فناوری Multi HDR | تکنولوژی Multi HDR در تلویزیون های ال جی

Multi HDR چیست ؟

Multi HDR چیست ؟ امروزه شرکت های سازنده ی تلوزیون در تلاش برای ساخت تلویزیون هایی با کیفیت تصویر بالاتر هستند. در این زمینه ال جی با تولید تلویزیون هایی که مجهز به فناوری Multi HDR هستند تحول شگرفتی در بهبود کیفیت تصویر تلویزیون های خود ایجاد کرده است. در تلویزیون های عادی رنگ های روشن و تاریک به صورت همزمان در تصاویر قابل نمایش نیستند و درنتیجه رنگ های تیره با عمق کمتری نشان داده خواهند شد، اما در تلویزیون هایی با فناوری Multi HDR مشکل عمق رنگ ها حل شده و این فناوری باعث بهبود و افزایش کیفیت تصویر شده است.

Multi HDR چیست ؟

Multi HDR چیست ؟ Multi HDR کوتاه شده ی کلمه ی High Dynamic Range می باشد که به معنای محدوده ی دینامیکی بالا است. HDR باعث بهبود کنتراست و دقت رنگ ها شده و رنگ های روشن را روشن تر نشان می دهد، درنتیجه سبب می شود که عمق رنگ ها بیشتر شود. در تلویزیون های ال جی Multi HDR با استفاده از تکنولوژی های مختلف رنگ های روشن و تیره را به صورت جدا از هم نمایش می دهد و در هر لحظه باعث می شود تصاویر به قسمت های مختلف تقسیم شده بنابراین روشنایی این قسمت ها را تنظیم می کند، درنتیجه تصاویر با عمق بالا به نمایش در می آیند. تکنولوژی هایی که در این زمینه در فناوری Multi HDR استفاده می شوند شامل HDR10، Active HDR، Dolby Vision، HLG می باشند.

Multi HDR

HDR10

Multi HDR چیست ؟ یک استاندارد آزاد در صنعت تلوزیون است بدین معنی که تمام سازندگان تلویزیون می توانند بدون مسائل حقوقی از آن استفاده کنند. HDR10 از فرا داده ی استاتیک استفاده می کند، در حالی که استاندارد +HDR10 از ابر داده های دینامیکی استفاده می کند تا کنتراست بهتر و رنگ هایی نزدیک به واقعیت را خلق کند. در نتیجه استفاده از این استاندارد باعث ایجاد تصویری روشن تر می شود. HDR10 از 10 بیت در هر رنگ (قرمز، سبز، و آبی) استفاده می کند و نام آن نیز از همین 10 بیت گرفته شده است.

فناوری Multi HDR

Dolby Vision

Multi HDR چیست ؟ Dolby Vision یک استاندارد HDR اختصاصی می باشد که جایگاهی بالاتر از HDR10 دارد و تفاوت آن ها در این است که Dolby Vision از 12 بیت در هر رنگ استفاده می کند. دالبی ویژن در واقع یک فرایند است از زمانی که محتوا تولید می شود تا زمانی که تصویر برای شما پخش می شود یعنی یک فرایند کامل از زمان تولید تا زمان مصرف می باشد. بدین صورت که ابر داده ها در هر فریم با استفاده از Dolby تنظیم می شوند سپس توسط وسایلی که آن فرمت را پشتیبانی می کنند، به گونه ای که مد نظر Dolby می باشد، آن را به تصویر می کشند. در نتیجه موجب می شود تا تصویری با بهترین کیفیت را مشاهده نمایید.

Multi HDR در تلویزیون ال جی

HLG

Multi HDR چیست ؟ HLG کوتاه شده ی عبارت Hybrid Log-Gamma است که به معنای ترکیب لگاریتم گاما می باشد. این استاندارد در واقع یک استاندارد دینامیکی بالا است که نیازی به استفاده از ابر داده ها ندارد به دلیل این که این استاندارد با نمایشگرهای SDR و HDR سازگار می باشد. این فناوری برای پخش زنده به کار می رود در حالی که روش های دیگر HDR محتوای آماده را استفاده می کنند. بیشتر تلویزیون های ال جی 2017 و تعدادی از تلویزیون های سونی که کیفیت تصویر 4K دارند، دارای این فناوری می باشند.

تکنولوژی Multi HDR

[review]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو