نحوه تمیز کردن داخل مایکروویو | تمیز کردن داخل مایکروویو

تمیز کردن داخل مایکروویو

تمیز کردن داخل مایکروویو ،امروزه مایکروفرها از جمله وسایل پرکاربرد آشپزخانه هستند که در طول روز استفاده های زیادی از آن ها می شود و به همین دلیل در معرض کثیف شدن قرار گرفته و نیاز به تمیز کردن دارند. شاید تمیز کردن مایکروویو از آن دسته کارهایی باشد که برای شما دشوار است و دائما آن را به تعویق می اندازید، اما با استفاده از یک سری مواد طبیعی می توانید به ساده ترین روش آن را تمیز کنید. میهن کالا در این مطلب چند راه ساده برای تمیز کردن مایکروفر ارائه خواهد داد پس با ما همراه باشید.

تمیز کردن داخل مایکروویو

استفاده از آب برای تمیز کردن داخل مایکروفر

تمیز کردن داخل مایکروویو ،از ساده ترین روش ها برای تمیز کردن مایکروویو استفاده از آب است. برای این کار کافی است که آب را داخل ظرف مخصوص مایکروفر بریزید و آن را به مدت 5 دقیقه در داخل مایکروفر بگذارید تا بجوشد و بخار شود. سپس با احتیاط ظرف داغ را بیرون آورید و با دستمال داخل مایکروفر را تمیز کنید. با این کار لکه ها به آسانی از بین می روند.

چربی زدایی مایکروفر

استفاده از سرکه برای تمیز کردن مایکروویو

تمیز کردن داخل مایکروویو ،اگر مدت زیادی است که مایکروفر خود را تمیز نکرده اید و با آب لکه ها از بین نمی روند می توانید از سرکه برای تمیز کردن آن استفاده کنید. مقدار 2/1 سرکه را در ظرف مخصوص مایکروفر ریخته و آن را داخل مایکروفر بگذارید تا به مدت 5 دقیقه بجوشد. بعد از سرد شدن ظرف را بیرون آورده و با استفاده از یک دستمال داخل مایکروویو را تمیز کنید و به راحتی لکه ها و چربی ها را از بین ببرید.

تمیز کردن مایکروویو با سرکه

استفاده از لیمو برای تمیز کردن مایکروویو

تمیز کردن داخل مایکروویو ،کسانی که به بوی سرکه حساس هستند می توانند به جای آن از لیمو استفاده کنند که بوی بهتری دارد. برای این کار یک لیموی بزرگ را نصف کرده و آب آن را بگیرید و در یک چهارم آب بریزید. سپس هر دو تکه ی لیمو را داخل ظرف بگذارید. ظرف حاوی آبلیمو و لیمو را در مایکروویو گذاشته و اجازه دهید به مدت 5 الی 10 دقیقه در دمای نسبتا بالا روشن بماند. بعد از آن 2 تا 3 دقیقه منتظر بمانید تا خنک شود و بخار آن روی تمام چربی ها و لکه ها اثر بگذارد. بعد از این می توانید ظرف را بیرون آورید و می بینید که با یک دستمال تمیز دیواره ها و داخل مایکروویو به سادگی تمیز خواهد شد.

تمیز کردن مایکروویو با لیمو

استفده از جوش شیرین

تمیز کردن داخل مایکروویو ،برای تمیز کردن مایکروویو توسط جوش شیرین باید مقدار یک پیمانه از جوش شیرین را در 2 پیمانه آب سرد ریخته و اجازه دهید حدود 20 دقیقه داخل مایکروفر حرارت داده شود. بعد از آن که کمی خنک شد ظرف را بیرون آورده و بلافاصله با استفاده از یک دستمال مرطوب تمام دیواره ها و داخل مایکروفر را تمیز کنید و آن را خشک نمایید. بعد از استفاده از جوش شیرین تمام لکه ها و بوی ناخوشایند مایکروفر از بین می رود.

تمیز کردن مایکروویو با جوش شیرین

استفاده از انواع گاز پاکن ها

تمیز کردن داخل مایکروویو ،برای تمیز کردن مایکروفر می توان از انواع گاز پاکن ها نیز استفاده کرد، البته باید به این نکته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان گاز پاکن را به سطح داخلی مایکروفر اسپری نکنید، بلکه آن را روی اسکاج اسپری کنید؛ سپس با اسکاج آغشته به آن تمام لکه ها و چربی های داخل مایکروفر را از بین ببرید و بعد از این کار توسط یک دستمال مرطوب آن را پاک کنید.

پاک کردن داخل مایکروفر

 

استفاده از قهوه برای بو گیری

تمیز کردن داخل مایکروویو ،برای رفع بوی بد داخل مایکروفر می توانید دو قاشق قهوه را در نصف لیوان آب بریزید و آن را به مدت یک ساعت داخل مایکروفر گذاشته تا گرم شود. پس از آن 5 دقیقه آن را در همان حالت بگذارید تا خنک شود. سپس داخل دستگاه را با دستمال تمیز کنید. قهوه بوی بد مایکروفر را از بین می برد.

از بین بردن چربی داخل مایکروفر

در صورتی که بعد از انجام یکی از این روش ها باز هم یک سری از لکه های سخت باقی مانده باشند می توانید از الکل صنعتی استفاده کنید، بدین صورت که پنبه را آغشته به الکل کنید و با آن داخل دستگاه را تمیز کنید، سپس با یک دستمال نمدار آن را پاک کنید.

[review]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو