راهنمای جامع خرید تلویزیون سامسونگ و آشنایی با معایب و مزایای این برند

سامسونگ که یکی از ابر کمپانی‌های سازنده محصولات الکترونیکی است، همواره به بکار گیری تکنولوژی‌های نوآورانه و خلاقیت در طراحی محصولات خود شهره بوده است. در این راهنمای خرید جامع تلویزیون سامسونگ با ما همراه باشید تا شما را با مهم‌ترین مزایا، معایب، نکات و تکنولوژی‌های به کار رفته در تلویزیون‌های این شرکت آشنا کنیم تا در حین خرید تلویزیون‌های برند سامسونگ، سر در گم نشوید و بتوانید بهترین مورد را انتخاب کنید.

بهبود تصاویر با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی فناوری است که در این راهنمای جامع خرید تلویزیون سامسونگ به آن می پردازیم. امروزه تمامی تلویزیون‌ها با استفاده از تمهیدات خاصی، سعی می‌کنند تمامی تصاویر را در زیباترین شکل و بیشترین وضوح ممکن به ما نشان دهند اما سامسونگ در این زمینه با بهره گیری از هوش مصنوعی رقابت را برای سایر شرکت‌ها بسیار سخت‌تر کرده. هوش مصنوعی تلویزیون‌های QLED سامسونگ یک تکنولوژی بسیار دقیق است که به تلویزیون اجازه می‌دهد تصاویری بسیار زیبا و شفاف‌تر نمایش دهد.

https://mihankalaa.com/blog/samsung-tv-price-list-2020/

همچنین با استفاده از هوش مصنوعی، در صورتی که مثلاً تلویزیون شما 4K باشد و شما در حال تماشای یک ویدیو با کیفیت HD یا SD باشید، کیفیت ویدیو به قدری بالا می‌رود که در حد 4K خواهد بود! این حالت خصوصاً برای تلویزیون‌های 8K ساخته شده بود تا هرچه روی تلویزیون نمایش داده می‌شد مثل 8K باشد اما همان طور که توضیح دادیم امروزه تمامی تلویزیون‌های QLED سامسونگ به این تکنولوژی مجهز شده‌اند.

راهنمای جامع خرید تلویزیون سامسونگ و آشنایی با معایب و مزایای این برند

حالت استتار

حالت استتار از دیگر فناوری های جدید در تلویزیون های سامسونگ است که در این راهنمای خرید به آن می پردازیم. همان طور که از نامش پیداست، در این حالت کافی است یک عکس از دیواری که تلویزیون را روی آن آویخته‌اید بگیرید و عکس را روی تلویزیون آپلود کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون در سال 99 و معرفی بهترین تلویزیون های جهان

در این حالت تلویزیون عکس را دریافت کرده و با تغییراتی روی روشنایی و وضوح تصویر، عیناً آن را نشان داده و به جزوی از دیوار خانه شما تبدیل می‌شود. همچنین می‌توانید در این حالت وضعیت آب و هوا یا ساعت را نیز مشاهده کنید. این حالت از سال 2019 به بعد در تمامی تلویزیون‌های QLED قرار داده شده است.

راهنمای جامع خرید تلویزیون سامسونگ و آشنایی با معایب و مزایای این برند

اتصال نامرئی

برای اینکه تلویزیونی که روی دیوار نصب شده کاملاً از دید پنهان بماند، سامسونگ تمامی اتصالات اعم از سیم اتصال به برق و کابل HDMI را در یک انشعاب بسیار باریک قرار داده که از تلویزیون خارج شده و به سمت یک جعبه مخصوص در زیر تلویزیون می‌رود. تمامی دستگاه‌ها به این جعبه وصل می‌شوند تا از شلوغ شدن دیوار خودداری شده و تلویزیون به شکل هرچه زیباتری روی دیوار نصب شود؛ درست مثل یک تابلوی گران قیمت!

پروجکشن تمام صفحه

در تلویزیون‌های QLED سامسونگ به جز مدل (Q60R) در پشت صفحه شیشه‌ای، لامپ‌های LED در تمام طول صفحه چیده شده‌اند و هر لامپ LED نور را روی قسمت بسیار ریزی از صفحه می‌تاباند. در این حالت تعداد لامپ‌ها بسیار زیاد بوده و تصویر بسیار دقیقی تولید می‌شود.

در سایر تلویزیون‌ها نور از دور تا دور تلویزیون روی صفحه تابانده می‌شود و بقیه سطح تلویزیون خالی است؛ این باعث می‌شود وقتی یک قسمت از تلویزیون یک تصویر روشن و یک قسمت دیگر یک تصویر تاریک نمایش می‌دهد، نور روشن وارد قسمت‌های تاریک شود و از کیفیت تصویر کاسته شود در حالی که در پروجکشن تمام صفحه چنین حالتی دیده نمی‌شود و تلویزیون کنترل بسیار دقیقی روی تصاویر نمایش داده شده دارد.

فناوری HDR10+

جدیدترین فناوری های اچ دی آر (HDR) از دیگر مزایای تلویزیون های سامسونگ است که در ای نراهنمای خرید به آن می پردازیم. قابلیت HDR به تلویزیون شما این امکان را می‌دهد که بتواند تصاویر بسیار واضح‌تر و نوردهی بسیار خوبی تولید کند. تقریباً تمامی تلویزیون‌های 4K قابلیت HDR دارند اما سامسونگ با بهره گیری از آخرین ورژن این تکنولوژی توانسته تصاویری با کنتراست مثال زدنی روی تلویزیون‌های خود تولید کند. تمامی تلویزیون‌های QLED و UHD سامسونگ امروزه از HDR10+ بهره می‌گیرند.

راهنمای جامع خرید تلویزیون سامسونگ و آشنایی با معایب و مزایای این برند

فرامین صوتی

اگر تلفن همراه شما سامسونگ باشد، احتمالاً با بیکسبی (Bixby) آشنایی دارید. بیکسبی دستیار صوتی شرکت سامسونگ است که روی تلویزیون‌های QLED آن نصب شده و می‌توانید با صحبت کردن، تلویزیون را روشن و خاموش کنید یا از آن بخواهید فیلم مورد علاقه شما را برایتان جست و جو کند.

تکنولوژی میکرولِد

میکرو LED تکنولوژی جدیدی است که توسط سامسونگ عرضه شده و چیزی مشابه صفحه‌های OLED است. در صفحات OLED و میکرو LED هر لامپ LED از خودش نور تولید می‌کند و نیاز به یک صفحه پشتی برای تاباندن نور نیست به همین دلیل تلویزیون‌هایی که با این تکنولوژی‌ها ساخته شده‌اند بسیار نازک‌تر از تلویزیون‌های دیگر هستند.

این دو تکنولوژی بسیار شبیه یکدیگر هستند اما از آنجایی که طول عمر میکرو LED بیشتر است، مدت زمان بیشتری دوام می‌آورد و کارایی آن در دراز مدت کاهش نمی‌یابد. از طرفی نیز به لطف طراحی و ساختار بهینه، میکرو LED‌ها می‌توانند تصاویری به مراتب روشن‌تر از صفحات OLED تولید کنند. به نظر می‌رسد دوره حکومت رانی صفحه‌های زیبای OLED به سر رسیده باشد!

تلویزیون‌های QLED

سامسونگ مثل بقیه شرکت‌های دیگر از نوردهی پس زمینه‌ای استفاده می‌کند اما در تلویزیون‌های QLED این نور به جای اینکه روی کریستال‌های مایع تابانده شود (حالتی که در LED‌های معمولی رخ می‌دهد)، روی نقاط کوانتومی منعکس می‌شود که منجر به خلق تصاویر بسیار زیبا و شفاف و وضوح و دقت رنگ مثال زدنی می‌گردد.

راهنمای جامع خرید تلویزیون سامسونگ و آشنایی با معایب و مزایای این برند

بررسی آخرین مدل‌های تلویزیون سامسونگ در سال 2020

سامسونگ هنوز اطلاعات کاملی در این باره در اختیار مخاطبان قرار نداده اما ما در ادامه اطلاعات مربوط به آخرین تلویزیون‌های سامسونگ را گرد آوری کرده‌ایم.

سامسونگ Q950TS

این مدل یکی از زیباترین تلویزیون‌های سامسونگ است که صفحه نمایش آن دارای قطر بسیار کمی بوده و حاشیه تلویزیون به قدری نازک است که 99% جلوی تلویزیون را صفحه نمایش و فقط 1% آن را قاب دور صفحه تشکیل داده است.

تصاویر این تلویزیون به صورت 8K نمایش داده می‌شود که در نوع خود مثال زدنی خواهد بود. به لطف هوش مصنوعی بهبود تصاویر، حتی تصاویر با کیفیت پایین نیز تا حدود زیادی در حد تصاویر 8K بهبود می‌یابد. البته باید در خاطر داشت استفاده از چنین تکنولوژی‌هایی قیمت تلویزیون را بسیار بالا خواهد برد.

راهنمای جامع خرید تلویزیون سامسونگ و آشنایی با معایب و مزایای این برند

به لطف حسگرهایی که داخل تلویزیون تعبیه شده، تصاویر تاریک به صورت خودکار روشن‌تر شده و در فیلم‌ها تغییرات تصویر بدون کاهش کیفیت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌پذیرد. بلندگو‌ها دور تا دور این تلویزیون بدون حاشیه کار گذاشته شده‌اند و به نظر می‌رسد تولید صدای سه بعدی و با کیفیت، به مراتب بهتر از تمام تلویزیون‌های بازار عمل خواهد کرد.

علاوه بر این‌ها این تلویزیون به لطف حسگرهایش می‌تواند نور و صدای محیط را تشخیص داده و با توجه به آن نور و صوت تلویزیون را تنظیم می‌کند.

راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ 5

سامسونگ سرو (Sero)

سرو از مدل های خاصی است که در این راهنمای جامع خرید تلویزیون سامسونگ آن را معرفی می کنیم. این مدل که قرار است در سال 2020 عرضه گردد مزیت بسیار جالب و منحصر به فردی دارد. این تلویزیون توانایی چرخش از حالت افقی به عمودی دارد و خصوصاً برای افرادی طراحی شده که زیاد تلفن همراهشان را به تلویزیون متصل می‌کنند. در حالت عمودی صفحه تلفن عیناً با همان ابعاد استاندارد صفحه نمایش تلفن همراه، روی تلویزیون نمایش داده می‌شود.

سامسونگ سرو (Sero)

تلویزیون‌های تکه‌ای میکرولِد (MicroLED) سامسونگ

تلویزیون‌های تکه‌ای اولین بار در سال 2017 رونمایی شدند که به صورت تکه‌هایی کوچک از صفحه نمایش طراحی شده بودند و با اتصال به یکدیگر روی دیوار، تشکیل یک تلویزیون کامل می‌دادند. امسال سامسونگ ادعا کرده این تکنولوژی را گسترش خواهد داد و از آن برای ساخت تلویزیون‌هایی بی نظیر با حاشیه‌های بسیار نازک بهره خواهد گرفت که هر وقت خواستید می‌توانید اندازه آن‌ها را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر کنید.

فرض کنید با نقل مکان کردن به خانه جدید خود به جای خرید تلویزیون بزرگ‌تر، چند تکه تلویزیون خریده و آن‌ها را به تلویزیون قدیمی خود اضافه کنید!

سامسونگ سرو (Sero)

همان طور که قبلاً گفتیم تکنولوژی به کار رفته در صفحه‌های میکرولِد به آن‌ها اجازه می‌دهد قطری بسیار کم و روشنایی بسیار زیادی داشته باشند و طول عمر آن‌ها بسیار بیشتر از صفحات OLED خواهد بود اما دقیقه به همان اندازه زیبا و چشم نواز هستند.

سامسونگ Q9000

این مدل اولین تلویزیون 8K ساخته شده توسط سامسونگ است. در ابتدا به نظر می‌رسید چون هیچ محتوای 8K تا به امروز نیز وجود ندارد، ساخت چنین تلویزیونی بیهوده است اما سامسونگ توانسته با کمک تکنولوژی هوش مصنوعی، کیفیت تصاویر 4K، HD و حتی SD را تا حدود زیادی بالا برده و به 8K نزدیک کند به طوری که دیدن تصاویر روی این تلویزیون تجربه‌ای باشد که در هیچ جای دیگری نخواهید دید. علاوه بر این تلویزیون Q9000 از آخرین تکنولوژی‌های روز سامسونگ بهره می‌گیرد تا بتواند تصویری همه چیز تمام ارائه کند.

اندازه‌های این مدل شامل 65، 75، 82، 85 و 98 اینچ است که با توجه به رزولوشن 8K آن اندازه‌های بزرگ‌تر پرفروش‌تر خواهند بود.

سامسونگ Q90R

این مدل تمامی امکانات مدل Q9000 را دارا است تنها با این تفاوت که کیفیت آن 4K بوده و به لطف هوش مصنوعی به کار رفته در آن، تمامی تصاویر با هر کیفیتی را با زیبایی هرچه بیشتر و تقریباً مشابه 4K نمایش خواهد داد.

امکاناتی مثل اتصال نامرئی به Q90R این اجازه را می‌دهند تا به زیبایی هرچه تمام‌تر در هر اتاقی با هر دکوراسیونی جا بگیرد و به لطف تکنولوژی زاویه دید گسترده از هر نقطه ای از اتاق و با هر زاویه‌ای به تلویزیون نگاه کنید، کیفیت تصویر افت محسوسی نخواهد داشت.

همچنین با برخورداری از تکنولوژی پروجکشن تمام صفحه، تماشای تصاویر تاریک و روشن روی این تلویزیون بسیار لذت بخش خواهد بود. این مدل در اندازه‌های 55، 65، 75 و 82 اینچ به بازار عرضه شده است.

راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ 9

سامسونگ Q85R

با وجود اینکه مدل Q85R بسیار شبیه Q90R است اما بزرگ‌ترین تفاوت آن‌ها این است که Q85R از اتصال نامرئی بهره نمی‌برد و شکل و طراحی آن مانند سایر تلویزیون‌ها است. یکی دیگر از تفاوت‌های آن‌ها نیز در سطح کنتراست است که Q85R با وجود اینکه کنتراست پایین‌تری دارد اما کماکان یکی از زیباترین تلویزیون‌های موجود در بازار است که بسیاری از مدل‌ها با قیمت مشابه یارای رقابت با آن را ندارند. این تلویزیون در اندازه‌های 55، 65 و 75 اینچی عرضه شده است.

سامسونگ Q80R

مشخصات و تکنولوژی‌های این مدل دقیقه مشابه Q85R است و تنها وجه تفاوت آن‌ها به طراحی و شکل ظاهری محدود می‌شود. مدل Q85R در هر طرف یک پایه دارد و در کل روی دو پایه می‌نشیند در حالی که Q80R یک پایه در مرکز صفحه خود دارد. به نظر می‌رسد سامسونگ سعی داشته باب میل تمامی سلیقه‌ها تلویزیون تولید کند!

راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ 10

سامسونگ Q70R

در این مدل بعضی از امکانات مدل‌هایی که اشاره شد حذف شده است از جمله اتصال نامرئی و زاویه دید گسترده. البته این به معنای ضعف تلویزیون در نشان دادن تصاویر نیست و به لطف صفحه QLED و هوش مصنوعی بسیار دقیق، تصاویر بسیار چشم نواز و رنگ‌ها بسیار شاداب جلوه می‌کنند. این مدل در اندازه‌های 49، 55، 65، 75 و 82 اینچ عرضه شده است.

سامسونگ Q60R

این مدل یکی از بحث برانگیزترین تلویزیون‌های سامسونگ است و با قیمت نسبتاً پایین خود اولین تلویزیون QLED با اندازه 43 اینچ است که کوچک‌ترین تلویزیون موجود با صفحه QLED و هوش مصنوعی محسوب می‌شود که می‌توان انتظار تصاویر بی نقصی از آن داشت.

راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ 11

به دلیل قیمت پایین آن پروجکشن تمام صفحه و زاویه دید گسترده در این تلویزیون حذف شده‌اند اما هرچه باشد نیاز بسیاری از ما از یک تلویزیون QLED را به خوبی برطرف می‌کند. علاوه بر مدل 43 اینچی، این تلویزیون در اندازه‌های 49، 55، 65، 75 و 82 اینچ نیز تولید می‌شود.

سامسونگ سری 8-RU8000

این سری که در سال 2019 عرضه شدند تماماً تلویزیون‌های LCD هستند اما اجازه ندهید کلمه LCD شما را فریب دهد! کیفیت این تلویزیون با قیمت‌های بسیار پایین واقعاً زیبا و حیرت آور است. به لطف تکنولوژی‌هایی که سامسونگ در این سری به کار برده، توانایی صفحه‌های LCD به حداکثر خود بسیار نزدیک شده به نحوی که تصاویر تولید شده بسیار فراتر از تلویزیونی با چنین قیمت‌هایی هستند.

قابلیت HDR10+ که در تمامی مدل‌های 4K گنجانده شده دیدن تصاویر تاریک را بسیار لذت بخش کرده و به لطف صدای دقیق و واکنش‌های سریع تلویزیون، اجرای بازی‌های کامپیوتری روی آن‌ها از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.

سری 7 سامسونگ-RU7400، RU7300، RU7100

تمامی این مدل‌های معرفی شده در این راهنمای خرید جامع تلویزیون سامسونگ دارای رزولوشن 4K هستند و از قابلیت HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کنند اما با یکدیگر تفاوت‌هایی هم دارند:

  • RU7400: وجه تمایز این مدل تکنولوژی رنگ کریستالی دینامیک است که به تلویزیون اجازه می‌دهد رنگ‌هایی بسیار زنده و واقعی تولید کند. در بعضی از مدل‌ها نیز این تلویزیون دارای بیکسبی است که می‌توانید فرامین صوتی خود را از طریق آن اعمال کنید.
  • RU7300: این مدل تنها تلویزیون سامسونگ در سال 2019 بود که صفحه نمایش آن به صورت خمیده طراحی شده و از بیکسبی پشتیبانی نمی‌کند.
  • RU7100: این مدل ساده‌ترین تلویزیون 4K سامسونگ محسوب می‌شود و علی رغم نبود بسیاری از امکانات، فروش بسیار خوبی داشت که نشان می‌دهد کیفیت صفحه نمایش آن و تصاویر تولید شده توسط این تلویزیون، بسیار بیشتر از آنچه که برای خرید آن پرداخت می‌کنید می‌ارزد.

مدل RU7400 در اندازه‌های 43، 50، 55 و 65 اینچ، مدل RU7300 در اندازه‌های 49، 55 و 65 اینچ و مدل RU7100 در تمامی اندازه‌های بزرگ و کوچک اعم از 40، 43، 49، 50، 55، 58، 65 و 75 اینچ عرضه شده‌اند.

سخن آخر

در این راهنمای جامع خرید تلویزیون سامسونگ به برسی جدیدترین و بهرتین فناوری های تلویزیون سامسونگ و همچنین معرفی جدید ترین مدل های این برند پرداخته شد.

2 دیدگاه در “راهنمای جامع خرید تلویزیون سامسونگ و آشنایی با معایب و مزایای این برند

  1. ناشناس گفت:

    سلام
    راهنمای خرید تلویزیون خوبی بود
    کامل و جامع
    ساده بود متن
    تشکر از شما

    1. آکو بیری گفت:

      وشحال هستیم که راضی کننده بود.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو