پورت RF چیست ؟

آشنای با RF و کاربرد آن

پورت RF چیست ؟ RF  مخفف Radio Frequency به معنای فرکانس رادیویی، یک اتصال کواکسیال طراحی شده برای کار در فرکانس های رادیویی در محدوده چند مگاهرتز می باشد. کانکتورهای RF معمولا با کابل های کواکسیال استفاده می شود. طی دهه 2000 میلادی با افزایش تقاضای مستقیم بازار برای فرستنده های بی سیم با قیمت ارزان با سرعت بالا،  فعالیت تحقیقاتی در زمینه طراحی مدار رادیویی (RF) آغاز شده و نتیجه آن ارائه این تکنولوژی به بازار بود.

پورت RF چیست ؟

پورت RF چیست ؟ همانطور که در بالا نیز اشاره نمودیم RF مخفف اتصال فرکانس رادیویی است. پورت ورودی RF با ورودی آنتن تلویزیون تشابه دارد و از همان کانکتور ( کانکتور NBC ) نیز می توان استفاده نمود. گیرنده های دیجیتال معمولا تیونری دارند که دارای یک خروجی آنتن (loop through یا RF Pass Through ) است. که به آن ها قدرت استفاده از شبکه های آنالوگ را عطا می نماید. در این حالت باید یک کابل آنتن هوایی را از این طریق به تلویزیون عادی یا هر دستگاه دیگر متصل کرد.

ورودی RF

پورت RF چیست ؟ پروتکل استاندارد مورد استفاده برای اتصال آنتن گیرنده دیجیتال به تلویزیون با استفاده از یک کابل کواکسیال را ورودی  RF می خوانند.

خروجی RF

برخی از ستاپ باکس ها این توانایی را دارند که صدا و تصویر را به فرمت RF و به شکل قابل دریافت توسط تلویزیون‌های آنالوگ تبدیل نمایند. این خروجی زمانی به کار می رود که تلویزیون مورد استفاده شما قدیمی بوده و از ورودی صادا و تصویر با فرمت A/V پشتیبانی نمی کند ( ورودی یا خروجی AV سه کانال دارد که عبارتند از : 1- رنگ زرد که فرکانس تصویری را به تلویزیون متصل می کند. 2- رنگ سفید و قرمز که فرکانس های صدا را به تلویزیون متصل می نمایند.)

پورت RF چیست ؟

کاربرد های پورت RF

پورت RF چیست ؟ از گذشته دور تا به امروز شاید پورت RF اصلی‌ ترین پورت برای انتقال داده های تصویری به سیستم بوده است كه هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد. اگر که تمایل دارید با ظاهر این پورت آشنا شوید در پشت تلویزیون به قست ورودی سیم آنتن مراجعه نمایید. همچنین این پورت در كارت‌های كپچر هم به وفور قابل مشاهده می باشد. استفاده از این پورت در كارت ‌های كپچر تنها برای دریافت سیگنال های تلویزیونی جهت مشاهده و ضبط تصاویر كاربرد دارد. این پورت در تلویزیون ها و یا مانتیورها بیشتر همانند كارت‌های كپچر برای دریافت سیگنال‌های تلویزیونی مورد استفاده قرار می گیرد. ولی در گذشته این پورت برای اتصال تلویزیون به دستگاه‌های VCR (دستگاه پخش نوارهای كاست ویدیویی مانند VHS) نیز كاربرد داشته است. هم اكنون بیشترین استفاده از این کابل مربوط به استفاده برای اتصال دستگاه‌های جانبی به تلویزیون است. كابلی كه معمولا برای اتصال به این پورت مورد استفاده قرار می ‌گیرد در دو نوع كواكسیال 75 اهم و كواكسیال 300 اهم طبقه‌ بندی می‌شود. كابل های 75 اهمی تقریباً در استفاده از پورت RF همه‌ گیر شده اند و به ندرت مشاهده می شود كه هنوز كواكسیال 300 اهمی توسط دستگاهی استعمال گردد. البته برای تبدیل كابل 300 اهم به 75 اهم رابطی طراحی شده كه در صورت نیاز می توان از آن استفاده كرد.

[review]

1 دیدگاه در “پورت RF چیست ؟

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو