راهنمای خرید تلویزیون هایسنس و معرفی بهترین تلویزیون های هایسنس

اگر دنبال یک تلویزیون با کیفیت با قیمتی بسیار مناسب می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم بهترین مدل های تلویزیون های هایسنس در سال 2020 و 2019 را یک نگاهی بیندازید. اگرچه تنوع محصولات این شرکت نسبت به شرکت‌هایی مثل سامسونگ و ال‌جی نسبتاً پایین است اما این به داشتن انتخابی راحت و سریع نیز کمک می‌کند چراکه هرچه تنوع محصولات کمتر باشد تصمیم گیری راحت‌تر  خواهد بود. هایسنس تلویزیون‌های خود را با قیمت‌های بسیار پایین‌تری  وارد بازار می‌کند و در مواردی تلویزیونی مشابه که توسط سایر شرکت‌ها تولید شده چندین میلیون تومان گران‌تر  تمام می‌شود. در ادامه این مطلب از میهن کالا مگ، تکنولوژی‌های به کار رفته در تلویزیون‌های هایسنس را به صورت مفصل بررسی کرده و چند مدل از بهترین تلویزیون های این شرکت در سال 2020 و 2019 را به شما معرفی خواهیم کرد.

راهنمای خرید تلویزیون هایسنس

شاید تلویزیون‌های هایسنس تکنولوژی تلویزیون شرکت‌های بزرگ‌تر را نداشته باشند اما فراموش نکنیم همین عامل باعث شده قیمت این تلویزیون‌های بسیار پایین‌تر  باشند. با این وجود محصولات هایسنس چندان ساده هم نیستند و امکانات و تکنولوژی‌های منحصر به فردی دارند.

https://mihankalaa.com/blog/10-tips-foe-buying-best-tv/

رابط کاربری ویدا یو (VIDAA U)

امروزه کمتر تلویزیونی را پیدا خواهید کرد که توانایی اتصال به اینترنت را نداشته باشد. با اتصال به اینترنت می‌توانید در کمترین زمان ممکن هر محتوا، فیلم یا عکس و مطلبی که بخواهید را جست و جو و تماشا کنید. آنچه که در این جا نقش بسیار مؤثری بازی می‌کند، رابط کاربری تلویزیون است. رابط کاربری هرچه ساده‌تر  و قابل فهم‌تر  باشد، کار کردن با آن لذت بخش‌تر  بوده و زمان کمتری از ما می‌گیرد.

رابط کاربری ویدار یو (VIDAA U)، نام رابط کاربری است که هایسنس برای تلویزیون‌های خود طراحی کرده و عملکرد آن در سطح بسیار خوب و قابل قبولی قرار دارد. هایسنس مدعی است برای تماشای هر نوع محتوایی کافی است حد اکثر سه بار دکمه‌های کنترل تلویزیون را فشار دهید که نشان می‌دهد زمان زیادی برای طراحی بهینه این سیستم صرف شده. منوی VIDAA U به صورت افقی بوده و نرم افزارهایی که از آن‌ها بیشتر استفاده کرده‌اید در صدر لیست قرار خواهند گرفت تا دسترسی به آن‌ها راحت‌تر  باشد.

رابط کاربری ویدا یو (VIDAA U)

یولِد (ULED)

در کل صفحه‌های انواع تلویزیون‌ها به دو دسته کلی LCD و OLED تقسیم می‌شوند. در صفحه‌های LCD نور از یک صفحه پس زمینه روی کریستال‌های مایع تابانده شده و منجر به تولید و نمایش تصویر می‌گردد. در صفحه‌های OLED تمامی چراغ‌های روی صفحه به صورت مجزا و مستقل روشن و خاموش می‌شوند و با نمایش رنگ‌های مختلف و بدون نیاز به نور پس زمینه، تصویر تولید می‌کند.

گذشته از این دو نوع صفحه، شرکت‌های مختلف با اعمال تغییراتی سعی در بهبود تصاویر می‌کنند مثل صفحه‌های QLED تولید شده توسط سامسونگ که در واقع یک نوع صفحه LCD است که دستخوش تغییراتی گردیده. هایسنس برای تولید اغلب تلویزیون‌های خود از صفحه‌های LCD استفاده می‌کند اما با تکنولوژی یولِد توانسته کیفیت تصاویر نمایش داده شده را بسیار بالا ببرد.

یولِد در واقع یک نوع مهندسی جدید طراحی صفحه نمایش نیست بلکه تلفیقی از تکنولوژی‌هایی است که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

ترکیب رنگ گسترده

هرچه تعداد رنگ‌هایی که یک تلویزیون نشان می‌دهد بیشتر باشد، دقت رنگ تصاویر بالاتر می‌رود و تماشای تصاویر رنگی لذت بخش‌تر  خواهد بود.

نوردهی موضعی پیشرفته

در صفحه‌های LCD همان طور که اشاره کردیم کل صفحه توسط نور پس زمینه روشن می‌شود. به هرکدام از چراغ‌هایی که نور را از صفحه پس زمینه روی کریستال‌ها می‌تاباند نقطه نوردهی گفته می‌شود. اگر تعداد نقاط نوردهی کم باشد، زمانی که تلویزیون تصویری نشان می‌دهد که یک قسمت آن روشن و یک قسمت آن تاریک است، نور از قسمت روشن تجاوز کرده و وارد قسمت تاریک می‌شود که باعث افت کیفیت تصویر می‌شود.

حال فرض کنید تعداد لامپ‌های پس زمینه به نحو قابل توجهی افزایش یابد؛ هر چراغ روی ناحیه کوچکی نور می‌اندازد و تلویزیون کنترل بسیار بهتری روی نمایش تصویر خواهد داشت که از کاهش کیفیت محتوای نمایش داده شده جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: فناوری Local Daiming در تلویزیون

رزولوشن 4K پیشرفته

این تکنولوژی هایسنس کمی جای بحث دارد و به نظر می‌رسد کارایی خاصی نداشته باشد. برای نمایش محتوای 4K باید تعداد پیکسل‌های یک صفحه نمایش به یک تعداد خاصی برسد تا تصویری با رزولوشن 2160×3840 نمایش داده شود. این عدد غیر قابل تغییر است و دست و بال هایسنس در این زمینه مثل سایر رقبا بسته است.

تصاویر روان

تکنولوژی که باعث روان حرکت کردن فریم‌ها و پخش ویدئو‌هایی با سرعت بیشتر می‌شود، یا کیفیت تصاویر را نابود می‌کند یا به شما تجربه‌ای کاملاً جدید و لذت بخش می‌دهد. در صورتی که دقت و زمان کافی روی این تکنولوژی صرف نشود، کیفیت فدای سرعت بیشتر حرکت تصاویر می‌شود و خروجی یک افتضاح به تمام معنا خواهد بود. هایسنس ادعا می‌کند تلویزیون‌های یولِد با اضافه کردن فریم‌های اضافی علاوه بر این که تصویری کاملاً روان و سریع نمایش می‌دهند، از کاهش کیفیت محتوا نیز به بهترین نحو ممکن پیشگیری می‌کنند.

تلویزیون لیزری

تلویزیون‌های لیزری هایسنس بیشتر شبیه پروژکتور هستند تا تلویزیون. کل مجموعه متشکل از یک صفحه بسیار بزرگ است که پروژکتوری در فاصله بسیار نزدیکی از آن قرار گرفته و تصاویر را با کیفیت 4K روی صفحه می‌تاباند. در سال 2020 بدنه تلویزیون برای اولین بار به اسپیکر مجهز شده تا صدا مستقیماً از تلویزیون به سمت مخاطبان پخش شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون در سال 99 و معرفی بهترین تلویزیون های جهان

بهترین تلویزیون های 2020 هایسنس

هایسنس تا به امروز اعلام کرده که در سال 2020 نسل جدید تلویزیون‌های لیزری و تلویزیون‌های نقطه کوانتومی (Quantum Dot) وارد بازار خواهد کرد که هرکدام از مدل‌های معرفی شده را به تفسیر بررسی خواهیم کرد.

راهنمای خرید تلویزیون هایسنس و معرفی بهترین تلوزیون های هایسنس 6 WS

تلویزیون لیزری 4K هایسنس

مدل جدید تلویزیون‌های لیزری که در سال 2020 معرفی شده‌اند با اندازه‌های 75 و 100 اینچی خود حسابی قرار است فضای پذیرایی شما را اشغال کنند. این تلویزیون ها از بهترین تلویزیون های هایسنس هستند. از آنجایی که نمایش تصاویر توسط جعبه پروژکتور انجام می‌شود، صفحه تلویزیون بسیار نازک است و به جز اسپیکر‌ها قطعه خاصی ندارد. پروژکتور نسبت به مدل 2019 در فاصله نزدیک‌تری به تلویزیون قرار می‌گیرد و به گفته هایسنس می‌تواند 98% رنگ‌هایی که چشم انسان می‌بیند را نشان دهد.

رابط کاربری مدل لیزری VIDAA U بوده و از آنجایی که صفحه نمایش شیشه‌ای نیست، نصب آن روی دیوار بسیار راحت است. تلویزیون لیزری هایسنس نسبت به مدل‌های مشابه هم اندازه، قیمت بسیار پایین‌تری  خواهد داشت.

هایسنس XD9G Dual-cell

مدل XD9G به عنوان یکی از بهترین تلویزیون های هایسنس در سال 2020 یک اختراع تمام عیار و ابداعی بسیار خلاقانه است. در تلویزیون‌های LCD نور روی یک لایه از کریستال‌های مایع تابانده می‌شود اما هایسنس این یک لایه را به دو لایه افزایش داده است. اما چرا؟ دلیل این امر توانایی تلویزیون دو لایه در نمایش بهتر رنگ‌های مشکی است.

صفحه‌های OLED توانایی خارق‌العاده‌ای در نمایش رنگ مشکی دارند اما متأسفانه تلویزیون‌هایی که دارای صفحه OLED هستند اغلب قیمت بسیار بالایی دارند. اگرچه این تلویزیون هنوز وارد بازار نشده و عملکرد آن زیر ذره بین قرار نگرفته است، هایسنس مدعی است با این تکنولوژی می‌تواند صفحه‌هایی تولید کند که با قیمت بسیار پایین‌تری  کیفیتی مشابه صفحه‌های OLED عرضه دارند. البته انتظار می‌رود دو لایه کریستال مایع نقش پررنگی نیز در نمایش بهتر تصاویر و تولید رنگ‌هایی شاداب نیز داشته باشد اما مصرف برق را نیز بالاتر خواهد برد.

هایسنس H9G  سری کوانتوم

هایسنس در سال 2019 اولین مدل OLED خود را روانه بازار کرد و در سال 2020 با معرفی تلویزیون های کوانتومی به رسم پارسال محصولی متفاوت با سایر تلویزیون‌های خود را در معرض نمایش قرار خواهد داد. تلویزیون‌های کوانتومی مثل LCD هستند با این تفاوت که نور پس زمینه به جای کریستال مایع روی نقاط کوانتومی تابانده می‌شود که منجر به تولید رنگ‌های بسیار زیبا و سرزنده‌ای می‌شود.

هایسنس H9G  سری کوانتوم

سامسونگ جزو سایر شرکت‌هایی است که تلویزیون‌هایی با تکنولوژی نقاط کوانتومی تولید کرده و اصطلاحاً آن‌ها را کیولِد (QLED) می‌نامد. از آنجایی که وضوح صفحات کوانتوم به اندازه صفحه‌های OLED نیست، هایسنس سعی کرده با افزایش نقاط نوردهی این کمبود وضوح را جبران کند تا تصاویر در بالاترین کیفیت و کنتراست ممکن نمایش داده شوند.

تا به امروز سامسونگ یکه تاز بازار تلویزیون‌های کوانتومی بوده و رقابت آن با شرکت هایسنس مطمئناً بسیار جذاب خواهد بود چرا که هردو شرکت برای جذب خریداران بیشتر مجبور خواهند شد محصولاتی با کیفیت‌تر  و با قیمت پایین‌تری  تولید کنند.

هایسنس H8G  سری کوانتوم

تلویزیون  H8G به عنوان یکی از بهترین  تلویزیون های هایسنس، نسبت به برادر بزرگ‌ترش طراحی متفاوتی داشته و نقاط نوردهی و روشنایی صفحه نمایش آن پایین‌تر است. جدا از این موارد هردو این تلویزیون‌ها از طراحی نقاط کوانتومی بهره برده و خروجی تصویر آن‌ها با توجه به قیمت احتمالی، خیره کننده خواهد بود.

بهترین تلویزیون های 2019 هایسنس

بهترین تلویزیون های 2019 هایسنس

همان ‌طور که قبلاً نیز اشاره کردیم مدل‌های عرضه شده توسط هایسنس چندان متنوع نیست اما برای اغلب ذائقه‌ها تلویزیون‌های بسیار مناسبی تولید می‌کند. آنچه هایسنس را منحصر به فرد می‌کند، قیمت‌هایی است که برای محصولات خود در نظر می‌گیرد و از مدل‌های LCD گرفته تا OLED‌ها که تلویزیون‌های بسیار گران قیمت‌تری  محسوب می‌شوند، هایسنس با تلویزیون‌های ارزان قیمت خود عرصه رقابت را برای رقبای خود حسابی تنگ کرده است.

هایسنس O8UK OLED

این مدل 55 اینچی به عنوان یکی از بهترین تلویزیون های هایسنس در سال 2020 علی رغم داشتن صفحه نمایش OLED قیمت به مراتب پایین‌تری  نسبت به رقبای خود دارد. البته پایین بودن قیمت دلایلی نیز دارد و به جز تکنولوژی‌هایی که هایسنس برای افزایش کیفیت تصویر و بهبود سیستم صوتی در آن قرار داده تکنولوژی خاصی نداشته و نسبت به سایر تلویزیون‌های OLED کمی ساده‌تر  است.

هایسنس U7BUK

رزولوشن این مدل 4K بوده و به لطف تغییراتی که هایسنس روی صفحه نمایش آن اعمال کرده، تلویزیون قادر به نمایش تعداد بسیار زیادی رنگ بوده و علاوه بر کنتراست بسیار دقیق، سرعت حرکت تصاویر نیز کاملاً قابل قبول است. هایسنس تمامی مدل‌های 4K خود را به HDR10 و HLG مجهز کرده و با داشتن قابلیت دالبی ویژن، کنتراست تصاویر به نحو بسیار مؤثری و بدون افت وضوح افزایش می‌یابد.

هایسنس B7500UK

هایسنس B7500UK یکی دیگر از بهترین مدل های تلویزیون هایسنس در سال 2020 است. قیمت این مدل به قدری پایین است که اغلب افراد تصور می‌کنند تلویزیونی پایین رده باشد اما در واقع B7500 میان رده محسوب می‌شود و از قابلیت دالبی ویژن و HDR پشتیبانی می‌کند.

هایسنس B7300UK و B7100UK

این مدل‌ها تلویزیون‌ ای پایین رده هایسنس محسوب می‌شوند که از بسیاری از پایین رده‌های سامسونگ و ال‌جی قیمت پایین‌تری  دارند. علی رغم پایین رده بودن، تکنولوژی HDR به افزایش کنتراست کمک شایانی کرده و این تلویزیون برای اغلب استفاده‌های معمولی کاملاً مناسب خواهد بود. در واقع این دو مدل برای بسیاری از کاربران می توانند جزء بهترین تلویزیون های هایسنس در سال 2020 باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو