راهنمای خرید تلویزیون | نکات مهم در هنگام خرید تلویزیون

در این راهنمای خرید جامع تلویزیون در سال 2020 به یک جمع بندی کلی در مورد تلویزیون‌ها می‌پردازیم. خرید یک تلویزیون جدید با توجه به تنوع زیاد محصولات و تکنولوژی‌‌های متفاوت امروزی، همیشه کاری دشوار و پیچیده‌ای بوده و هست. با جست‌ و جو در اینترنت، وضعیت پیچیده‌تر هم می‌شود، چرا که در معرفی محصولات جدید با انبوهی از تکنولوژی‌‌های جدید و متعلقات اضافی مواجه می‌شویم؛ بنابراین، امیدواریم این راهنمای خرید تلویزیون بخشی از پیچیدگی‌‌ها را ساده کرده و در تصمیم‌ گیری به شما کمک کند.

راهنمای خرید جامع تلویزیون در سال 99

در این راهنمای خرید جامع تلویزیون جامع قصد داریم که به مهم‌ترین و اصلی‌ترین پرسش‌های شما که در طی فرآیند خرید انتخاب یک تلویزیون خاص به آن برخورد خواهید کرد پاسخ دهیم که از این میان می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد.

  • منظور از LED و LCD چیست؟ کدام بهتر است؟
  • تلویزیون چند اینچ بخریم؟
  • تلویزیون چه برندی بخریم؟ ال‌جی، سامسونگ یا سونی؟
  • بهترین برندهای تلویزیون بازار ایران کدم‌اند؟
  • پرفروش‌ترین تلویزیون‌های بازار ایران کدم‌اند؟
  • تلویزیون اولد (OLED) بخریم یا کولد (QLEED)؟
  • تلویزیون هوشمند بخریم یا نه؟
  • تلویزیون سه‌بعدی (3D) بخریم یا نه؟
  • فناوری HDR چیست و در تلویزیون چه کار می‌کند؟
  • تلویزیون فورکا (4K) بخریم یا نه؟ 8K چطور؟
راهنمای خرید تلویزیون

سه قانون اصلی در خرید تلویزیون

قبل از اقدام به خرید تلویزیون باید یک سری اصل را مبنا قرار دهید. با پیروی از این سه اصل که در زیر به آن اشاره شده است، مسیر خرید تلویزیون را برای خود ساده‌تر و مطمئن‌تر خواهید ساخت.

بیشتر مشخصاتی که روی تلویزیون نوشته شده است را نادیده بگیرید

نگام خرید تلویزیون حتماً متوجه نوار باریک کنار صفحه شده‌اید. نواری رنگارنگ که قابلیت‌های بی‌شمار تلویزیون را در چشم شما فرو می‌کند تا به خرید آن مجاب شوید. حتی بسیاری از افراد برای چند سال برچسب کنار تلویزیون را نگه می‌دارند تا علاوه بر خودشان دیگران نیز از مشخصات تلویزیون با خبر شوند. به طور کلی این طور در نظر داشته باشید که جدول مشخصات تلویزیون‌ها، ابزاری برای متقاعد کردن شما در خرید گران‌قیمت‌ترین محصولات است.

شاید تنها اعداد کاملاً قابل اعتماد در این قسمت، پورت‌های ورودی تلویزیون، وزن و ابعاد آن باشد. پیشنهاد ما این است که بیشتر مشخصات و ادعاهای سازندگان و فروشندگان را نشنیده بگیرید. جدول مشخصات برای مقایسۀ تلویزیون‌‌ها از لحاظ دارا بودن ویژگی‌‌های مختلف مانند HDR، هوشمند بودن یا چنین مواردی مفید است اما برای مقاصدی مانند مقایسه کیفیت تصویر دو محصول مختلف، واقعاً نمی‌توان به این جدول و عناوین تجاری مربوط به شرکت‌‌های مختلف اعتماد کرد.

تلویزیون هر چه بزرگ‌تر، بهتر

اندازه‌ تلویزیون نسبت به امکانات و قابلیت‌هایی مثل عینک سه‌بعدی، نرخ نوسازی بالاتر و تلویزیون‌های هوشمند، اهمیت بیشتری دارد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که با بودجه‌‌ای که در اختیار دارید، سراغ تلویزیون‌‌های بزرگ‌تر بروید. معمولاً بیشتر کاربران از این که تلویزیونی با ابعاد بزرگ‌تر نخریده‌اند، اظهار پشیمانی می‌کنند، مراقب باشید شما هم به این دسته از مشتریان نپیوندید. حداکثر اندازه‌ تلویزیون به بودجه، سلیقه و فضای در دسترس بستگی دارد.

به این نکته هم توجه کنید که اگر فضای بسته‌‌ای برای تلویزیون در اختیار دارید و قبلاً یک تلویزیون کوچک‌تر در آن قرار داده می‌شد، تلویزیون جدید را طوری انتخاب نکنید که لبه‌‌های آن به میز یا دیوار مماس شود و راهی برای تهویه و خنک‌ کاری باقی نماند. بهتر است حداقل یک اینچ یا 2/5 سانتی‌متر فاصله را لحاظ کنید و بعد به انتخاب تلویزیونی با حداکثر ابعاد محاسبه شده بپردازید. حذف پایه‌ بزرگ هم راهی برای افزایش فضای تلویزیون جدید است. برای اتاق خواب و یا اتاق خواب با مساحت کم از سایز 43 اینچ تا 50 اینچ و برای محیط‌های بزرگ‌تر سایز 55 تا 85 اینچ پیشنهاد می‌شود.

راهنمای جامع خرید تلویزیون

سعی کنید مدلی از تلویزیون‌های 4K را انتخاب کنید

تلویزیون‌های 4K تلویزیون‌هایی هستند که کیفیت صفحه نمایش آن‌ها چهار برابر تلویزیون‌های FULL HD است. تلویزیون 4K مانند تلویزیون‌های معمولی LCD و LED نیستند و تفاوت آن‌ها با دیگر تلویزیون‌ها میزان پیکسل آن‌ها است چون این تلویزیون‌ها پیکسل بالاتری دارند و وضوح تصویر بهتری را خواهند داشت. تلویزیون‌های UHD جدید با وضوح 4K استاندارد جدیدی در بازار هستند و همچنین دارای چندین فناوری مهم در دست هستند که مفهوم جدیدی از لذت‌های صوتی و تصویری را در هر اتاق ایفا می‌کنند. بسیاری از محصولات 4K جدید موجود در بازار، از HDR نیز پشتیبانی می‌کنند. با کمک HDR، شاهد کنتراست و رنگ بهتری خواهیم بود.

اچ دی آر (HDR)، یکی از نکات مهم دیگر است که در هنگام خرید تلویزیون باید به آن توجه کرد. اچ دی آر که مخفف High Dynamic Range به معنای محدوده دینامیکی بالا، از اصطلاحات جدید در دنیای تکنولوژی تلویزیون و جهش فوق‌العاده‌ای در کیفیت تصاویر تلویزیون است. بیشتر تلویزیون‌های 4K از قابلیت HDR نیز پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت باعث می‌شود طیف رنگی وسیع‌تر شده و کنتراست بیشتری را شاهد باشید. با داشتن این قابلیت، برخلاف 4K، به احتمال خیلی زیاد متوجه تغییر در تصویر می‌شود.

حال اینکه این تغییر چقدر است بستگی به مدل تلویزیون شما دارد. حتی ممکن است با وجود بعضی مشخصات سخت افزاری ضعیف، اصلاً نتوانید آن را مشاهده کنید. ولی در هر صورت نیاز به محتوای تصویری HDR برای دیدن آن دارید و فکر نکنید هر تصویری که به نمایش دربیاید کیفیت متفاوتی نشان شما خواهد داد. فعلاً محتوای فراگیری وجود ندارد، ولی اگر کمی آینده‌نگر باشید و یکی، دو سالی صبر کنید آن را مشاهده خواهید کرد.

راهنمای خرید تلویزیون بر اساس کیفیت تصویر

موضوع دیگری که در این راهنمای خرید باید به آن اشاره کرد اهمیت بالای کیفیت تصویر است. اصلی‌ترین ویژگی محصولات صوتی و تصویری و مخصوصاً تلویزیون‌ها، کیفیت تصویر ارائه شده توسط آن‌هاست؛ شما می‌توانید از طریق دستگاه‌های سایر پارامترها را تغییر دهید، مثلاً برای تقویت صدا از ساندبار و یا سینما خانگی استفاده نمایید؛ اما تصویر به تنهایی خود تمام مسئولیت را بر دوش می‌کشد بنابراین باید این ویژگی در هنگام انتخاب و خرید تلویزیون مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

حال این سؤال پیش می‌آید که چگونه می‌توان فهمید که بهترین برند تلویزیون در خلق تصویر کدام است؟ برای تعیین بهترین کیفیت تصویر لازم است ملاک‌هایی از قبیل میزان روشنایی، سطح کنتراست، زاویه دید، توانایی تولید رنگ مشکی عمیق، طیف رنگی موجود در نمایشگر و … در تلویزیون‌ها بررسی شوند. اگر بخواهیم تلویزیون‌ها را بر اساس کیفیت تصویر رده‌بندی کنیم، تلویزیون‌های سونی، ال‌جی و سامسونگ جزء بهترین برندهای تلویزیون در بازار ایران هستند.

کیفیت تصویر در تلویزیون‌های OLED ال‌جی بسیار بالا و خیره کننده است و دیدن صحنه‌های به نمایش در آمده بر روی آن‌ها شما را با شگفتی‌ها و تصاویر خارق‌العاده روبه‌رو خواهد ساخت. تلویزیون‌های سری SJ و UJ از فناوری نانوسل استفاده کرده‌اند و به همین دلیل کیفیت تصویر مطلوب را از خود نشان خواهند داد. محصولات پرچم‌دار سامسونگ، تحت نام تلویزیون‌های QLED هستند. این نسل از تلویزیون‌ها در برخی زمینه‌ها حتی با تلویزیون‌های OLED رقابت می‌کنند. تلویزیون‌های کولد سامسونگ از فناوری کوانتوم دات بهره برده‌اند که از جنبه‌هایی نسبت به تلویزیون‌های اولد برتری و از جنبه‌هایی هم از آن‌ها ضعیف‌تر عمل می‌کنند.

در این راهنمای خرید تلویزیون باید عنوان داشت که طبق نظر بسیاری از کارشناسان و مجلات معتبری همچون ریتینگ، بهترین کیفیت تصویر را تلویزیون‌های OLED در اختیار کاربران قرار می‌دهند، اما هنوز از نقطه نظر قیمتی برای عموم به صرفه نیستند. تقریباً همه تلویزیون‌های که از فناوری LED و LCD استفاده می‌کنند اما هر چقدر هم گران باشد کیفیت آن‌ها به پای کیفت تصویر OLED نمی‌رسد. تلویزیون‌های LED و LCD که از قابلیت نور پس زمینه منطقه‌ای (local dimming) استفاده می‌کنند، کیفیت تصویر بهتری نسبت به باقی مدل‌ها دارند. تلویزیون‌های LED و LCD که نور از پشت صفحه نمایش به آن‌ها تابیده می‌شود معمولاً بهتر از مدل‌هایی هستند که نور از کناره‌ها تابیده می‌شود (یعنی مدل‌های معروف به edge- lit). به طور کلی در انتخاب بهترین کیفیت تصویر باید به فاکتور‌های زیر توجه داشت.

  • کنتراست یا قابلیت نمایش دادن مشکی‌ترین رنگ ممکن
  • میزان اشباع رنگ که به صورت مستقیم تحت تاثیر میزان کنتراست است.
  • وضوح تصویر
  • طیف رنگی
  • پردازشگر ویدئو
  • میزان نوردهی
  • رزولوشن تصویر

در محیط‌های روشن، صفحه نمایش‌های مات بهترین گزینه برای جلوگیری از بازتاب تصویر هستند. براق‌ترین صفحه نمایش‌ها هم میزان تیرگی تصویر را حفظ می‌کنند. پس نگران براق بودن صفحه نمایش نباشد. بسیاری از افراد متوجه افکت محو شدن تصویر (Soap Opera Effect) نمی‌شوند. حتماً در تنظیمات آن را خاموش و روشن کنید تا به کیفیت تصویر مورد علاقه خود برسید.

کدام برند تلویزیون بهتر است

معرفی انواع تلویزیون

تلویزیون‌ها بر اساس فناوری‌هایی که در ساخت صفحه نمایشگر آن‌ها به کار رفته است در چهار دسته زر قرار داده می‌شوند.

  • تلویزیون‌های پلاسما
  • تلویزیون‌های LCD
  • تلویزیون‌های LED
  • تلویزیون‌های OLED
  • تلویزیون‌های QLED

تلویزیون‌های پلاسما را فراموش کنید

بر اساس این راهنمای خرید باید خاطر نشان کرد که فناوري نمایشگرهای پلاسما بر اساس لامپ‌های فلورسنت است كه از چندين سلول تشكيل شده و هر يك از آن‌ها شیشه‌ای مجزا دارد. در فاصله ميان اين دو صفحه گاز نئون و زنون تزريق می‌شود كه در روند توليد پلاسما (مايع) در می‌آید. پلاسما سلول مورد نياز را خودش توليد می‌کند و هنگام اتصال تلویزيون به برق اين گاز‌ها فسفرهای آبي، قرمز و سبز توليد می‌کند و در نهايت منجر به شكل گيري تصوير می‌شود. همچنين طول عمر تلویزیون‌های بين 20 الي 60 هزار ساعت است.

تلویزیون‌های LCD، انتخابی که به خودی خود بد نیستند

از دو لايه مواد شفاف تشكيل شده‌اند و محكم به هم چسبيده‌اند. يكي از اين لايه‌ها کریستال‌های مايع را نگه مي‌دارد و اين كريستال‌ها خودشان نور ندارند و از يك منبع جداگانه براي ايجاد نور مثل لامپ‌های فلورسنت نور می‌گیرند و می‌توان ميزان نور را به سادگي و با توجه به محيطي كه تلویزیون در آن قرار دارد كم يا زياد كرد. طول عمر ال سي دي‌ها 60 هزار ساعت،‌چيزي در حدود 7 سال استفاده مداوم است.

تلویزیون‌های LED، بهترین انتخاب با بودجه کم

اول از همه در این راهنمای خرید باید عنوان کنیم که چیزی به اسم تلویزیون‌های LED، آن‌گونه که فروشنده‌ها از آن با آب و تاب برای شما سخن می‌گویند، وجود ندارد. تلویزیون‌های LED توسط شرکت‌های بزرگ ساخته شده‌اند، اما هزینه ساخت آن‌قدر بالا است که هیچ شرکتی چندان تمایلی به تولید آن‌ها از خود نشان نمی‌دهد. در یک تلویزیون LED اصل، تمامی پیکسل‌ها می‌توانند رنگ‌های اصلی را از خود تولد کنند و همین موضوع باعث بالا رفتن شدید قیمت‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: تفاوت تلویزیون LED با OLED | رقابت پنل تلویزیون ها

در تلویزیون‌هایی که امروزه در بازار تحت عنوان LED می‌شناسیم، براي روشن كردن صفحه نمايش از دیودهای ساطع كننده نور ال اي دي در قسمت پشت يا دور تا دور آن استفاده می‌شود. با بهره‌گیری از اين چراغ‌ها تصاوير مشكي طبیعی‌تر به نظر می‌رسد و كنتراست آن‌ها هم بالاتر می‌رود. واقع عبارت LED TV به معنای یک تلویزیون LCD با نور پس زمینه LED است در تلویزیون‌های جدید ال‌ای‌دی این لامپ‌ها با LED‌ها و LCD‌ها جایگزین شده‌اند.

تلویزیون OLED، هر چقدر پول بدهید همان‌قدر هم آش خواهید خورد

تلویزیون OLED، هر چقدر پول بدهید همان‌قدر هم آش خواهید خورد

تلویزیون‌های با فناوری اولد (OLED) که نزدیک‌ترین خانواده به LED‌های اصل هستند بالاترین کیفیت ممکن را از بسیاری جهات در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شرکت‌های بزرگی همچون سونی و ال‌جی امروزه روی ساخت این نوع از تلویزیون‌های متمرکز شده‌اند. تلویزیون‌های OLED در واقع از LED‌های اورگانیک کوچکی استفاده می‌کنند که در صورت دریافت الکتریسیته نور رنگی از خود ساطع می‌کنند.

هر لامپ ال‌ای‌دی به تنهایی یک پیکسل پنل تلویزیون OLED را تشکیل می‌دهند. در نتیجه برای ساخت این تلویزیون‌‌ها به میلیون‌ها عدد لامپ LED به‌ طور تقریبی 2 میلیون عدد در تلویزیون‌های فول اچ‌ دی و بیش از 8 میلیون عدد در تلویزیون‌‌های 4K نیاز است. هرکدام از این میلیون‌‌ها LED کوچک‌ می‌توانند به‌ تنهایی و به‌ صورت مستقل از یکدیگر، رنگ خاص خود را تولید کنند یا روشن و خاموش شوند. هنگام نمایش رنگ سیاه نیز LED‌های متناسب با پیکسل‌‌های سیاه کاملاً خاموش می‌شوند که منجر به ایجاد عمیق‌ترین رنگ سیاه ممکن و کنتراست بی‌نهایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: تلویزیون OLED چیست؟ | بررسی امکانات تلویزیون OLED

تلویزیون‌های QLED، کیفیت عالی با قیمت بهتر

تلویزیون‌های کولد (QLED) که شرکت سامسونگ روی آن‌ها متمرکز شده است نیز از بسیاری جهات چیزی کم از تلویزیون‌های اولد ندارد و از جهاتی هم مانند میزان خرابی و شدت روشنایی بهتر از آن‌ها عمل می‌کند. تلویزیون‌های کولد به دلیل فناوری ساختی که دارند، از نظر هزینه مقدار ارزان‌تر از تلویزیون‌های اولد هستند. تلویزیون‌های کولد از فناوری کوانتوم دات بهره برده‌اند. پنل QLED که از فناوری‌های برتر سامسونگ است این امکان را فراهم می‌کند که صحنه‌ها را با جزئیات کامل ببینید و کیفیت تصویر موجود برای سال‌ها حفظ خواهد شد و به مرور زمان دچار خدشه و ایراد نخواهد شد.

خرید بهترین تلویزیون های کیولِد (QLED) سامسونگ از میهن کالا با ضمانت معتبر و و تضمین بهترین قیمت

جمع بندی

بهترین کیفیت را تلویزیون‌های اولد (OLED) و کولد (QLED) فراهم می‌کنند و از این دو هم تلویزیون‌های اولد کیفیت تصویری بهتری را به کار نشان می‌دهند. نقطه ضعف تلویزیون‌های اولد هزینه بالای آن‌ها است که البته در مقایسه با تلویزیون‌های کولد فرق چندانی ندارد. در صورتی که بودجه بالا دارید انتخاب هر یک از این دو می‌تواند کاملاً مناسب و توجیه‌پذیر باشد اما اگر بودجه کمی در اختیار دارید توصیه می‌شود حتماً از تلویزیون‌های به اصطلاح LED استفاده کنید.

قیمت تلویزیون oled

تلویزیون اسمارت یا هوشمند

اسمارت بودن از ویژگی‌های خاصی است که در سال‌های اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است و به صحنه‌ای رقابتی در میان سازندگان تبدیل شده است. اولین تلویزیون اسمارت توسط کمپانی سامسونگ تولید و به کاربران ارائه شد. قرار گرفتن در دنیای هوشمند و همین‌طور نیاز افراد به این دسته از وسایل سبب می‌شود تلویزیون‌های اسمارت کاربرد بیشتری داشته باشند. تلویزیون‌های اسمارت در برندهای مختلف با کارایی‌های ویژه تولید شده‌اند و برای کاربرانشان امکاناتی متعدد را به کار برده‌اند.

در واقع می‌توان تلویزیون هوشمند را نوعی از کامپیوتر دانست که می‌توان اکثر امور کامپیوتری را توسط آن انجام داد. امکان وب گردی، دسترسی به شبکه‌های اجتماعی، دانلود ویدئو و مشاهده فیلم‌های محبوب، اتصال به اینترنت، بهره گیر از اتصالات هوشمند و مجموعه‌ای دیگر از امکانات توسط این مدل از تلویزیون‌ها قابل انجام هستند. البته امکان دسترسی به بازی‌ها با تنوع بالا در تلویزیون‌های اسمارت موجود است؛ متنوع‌ترین و خاص‌ترین بازی‌ها در تلویزیون‌های پاناسونیک به چشم می‌خورند.

قابلیت‌های جذاب دیگر هم چون هواشناسی، امکان برنامه‌ریزی در این محصولات و طیف وسیعی از قابلیت‌ها در این تلویزیون‌های اسمارت به چشم می‌خورد. دستیارهای صوتی که در تلویزیون اسمارت  تعبیه شده است، این امکان را فراهم می‌کنند تا تعاملی هوشمند را با تلویزیون داشته باشید. بهره گیری از قابلیت هوش مصنوعی در تلویزیون‌های جدید ال‌جی شیوه‌ای جدید از زندگی هوشمند را ارائه خواهند داد که شما را هیجان‌انگیز خواهد کرد و این انگیزه را در شما ایجاد خواهد کرد که حتماً تلویزیونی اسمارت را خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید: بهترین تلویزیون های اسمارت ۲۰۱۷ | بهترین تلویزیون های هوشمند ۲۰۱۷

جمع بندی

هوشمند و اسمارت بودن برای تلویزیون یک مزیت بسیار خوب است اما نه به آن اندازه که تلویزیون خود را بخاطر آن عوض کنیم. برای کسانی که تلویزیون غیر هوشمند دارند استفاده از تی وی باکس‌ها و آندروید باکس‌ها انتخابی معقولانه‌تر خواهد بود. البته هوشمند بودن برای بسیاری از جمله خود من بسیار وسوسه کننده است. هوشمند بودن سرعت کار با تلویزیون را بالا می‌برد و امکان مشاهده برنامه‌های مختلف با تلویزیون به راحت‌ترین شکل ممکن به دست آید.

تلویزیون سه‌بعدی (3D)، یک فناوری شکست خورده

همه فناوری‌ها به خودی خود نی متوانند خوب یا بد باشند. میزان کارایی یک فناوری به محتواهای در دسترس آن‌ها بستگی دارد. محبوبیت بالای پنل‌های 4K نیز به دلیل محتواهای در دسترس آن‌ها است که روز به روز در حال افزایش است اما متأسفانه این اتفاق برای فناوری سه‌بعدی رخ نداد. پس توصیه می‌کنیم به هیچ وجه پول اضافی خرج این فناوری نکنید.

تلویزیون چند اینچ بخریم خوب است؟

اول از همه در راهنمای خرید تلویزیون باید عنوان کنیم که شما در انتخاب اندازه و اینچ تلویزیون خود تنها دو محدودیت جدی تحت عنوان بودجه و فضا دارید. به عبارتی تلویزیون تا بزرگ‌تر باشد، گران‌تر نیز خواهد بود و از طرفی هم به فضای بیشتر نیاز پیدا خواهید کرد. در صورتی که این دو محدودیت برای شما معنی ندارد، پس تا می‌توانید تلویزیون بزرگ‌تر را انتخاب کنید. در هر صورت برای انتخاب اندازه و اینچ استاندارد تلویزیون یک سری راهنماهایی وجود دارد که در جدول زیر آورده شده است.

اندازه تلویزیون به اینچابعاد تلویزیون به سانتیمترفاصله استاندارد از تلویزیون
۳۲۲۷/۹ در ۱۵/۷۱/۲۲ تا ۱/۳۷ متر
۴۰۳۴/۹ در ۱۹/۶۱/۶۸ متر
۴۳۳۷/۵ در ۲۱/۱۱/۸۳ تا ۱/۹۸ متر
۵۰۴۳/۶ در ۲۴/۵۲/۱۳ متر
۵۵۴۷/۹ در ۲۷۲/۲۹ تا ۲/۴۴ متر
۶۰۵۲/۳ در ۲۹/۴۲/۵۹ متر
۶۵۵۶/۷ در ۳۱/۹۲/۷۴ متر
۷۰۶۱ در ۳۴/۳۲/۹۰ تا ۳/۰۵ متر
۷۵۶۵/۴ در ۳۶/۸۳/۲۰ متر
۸۰۶۹/۷ در ۳۹/۲۳/۳۵ تا ۳/۵۱ متر
۸۵۷۴/۱ در ۴۱/۷۳/۶۶ متر

خرید بهترین تلویزیون های هوشمند با ضمانت معتبر و تضمین بهترین قیمت و اصالت از میهن کالا

تلویزیون 8K ارزش خریدن دارد؟

اگر فرض را بر این بگیریم که از نظر هزینه چندان دست بازی ندارید، پس خرید یک تلویزیون 8K، آن هم در چنین بازاری نمی‌توانند انتخاب توجیه‌پذیر باشد. از طرفی هم محتواهای 8K به شدت کم هستند. در هر صورت کیفیت این پنل‌ها بسیار وسوسه‌انگیز و فوق‌العاده خواهد بود و اگر از نظر هزینه مشکلی ندارید پس در خرید آن‌ها شک نکنید به ویژه اگر قصد خرید تلویزیون‌هایی بزرگ در اینچ‌های 65 تا 85 را دارید. به طور خلاصه، در حال حاضر خرید تلویزیون‌های 4K نه تنها مناسب بلکه بایدی است.

پرفروش‌ترین تلویزیون‌های بازار ایران و جهان کدام‌ها هستند؟

تلویزیون‌های سامسونگ، ال‌جی و سونی چند سالی است که بازار تلویزیون‌ها را در انواع و مدل‌های مختلف به کامل در اختیار گرفته‌اند و به کمتر شرکت اجازه عرضه اندام در این بازار می‌دهند. جدول زیر پرفروش‌ترین برند‌های تلویزیون را نشان داده است.

ردیفبرندسهم از بازار (درصد)
۱سامسونگ۲۱ درصد
۲ال‌جی۱۲/۶ درصد
۳سونی۶/۹ درصد
۴هایسنس۵/۶ درصد
۵تی سی ال۵/۶ درصد
۶پاناسونیک۳/۷ درصد
۷توشیبا۳/۴ درصد
۸شارپ۳/۲ درصد

 بهترین مدل تلویزیون‌های ایران و جهان

هر ساله با ورود مدل‌ها و فناوری‌های جدید، رتبه‌بندی بهترین تلویزیون‌های جهان به هم می‌خورد. به طور کلی، سایت‌های معتبری مانند ریتینگ اقدام به ارائه رتبه‌بندی بهترین تلویزیون‌ها بر اساس معیار‌های مختلفی همچون کیفیت ساخت و کیفیت تصویر کرده‌اند که در جدول زیر نشان داده شده است.

بهترین تلویزیون برای بازی‌ها کدام است؟ برای تماشای مسابقات ورزشی چطور؟

به نظر من بهترین تلویزیون برای بازی و تماشای مسابقات ورزشی و در کل برای هر نوع کاربرد دیگری، تلویزیونی است که رنگ سیاه را با عمق بیشتر و رنگ‌‌ها را با کیفیت‌تر و طبیعی‌تر نمایش می‌دهد و ارقام مربوط به کارایی آن بهتر است. رزولوشن ویدیوهای ورزشی هم مسئله مهمی نیست چرا که معمولاً ماتی تصویر در این نوع ویدیوها وجود دارد. تأخیر ورودی هم در بیشتر تلویزیون‌‌ها با استفاده از حالات خاص مخصوص بازی یا به عبارت دیگر Game Mode از بین می‌رود.

اگر تلویزیون را برای تماشای مسابقات ورزشی تهیه می‌کنید، به سه عامل مهم زاویه دید، روشنایی و ماتی تصویر توجه داشته باشید. در مورد 2 عامل اول، تشخیص با خودتان است اما در مورد عامل سوم بهتر است سراغ تلویزیون‌‌هایی با نرخ نوسازی (Refresh Rate) بالاتر بروید. معمولاً LCD‌ها هنگام نمایش هر حرکتی کمی مات می‌شوند اما این مات‌ شدگی در تلویزیون‌‌هایی با نرخ نوسازی 120 و 240 هرتز، نسبت به تلویزیون‌های 60 هرتزی کمتر است. نکته‌ دیگر این است که پلاسماهای امروزی دیگر مثل گذشته دچار پدیده‌‌ای به نام سوختگی یا Burn-in نمی‌شوند، البته اگر برای انجام بازی از آن استفاده کنید.

کنترل از راه دور

راهنمای خرید تلویزیون؛ اکثر تلویزیون‌های اسمارت به ریموت کنترل هوشمند مجهز شده‌اند تا کارکرد راحت‌تری از تلویزیون را برایتان فراهم کنند. این ریموت‌ها با قابلیت‌های خاصی که دارند استفاده از برنامه‌ها و قابلیت‌های تلویزیون را راحت‌تر و با سرعت بالاتری انجام خواهند داد. ریموت کنترل جادویی تلویزیون اسمارت ال‌جی مانند یک موس طراحی شده است و عملکردی مشابه دارد، سرعت کار با این کنترل جادویی بیش از حالت معمول است و استفاده از قابلیت‌های هوشمند راحت‌تر و شیرین‌تر خواهد بود.

سایر تلویزیون‌ها نیز به ریموت کنترل مجهزند. در بسیاری از مدل‌ها بر روی ریموت کنترل امکان تعامل صوتی تعبیه شده است تا از طریق صوت خواسته خود را مطرح نمایید و در تلویزیون مشاهده نمایید. البته برخی از مدل تلویزیون‌های اسمارت به ریموت کنترل جادویی مجهز نشده‌اند، شما می‌توانید در این موارد اپلیکیشن مورد نیاز را دانلود کرده و با نصب آن بر روی موبایلتان، آن را به ریموت کنترل هوشمند تبدیل نمایید.

نکات مهم در هنگام خرید تلویزیون

علاوه بر موضوعات مختلفی که در این راهنمای خرید به آن‌ها اشاره شد، برخی نکات هم هستند که جدایی از نوع تلویزیون، کیفیت تصویر و ساخت آن است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • راهنمای خرید تلویزیون؛ برخی از تلویزیون‌ها به همراه خود گیرنده دیجیتال دارند و داشتن چنین موردی از مزیت‌های تلویزیون محسوب می‌شود.
  • تلویزیون‌ها معمولاً بر اساس ساعت کار تهیه می‌شوند به این نکته در هنگام خرید تلویزیون توجه شود.
  • کنترل تلویزیون‌های لمسی در بازار موجودند اما با توجه به نسبت برنامه‌ای در تلفن همراه خود برای کنترل از راه دور می‌توانید از پرداخت هزینه اضافی جلوگیری کنید.
  • نکته حائز اهمیت در مراقبت از لوازم برقی منزل استفاده از محافظ برقی است که حتماً باید رعایت شود
  • در هنگام خرید تلویزیون توجه به ورودی و خروجی‌ها و تعداد پورت‌ها نکته‌ای بسیار مهم است که شاید به نظرتان نیاید اما بهتر است موقع خرید به این نکته توجه شود.

سخن آخر

خرید تلویزیون پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و این موضوع به ویژه زمانی که اطلاعات کافی نداشته باشید، بیشتر از هر زمان دیگری به چشم خواهد آید. بدون شک بودجه مهم‌ترین عامل تعیین کننده انتخاب شما خواهد بود. بودجه‌ای که به خرید تلویزیون اختصاص می‌دهید، برند تلویزیون، کیفیت ساخت، کیفیت تصویر و اندازه آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در راهنمای خرید بالا سعی شد به مهم‌ترین پرسش‌ها در فرایند خرید تلویزیون پاسخ دهیم.

1 دیدگاه در “راهنمای خرید تلویزیون | نکات مهم در هنگام خرید تلویزیون

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو