالوگ به دیجیتال محسوب می شود که تنها از طریق یک آنتن اطلاعات را دریافت خواهد کرد. داده های دیجیتال به صورت 0 و 1 مخابره خواهند شد و این نوع گیرنده دیجیتال آن ها را به داده های آنالوگ تبدیل خواهد کرد تا قابلیت نمایش پیدا کنند. کیفیت تصاویر دیجیتال بالاتر بوده و نویز و ناخالصی بر روی این تصاویر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. پردازش دقیق و بی عیب و نقص تصاویر این امکان را فراهم خواهد کرد تا صحنه هایی با وضوح بالا را مشاهده نمایید و از دیدن تصاویر لذت بیشتری ببرید. اولین بار در سال 1997 بحث استفاده از گیرنده های دیجیتال و پخش تصاویر دیجیتال مطرح شد و در سال بعد اولین شبکه های دیجیتال راه اندازی شدند. در سال 1389 نیز این قابلیت به شبکه های داخلی ایران اضافه شد که این کانال ها را می توان توسط گیرنده دیجیتال DVB-T دریافت کرد. تلویزیون های دیجیتال به صورت سرخود به گیرنده دیجیتال DVB-T مجهز شده اند و این امکان را فراهم خواهند کرد تا تنها با اتصال آنتن به تلویزیون شبکه های دیجیتال را مشاهده نمایید. در این حالت نیازی به خرید گیرنده ی دیجیتال داخلی نخواهد بود و تمامی کانال های داخلی با وضوح بالا دریافت خواهند شد.

قیمت گیرنده دیجیتال dvb-t2

جمع بندی

در مجموع شما می توانید از طریق گیرنده دیجیتال DVB-T و تلویزیون هایی که این نوع گیرنده ی دیجیتال در آن ها به کار رفته است تمامی کانال های دیجیتال داخلی ایران را مشاهده نمایید. این گیرنده امکان پخش کانال های رادیویی را نیز فراهم می کند تا سرگرمی های بیشتری در اوقات فراغت خود داشته باشید و یا اینکه در اوقات کاری نیز به کانال رادیویی مورد علاقه ی خود گوش دهید. اکنون کانال های دیجیتال در 35 کشور به عنون استاندارد مورد استفاده پذیرفته شده است و 60 گیرنده ی دیجیتال مستقر گیرنده دیجیتال DVB-T موجودند. توانایی بالای این استاندارد در انتقال تصویر و صدا رضایت بالای کاربران را در پی داشته است و در کشورهای مختلف امکان افزایش تعداد شبکه های داخلی فراهم شده است.

گیرنده دیجیتال dvb-t چیست

[review]

2 دیدگاه در “گیرنده دیجیتال DVB-T

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:1 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو