راهنمای خرید ماشین ظرفشویی | ماشین ظرفشویی

خرید ماشین ظرفشویی

خرید ماشین ظرفشویی ،این روزها استفاده از انواع لوازم برقی مانند ماشین ظرفشویی رواج زیادی پیدا کرده است اما آیا می دانید هنگام خرید ظرفشویی باید به چه نکته هایی توجه کنید و مناسب ترین ماشین ظرفشویی برای خانواده شما کدام است؟ و همچنین پرفروش ترین ماشین های ظرفشویی کدام هستند؟ شست و شوی ظروف همیشه کاری پر دردسر و سخت در کارهای خانه محسوب می شود، اما چندین سال است که با وجود ماشین ظرفشویی این کار دیگر نه سخت به حساب می آید و نه خستگی برایتان باقی می گذارد. به طور کلی 2 نوع ماشین ظرفشویی در بازار وجود دارد. ماشین ظرفشویی رومیزی و ماشین ظرفشویی ایستاده یا مبله. کسانی که خانواده کوچکی دارند و یا خانواده‌ هایی که زیاد آشپزی نمی‌ کنند می‌ توانند یک ماشین ظرفشویی رومیزی با ظرفیت کم انتخاب کنند. ماشین ظرفشویی‌ های بزرگ که معمولا ایستاده هستند، برای خانواده‌ ها بزرگ‌ تر و یا کسانی که به آشپزی علاقه دارند مناسب است. پس قبل از خرید باید ظرفیت ماشین ظرفشویی خود را انتخاب کنید. ظرفیت ماشین ظرفشویی معمولا براساس تعداد مشخص می‌ شود. کوچک ترین ماشین‌ های ظرفشویی 4 تا 6 نفره هستند و بیشترین ظرفیت در ماشین ظرفشویی‌ های خانگی 14 نفره است. این نوع ماشین ظرفشویی‌ های بزرگ چند طبقه هستند و با قابلیت تنظیم ارتفاع، قابلمه و ظروف بزرگ را به راحتی در خود جای می‌ دهد. یک خانواده با جمعیت متوسط می‌ توانند ماشین ظرفشویی بین 8 نفره تا 12 نفره انتخاب کنند که در هر بار استفاده تعداد قابل توجهی ظرف در آن شسته شود و مجبور به استفاده از ماشین ظرفشویی بیش از یک بار در روز نشوند.

بهترین مارک ماشین ظرفشویی چیست؟

تاریخچه ماشین ظرفشویی

اولین گزارش از یک دستگاه ظرفشویی مکانیکی در 1850 در ایالات متحده آمریکا توسط جوئل هافتون ثبت شده و این دستگاه از چوب ساخته شده بود و در حالی که آب روی ظرف ها اسپری می شد با دست لنگ می شد. اما این دستگاه چندان قابل اعتماد نبود و ثبت اختراع بعدی توسط الکساندر در سال 1865 بود که به همان دستگاه اولی شبیه بود و دارای یک سیستم تنظیم قفسه بود که با دست تنظیم می شد و در نهایت اولین و مطمئن ترین ماشین ظرفشویی در سال 1887 توسط یک خانم ثروتمند به نام جوزفین کاکرن و با کمک جورج کر ابداع شد و در نمایشگاه 1893 جهان در شیکاگو از آن پرده برداری شد. این خانم ثروتمند که همیشه در حال مهمانی دادن بود و در مهمانی های او بسیاری از ثروتمندان شرکت می کردن. اگر چه ظرف های کثیف باقیمانده از مهمانی را خدمه او می شستن اما او می خواست که ظرف ها با سرعت بیشتر شسته شود و همچنین در حین شستشو ظرف های کمتری شکسته شود و بالاخره او تصمیمش را عملی کرد و ساخت این دستگاه رو شروع کرد. اولین ماشین ظرفشویی داخلی در اروپا با یک موتور الکترونیکی اختراع شد و در سال 1929 توسط برند MIELE تولید شد. در سال 1970 وجود ماشین ظرفشویی امری عادی در خوابگاه ها در شمال آمریکا و غرب اروپا تبدیل شده بود و در سال 2012 بیش از 75 درصد از خانه ها در ایالات متحده و آلمان دارای ماشین ظرفشویی بودند .

زمانی که شما تصمیم به خرید یک ماشین ظرفشویی می گیرید با طیف کسترده ای از مدل ها با قیمت های متفاوت روبه رو می شوید برندهای معتبر ماشین ظرفشویی شامل بوش، ال جی، دوو، سامسونگ، MIELE ،Kitchen Aid هستند.

خرید ظرفشویی

معرفی مدل های ماشین ظرفشویی

اگر تصمیم گرفتید این وسیله کاربردی را تهیه کنید باید بدانید مانند هر وسیله برقی دیگر، این وسیله نیز انواع و اقسام مختلفی دارد؛ البته به‌ طور کلی ما با سه نوع ماشین ظرفشویی مواجه هستیم؛ ماشین ظرفشویی توکار، ماشین ظرفشویی رومیزی و ماشین ظرفشویی ایستاده. برای شروع با هم هر یک از این موارد را مرور می‌کنیم.

ماشین ظرفشویی توکار

بخش عمده‌ ای از کسانی که ماشین‌ های ظرفشویی توکار را انتخاب می‌ کنند دنبال ایجاد تغییر در آشپزخانه و عقب نماندن از قافله داشتن آشپزخانه‌ ای بسیار مدرن هستند. این مدل‌ ها فضای بسیار کمتری را نسبت به مدل‌ های مبله آشغال می‌ کنند. به طور معمول ماشین ظرفشویی توکار را زیر سینک ظرفشویی، بین کابینت‌ ها و زیر صفحه کابینت نصب می‌ کنند.

ماشین ظرفشویی توکا

ماشین ظرفشویی رومیزی

این مدل روی کابینت و نزدیک سینک ظرفشویی در آشپزخانه قرار داده و به‌ راحتی امکان جا به‌ جایی دارد. این مدل بیشتر مناسب یک خانواده کوچک است که زیاد اهل مهمانی دادن هم نیستند. مزیت این نوع ماشین ظرفشویی این است که سریع پر می‌ شود و قیمتش هم از انواع ایستاده، ارزان تر است.

ماشین ظرفشویی رومیزی

ماشین ظرفشویی ایستاده

این مدل پرطرفدارترین انواع ماشین ظرفشویی در بازار است و بیشتر مناسب خانواده‌ های پررفت‌ و آمد یا آن دسته افرادی است که ترجیح می‌ دهند ظرف‌ های نشسته خود را از صبح تا شب داخل ماشین بگذارند و فقط یک‌ بار در طول روز از آن استفاده کنند. هنگام خرید این ماشین‌ ها، بهتر است انواعی را انتخاب کنید که قابلیت شست‌ و شوی نصف ظرفیت را دارند. این بدان معناست که با پر کردن نصف ظرفیت ماشین، ظرف‌ ها با مصرف آب و شوینده کمتری شسته خواهند شد.

نکات مهم در هنگام خرید ماشین ظرفشویی

پس از انتخاب ظرفیت و برند مناسب ماشین ظرفشویی حتما در هنگام خرید به موارد زیر توجه کنید:

داشتن فيلترينگ آب:

ماندن لكه بر روی ظروف از مشكلاتی است كه خانم ها با آن سر و كار دارند به همين دليل هنگام خريد ماشين ظرفشويی بهتر است اين نكته را به ياد داشته باشيد تا ماشین مورد نظر حتما قابلیت فيلترينگ آب داشته باشد، زيرا با داشتن چنين موردی ديگر لكه ای بر روی ظرف ها باقی نمی ماند و باعث پاک شدن سريع تر چربی ها از ظروف می شود.

تعداد سبد ها و انواع سبد ها:

سبد های مخصوص ظروف مختلف در ماشين ظرفشويی بسيار مهم است. معمولا سبدی مخصوص قرارگيری قاشق و چنگال وجود دارد و همچنين سبدی برای قرار دادن بشقاب ها و ليوان ها. بعضی از اين سبد ها قابل جا به جايی هستند. در اين صورت می توانيد سبد ها را به دلخواه خود در ماشين ظرفشويی جا به جا كنيد.

قابلیت ضد عفونی کردن ظروف:

در سری جديد تر توليد ماشين ظرفشويی قابليت ضد عفونی كردن ظروف پس از شستشو هم اضافه شده است. اين نكته را از ياد نبريد در غير اين صورت بايد پس از هر بار شستشو مقداری ضد عفونی كننده در داخل ماشين ظرفشويی تان بريزيد.

توجه به مخزن داخلی ماشين ظرفشويی:

مخزن ماشين های ظرفشويی به دو شكل استيل (فولاد ضد زنگ) و پلاستيک ساخته می شوند كه هر كدام معايب و مزايایی دارند اما پيشنهاد ما به شما انتخاب مخزن استيل است زيرا زنگ نمی زند، چرک نمی شود، آب نمی شود و ماندگاری طولانی تری دارد.

ميزان مصرف انرژی:

از نكات بسيار مهم در انتخاب ماشين ظرفشويی ميزان مصرف انرژی A است كه بهتر است نوع كم مصرف آن انتخاب شود.

داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش:

وقتی محصول مورد نظر تان را از نمايندگی خريداری كنيد قطعا دارای خدمات پس از فروش خواهد بود.

خشک كن:

معمولا ماشين ظرفشويی های دارای خشک كن، ميزان برق مصرفی شان کمتر است اما مدل هايی كه مخزن آن ها استيل است به دليل نگهداری حرارت خشک شدن ظروف را سريع تر انجام می دهد.

ميزان سر و صدا:

بهتر است دستگاهی را كه انتخاب می كنيد دارای عايق صوتی باشند تا سر و صدای ناشی از شستشوی ظروف را به بيرون از آن انتقال ندهد، به این موضوع که امتياز مهمی در خريد ظرفشويی به حساب می آید،‌ دقت كنيد.

قفسه بالا قابل تنظیم :

به ماشین ظرفشویی هایی توجه کنین که دارای قفسه بالا با قابلیت تنظیم ارتفاع باشد که استفاده آن بسیار آسان است و ساده ترین مدل دو گیره آزاد در دو طرف دارد و شما می تونید ارتفاع را با آن کاهش یا افزایش دهید و اقلام خیلی بزرگ را در قفسه پایین آن قرار دهید حتی زمانی که قفسه های بالا پر از ظرف باشند. سیستم های غلتکی اجازه تنظیم ارتفاع قفسه دندانه دار را می دهند ولی این همیشه هم آسان نیست چون شما زمانی می تونید این کار رو انجام دهید که دندانه های آن کامل باشد.

شاخک پایین دندانه دار:

ماشین ظرفشویی با شاخک پایین دندانه دار که قرار دادن اقلام بزرگ در آن آسان تر است. حتما به شاخک پایین دندانه دار در هر دو قفسه بالا و پایین توجه کنید.

میوه ها را می شوید؟

ضد عفونی کردن میوه و شست و شوی درست آن روی سلامت شما تاثیر شگفتی دارد. جالب است بدانید تعدادی از ظرفشویی ها مجهز به سیستمی هستند که مخصوص شست و شوی میوه است. این سیستم روی کلید های ماشین ظرفشویی وجود دارد و کافیست با فشار دادن آن میوه های تان را با خیال راحت بشویید و از ضد عفونی شدن آن اطمینان حاصل کنید.

براق کننده دارد؟

یکی از جذاب ترین تکنولوژی هایی که سازندگان ماشین های ظرفشویی به این کالا اضافه کرده اند و حسابی هم مورد استقبال مردم قرار گرفته است، استفاده از سیستم براق کننده در ماشین ظرفشویی است. این سیستم به این شکل کار می کند، زمانی که ظروف شسته می شوند یک مایع براق کننده روی ظروف تمیز ریخته می شود تا تمیزی آن ها با براق شدن بیشتر به چشم بیاید. این مسئله باعث می شود ظروف شما سر میز شام و نهار حسابی بدرخشند و حس خوبی را منتقل کنند.

بخار را کنترل می کند؟

بعضی از ماشین های ظرفشویی به سیستم از بین برنده بخار زیاد مجهز نیستند و همین مسئله باعث می شود زمانی که شما قصد دارید بعد از شست و شوی کامل در ظرفشویی تان را باز کنید بخار زیادی به سمت تان نشانه برود و دست تان را بسوزاند. یا این که بخار تبدیل به قطره های آب شود و روی ظرف های شسته شده شما ایجاد لکه کند. زمانی که قصد خرید دارید حتما از فروشنده بپرسید که ظرفشویی مورد نظر شما به این تکنولوژی مجهز است یا نه.

خرید ماشین ظرفشویی بوش

برند ماشین ظرفشویی مهم است؟

قبلا هم توصیه کرده ایم برای وسایلی که قرار است یک عمر برای ما کار کنند حتما از برندهای شناخته شده استفاده کنید، باید بگوییم در خرید ماشین ظرفشویی هم برند حرف اول و آخر را می زند. اگر شما از برند ایرانی یا خارجی خرید کنید که خیلی روی بورس نیست و به قول معروف جواب پس نداده است، چطور می توانید خرید با اطمینانی داشته باشید. برای خرید ظرفشویی حتما یک برند مطمئن را در نظر بگیرید که سال هاست به تکنولوژی ساخت ظرفشویی دست پیدا کرده و بهترین های این وسیله را ساخته است.

نوع جدید ماشین ظرفشویی ها: ماشین های بخار شوی

خیلی از افرادی که ماشین های ظرفشویی قدیمی دارند، از اینکه باید ظرف ها را پیش از قرار دادن داخل ماشین، آبکشی کنند، راضی نیستند. این روزها، انواع جدیدی از ماشین های ظرفشویی به بازار آمده که به جای آب، با بخار داغ آب، ظرف های کثیف و حتی خشک را می شوید و مصرف آب و انرژی شان هم بسیار پایین است. این ماشین ها با قدرت بخار بالا و لکه بری خوبی که دارند، می توانند گزینه مناسبی برای افرادی باشند که به تازگی قصد خرید ظرفشویی کرده اند یا می خواهند مدل های قدیمی تر ماشین ظرفشویی شان را ارتقا بدهند.

ماشین ظرفشویی یک وسیله مناسب برای شستشوی کامل و صحیح ظرف هاست که معمولا طی 3 مرحله مختلف، ظرف ها را می شوید و پاک می کند. یکی از مهم ترین نکته هایی که باید برای ارتقای عملکرد ماشین های ظرفشویی رعایت کنید، این است که ظرف های حاوی باقیمانده غذا را داخل ماشین نگذارید. یعنی باقیمانده خوراکی های داخل ظرف ها را به کمک دستمال یا یک آبکشی ساده، پیش از قرار دادن آن ها در داخل ماشین ظرفشویی، پاک کنید. ماشین ظرفشویی، وسیله خوبی برای گندزدایی و تمیز کردن ظرف ها از هرگونه آلودگی هم محسوب می شود. اگر بدانیم که با هرنوع ماشین ظرفشویی براساس دستورالعمل کارکردی که دارد، چطور کار کنیم و به درستی آن را در شستشوی ظرف هایمان به کار بگیریم، می توانیم از پاکیزه شدن کامل ظرف ها با این وسیله مدرن مطمئن باشیم.

چقدر برای خرید ماشین ظرفشویی هزینه کنیم؟

اگر شما برای خرید ماشین ظرفشویی به بازار می روید، هزینه بیشتر برای خرید ظرفشویی، لزوما به معنای خرید بهترین ماشین ظرفشویی نیست. تعداد زیادی از ماشین ظرفشویی ها قیمت میانگینی دارند که بسیاری از آن ها – نه همه شان – تقریبا مشخصات و کاربردهای شان با ظرفشویی های گران قیمت یکی است. مثلا، ما مدل معمولی یک برند لوکس را امتحان کردیم، که به خوبی بهترین مدل از برندی دیگر که قیمتش نصف برند لوکس بود، کارایی نداشت.

به طور کلی ما پی بردیم که قیمت گذاری ماشین های ظرف شویی تابعی از این اصول هستند: مدل های غیر تجملی را می توان کمتر از 1 میلیون و 500 هزار تومان خرید، مدل هایی که ویژگی های بیشتری دارند و عملکرد بهتری دارند قیمتشان بین 1 میلون تا 3 میلیون هزار تومان است، و شما می توانید برای خرید برندهای لوکس تر با ویژگی ها و مشخصات بیشتر و جدیدتر 3 میلیون و بالاتر هزینه کنید.

در مورد گارانتی ماشین ظرفشویی ها هم مطمئن شوید که همه جزییات در گارانتی در نظر گرفته شده باشد، گارانتی اکثر ماشین ظرفشویی ها یک سال شامل قطعات و تعمیرات می شود. برخی از برندها هم گارانتی دو ساله ر ا در نظر می گیرند، حتی بعضی از کارخانجات هم مدت های طولانی تر مثلا سه تا پنج سال را برای ضمانت محصول خود در نظر می گیرند.

قیمت ماشین ظرفشویی

چگونه یک ماشین ظرفشویی بخریم؟

چه چیزی ماشین ظرفشویی را با ارزش می کند؟ شستن ظروف. در خرید مهم ترین عامل است. این عامل کمک می کند مدلی را که عمل شستشو، آبکشی – مطابق اصول بهداشتی – را خوب انجام دهد، پیدا کنید. وقتی ماشین ظرفشویی های مختلف را بررسی کردید، یک چک لیست می تواند کمک کند. ماشین ظرفشویی های دارای چند بازوی آبپاش، دارای چرخه دمای بالا، دارای گرم کن آب داخلی و دارای قابلیت دفع مواد غذایی را پیشنهاد می کنیم. برچسب انرژی ماشین های ظرفشویی کمک می کند تا مخارج کارکرد وسیله را حذف کنید. مطمئن شوید گزینه های اضافی برایتان مفید هستند یا نه. مثل حالت آبکشی و غوطه وری ظروف در آب و داشتن قفسه های قابل تنظیم با ارتفاع ظروف.

هنگام خرید به دنبال ماشین ظرفشویی هایی که دارای بیشترین بازوی آبپاش هستند بگردید. مدل های ارزان تر یک بازوی آبپاش دارند در حالیکه مدل های گران تر بیش از سه بازوی آبپاش دارند. نکته مهم دیگر این است که آبی که ظروف با آن شسته می شود واقعا داغ باشد. در حقیقت، برای تاثیر بیشتر مواد شوینده توصیه می شود دمای آب بیش از 55 درجه سانتی گراد باشد و منابع دیگر توصیه می کنند که دمای آب بیش از 70 درجه سانتی گراد باشد.

اگر به دنبال کاهش مصرف انرژی هستید مدلی را انتخاب کنید که سیستم شستشو با تاخیر داشته باشد و خودش به طور اتوماتیک در ساعاتی که پیک مصرف انرژی نیستند روشن شوند. البته ساکنین خانه در این ساعات در منزل حضور دارند، بنابراین برای اینکه آرامش آن ها بهم نخورد، مدل های عایق دار و کم صدا را انتخاب کنید.

راهنمای کامل خرید ماشین ظرفشویی

قبل از اینکه اقدام به خرید ماشین ظرفشویی کنید چند سوٌال را از خو بپرسید:

چند بار در روز از ماشین ظرفشویی استفاده خواهید کرد؟ اگر شما می خواهید چند بار در روز از ماشین ظرفشویی استفاده کنید، مدلی را خریداری کنید که سیستم شستشوی سریع داشته باشد و ویژگی گرمایش حرارتی برای خشک کردن سریع ظروف را داشته باشد.

آیا شما علاقه مند به آشپزی و شیرینی پزی هستید یا معمولا زیاد مهمانی دارید؟ مدلی را انتخاب کنید که در آن قفسه ها قابل تنظیم باشند تا سینی های فر و سینی های پذیرایی در قفسات جا شوند.

در شرایط معمولی چقدر طول خواهد کشید تا ماشین ظرفشویی پر شود؟ اگر چند روز طول بکشد تا ظرف کافی برای تکمیل ظرفیت ماشین ظرفشویی جمع شود، بهتر است مدل هایی را که برنامه نیمه شور یا نیمه ظرفیت دارند را برای خرید انتخاب کنید.

اعضای خانواده شما زیاد هستند؟ اگر شما دارای خانواده بزرگ و پر جمعیتی هستید و دارای عروس و داماد و نوه هستید، انتخاب یک ماشین ظرفشویی با بالاترین ظرفیت را توصیه می کنیم. البته توجه کنید که قفسات قابل تنظیم و جای زیاد برای قرار دادن ظروف در ابعاد بزرگ کمک می کنند تا تعداد زیادی ظرف را به یکباره بشویید.

بهترین ماشین ظرفشویی سامسونگ

حالا شما بر اساس این راهنما می توانید ماشین مورد نظر خود را خریداری کنید.

[review]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو