براویا سونی چیست؟ | KDL به چه معناست ؟

براویا سونی چیست؟

KDL به چه معناست ؟ براویا نام یکی از برند های شرکت سونی است که سابقه ی آن به تابستان سال 2005 باز می گردد. این واژه که در اصل مخفف عبارت Best Resolution Audio Visual Architecture به معنی بهترین کیفیت صدا و تصویر به وسله معماری بی عیب و نقص می باشد. این برند معمولا به تولید محصولات تصویری از قبیل تلویزیون های ال سی دی، تلویزیون های پروجکشن، پروژکتورها و سینماهای خانگی می پردازد. در رابطه با تاریخچه براویا لازم به ذکر است که شرکت سونی در ابتدا تلویزیون های خود را با نام LCD WEGA به بازار عرضه می کرد و پس از سال 2005 به دلیل تغییراتی که در امکانات تلویزیون ها ایجاد کرد تصمیم گرفت که محصولات جدید را با نام Bravia عرضه کند. این اقدام از آن رو صورت پذیرفت که شرکت سونی قصد داشت پس از موفقیتی که به واسطه محصولات WEGA به دست آورده بود این بار تجربه گذشته خود را با تکنولوژی جدید ترکیب کند تا باز هم قدرتمند تر از همیشه در بازار ال سی دی های تازه نفس جهان وارد شود. نتیجه این کار ظهور یک بازخورد مثبت و تاثیر گذار در بازار جهانی بود که با نام BRAVIA شناخته می شود. امروزه تمامی ال سی دی های دارای تفکیک پذیری بالای سونی در آمریکای شمالی از 2005 دارای لوگوی براویا هستند.هیرای مدیر عامل شرکت سونی در سال 2014 قصد داشت که این برند ( براویا ) را به یک شرکت مستقل تبدیل نماید. در حال حاضر تلویزیون های براویا و دیگر محصولات آن در مکان هایی از ژاپن، مکزیک و اسلواکی تولید می شود و همچنین با قطعات وارداتی در چین، برزیل، اسپانیا، مالزی و اکوادور مونتاژ می شود و کار طراحی اصلی برای محصولات براویا سونی در ژاپن صورت می پذیرد. نا گفته نماند برند براویا هم چنین در گوشی های تلفن بازار ژاپن به چشم می خورد.

رویکرد کلی براویا برای افزایش کیفیت تصاویر با افزایش contrast و sharpness است. البته این را بدانید که این حالت فقط در فیلم ها و عکس ها به کار می آید. براویا رنگ ها را طبیعی تر به نمایش گذاشته و کنتراست را بالاتر برده و تصاویر را با شفافیت بیشتری برای شما به نمایش در می آورد. که این مهم نشانگر این مسئله است که سونی چقدر روی کیفیت و امکانات سری محصولات جدید خود تاکید دارد.

KDL به چه معناست ؟

KDL به چه معناست ؟

KDL به چه معناست ؟ تا کنون هیچ روشنگری در خصوص ماهیت و معنای KDL از جانب سونی صورت نپذیرفته و این شرکت حتی از بیان این که این سه حرف مخفف چه عبارتی است، اجتناب نموده است. البته برخی بر این باورند که احتمالا حرف K یک پیشوند برای تلویزیون های سونی برای حداقل چند دهه است که در حال حاضر نیز مورد استفاده قرار می گیرد و دو حرف D و L مربوط به مدل تلویزیون هاست که در طول زمان تغییر کرده است.

سری KDL Bravia چه ویژگی هایی دارد ؟

ویژگی های سری KDL Bravia سونی چیست ؟

  1. KDL به چه معناست ؟ فست موشن های واقعی تر: در این سری از تلویزیون ها، حرکات سریع در ورزش و فیلم های اکشن به طور شگفت آوری واقعی به نظر می آیند که این امر مدیون الگوریتم های پیشرفته و تلاش های بسیار سونی در رابطه با بهبود موشن یا همان حرکت در بعد بصری می باشد.
  2. اتصال آسان و سرویس های متنوع: با امکان اتصال گوشی های آندروید به تلویزیون شما می توانید با بهره گیری از سرویس های میررینگ و … به آسانی از فیلم ها ، موسیقی ها و برنامه های روی گوشی خود به صورت بزرگتر بر روی تلویزیون بهرمند شود.
  3. کیفیت تصویر بالاتر: در سری KDL تلویزیون های اچ دی سونی شما شاهد کیفیت بالاتر و سرگرمی های نامحدودی هستید. کیفیتی که نه تنها در حوزه طبیعی بودن تصاویر و تنوع رنگ ها ، بلکه در شیوه نمایش حرکات و تغییرات فریم نیز به چشم می خورد.
  4. امکان اتصال به اینترنت و استریمینگ داده: تلویزیون های آندرویدی براویا که از سال 2015 تولید آن ها آغاز گردیده است به کاربر این اجازه را می دهند که به راحتی به اینترنت جهانی وصل شود و با دسترسی به سرویس های استریمینگ داده و فایل ، اقدام به تماشای فیلم های اچ دی در یوتویب ، نتفلیکس و … نماید و یا موسیقی مورد علاقه خود را از طریق اینترنت گوش دهد یا بازی دلخواهی را دانلود و اجرا نماید.
  5. قابلیت Remote Keyboard: یکی از قابلیت های نسل جدید این تلویزیون ها ، قابلیت Remote Keyboard می باشد که به کاربر اجازه می دهد از لپ تاپ Sony VAIO برای کنترل تلویزیون استفاده نماید. چنان چه لپ تاپ VAIO ندارید می توانید با نصب یک App روی تلفن هوشمند خود، از موبایل به جای ریموت کنترل تلویزیون استفاده کنید.

KDL به چه معناست ؟ امیدواریم این مطلب از وبلاگ خبری سایت میهن کالا مورد توجه دوستان قرار گرفته باشد. در صورت تمایل به تهیه محصولات KDL Bravia سونی یا هر محصول الکترونیکی دیگری شما میتوانید ضمن اخذ راهنمایی و مشاوره از کادر مجرب ما ، از سایت میهن کالا اقدام به خرید نموده و محصول خود را درب در منزل تحویل بگیرید.

[review]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو