آموزش اتصال تلویزیون ال جی به اینترنت به صورت Wi-Fi

اتصال تلویزیون ال جی به اینترنت به صورت وای فای کار چندان سخت و پیچیده ای نیست و در زمان پایین و به راحتی در تلویزیون امکان پذیر است. البته اگر در مسیر اتصال دچار مشکل نشوید. در صورت ایجاد خطا باید روشی خاص را برای اتصال مورد استفاده قرار دهید که در این حالت کار کمی پیچیده تر خواهد شد و باید راه های متنوعی را برای اتصال تلویزیون به اینترنت به صورت وای فای طی کنید.

با وجود امنیت بالای سیستم عامل خاص تلویزیون های ال جی، در این سیستم عامل از روش های رمز گذاری به روز و پیشرفته استفاده نمی شود. استانداردWPA-PSK یا WPA2-PSK در این تلویزیون ها پشتیبانی نمی شود، بلکه از استاندارد با امنیت پایین تر WEP استفاده شده است؛ این قضیه تا حدی مشکل آفرین خواهد بود و سبب نگرانی حدودی در افراد از بابت امنیت خواهد شد. معمولا بر روی مودم ها Authentication Type بر روی حالت های WPA-PSK یا WPA2-PSK قرار دارد. در این حالت اگر بخواهید اتصال تلویزیون ال جی به اینترنت به صورت WiFi را انجام دهید با خطاهایی از جانب تلویزیون مواجه می شوید که می توان گفت اتصال به اینترنت به صورت وای فای را با مشکل رو به رو می کند، در واقع شما نمی توانید این اتصال را به پیش ببرید. البته این خطاها به روش دیگر قابل رفع شدند و با چند مرحله می توانید تنظیمات مودم خود را تغییر دهید تا با این خطاها مواجه نشوید. مراحل را قدم به قدم برای اتصال تلویزیون ال جی به اینترنت پیش ببرید:

مک ادرس تلویزیون ال جی

1 – در ابتدا به صفحه ی LOGIN مودم خود وارد شوید. برای این کار در مرورگرتا آدرس مودم خود را وارد نمایید. معمولا تایپ 192.168.1.1 در مرورگر شما را به این صفحه خواهد برد. User name و پسورد خود را در این قسمت وارد نمایید، معمولا این کلمه ADMIN می باشد.

2 – پس از وارد کردن این گزینه ها، بر روی کلید LOGIN کلیک نمایید.

3 – تنظیمات را با این عکس مطابقت دهید و در صورت عدم تطابق، آن ها را دستکاری نمایید تا مانند هم شوند. تنظیمات دستکاری شده را ذخیره نمایید.

اتصال گوشی به تلویزیون ال جی

نکته مهم: توجه داشته باشید که در حالتی که استاندارد استفاده شده در مودم WEP 64Bit باشد شما می توانید تا 10 کاراکتر را به عنوان رمز مودم انتخاب نمایید. لازم است 10 کاراکتر استفاده شده ترکیبی از عدد و حروف باشند تا امنیت بالاتری تامین شود. استاندارد WEP128Bit نیز امنیت مطلوبی را ایجاد می کند؛ تعداد کاراکترهای به کار رفته می تواند تا 26 عدد و ترکیبی از عدد و حروف باشد. در این روش نیز شرایط شبیه به 64 بیت می باشد.

پس از پایان یافتن تنظیمات بر روی مودم حال نوبت دستکاری کردن تنظیمات تلویزیون و اتصال آن به اینترنتی می باشد.
1 – با انتخاب دکمه ی SMART بر روی ریموت کنترل، نوار منو در پایین صفحه نمایان خواهد شد. بر روی این نوار گزینه ی تنظیمات را انتخاب نمایید.

2 – آیکونی در سمت را ست به شکل شبکه و اینترنت موجود است، این گزینه را انتخاب نمایید.

3 – با انتخاب این آیکون، گزینه هایی برایتان به نمایش در خواهند آمد، از میان آن ها « اتصال شبکه » یا معادل انگلیسی آن را کلیک کنید.

4 – پس از انتخاب این گزینه با دو مورد برای اتصال به اینترنت مواجه خواهید شد. شما برای اتصال تلویزیون ال جی به اینترنت می توایند از دو راه اتصال به صورت سیمی و از طریق پورت LAN و به صورت بی سیم و از طریق Wi Fi استفاده نمایید.

5 – در این مرحله بر روی دکمه ی شروع اتصال کلیک نمایید تا به صفحه ی بعدی بروید.

6 – در این صفحه لیستی از شبکه هاب موجود ردیف شده اند که شما می توانید در صورت تمایل هر یک از آن ها را از طریق ریموت کنترل جادویی و به راحتی انتخاب کنید. شبکه های قرار گرفته در این صفحه شامل اتصال وای فای و همچنین اتصالات سیمی می شوند.

7 – بسته به استارد 64 یا 128 بیتی، تعداد کاراکترهای رمز خود را در کادر موجود وارد نمایید. توجه داشته باشید که رمز را با دقت بالا و بدون اشتباه تایپ نمایید. البته دکمه های کنترلی به شما کمک می کنند تا در صورد اشتباه در وارد کردن رمز ترکیبی، به راحتی به کارکتر مورد نظر رفته و سپس آن ا اصلاح نمایید.

8 – در این مرحله باید یک بار دیگر و برای تایید رمز مودم را وارد نمایید تا رمز در تلویزیون ثبت گردد.

9 – پس از اندکی صبر، اتصال به اینترنت انجام خواهد گرفت. اطلاعاتی از نحوه ی اتصال بر روی نمایشگر درج خواهد شد.

10 – سپس بر روی تلویزیون ال جی نمایش داده خواهد شد که اتصال تلویزیون شما به اینترنت موفقیت آمیز بوده است. شما با انتخاب گزینه ی تکمیل و یا معادل انگلیسی آن می تواند صفحه جاری را ببندید.

11 – در این مرحله اگر مجددا دکمه ی SMART را بر روی ریموت کنترل فشار دهید و مشاهده کنید که امکان استفاده از مرور گر اینترنت فراهم است.

اتصال تلویزیون ال جی به اینترنت

پس از انجام این مراحل با موفقیت کامل، اتصال صورت خواهد پذیرفت و شما می توانید اتصال سریع تلویزیون به شبکه ی وای فای منزل خود را به انجام رسانید. استفاده از اینترنت پر سرعت این امکان را برایتان فراهم می کند تا از تلویزیون بیش از وسیله ای صوتی و تصویری سود ببرید و قابلیتی فراتر از تلویزیون را در اختیار خواهید داشت. شما می توانید به وب گردی بپردازید و محتوای مورد نظر خود را بیابید. دیدن محتوا بر روی تلویزیون با نمایشگر عریض بدون شک جذابیت بالاتری به همراه خواهد داشت. با توجه به اینکه شما می توانید به جستجوی ویدئوهای یوتیوب نیز بپردازید، استفاده از تلویزیون تا چند برابر برایتان جذاب تر خواهد شد . زیرا هر محتوایی چه صوت و چه تصویری در مدت زمانی بسیار کم در اختیارتان قرار خواهد گرفت. اگر با روش اتصال به You Tube آشنایی ندارید توصیه می شود پستی که در این مورد آماده شده است را مطالعه نمایید.

امکان اتصال تلویزیون ال جی به اینترنت از طریق سیم نیز فراهم است. برای این کار کافی است مودم را از طریق کابل و درگاه LAN به تلویزیون متصل نمایید؛ تمامی تلویزیون های اسمارت جدید دارای این پورت هستند. پس از اتصال مودم در میان شبکه های اتصال به اینترنت، دستگاه مودم نیز قرار می گیرد و شما آن را برای اتصال انتخاب نمایید.

البته در مورد تلویزیون های جدیدتر نحوه ی اتصال تلویزیون به اینترنت کمی راحت تر است و پس از انجام مراحلی کمتری به اینترنت متصل خواهید شد. در این تلویزیون ها تا حدی میزان امنیت نیز بالاتر رفته است. امکان اتصال تلویزیون اسمارت ال جی به تلفن همراه و استفاده از اینترنت همراه نیز فراهم است. در این روش باید نقطه ی اتصال تلفن هوشمندتان را فعال نمایید و داده همراه موبایلتان نیز باید فعال باشد. با اتصال تلویزیون ال جی به اینترنت به صورت وای فای و همچنین سیمی این امکان فراهم خواهد شد تا تجربه ی دیدرای متفاوتی را از تلویزیون خود داشته باشید و کارایی بیشتری از این محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

19 دیدگاه در “آموزش اتصال تلویزیون ال جی به اینترنت به صورت Wi-Fi

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  3. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  4. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  5. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  6. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

  7. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  8. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  9. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  10. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  11. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  12. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:1 ستاره

  13. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  14. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:1 ستاره

  15. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  16. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  17. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  18. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  19. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو