راه اندازی و نصب اولیه تلویزیون های اندروید سونی

راه اندازی و نصب تلویزیون اندروید سونی شاید بریا بسیای کمی چالش بر انگیز باشد. سونی در این مطلب از وبلاگ خبری فروشگاه اینترنتی میهن کالا، ما قصد داریم جدیدترین روش و راهکار نصب و راه اندازی اولیه تلویزیون های آندرویدی برند سونی را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. البته شایان توجه است که مدل های مختلف سونی دارای اختلافات جزئی در این زمینه هستند بنابراین برای اطلاعات بیشتر شما می توانید به سایت رسمی سونی مراجعه نمایید ولی در کل این اختلافات بسیار جزئی هستند و این تنظیمات هم به شکل بسیار ساده ای ارائه گردیده اند که همکان به راحتی قادر به انجام آن خواهند بود.

راه اندازی و نصب تلویزیون سونی

اول از همه به این نکته اشاره کنیم که اگر تلویزیون ها از نوع براویا و فاقد سیستم عامل اندروید است پس برای راه اندازی و نصب اولیه باید به مقاله مربوط به« نصب و راه اندازی تلویزیون های براویا سونی» مراجعه کنید. اگر تلویزیون سونی دارای سیستم عامل اندروید خریده‌اید، در اولین بار که را آن را روشن می‌کنید یا پس از مدتی که می‌خواهید آن را به تنظیمات کارخانه برگردانده و به اصطلاحی ریست (Factory Reset) کنید، باید آن را از نو راه اندازی کنید.

اولین مرحله راه اندازی اولیه است. در این مرحله شما می‌توانید به اینترنت متصل شده، وارد حساب کاربری گوگل خود شده و از نرم افزارهای اندرویدی استفاده کنید یا نسبت به دریافت شبکه‌های تلویزیونی اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: اندروید تی وی چیست ؟ android tv چیست و چه کاربردی دارد ؟

در ادامه عکس‌هایی از مرحله اولیه راه اندازی آورده شده است. ممکن است راه اندازی اولیه تلویزیون شما با توجه به کشوری که در آن زندگی می‌کنید و مدل تلویزیونی که خریده‌اید کمی با این عکس‌ها متفاوت باشد اما چارچوب اصلی در آن‌ها نیز رعایت شده. راه اندازی اولیه با روشن شدن تلویزیون برای اولین بار خود به خود روی صفحه نمایش داده می‌شود اما هر زمان که خواستید می‌توانید با رفتن به این مسیر دوباره راه اندازی اولیه را انجام دهید:

  1. دکمه خانه (HOME) را روی کنترل تلویزیون فشار دهید.
  2. گزینه تنظیمات (Setting) را انتخاب کنید.
  3. قدم بعدی به نسخه اندروید تلویزیون شما بستگی دارد:
  4. اندروید 9: گزینه «تنظیمات پیش فرض» (Device Preferences) سپس «راه اندازی اولیه» (Initial Setup)
  5. اندروید 8: گزینه «راه اندازی اولیه» (Initial Setup) یا «راه اندازی خودکار» (Auto Start-up)

در صفحه خوش آمد گویی (Welcome) باید زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. ما در این آموزش هم زبان فارسی و هم انگلیسی را آموزش داده‌ایم.

راه اندازی، نصب و تنظیمات تلویزیون های اندرویدی سونی 1

در صفحه بعد از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید تنظیمات تلویزیون شما با توجه به تلفن همراه یا تبلت اندرویدی که دارید انجام شود؟ با انتخاب گزینه «بله» (Yes) تلویزیون به طور اتوماتیک وارد حساب گوگل شما شده و تنظیمات مربوط به اندروید تکمیل می‌شود. در غیر این صورت گزینه «رد کردن» (Skip) را انتخاب کنید تا به صورت دستی بقیه تنظیمات را انجام دهید.

راه اندازی، نصب و تنظیمات تلویزیون های اندرویدی سونی 2

دقت داشته باشید با انتخاب گزینه «بله» و داشتن حساب کاربری گوگل، می‌توانید با زدن چند دکمه ساده تمامی تنظیمات اندروید تلویزیون را انجام دهید و پروسه بسیار راحت‌تر خواهد بود.

راه اندازی، نصب و تنظیمات تلویزیون های اندرویدی سونی 3

مرحله اول : اتصال به اینترنت

راه اندازی و نصب تلویزیون سونی ؛اولین گامی که شما می باید برای راه اندازی تلویزیون سونی خود بردارید، اتصال آن به اینترنت است. این اقدام به منظور همگام سازی و نیز دانلود و به روز رسانی نرم افزار های مورد نیاز تلویزیون شما صورت می پذیرد. متصل کردن تلویزیون به اینترنت به شما امکان می دهد تا مانند زمانی که از تلفن های هوشمند و تبلت ها استفاده می نمایید، بتوانید برنامه ها و بازی ها را دانلود کنید و از سرویس های استریمینگ آنلاین ویدئو لذت ببرید.

البته توجه داشته باشید که مقصود از ارائه این راهنما، آموزش نحوه راه اندازی تلویزیون شما در راستای بهره گیری از این ویژگی ها و قابلیت ها است وگرنه اگر قصد شما تنها تماشای برنامه های تلویزیونی معمولی است، نیازی به چنین راه اندازی هایی ندارید.

اتصال به اینترنت از طریق wifi یا شبکه با سیم

راه اندازی و نصب تلویزیون سونی ،اولین کاری که باید انجام دهید این است که تلویزیون خود را از طریق اتصال وایرلس ( بی سیم ) یا توسط یک کابل شبکه مناسب، به اینترنت متصل نمایید. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر حول این مقوله با بخش پشتیبانی ISP خود تماس حاصل کنید. لازم به ذکر است، چنانچه تلویزیون شما از قبل به اینترنت متصل شده است، دیگر نیازی به این مراحل ندارید و می توانید آن را رها کرده و به مرحله بعدی بروید.

مراحل اتصال تلویزیون به اینترنت با روش بی سیم (وایرلس)

در صفحه مربوط به انتخاب شبکه وای فای، می‌توانید دستگاه وای فای خانگی خود را در لیست مشاهده و انتخاب نمایید. همچنین می‌توانید با اتصال دستگاه با سیم LAN، مودم خود را از طریق کابل به تلویزیون متصل کنید.

راه اندازی، نصب و تنظیمات تلویزیون های اندرویدی سونی 4

بعد از انتخاب شبکه وای فای، یک صفحه وارد کردن رمز ظاهر می‌شود که با زدن دکمه اینتر (ENTER) روی کنترل تلویزیون، صفحه کلید بالا آمده و می‌توانید رمز وای فای را وارد نمایید. پس از وارد کردن رمز گزینه «بعدی» (NEXT) را بزنید. در صورت اتصال، پیام «اتصال موفق» (Connected successfully) نمایش داده می‌شود.

راه اندازی، نصب و تنظیمات تلویزیون های اندرویدی سونی 5
راه اندازی، نصب و تنظیمات تلویزیون های اندرویدی سونی 6

اتصال به اینترنت با روش با سیم ( شبکه LAN )

1- یک کابل شبکه ( twist pair ) را به پورت شبکه که در پشت تلویزیون تعبیه شده است ( پورت RJ45 ) متصل نمایید و سر دیگر آن را به مودم مورد نظر متصل نمایید.

2- تلویزیون شما پس از 30 ثانیه به صورت خودکار به اینترنت متصل خواهد شد. چنانچه تلویزیون شما به طور خودکار به اینترنت وصل نشد ، ممکن است ایراد از تنظیمات مودم شما باشد. در این صورت برای راه اندازی شبکه به صورت دستی، تنظیمات شبکه را از پایین لیست خانه انتخاب نمایید.

مرحله دوم : احراز هویت تلویزیون در حساب گوگل

راه اندازی و نصب تلویزیون سونی ،اگر قبلا در حین راه اندازی  اولیه تلویزیون وارد حساب Google خود شده اید، این مرحله را نادیده گرفته و ازآن گذر کنید ولی اگر چنین نیست بدین ترتیب عمل نمایید.در صفحه بعدی با پیام «از تلویزیون خود نهایت استفاده را بکنید» (Make the most of your TV) مواجه می‌شوید که مربوط به وارد شدن به حساب گوگل است. در این جا می‌توانید گزینه «رد کردن» (skip) را انتخاب کنید تا به صورت دستی و غیر اتوماتیک وارد حساب گوگل شوید.

راه اندازی، نصب و تنظیمات تلویزیون های اندرویدی سونی 7

ایجاد حساب کاربری گوگل: چنانکه شما از قبل حساب گوگلی مختص خود ندارید، باید بدانید که ایجاد حساب گوگل از طرق تلویزیون امکان پذیر نیست و برای این کار باید از یک رایانه یا گوهش همراه هوشمند استفاده کیند. برای این کار به صفحه نام نویسی در گوگل مراجعه نموده و با طی مراحل ثبت نام سایت گوگل، اقدام به ایجاد یک اکانت گوگل نمایید.

  1. در صفحه بعدی که مربوط به وارد شدن به حساب کاربری گوگل است، شما به احتمال زیاد 2 یا 3 گزینه برای انتخاب کردن خواهید داشت:
  2. ·       «استفاده از تلفن همراه یا کامپیوتر» (Use your phone or computer) یا «استفاده از تلفن همراه یا لپ‌تاپ» (Use your phone or laptop)
  3. «استفاده از کنترل» (Use remote) یا «استفاده از رمز» (Use password)
  4. رد کردن (Skip)

در این جا آسان‌ترین راه برای وارد شدن به حساب گوگل، انتخاب گزینه «استفاده از کنترل» یا «استفاده از رمز» است. کافی است بعد از آن موارد خواسته شده را بنویسید و فیلد‌های خالی را پر کنید.

راه اندازی، نصب و تنظیمات تلویزیون های اندرویدی سونی 8

اگر نمی‌خواهید رمز و مشخصات حساب گوگل شما روی تلویزیون نمایش داده شود، گزینه «استفاده از تلفن همراه یا لپ‌تاپ» را انتخاب کنید. در این حالت موبایل یا لپ‌تاپ خود را به همان وای فای که تلویزیون به آن متصل است وصل کرده و رمز حساب خود را در گوشی یا لپ‌تاپ وارد کنید تا کسی آن را نبیند. دقت کنید که اگر این مرحله را رد کرده و وارد حساب گوگل خود نشوید، امکان استفاده از نرم افزارهای اندروید و بعضی سرویس‌ها را نخواهید داشت.

راه اندازی، نصب و تنظیمات تلویزیون های اندرویدی سونی 9

بعد از وارد کردن نام و رمز حساب گزینه «بعدی» (Next) را زده و سپس از شما در خصوص قبول کردن شرایط استفاده از گوگل سوالی پرسیده می شود و باید گزینه «قبول کردن» (Accept) را بزنید.

راه اندازی، نصب و تنظیمات تلویزیون های اندرویدی سونی 10

در صفحه بعدی، از شما پرسیده می‌شود که به گوگل یا نرم افزارهای مختلف اجازه می‌دهید که موقعیت مکانی شما را بدانند یا خیر. در این جا با توجه به میل شخصی می‌توانید گزینه بله یا خیر را انتخاب کنید اما در نظر داشته باشید که رد صورت عدم دسترسی به موقعیت مکانی، عملکرد بعضی از نرم افزار‌ها مختل می‌گردد.

راه اندازی، نصب و تنظیمات تلویزیون های اندرویدی سونی 12

در صفحه بعدی با پیام (Help improve Android performance) مواجه می‌شوید. در این جا گزینه «بله» (Yes) را انتخاب کنید تا سیستم عامل تلویزیون بتواند مشکلات به وجود آمده را به صورت اتوماتیک تشخیص داده و برطرف کند.

راه اندازی، نصب و تنظیمات تلویزیون های اندرویدی سونی 13

در صفحه بعدی باید برای تلویزیون خود نامی انتخاب کنید. می‌توانید یکی از موارد پیش فرض را انتخاب کرده یا روی گزینه آخر «Enter custom name» کلیک کرده و به انتخاب خود اسمی بنویسید.

راه اندازی، نصب و تنظیمات تلویزیون های اندرویدی سونی 14

در مرحله بعدی به «انتخاب کشور» (Select country) می‌رسید که باید کشور محل زندگی خود را انتخاب کنید.

راه اندازی، نصب و تنظیمات تلویزیون های اندرویدی سونی 15

در صورتی که تلویزیون از فرامین صوتی پشتیبانی می‌کند، در مرحله بعد به صفحه مربوط به دستیار گوگل (Google Assistant) هدایت می‌شوید که بسیار سیستم دقیق و کارایی برای دریافت و اجرای فرامین صوتی و کنترل تلویزیون با صحبت کردن است. البته فرامین باید به زبان انگلیسی باشند! در این مرحله گزینه «ادامه» (Continue) را انتخاب کنید.

راه اندازی، نصب و تنظیمات تلویزیون های اندرویدی سونی 16

صفحه بعد مربوط به قوانین و ضوابط مربوط به شرکت سونی است که به شما گوشزد شده و باید با آن‌ها موافقت کنید. در صورتی که با این شرایط و قوانین موافقت نکنید، جدیدترین بروز رسانی‌های نرم افزاری که برای تلویزیون شما عرضه شده، به شما تعلق نمی‌گیرد و پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن تجربه عالی و کارکرد هرچه بهتر تلویزیون، گزینه «موافقت» (Agree) را انتخاب کنید.

راه اندازی، نصب و تنظیمات تلویزیون های اندرویدی سونی 17

در مرحله بعد، به صفحه انتخاب رمز برای مراقبت‌های والدین منتقل می‌شوید. در فیلد مورد نظر به جز رمز 0000 هر رمز دیگری را می‌توانید وارد کنید. برای اطمینان از صحیح بودن رمز باید آن را دو بار وارد کنید.

راه اندازی، نصب و تنظیمات تلویزیون های اندرویدی سونی 18

در صفحه بعدی تلویزیون از شما می‌پرسد که آیا تمایل به تنظیم آنتن برای دریافت کانال‌های تلویزیونی دارید؟ می‌توانید با انتخاب گزینه «شروع» (Start) و راهنمایی که تلویزیون به شما نشان می‌دهد به راحتی شبکه‌های تلویزیونی را دریافت کنید یا با انتخاب گزینه «رد کردن» (Skip) این فرآیند را به زمان دیگری موکول کنید.

راه اندازی، نصب و تنظیمات تلویزیون های اندرویدی سونی 19

در صورت انتخاب گزینه شروع، به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که مربوط به دریافت شبکه‌های تلویزیونی است. در این جا چهار گزینه برای انتخاب کردن وجود خواهد داشت:

  1. دیجیتال و دستی (Digital and analogue)
  2. دیجیتال (Digital)
  3. دستی (Analogue)
  4. رد کردن (skip)

در گزینه‌های دیجیتال تلویزیون به صورت اتوماتیک دنبال شبکه‌های در دسترس گشته و آن‌ها را پیدا می‌کند و در حالت دستی خودتان می‌توانید دنبال شبکه‌ها گشته و آن‌ها را ذخیره کنید.

راه اندازی، نصب و تنظیمات تلویزیون های اندرویدی سونی 20

بعد از تنظیم شبکه‌ها، برای عملکرد بهتر سیستم صوتی باید نحوه قرارگیری تلویزیون را مشخص کنید. با توجه به این که تلویزیون خود را در چه حالتی قرار داده‌اید می‌توانید از میان دو گزینه «استفاده از پایه» (Table Top Stand) و «نصب روی دیوار» (Wall mount) یکی را انتخاب کنید.

راه اندازی، نصب و تنظیمات تلویزیون های اندرویدی سونی 21

در صفحه بعدی می‌توانید قابلیتی به نام (Remote start) را روشن یا خاموش کنید. به کمک این قابلیت می‌توانید تلویزیون خود را با استفاده از تلفن همراه یا تبلت خود روشن کنید.

راه اندازی، نصب و تنظیمات تلویزیون های اندرویدی سونی 22

راه اندازی تلویزیون شما به پایان رسیده و در صفحه پایانی با انتخاب گزینه «تکمیل کردن» (Complete) پروسه راه اندازی به پایان می‌رسد.

راه اندازی، نصب و تنظیمات تلویزیون های اندرویدی سونی 23

قبل از بالا آمدن صفحه اصلی تلویزیون، چندین صفحه حاوی مطالب آموزشی در مورد نحوه کارکرد تلویزیون به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید پس از مطالعه هرکدام با زدن دکمه فلش راست روی کنترل تلویزیون، این صفحات را رد کرده و با زدن گزینه «انجام» (Done) صفحه خانه تلویزیون نمایش داده می‌شود.

راه اندازی، نصب و تنظیمات تلویزیون های اندرویدی سونی 24
راه اندازی، نصب و تنظیمات تلویزیون های اندرویدی سونی 25

برای حذف یک اکانت نیز تنها کافی است به بخش تنظیمات لیست خانه بروید و از شاخه شخصی اقدام به حذف اکانت مورد نظر نمایید.

مرحله سوم : بارگیری و نصب بازی ها و برنامه های متنوع از فروشگاه گوگل پلی

راه اندازی و نصب تلویزیون سونی ،Google Play Store به شما این امکان را خواهد داد که به راحتی برنامه ها و بازی ها را دانلود، نصب و اجرا نمایید. درست به همان راحتی و سبکی و روشی که در گوشی های هوشمند و تبلت های خود این کار را انجام می داهید.

البته باید توجه داشته باشید که برنامه ها و بازی های دانلود شده می باید با تلویزیون شما سازگاری داشته باشند و در عیر این صورت ، این امر موفقیت آمیز نخواهد بود.

برای نصب یک برنامه در پلی استور کافی است برنامه مربوط به فروشگاه گوگل پلی را از لیست خانه انتخاب نموده و بازی یا برنامه ای که مایل به دانلود و نصب آن هستید را انتخاب نمایید تا دانلود و نصب خودکار نرم افزار شروع شود.

در هنگام حذف کردن برنامه ها نیز ، دوباره باید به برنامه مربوط به فروشگاه گوگل پلی مراجعه نمایید ، برنامه مورد نظر را انتخاب و گزینه حذف را انتخاب نمایید.

نکته مهم دیگر هم در رابطه با برنامه های پولی است که در فروشگاه گوگل پلی خدمت شما ارائه می گردند. برای خرید این برنامه ها شما به کد کارت هدیه Google Play یا اطلاعات یک کارت اعتباری نیاز دارید. کارت های هدیه گوگل پلی از فروشگاه های متعدد قابل خرید هستند.

نحوه نصب برنامه در تلویزیون سونی

مرحله چهارم : استفاده از سرویس اینترنتی سونی

راه اندازی و نصب تلویزیون سونی ،سرویس اینترنتی سونی امکانات و سرویس های متنوعی از قبیل استریمینگ آنلاین ویدئو و سرویس موسیقی آنلاین، برای شما ارئه خواهد داد که شما با اتصال به اینترنت و ورود به آن، خواهید توانست از تمامی آن ها یا بخشی از آن بهرمند شوید. برای استفاده از این خدمات که گویا پس از یک بروز رسانی در بهار 2015 در دسترس قرار گرفته اند، شما نیاز خواهید داشت که یک حساب SEN افتتاح نمایید که امری ضروری خواهد بود.

ایجاد حساب SEN، همانطور که در رابطه با حساب گوگل نیز گفتیم، از طریق تلویزیون امکان پذیر نیست و برای این کار نیز شما باید از یک رایانه و یا گوشی یا تبلت هوشمند استفاده نمایید.

برای این کار با استفاده از رایانه یا تلویزیون هوشمند به وب سایت سونی مراجعه نمایید و طبق دستور العمل بیان شده در سایت، جهت افتتاح حساب کاربری، اقدام نمایید. برای ورود به این حساب نیز تنها کافی است در لیست خانه تلویزیون خود، آیکن خدمات اینترنتی سونی را انتخاب نمایید و پس از ظاهر شدن صفحه ورود، از دستورالعمل روی صفحه جهت ورود پیروی نمایید.

توجه : صفحه ورود به حساب SEN همچنین هنگام اتصال به اینترنت در حین راه اندازی اولیه نیز ظاهر می شود که شما قادر خواهید بود از این طریق نیز وارد شوید.

سخن آخر

در این مقاله با توه به محبوبیت بالای تلویزیون های سونی اندروییدی و اینکه تقریبا هر ساله روش راه اندازی و تنظیمات اولیه آن ها دچار تغییراتی می شود، سعی کردیم جدیدترین روش راه اندازی این تلویزیون ها را به صورت مرحله به مرحله و همراه با تصویر آماده کنیم. در بخش نظرات می توانید تمامی پرسش های خود در این خصوص را با ما در میان بگذارید.

6 دیدگاه در “راه اندازی و نصب اولیه تلویزیون های اندروید سونی

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

  3. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  4. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  5. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  6. شیریان گفت:

    سلام به تازه گی یک تلویزیون سونی KD-55x8000H خریدم
    ولی به علت شرای جدید قطعی گوگل پلی نمی تونم فایل APK نصب کنم
    البته با DRIVER GOOgle فایل را به تلویزیون بارگیری کردم ولی خطای فایل باز نمی شود میده
    لطفا راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو