+HDR10 چیست ؟ تفاوت آن با HDR10 چیست ؟

+HDR10 چیست ؟

+HDR10 چیست ؟ HDR جدید ترین پیشرفت در زمینه ی کیفیت تصویر بوده که به تلویزیون ها افزوده شد. این تکنولوژی هر روزه با تولید فرمت های جدید در حال پیشرفت است و می تواند بهترین کیفیت تصویر را در تلویزیون ها ایجاد کند؛ اما چون که این تکنولوژی در فرمت های گوناگون ظاهر می شود، باعث شده است هنگام خرید تلویزیون سردرگم شوید. سامسونگ به همراه آمازون فرمت جدیدی به نام +HDR10 را معرفی کردند که نسبت به آخرین فرمت تولید شده یعنی HDR10 از کیفیت تصویر بیشتری برخوردار می باشد.

+HDR10 چیست ؟ در رابطه با کیفیت تصویر فرمت های dolby vision ، HDR10 و HLG وجود دارند، که هدف آن ها تولید واقعی ترین تصاویر می باشد. در حال حاضر فرمت +HDR10 جدید ترین فرمت معرفی شده است که توسط شرکت های پاناسونیک، فیلیپس، آمازون و فاکس پشتیبانی می شود.

+HDR10 چیست ؟

+HDR10

+HDR10 چیست ؟ +HDR10 یک استاندارد باز است که بازه ی دینامیکی یعنی همان نسبت نور و تاریکی را در تصاویر افزایش داده و تصاویری با بیشترین تشابه به واقعیت خلق می کند. در واقع این استاندارد در مقایسه با فرمت های معمولی hdr تصویری روشن تر و با بازه ی رنگ بیشتر و تن رنگ غنی را ایجاد خواهد کرد.

+HDR10

 

تفاوت +HDR10 با HDR10 چیست ؟

+HDR10 چیست ؟ استاندارد +HDR10 برای خلق کنتراست بهتر و تصاویر نزدیک به واقعیت از ابر داده ی پویا یا دینامیک استفاده می کند، در حالی که HDR10 دارای ابر داده ی ایستا یا استاتیک می باشد. ابر داده ی پویا قادر خواهد بود تا تجربه ی دیداری بهتری را به وجود آورد؛ در نتیجه استاندارد +HDR10 با استفاده از این ابر داده ی دینامیک امکان تنظیم میزان روشنایی سیگنال HDR را به صورت صحنه به صحنه خواهد داشت و تصویری نزدیک به واقعیت ارائه خواهد داد. به عبارت دیگر فراداده ی پویا این امکان را فراهم می کند تا هر فریم از یک فیلم به صورت جدا تنظیم کیفیت شود.

فناوری HDR در تلویزیون

+HDR10 چیست ؟ قبل از این از مپینگ استاتیک برای همه ی محتواها استفاده می شد و چون هنگام فیلمبرداری برخی از صحنه ها تاریک و برخی روشن بودند به دلیل استفاده از مپینگ استاتیک صحنه های تاریک بسیار تاریک تر از حالت واقعی نشان داده می شد. اما در فراداده ی پویا این مشکل وجود ندارد، چرا که در این فراداده برای هر صحنه یا سکانس از نمودار متفاوتی استفاده می کند، که موجب می شود تصویری مشابه صحنه ی واقعی آن نمایش داده شود. بنابراین استاندارد +HDR10 تصاویری با جزئیات کامل و رنگ های واقعی در هر صحنه تولید می کند. در صورتی که در تلویزیون های HDR برخی از رنگ ها حذف می شد، اما این استاندارد مشکل را حل کرده و رنگ های زنده تر و سایه های واقعی تری را نشان خواهد داد.

+HDR10 چیست ؟ سامسونگ با ارائه ی استاندارد +HDR10 که یک استاندارد باز و رایگان است دیگر لازم نیست که هزینه ی مربوط به مجوز دالبی را بپردازد. همچنین باعث توسعه ی فناوری HDR نیز شده است. علاوه بر این هر تولید کننده ی محتوایی می تواند بدون پرداخت هزینه های اضافی مجوز، آن را بپذیرد.

تفاوت +HDR10 با HDR10

امروزه HDR در محصولاتی همچون تلویزیون، گوشی هوشمند و دوربین وجود دارد، البته در آینده +HDR10 می تواند به عنوان یک استاندارد باز جای این فناوری را بگیرد و حتی در محصولات بیشتری پشتیبانی شود. در واقع این تکنولوژی اکنون در تمام تلویزیون های UHD سامسونگ سال 2017 شامل تلویزیون های QLED آن استفاده شده است.

[review]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو