آیا کابل HDMI برای HDR نیاز است ؟ کابل HDMI برای HDR

کابل HDMI برای HDR

کابل HDMI برای HDR ؛ زمانی که شما یک تلویزیون HDR می خرید ممکن است برای کارایی بهتر به یک کابل HDMI نیاز داشته باشید؟ یکی از آخرین فناوری های تلویزیون محدوده دینامیکی بالا یا HDR است. اگر شما بخواید از این آخرین و بزرگترین تکنولوژی استفاده کنید به یک تلویزیون HDR نیاز دارید. یک منبع HDR می تواند یک برنامه بر روی تلویزیون، یک نوار رسانه ای و یا نمایش یک تصویر HDR رو اجرا کند. کابل‌های HDMI که امروزه در هر مغازه‌ ی الکترونیکی از لوازم صوتی تصویری تا قطعه‌ فروشی‌ ها و البته فروشگاه‌ های آنلاین یافت می‌شوند، انواع مختلفی دارند؛ اما فراوانی آن‌ ها به این معنا نیست که می‌ توانید خیلی راحت به اولین مغازه‌ ای که رسیدید وارد شده و بدون اطلاع کافی یکی را انتخاب و خریداری کنید. برای مثال، یکی از ویژگی‌ هایی که باید در خرید کابل HDMI مورد توجه قرار دهید قابلیت انتقال تصویر اولترا اچ‌ دی یا 4K است. همه‌ ی کابل‌ های اچ‌ دی‌ ام‌ آی از پس انتقال تصاویر با دامنه‌ ی دینامیک بالا (HDR) را ندارند. بنابراین، اگر در نظر دارید تلویزیون جدید، پخش‌ کننده‌ ی Blue-ray، یا مدیا استریمر 4K HDR خریداری کنید، ممکن است نیاز باشد کابل HDMI جدیدی نیز تهیه کنید. خوشبختانه با پرداخت هزینه‌ ی اندکی می‌ توان یک نمونه‌ ی با کیفیت از این کابل با حداکثر عملکرد را خریداری کرد؛ آن هم تنها در صورتی که اساسا نیاز به تهیه‌ ی کابل جدید باشد.

کابل HDMI برای HDRکابل HDMI چه کاربردی دارد ؟

کابل HDMI برای HDR ؛ HDMI استاندارد اتصال وسایل صوتی و تصویری و کامپیوتری به یک دیگر است که قابلیت انتقال صدا و تصویر به صورت همزمان را دارد. از طریق HDMI می توان تصاویر ویدیوی HD به همراه صدای چند کاناله را با قابلیت های کنترلی بسیار پیشرفته منتقل کرد. بیش از 800 تولید کننده، محصولات خود را با پورت HDMI عرضه می کند. تمام HDTV ها و پخش کننده های Blu-ray، بسیاری از کارت های گرافیک کامپیوتر و کنسول های بازی و دوربین های دیجیتال عکس برداری و فیلم برداری مجهز به پورت HDMI هستند. کابل HDMI نخسه یک چه کاربردی دارد؟ HDMI نخسه یک HDMI نسخه 1 توانایی پخش تصاویر 1080p روی فرکانس 60 هرتز را دارد HDMI 1.3 وضوح تصویر بالاتری(WQXGA 2560 x 1600) را پشتیبانی می کند. HDMI از 8 کانال غیر فشرده صوتی در اندازه های 16-bit, 20-bit و 24-bit با الگوی نمونه 44.1 KHz, 48KHz, 88.2KHz, 96KHz, 176KHz و 192KHz پشتیبانی می کند در نسخه 1.3 از سیگنال های صوتی فشرده همچون Dolby Digital و DTS نیز پشتیبانی می شود همچنین در نسخه 1.3سیگنال های صوتی فشرده شده پیشرفته Dolby TrueHD و DTS-HD Master Audio نیز قابل انتقال است.

چهار نوع کابل HDMI وجود

  • سرعت بالا با اترنت
  • سرعت استاندارد با اترنت
  • سرع بالا و بدون اترنت
  • سرعت استاندارد بدون اترنت

سرعت بالا با اترنت

کابل HDMI برای HDR ؛ تقریبا هر کابل HDMI که شما خریداری کردید یکی از بهترین هاست. این کابل ارزان هم هست برای مثال 6 دلار برای نسخه 6 فوت. در واقع هر کابل با سرعت بالا که از 2010 به بعد خریداری شده نیز همان کاری را که یک کابل قدیمی تر با سرعت استاندارد که قبل از 2010 خریداری شده انجام می دهد. ولی هیچ چیز برای یک تلویزیون HDR، مثل کابل HDMI توانا نیست. اگر کابل شما یک کابل HDMI با سرعت بالای واقعی باشه می تواند قابلیت HDR رو به خوبی حفظ کند. چیز خاصی در مورد این تکنولوژی جدید وجود ندارد و آن فقط داده های اضافی است.

چیزهایی که شما لازم است بدانید

  • HDR چگونه کار می کند
  • چرا همه ی کابل های HDMI شبیه هم هستند
  • خرید کابل HDMI برای تلویزیونتان
  • چه چیزی در مورد HDMI 2.0 لازمه است بدانید

کابل HDMI برای HDR ؛ برای هر چیزی در زنجیره VA (دستگاه های گران قیمت که شما به کابل وصل می کنید ) باید کابل HDMI 2.0 a استفاده شده و برای کار HDR هم باید این کابل رو استفاده کنید. همانطور که در تلویزیون شما گیرنده و منبع همه باید دارای HDMI 2.0 a باشد و معمولا به حفاظت زیاد HDCP2 نیاز دارد. اگر تلویزیون شما HDR است به طور قطع دارای حداقل یک ورودی HDMI 2.0 a /2.2 است، و اگر نوار گیرنده صدای شما چند ساله است به طور قطع این ویژگی را ندارد. زمانی که داده HDR در گیرنده مسدود می شود ممکن است لازم باشد که شما گیرنده و یا منبع HDR که به طور مستقیم صدا را جداگانه به گیرنده ارسال می کند را ارتقاء دهید به همین دلیل برخی از دستگاه ها مانند Samsung UBD.K8500 4K با پخش بلوری دو خروجی HDMI دارد که اصلی برای ویدیو و صدا و دومی فقط برای صدا است.

آیا کابل HDMI برای HDR نیاز است

HDR چگونه کار می کند ؟

کابل HDMI برای HDR، فناوری HDR در تلویزیون ها جدید این امکان را فراهم می کند تا صحنه ها را با رنگ اصلیشان مشاهده نمایید و این سبب می شود صحنه هایی زنده و نزدیک به واقعی را نظاره گر باشید. کنتراست قوی در تصاویر سبب به نمایش در آمدن تاریک ترین رنگ مشکی و روشن ترین رنگ سفید خواهد شد و چنان تضاد بالا و در سطح عالی را ایجاد خواهد که تمامی رنگ ها را می توانید به وضوح در میان صحنه ها بیابید. همه ی کاربران از این موضوع اطلاع کامل دارند که رزولوشن بالاتر تصویر، صحنه ها را با جزئیات بیشتر و کیفیت بالاتر ایجاد خواهد کرد، اما این اطمینان را داشته باشید که کنتراست قوی تر در بهتر دیدن صحنه تاثیر مثبت بیشتری خواهد گذاشت. تا حدی که می توان گفت اگر تلویزیونی با رزولوشن بالاتر را با تلویزیون با کنتراست قوی تر مقایسه کنید، تلویزیون با کنتراست بالاتر تصاویر دقیق تر و زنده تر را پخش خواهد کرد. فناوری HDR در تلویزیون طیف رنگی گسترده ای را ایجاد خواهد کرد، این سبب می شود هر نقطه از تصویر با رنگ واقعی خود ایجاد شود. تولید تصاویر واقعی و زنده با تنوع رنگی بالا از اثرات این فناوری می باشد. ایجاد تضاد رنگی مناسب در بین اجزای تصویر این امکان را ایجاد می کند تا تمامی اجزای تصویر را با جزئیات کامل مشاهده نمایید. فناوری HDR در ابتدا از طریق پایین آوردن میزان نور پس زمینه تعادل رنگی را ایجاد می کرد و رنگ ها را به نمایش می گذاشت. اما در حال حاضر و در تلویزیون های جدید این امکان از طریق افزایش روشنایی در بخش هایی از تصویر فراهم خواهد شد. این سبب می شود تمامی بخش های تصویر با رنگ کاملا طبیعی ایجاد شوند و تمامی جزئیات تصویر را به خوبی برملا خواهد کرد. البته ممکن است در مواردی میزان روشنایی صحنه ها پایین باشد، که در این حالت میزان روشنایی نمایشگر پایین خواهد آمد. در واقع هر صحنه های با هر میزان روشنایی و هر رنگی توسط این فناوری به صورت دقیق و مشابه واقعی ایجاد می شود و شما می توانید تصاویری را ببینید که شبیه به سه بعدی هستند.

کابل HDMI برای تلویزیون

خرید کابل HDMI برای تلویزیونتان

کابل HDMI برای HDR ؛ انتخاب و خرید کابل HDMI موضوع پیچیده ای است و در خرید آن نکات مهمی وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید. امروزه کابل‌های HDMI را در مکان های مختلفی می بینیم، از جمله آن ها می توان به مغازه الکترونیکی از لوازم صوتی تصویری تا قطعه ‌فروشی‌ ها و البته فروشگاه‌ های آنلاین اشاره کرد. این کابل ها دارای نوع های متفاوتی هستند.اما فراوانی و تنوع این کابل ها به معنای دسترسی خیلی راحت به آن ها نیست و باید با اطلاعات کافی کابل موردنظر را انتخاب کرده و آن را بخرید. به عنوان مثال، قابلیت انتقال تصویر اولترا اچ ‌دی یا 4k یکی از ویژگی‌ هایی است که باید در هنگام خرید کابل HDMI به آن توجه کنید. همه کابل HDMI از پس انتقال تصاویر با دامنه‌ دینامیک بالا (HDR) بر نمی آیند. در نتیجه، اگر تصمیم گرفته اید تلویزیون جدید، پخش ‌کننده‌ Blue-ray، یا مدیا استریمر 4k HDR بخرید، ممکن است نیاز به تهیه کابل HDMI جدیدی باشد. مسئله خوشایندی که وجود دارد این است که می توانید با پرداخت هزینه‌ کمی کابل باکیفیت با حداکثر عملکرد را خریداری کنید؛ آن هم در شرایطی که اساسا نیاز به تهیه‌ کابل حس شود. اگر مطمئن شدید که کابل اچ‌ دی‌ ام‌ آی فعلی قابلیت لازم را ندارد یا دوست دارید همراه تلویزیون جدید کابل جدید تهیه کنید، می‌توانید برای خرید کابل جدید، پیشنهاد‌های زیر را در نظر بگیرید. گزینه‌ های ارزان‌ تری از آنچه که در زیر فهرست شده است وجود دارد؛ اما کابل‌ های معرفی‌ شده از شرکت‌ های خوش‌ نامی هستند که در بررسی‌ ها مثبت ارزیابی شده‌ اند و سال‌ ها در زمینه‌ ی تولید کابل اچ‌ دی‌ ام‌ آی فعالیت داشته‌ اند. این کابل‌ ها دارای قابلیت انتقال محتوای 4K و HDR نیز هستند. در نتیجه اگر دنبال پاسخ کوتاه می‌ گردید و نمی‌خواهید خیلی وقت صرف کنید، گزینه‌ های زیر بهترین هستند. ما کابل ۱.۸ متری را برای مقایسه‌ ی قیمت در نظر گرفته‌ ایم؛ اما هر کدام از این برندها کابل‌ های بلندتر و کوتاه‌ تری نیز ارائه می‌ دهند.

درگاه اتصال مناسب

کابل HDMI برای HDR ؛ جهت اتصال دستگاه های پخش کننده به تلویزیون لازم است از پورت و کابل مناسب استفاده شود تا از کیفیت تصاویری ارسالی به نمایشگر کاسته نشود. برای اتصال جهت انتقال کامل و دقیق تصاویر برترین کابل، کابل HDMI می باشد که اتصال را از طریق پورت HDMI فراهم می سازد. این پورت از برترین پورت های موجود است که صوت و تصویر را به صورت همزمان انتقال خواهد داد و از کیفیت هیچ یک از آن ها در هنگام اشتراک گذاری نمی کاهد. از مهمترین و با ارزش ترین پورت های HDMI نسخه ی HDMI 2.0 می باشد که امکان انتقال اطلاعات را با کیفیت عالی امکان پذیر می سازد. اخیرا این نسخه به HDMI 2.0 a ارتقاء داده شده است که با سایر نسخه های پایین رده تر نیز همخوانی دارد و برای سازگاری با هر کدام از نسخه های پورت HDMI مشکلی ایجاد نخواهد شد. رزولوشن بالای تصویر در تلویزیون های 4K این امکان را فراهم می کند که صحنه هایی با کیفیت بالا را مشاهده نمایید، زمانی که فناوری HDR به این رزولوشن بالا افروده می شود صحنه هایی فوق العاده به نمایش در خواهند آمد. صحنه هایی که ریزترین جزئیات در تصویر را برملا خواهند کرد و رنگ هایی با تنوع فوق العاده را ایجاد می کند.

Exceptions for length ( استثناء برای طول)

کابل HDMI برای HDR ؛ شاید زمانی که در مورد کار با کابل های HDR صحبت می کنیم شما به صورت دو پهلو متوجه شده باشید. در تئوری، کابل های با سرعت بالا فقط باید به خوبی کار کنند و چیزی که در مورد زیبایی و خوبی کابل HDMI وجود داره این است که کابل HDMI بیش از چیزی که شما می خواید و انتظار دارید رو منتقل می کند. با وجود چیزهایی که گفتیم این کابل ها با سرعت بالا برای رسیدگی به مقدار حداکثر از سرعت بالای داده که توسط موسسه HDMI مشخص شده است هستند. به صورت استعاری آن ها شبیه کابل های با سرعت بالا هستند که تا حالا با یک لوله 1 اینچ ساخته شده اما در برخی از کمپانی ها آن را با لوله 7 یا 8 اینچ ساخته اند و این بزرگ نیست زمانی که هرکس 1.2 اینچ از اطلاعات را ارسال می کند. اگر کابل تنها یک متر طول داشته باشه خوب است. اما کابل های طولانی ممکن است مشکل ساز باشد یک کابل 10 متری ممکن است کاملا با تلویزیون A و منبع B کار کند اما ممکن نیست با همه تلویزیون های B و منبع C کار کند چون این کابل های طولانی (15 فوت یا بیشتر) در ترکیب با دستگاه های خاص ممکن است با پهنای باند سیگنال های 4K HDR شکست بخورند و به خوبی کار نکند.

کابل کار می کند یا کار نمی کند ؟

کابل HDMI برای HDR ، اگر کابل کار کنه هیچ جریان HDR ی بدون جزئیات و یا تار نخواهد بود چون HDMI یا به خوبی کار می کند یا کلا کار نمی کند. اگر شما یک تلویزیون 4K HDR گرفته اید استفاده از کابل های مختلف باعث نمیشود که آن بهتر به نظر برسد. به طور آزار دهنده ای هیچ راهی وجود نداره برای گفتن اینکه کابل فعلی شما با HDR کار می کند یا نه و شما باید آن را امتحان کرده و ببینید که تلویزیون شما قادر به نشان دادن HDR است (به درستی بررسی کنید) اگر تنظیمات روی منبع شما صحیح هستند و شما در حال تماشای ویدیو HDR هستید تلویزیون باید نشانه هایی برای صحت این قضیه رو به شما بدهد.

کابل HDMI چه کاری باید انجام دهد ؟

کابل HDMI برای HDR ؛ اگر شما همه ی تنظیمات را دو بار چک کرده اید و کابل شما هنوز کار نمی کند و یا یک تصویر ناقص نشان می دهد شما باید برای یک کابل جدید هزینه زیادی بکنید البته کابل های ارزان تر هم به خوبی کار می کنند. اگر شما می خواهید یک کابل بخرید از بیمه و ضمانت آن مطمئن شوید هر چند که با ضمانت گران تر خواهد بود اما آن ها برای کار با محتوای 4K HDR تضمین شده اند و این به آن معنی نیست که با قابلیت های دیگر کار نمی کنند و اگر شما در حال خرید یک کابل بلند هستید و مقدار زیادی برای آن هزینه می کنید بهتر است که آن را از مکانی با قابلیت برگشت پولتان خریداری کنید. کابل های ضمانت دار نسبت به بقیه مقداری گران تر هستند برای مثال 6 فوت کابل Mono pric تضمین نشده، 2.67 دلار است در حالی که همین نسخه با ضمانت 4.50 دلار است.

نتیجه گیری

کابل HDMI برای HDR ؛ کاری که یک کابل HDMI انجام می دهد کابل های قدیمی تر هم همان کار را انجام می دهند (البته با کیفیت کمتر) ولی برای یک تلویزیون با قابلیت HDR کابل HDMI خیلی بهتر است پس اگر شما برای HDR این کابل رو بگیرید کیفیت بهتری رو به شما ارائه می دهد. اگر قرار است از کابل‌ HDMI برای مدت‌ های طولانی استفاده کنید، مدل اکتیو آن‌ ها را تهیه کنید. کابل‌ های اکتیو برای عملکرد بهتر کمی برق از منبع ارسال محتوا می‌گیرند. برای مثال، مونوپرایس کابل‌ هایی دارد که از فناوری Spectra7 استفاده می‌کنند. در حالی که تضمینی برای عملکرد کابل‌ های معمولی بلند وجود ندارد، کابل‌ های اکتیو در تمام شرایط عملکرد خوبی ارائه می‌دهند. در پایان، اگر قصد دارید کابل اچ‌ دی‌ ام‌ آی را در داخل دیوار کار بگذارید، حتما مدل مخصوص این کار را تهیه کنید. می‌توانید برای اطلاع دقیق از کابلی که لازم دارید اطلاعات ساختمان خود را بررسی کنید.

[review]

1 دیدگاه در “آیا کابل HDMI برای HDR نیاز است ؟ کابل HDMI برای HDR

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو