چگونه تلویزیون را تست کنیم ؟

چگونه تلویزیون را تست کنیم ؟

تست تلویزیون

تست تلویزیون ؛ شرکت های زیادی در زمینه تلویزیون فعالیت می کنند، و هر روز تلویزیون های پیشرفته و مدرن از طرف شرکت های معتبری همچون سامسونگ، سونی، توشیبا، ال جی، پاناسونیک و … وارد بازار می شود. که دارای سایزها و قیمت های متفاوتی هستند. مثلا دارای اندازه ی 40 تا 49 اینچ، 50 تا 59 اینچ و 60 تا 80 اینچ و … هستند و در قیمت های متفاوتی مثلا کم تر از یک و نیم میلیون، 1.5 تا 2.5 میلیون، 2.5 تا 3.5 میلیون، 3.5 تا 4.5 میلیون، 4.5 تا 6 میلیون، 6 تا 8 میلیون و … ارائه می شوند. شاید بعضی وقت ها برایمان پیش بیاید که محصولی را خریداری کنیم و بعد از خرید متوجه ی معیوب شدنش شویم. تلویزیون هم یکی از محصولاتی می باشد که امکان وجود مشکل در آن زیاد است. ما در این جا می خواهیم نحوه ی تست کردن تلویزیون را به شما آموزش دهیم. در این مطلب قصد داریم که در بلاگ فروشگاه اینترنتی میهن کالا به کار رفته به آموزش نحوه تست تلویزیون موضوعی که سوال اغلب مشتریان ما برای خرید است، بپردازیم و روش هایی را برای تست تلویزیون را خدمت شما آموزش خواهیم داد. که شما با انجام این کارها از صحت سالم بودن تلویزیون تان اطمینان حاصل کنید. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا با تست تلویزیون آشنایی کامل را پیدا کنید.

1. سالم بودن بسته بندی تلویزیون

نکته اولی که شما باید به آن توجه داشته باشید سالم بودن بسته بندی دستگاه تلویزیون است. تلویزیون به خاطر حساسیت بالایی که در برابر ضربه هایی که از قبل به آن وارد شده است دارد بسته بندی تلویزیون شما باید کاملا سالم و بدون ضربه خوردگی از کناره های کارتن باشد پس حتما قبل از تحویل گرفتن کالا به بسته بندی آن توجه داشته باشید.

چگونه تلویزیون را تست کنیم

2. حمل و نقل

نکته دومی که باید به آن توجه شود حمل کالا است، و شما در هر شرایطی که باشید باید تلویزیون را با آرامش کامل و با آهستگی حمل کنید. هر گونه ضربه یا افتادن تلویزیون در هنگام حمل ممکن است برای تلویزیون شما مشکل ایجاد کند.

3. خارج کردن تلویزیون از کارتن

نکته شماره سه که باید به آن اشاره کنیم شیوه ی خارج کردن تلویزیون از داخل کارتن است. برای تلویزیون های سایز بزرگ و حتی برای بعضی از تلویزیون های سایز کوچک، شرکت های تولید کننده برای محافظت بیشتر، بسته بندی های تلویزیون را طوری طراحی می کنند که به جای خارج کردن تلویزیون از کارتن با باز کردن بندها و یا قلاب هایی که در کنارهای تلویزیون جاسازی شده است کارتن را از تلویزیون جدا کرده و سپس اقدام به حمل تلویزیون کنید. لطفا برای درک بهتر موضوع قبل از انجام هر کاری دفترچه راهنمای تلویزیون را پیدا کنید و آن را مطالعه و سپس اقدام به خارج کردن دستگاه از داخل کارتن نمائید.

تست تلویزیون

4. نصب پایه تلویزیون

مرحله بعدی در تست تلویزیون نصب پایه آن است. لطفا هنگام نصب پایه نکات ایمنی را کامل رعایت کنید و طبق آموزش های دفترچه عمل کنید. هر گونه اشتباه امکان دارد برای تلویزیون شما مشکل ایجاد کند. شاید شما فکر کنید که وصل کردن پایه ی تلویزیون کار خیلی ساده ای است و هر کسی از پس آن بر می آید. ولی ممکن است با نصب پایه به تلویزیونتان آسیب وارد کنید. برای این که به صورت صحیح پایه ها را وصل کنید با دقت دفترچه ی راهنما را مطالعه کنید. شیوه ی صحیح وصل کردن پایه در آن به خوبی توضیح داده شده است. به دلیل این که تمامی مراحل به صورت تصویر هم در دفترچه نمایش داده شده شما به راحتی می توانید تمامی عملیات را انجام دهید.

چگونگی نصب پایه تلویزیون

5. روشن کردن تلویزیون

بعد از این که تلویزیون را از کارتن در آوردید و پایه های آن را وصل کردید حالا نوبت وصل کردن آن به پریز است. بسیار از تولید کنندگان کابل تلویزیون هایشان کابل ارث است و برای این که آن را به پریز وصل کنید باید از تبدیل استفاده شود. اگر تلویزیونی که شما خریداری کرده اید دارای کابل ارث است باید برای آن تبدیل جداگانه ای خریداری کنید. بعد از آن که کابل را به پریز متصل کردید حالا کنترل را در دستانتان بگیرید و تلویزیون را روشن کنید. اگر تلویزیون را روشن کردید باید به بررسی برخی از قسمت های آن بپردازید و نحوه ی کار کردن آن را یاد بگیرید. اغلب تلویزیون هایی که در میهن کالا عرضه می شوند که طبق آخرین استاندارد های جهانی ساخته می شوند. دارای کابل اتصال ارث دار هستند و شما باید تبدیل 2 به 3 برای اتصال تلویزیون به پریز برق تهیه کنید.

تست روشن کردن تلویزیون

6. آماده کردن کنترل

بعد از اتصال تلویزیون به برق حالا نوبت به آماده سازی کنترل و روشن کردن تلویزیون است. امیدواریم که به سلامتی از تلویزیون نتان استفاده کنید.

بعد از روشن کردن تلویزیون مواردی که باید به بررسی آن بپردازید را خدمت شما خریدارن عزیز عرض خواهیم کرد.

موارد قابل بررسی در هنگام خرید تلویزیون

1. ورودی ها و اتصالات

2. تست صدا

3. تست تصویر

4. تست گیرنده دیجیتالی

موارد مورد نیاز : فلاش مموری – کابل اچ دی ام آی – دستگاه پخش کننده که ورودی اچ دی ام آی داشته باشد.

باید به عرض شما عزیزان برسانیم هر تلویزیونی که از طرف میهن کالا ارسال می شود توسط همکاران ما مورد تست کامل و بررسی قرار داده می شود.

بررسی کامل تلویزیون

تست ورودی و اتصالات تلویزیون

1. تست ورودی USB تلویزیون

برای تست ورودی های USB کافی است فلش مموری هایی که از قبل آماده کرده اید، را بر روی همه ی ورودی های USB آماده کنید. بعد از اتصال به هر کدام از ورودی ها اعلامیه ای به شما خواهد داد که دستگاه به حافظه وصل شده است. به این صورت شما می توانید مطمئن شوید که مشکلی ندارند.

2. تست ورودی HDMI تلویزیون

برای تست ورودی های HDMI شما نیاز به کابل HDMI و دستگاه پخش کننده ای دارید که باید ورودی این پورت را داشته باشد. با اتصال هم زمان کابل و دستگاه پخش کننده به تلویزیون و فشار دادن دکمه تعیین سرویس پخش کننده ورودی مربوطه را انتخاب کنید و به این صورت از سالم بودن ورودی اطمینان حاصل نمائید.

تست تصویر و صدای تلویزیون

1. تست پیکسل سوخته تلویزیون

در تلویزیون ها قسمت تایم و پیکسل طراحی شده است. که با استفاده از آن شما از میزان کارکرد و سلامتی پیکسل ها مطمئن می شوید. باید قبل از این که تلویزیون را به خانه بیاورید از فروشنده بخواهید تا این تست ها را برای شما انجام دهد یا خودتان آن را در خانه انجام دهید تا اگر کارکرد خوبی نداشته یا پیکسلی سوخته باشد مطلع شوید. پیکسل سوخته، به پیکسل یا پیکسل‌هایی گفته می‌شود که به رنگ سیاه درآمده‌ اند. این پیکسل‌ ها که در واقع خاموش شده‌ اند، در هر سه ساب پیکسل خود دچار مشکل شده‌ اند که ممکن است مشکل از خود پیکسل و یا اجزای پشتیبانی کننده‌ ی الکتریکی و یا نوری آن‌ ها باشد. به هر حال هنگامی که چنین اتفاقی برای صفحه نمایش می‌‌ افتد، به تعداد پیکسل‌ های سوخته نقاط سیاه رنگ همیشه دیده می‌ شوند و متاسفانه در این حالت هیچ راهی جز تعویض کلی پنل مانیتور یا تلویزیون وجود ندارد. در این هنگام ضربه زدن به پیکسل و یا استفاده از رنگ‌ های چشمک زن مکرر معمولا جواب نداده و در روش فیزیکی ضربه زدن حتی ممکن است پیکسل‌های مجاور نیز دچار سوختگی شوند.

تست پیکسل سوخته تلویزیون

2. تست کیفیت تصویر تلویزیون

ما کیفیت تصویرهای زیادی رو تست کردیم. ماهیت همه اون ها در زمان های مشابه یکی نیست و کار مشابهی انجام نمی دهند. برای مثال تست مربوط به رنگ سیاه ( کنتراست، Black uniformity  Local dimming ) هر کدام کار متفاوتی رو انجام می دهند. برخی از این ها در یک اتاق تاریک اهمیت دارند. در حالی که در بعضی تست های دیگه در یک اتاق نشیمن روشن مهم تر هستند. ( زاویه دید، اوج درخشندگی و باز تاب) در تست کامل یک تلویزیون اهمیت زیادی دارد.

تست کیفیت تصویر تلویزیون

3. تست صدای تلویزیون

برای تست صدای تلویزیون چند آهنگ را دانلود کنید و به فلاش منتقل کنید، و هنگام تست تلویزیون اجرا کنید. هر آهنگ و موزیکی که اجرا بفرمائید کیفیت صدای تلویزیون شما را مشخص می کند. بیشتر تلویزیون ها دارای 2 بلندگو هستند که در کناره های راست و چپ تلویزیون (موقعیت پشت تلویزیون یا زیر تلویزیون در حالت ایستاده) می توانید مورد بررسی قرار دهید که بلندگو های هر دو طرف سالم باشند.

4. تست گیرنده دیجیتالی

تست نهایی تلویزیون که شما نیاز دارید آن را انجام دهید تست گیرنده دیجیتالی است که شما با نصب آنتن هوایی به تلویزیون می توانید از طریق منو مربوطه اقدام به کانال یابی کنید. در صورتی که به هر گونه مشکلی در کانال یابی برخوردید به احتمال زیاد کشور سرویس دهنده و یا کشور پخش کننده در تنظیمات اشتباه می باشد. شما می توانید با شرکتی که تلویزیون را ازش خریداری کرده اید برای راهنمایی تماس بگیرید.

[review]

 

 

2 دیدگاه در “چگونه تلویزیون را تست کنیم ؟

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:1 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو