مدل نامبر تلویزیون سامسونگ | علامت مدل تلویزیون های سامسونگ

مدل نامبر تلویزیون سامسونگ ؛ برای نمایش نام مدل ها در تلویزیون سامسونگ از ترکیبی از حروف و اعداد استفاده خواهد شد. در واقع این علامت ها هر کدام معنای خاصی دارند و اطلاعاتی کلی از تلویزیون و مدل مورد نظر را ارائه خواهند داد. در ابتدای مدل نامبر تلویزیون سامسونگ معمولا دو حرف انگلیسی قرار گرفته اند قرار می گیرند که نوع نمایشگر و کشور سازنده ی تلویزیون را مشخص خواهند کرد.

حروف اختصاری تلویزیون سامسونگ

نوع پنل به کار رفته در نمایشگر

اگر حرف اول U باشد پنل نمایشگر ال ای دی است. برای تلویزیون های پلاسما علامت P، برای تلویزیون های ال سی دی علامت L ، برای تلویزیون های DLP علامت H و برای تلویزیون های QLED علامت K به کار خواهد رفت.

کشور سازنده ی تلویزیون سامسونگ

حرف دوم نیز نشان دهنده ی کشور تولید کننده ی تلویزیون ساموسنگ می باشد. اگر نماد N برای کشور سازنده به کار رفته باشد، محصول در آمریکای شمالی تولید شده است. برای مدل هایی که در آسیا تولید می شوند علامت A به کار می رود. تلویزیون های تولید شده در اروپا با علامت E مشخص شده اند. شما از این طریق به راحتی و تنها در یک نگاه مبدا تولید تلویزیون خریدری شده ی خود را بیابید.

سایز نمایشگر تلویزیون سامسونگ

بعد از دو حرف، عددی دو رقمی قرار می گیرد که سایز نمایشگر را مشخص خواهد کرد. اگر این عدد 55 باشد، به این معناست که تلویزیون 55 اینچ می باشد؛ برای تلویزیون های 49 اینچ این عدد 49، برای تلویزیون های 65 اینچ این عدد 65 و برای سایر مدل ها نیز سایز نمایشگر برابر با عدد درج شده می باشد. همان طور که اطلاع دارید سایز نمایشگر در تلویزیون ها اینچ می باشد.

نحوه تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ

سال ساخت تلویزیون سامسونگ با توجه به مدل نامبر تلویزیون سامسونگ

حرف بعدی سال ساخت محصول را مشخص خواهدکرد. کمپانی سامسونگ برای سال های مختلف، حرفی متفاوت را تعیین کرده است. اگر این حرف A باشد به این معناست که مدل موجود در سال 2008 تولید شده است. علامت B برای تولیدات 2009، حرف C محصولات 2010 ، حرف D تلویزیون های 2011 ، حرف E تلویزیون های 2012 ، حرف F تلویزیون های سامسونگ 2013 ، حرف H برای تلویزیون های 2014 ، حرف J برای تولیدات 2015 ، حروف M و K برای تولیدات 2016 ، حرف H تلویزیون های 2017 هستند و حرف Q نیز برای تلویزیون های QLED در همین سال هستند.

سال تولید تلویزیون سامسونگ

سایر نماد های به کار رفته در مدل نامبر تلویزیون سامسونگ

حرف بعدی نشانه تکنولوزی است که در تلویزیون موجود می باشد. حرف S نماد نازک بودن و یا Slim می باشد. حرف H نیز در این تلویزیون ها به کار رفته است.

دو عدد بعدی سری ساخت محصول را مشخص خواهد کرد. معمولا دو عدد پایانی درج شده در مدل نامبر تلویزیون های سامسونگ معمولا صفر می باشد، اگر این عدد غیر از صفر باشد، تلویزیون با طراحی منحنی خواهد بود.

حرف بعدی نمادی از امکانات و ویژگی های تلویزیون می باشد، ممکن است تغییر در این حروف دو رنگ را از مدلی مشابه ارائه کند. حروف پایانی نیز اطلاعاتی از تولید کننده را در اختیار خواهند گذاشت.

مدل نامبر تلویزیون سامسونگ | تلویزیون سامسونگ سری m

کلام آخر …

با این تفاسیر دیدن مدل نامبر تلویزیون اطلاعاتی کلی از محصول را در اختیارتان می گذارد که می توانید مشخصات مفید را در چند ثانیه از تلویزیون در اختیار شما می گذارد. البته نوع نام گذاری در تلویزیون های QLED سامسونگ و تلویزیون های 2018 سامسونگ کمی متفاوت است و شاهد سنت شکنی نسبی در تلویزیون های سامسونگ هستیم. برخی از مدل های تولید شده در سال 2018 مشابه با مدلی قبلیشان تولید شده اند با این تفاوت که در پایان حروف FN به مدل نامبر افزوده شده است. از کاربردی ترین کارایی این اعداد و حروف، تشخیص اصل بودن تلویزیون سامسونگ است؛ شما می توانید با جستجوی مدل نامبر محصول مورد نظر خود در موتورهای جستجو از قبیل گوگل از اصل بودن کالایتان اطمینان داشته باشید. برای محصولات اصلی مدلی که جستجو کرده اید و توضیحات آن در سایت اصلی انگلیسی و یا زبان اصلی قرار می گیرد. اگر محصول در دسترس در سایت اصلی موجود نباشد در واقع به معنای غیر اصل بودن محصول است.

3 دیدگاه در “مدل نامبر تلویزیون سامسونگ | علامت مدل تلویزیون های سامسونگ

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  3. reza گفت:

    سلام. حرف h یک جا 2014 وجای دیگر 2017 است
    حرف l دراول شماره یک جا lcd و جای دیگر led امده
    کدام درست است؟
    با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو