HLG چیست ؟ فناوری HLG در تلویزیون

HLG چیست ؟

HLG چیست ؟ HLG کوتاه شده ی عبارت Hybrid Log-Gamma است، که به معنای ترکیب لگاریتم گاما می باشد. در واقع HLG یک استاندارد دینامیکی بالا است، که نیازی به استفاده از ابر داده ها ندارد، به دلیل این که این استاندارد با نمایشگرهای HDR و SDR سازگار می باشد. استاندارد HLG جهت تکمیل فرمت های HDR ایجاد شده و توسط تلویزیون های BBC و NHK توسعه داده شده است.

HLG چیست ؟

HLG یک فرمت جدید در کیفیت تصویر

HLG چیست ؟ HLG یکی از فرمت های کیفیت تصویر می باشد و طراحی و ساخت این فناوری به گونه ای است که برای پخش زنده استفاده می شود، در حالی که روش های دیگر HDR محتوا را از قبل رمزگذاری و آماده استفاده می کنند. این فناوری را در طیف گسترده ای از محیط های مشخص و با روشنایی های مختلف می توان مورد استفاده قرار داد.

HLG

HLG چیست ؟ HLG از جمله تکنولوژی هایی می باشد که در فناوری Multi HDR مورد استفاده قرار می گیرد. این تکنولوژی توسط BBC انگلیس و ژاپن به صورت مشترک تولید شده است. این استاندارد برای رفع این مشکل که پخش تلویزیون های UHD با HDR با تلویزیون های معمولی HD سازگار شود ساخته شده است. بنابراین سیگنال های HLG HDR با همه ی تلویزیون های استاندارد دینامیک سازگاری دارد؛ در صورتی که در تلویزیون های SDR این گونه نیست و زمانی که یک سیگنال HDR به آن ارسال شود، نمیداند که چگونه باید عمل کند.

HLG چیست ؟ از مزیت های Hybrid Log-Gamma که قادر است در Dolby Vision و HDR10 ارائه دهد، این است که به سخت افزار خاصی نیاز نخواهید داشت و این ویژگی برای تولید گنندگان محتوا بسیار ساده است، چرا که با دستگاه های موجود سازگار خواهد بود. سیستم اچ ال جی قادر است سیگنال تحویل دهنده ی نور را در صحنه ی اصلی نشان دهد، به عبارت دیگر این فناوری یک سیستم نشان دهنده ی صحنه می باشد.

فناوری HLG

HLG چیست ؟ بیشتر تلویزیون های ال جی 2017 و تعدادی از تلویزیون های سونی که کیفیت تصویر 4K دارند، دارای این فناوری می باشند. در سال 2017 زمانی که ال جی سری جدید تلویزیون های OLED را راه اندازی کرد فناوری HLG در لیست فرمت هایی بود که به این تلویزیون های ال جی 2017 افزوده شد، چرا که این فرمت به دلیل قابلیت هایی که دارد احتمالا در آینده جایگزین HDR خواهد شد.

[review]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو