تلویزیون ال جی 55SM8500 سری SM8500

  • سال عرضه: 2019
  • کیفیت تصویر: Super UHD
  • اندازه صفحه (اینچ): 55
  • سیستم عامل: webOS
  • صفحه نمایش: NanoCell
45 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!
توضیحات

مشخصات تلویزیون ال جی 55SM8500 سری SM8500

تلویزیون ال جی 55SM8500 به دلیل زیبایی منحصر به فرد، درخشندگی فوق العاده و حضور مجازی در واقعیت توانسته است که نظر نیمی از خریداران بازار را به خود جلب نماید . این تلویزیون نمایانگر قدرتی از برند تلویزیون های ال جی است.

 

کیفیت تصویر تلویزیون ال جی 55SM8500 سری SM8500

این تلویزیون با صفحه ای تخت دنیای جذابی را دراختیار شما قرار می دهد، اندازه صفحه نمایش این تلویزیون 55 اینچ است که این رقم به گستردگی تصاویر خصوصا در فضاهای بزرگ جذابیت دو چندان می بخشد و میتوانید  با استفاده از این اندازه آن را برای مکان های اداری به خوبی استفاده کنید چرا میتواند تعداد زیادی از تماشاگران را در حیطه ی خود جای دهد.در صفحه نمایش این تلویزیون از LED استفاده شده است که تاکنون به عنوان بهترین نوع در سینمای خانگی حکمرانی میکند. کیفیت صفحه نمایش در این تلویزیون SUPER UHD  است که از بالاترین انواع کیفیت برای تلویزیون های خانگی به شمار میرود و شما به هنگام تماشای بر نامه مورد علاقه خود هیجان واقعی بودن در دنیایی واقعی را لمس خواهید کرد. یکی از مهم ترین ویژگی های تلویزیون الجی 55SM8500 وجود زاویه دید گسترده است که این امکان را به شما میدهد در هر فضایی و با هر فاصله ی مکانی بتوانید تصاویر با کیفیت بالا را دریافت کنید که این امکان ایجاد فضای سینمای خانگی را برای شما فراهم میکند.

از دیگر ویژگی های این تلویزیون حالت انتخاب تصویر است بدین معنا که شما توانایی آن را دارید که با توجه به محتوای مدنظر حالت تصویر را به صورت دستی انتخاب کنید.

حالت های دستی عبارتند از : حالت استاندارد (Standard) ، واضح (Vivid)، تصاویر واضح (Photo- Vivid)  ، تصاویر استاندارد (Photo-Standard)  ، معمولی (Custom) ، تصاویر معمولی (Photo-Custom) ، فیلم (Cinema) ، بازی (Game) ، گرافیک (Graphics) و ورزش (Sport). فرمت های تصویری که این دستگاه میتواند پشتیبانی کند عبارتند از : 2160/24P , 2160/25P, 2160/30P , 2160/50P, 2160/60P

LG 55SM8500 01

 

کیفیت صوت تلویزیون ال جی 55SM8500

خروجی صدای در تلویزیون ال جی 55SM8500 معادل 40 وات است که توسط دو کانال صوتی صورت میگیرد. درواقع هر کانال صوتی، صدایی معادل 20 وات را تولید میکنند. این دو کانال در سمت چپ و راست تلویزیون قرار دارند تا بتوانند پوشش صوتی خوبی را به وجود بیاورند. کیفیت بالای صدا در این دستگاه تحت تاثیر طراحی بلندگوها قرار دارد، به صورتی که طراحی آن ها از قسمت پایین بوده و دقت و کیفیت صوتی تلویزیون را افزایش می دهند. همچنین فناوری Clear Voice در سیستم صوتی این دستگاه تاثیر زیادی در ایجاد صدایی واضح و رسا دارد. در واقع این تکنولوژی با تفکیک صدای اصلی از صدای پس زمینه سبب می شود تا صدا بدون نویز به گوش کاربران برسد. اگر به هر دلیلی به صدای بلند نیاز دارید، شرکت الجی نیز برای این مسئله راه حلی ایجاد کرده است. با استفاده از درگاه Optical Audio Out میتوانید صدای دیجیتال تولید کنید بدین صورت که دستگاه های صوتی جداگانه ای را خریداری کنید و به تلویز یون خود متصل نمایید و افزایش صدا را به نحوی مطلوب تر گوش دهید.علاوه بر این، فناوری Virtual surround Plus بخش صوتی این تلویزیون را کامل کرده است، به طوری که این تکنولوژی صدایی واضح، قدرتمند و همه جانبه را در محیط پخش می کند.این فناوری با بازسازی مجدد و دقیق صدا امکان تولید صدایی فراگیر را به شما میدهد. یکی دیگر از ویژگی های صوت انتخاب دستی حالت صدا برای نمایش انواع برنامه ها است، مثلا در هنگام پخش فوتبال میتوانید سیستم را به صورت دستی بر روی حالت GAME  قرار دهید تا در پخش آن از کیفیت صدای بهتری برای حضور در واقعیت برخوردار شوید. انواع حالت های صدا عبارتند از : Standard, Music , Cinema , Sport , Game

 

صدا در حالت بهینه ساز

یکی از فناوری های تلویزیون ال جی 55SM8500 بهینه سازی صدا میباشد که میتواند صدا با کیفیت پایین را دریافت کند و با کیفیت بالاتری آن را به شما بازگرداند که برای رسیدن به این کیفیت صدا 3 حالت وجود دارد : off, Wall-Mount Type , Stand Type

HDR (محدوده دینامیکی بالا)

پشتیبانی از استاندارد کیفیت تصویر Active HDR  کمک شایانی به کیفیت تصاویر تلویزیون ال جی مدل 55SM8500 کرده است، به صورتی که این استاندارد با پردازش و تفکیک رنگ ها از یکدیگر صحنه و تصاویر را با رنگ هایی زنده و واقعی به نمایش می گذارد. استاندارد HDR قابلیت پشتیبانی از فرمت های تصویری HDR10 و HLG  ورا نیزی دارا می باشد. همچنین قابلیت ارتقای کیفیت تصویر Resolution Upscaler  نیز با بهبود تصاویری با کیفیت پایین شما را با صحنه ها و برنامه هایی با کیفیت بالا مواجه می سازد. اگر شما دارای اطلاعاتی هستید که از کیفیت پایینی برخوردار هستند میتوانید با کمک فرمت HDR10 PRO اطلاعات خود را به اطلاعاتی با کیفیت بالاتر تبدیل کنید تا جذابیت اطلاعات شما همچنان برای شما باقی بماند.

 

تله تکست در تلویزیون الجی 55SM8500 سری SM8500

یکی دیگر از ویژگی های تلویزیون الجی 55SM8500 سری SM8500 وجود ارتباط با دنیای بیرون از تلویزیون است که یکی از راه های آن تله تکست است، با مراجعه به این شبکه میتوانید مطالب متفاوتی را در حوزه ی بازار ارز، کالا، سکه ، همچنین آشپزی و دیگر چیزها را به دست آورید.  شما میتوانید با ارسال پیام از طریق تلفن همراه خود و اشتراک آن در شبکه خانگی تله تکست گفتمان هایی را ایجاد کنید و ارتباط خود را با دیگر کاربران تلویزیون برقرار نمایید.

فناوری نانوسل چگونه کار میکند ؟

فناوری نانوسل بکار رفته در تلویزیون ال جی 55SM8500 برای نمایش یک تصویر از پنل IPS  استفاده می شود که پیکسل ها  در سطح این پنل حضور دارند و این پیکسل ها هستند که تصویر را در نهایت به نمایش میگذارند، نانوسل میتواند این پیکسل را در کنار یکدیگر در یک راستا نگهدارد در واقع نظمی که فناوری نانوسل به پیکسل ها میدهد موجب میشود تا تصویر با کیفیت بهتری نمایش داده شود. فناوری نانوسل موجب ایجاد رنگ ها به صورت یکنواخت و کیفیت عالی تصویر میشود. نور توسط ذرات نانوسل موجود در پنل جذب میشود که موجب بالا رفتن خلوص رنگ ها شده و درنتیجه میتواند کیفیت بهتری را ارائه دهد. نانوسل از جمله فناوری های برجسته است که در حال حاضر میتواند تمایزی بین تلویزیون های قدیم و جدید برشمرده شود. نانوکالر(Nano Color) آن بخش از فناوری نانوسل است که بر روی واقعی شدن رنگ ها اثر میگذارد .

 

دالبی ویژن چگونه کار میکند؟

دالبی ویژن به ازای هر رنگی که در صفحه وجود دارد از عمق رنگ 12 بیتی استفاده میکند به همین دلیل میتواند بهترین کیفیت تصویر را در اختیار شما قرار دهد. زمانی که اطلاعات برای پخش بر روی تلویزیون شما قرار میگیرند، دالبی هر فریم را تنظیم میکند و بعد آن  فریم را به وسایل پخش در تلویزیون شما میسپارد و آنها موظفند آن گونه که دالبی طراحی نموده است آن تصویر را به اجرا گذارند. قبل از دالبی ویژن از فرمت ها ی HDR10 استفاده میشده است که البته هم اکنون در خیلی از تلویزیون های موجود در بازار نیز از آن استفاده میشود، فرمت HDR10  برای تفسیر و تنظیم داده های خود به تلویزیون های HDR متکی است و با توجه به تلویزیون های HDR داده ها را پخش میکند که در این صورت کیفیت داده های در سطح پایین تری قرار میگیرد. یکی از قابلیت های مهم این فرمت پشتیباین از فرمت HDR10 هست که میتواند طیف وسیع تری از داده ها را شامل شود. دالبی ویژن از فراداده ی پویا استفاده میکند، فراداده ی پویا فراداده هایی هستند که اضافی اند و مسبب چگونگی کیفیت محتوا برای نمایش هستند.

دالبی ویژن 55SM8500

 

طراحی و دیزاین تلویزیون ال جی 55SM8500

تلویزیون ال جی 55SM8500 دارای صفحه تخت بوده که در اطراف آن یک قاب فلزی نازک وجود دارد که حاشیه ای امن را برای صفحه نمایش تلویزیون پدید آورده است و در هنگام ضربه خوردن از آن محافظت میکند. در پایین تربین قسمت تلویزیون دو پایه قرار دارد که موجب استحکام بیشتر تلویزیون بر روی سطوح خواهند شد و این پایه های میتوانند در هنگام اتصال به دیوار از تلویزیون جدا شوند و در واقع اتصال آنها موقتی است به همین دلیل میتوانند خود را با انواع زیادی از دکوراسیون ها تطبیق دهند. نحوه ی طراحی پورت ها و درگاه ها در پشت تلویزیون به گونه ای است که موجب دسترسی راحت به آن می شود. تجهیز این تلویزیون به پورت های SUB , HDMI قابلیت های گوناگونی را در اختیار بیننده قرار میدهد.

 

پردازنده هوشمند آلفا یکی از جدیدترین ویژگی هایی است که شرکت الجی برای تلویزیون های جدید خود به کار گرفته است که موجب ایجاد تصاویر واقعی میشود و میتواند احساس حضور در واقعیت را برای شما فراهم آورد پس اگر در صدد داشتن واقعیت مجازی هستید این تلویزیون میتواند انتخاب شما باشد.

پردازنده مرکزی 55SM8500

 

رنگ آمیزی محلی یا (LOCAL DAIMING)

 در پشت لایه های LCD چراغ هایی وجود دارند که کنتراست را کنترل میکنند و باعث بالا رفتن کیفیت تصویر میشوند. اگر میخواهید مفهوم LOCAL DAIMING  را بهتر درک کنید بهتر است تلویزیون روشن را در فضای تاریکی قرار بدهید در آن صورت تفاوت رنگی کنتراست را به خوبی مشاهده میکنید. در این فناوری روشنایی در همه ی قسمت های صفحه نمایش به صورت جدا قابل کنترل است که البته این کار بر عهده  فناوری های خود تلویزیون است و کابر نمیتواند در آن دخالتی داشته باشد امام همان میزان کنترل تلویزیون خود موجب تولید بهترین کیفیت برای تصاویر میشود. تعداد این نقاط در تلویزیون های مختلف متفاوت است و هر چه تعداد این تقاط بیشتر باشد کیفیت تصویری بهتری را در اختیار خواهیم داشت. این فناوری معایبی نیز دارد که موجب میشود عمق نقاط تاریک کاهش یابد بدین معنا که میزان تاریکی نقاط تاریک کم میشود و در واقع تاریکی مطلق از بین میرود به عنوان مثال دیگر رنگ مشکی به آن صورت خالص نمایش داده نمیشود چرا که نقاط روشن بر روی آن تاثیر میگذارند ، در اصطلاحات بخش فناوری به این مشکل بومینگ یا درز نور گفته میشود که البته طراحان الجی نیز این عیب را از بین برده اند و با استفاده از فناوری نانوسل از درز نور به نقاط تاریک جلوگیری کرده اند.

قابلیت های اسمارت

علاوه بر قابلیت هایی که بررسی کردیم، کمپانی ال جی ویژگی های دیگری برای تلویزیون ال جی 55SM8500 در نظر گرفته است. از جذاب ترین این ویژگی ها، قابلیت اتصال به اینترنت و هوشمند بودن آن می باشد که امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار داده است. سیستم عامل اختصاصی ال جی تحت عنوان سیستم عامل webOS در این تلویزیون قابلیت های جذابی را برای شما فراهم آورده است. همچنین امکان دسترسی به برنامه های محبوبی همچون Netflix برای کاربران فراهم شده است تا اوقات خوشی را سپری کنند. اتصال دیگر وسایل هوشمند به تلویزیون بدون استفاده از سیم یکی از ویژگی های جذاب سیستم عامل webOS است.

قاتلیت اسمارت

 

قابلیت کنترل والدین

با توجه به سبک فضای مدرن که دیدار حضوری میان فرزندان و والدین را به مقداری زیادی کاهش داده است و این امر موجب شده است که فرزندان از تحت نظارت والدین خارج شوند و آسیب های جامعه بر آنها تسلط یابد از این رو شرکت ال جی با در نظر داشتن این جریان اقدام به امری نموده است که آن را در تلویزیون ال جی 55SM8500 سری SM8500 به نمایش گذاشته است . تلویزیون ال جی 55SM8500 قابلیت کنترل از طریق والدین را دارد.

درگاه های خروجی و ورودی تلویزیون ال جی 55SM8500

4 عددد ورودی HDMI دارد. 3 عدد ورودی USB  دارد. ورودی RF دارد.  ورودی Cl-Slot  دارد. پورت LAN  دارد. پورت RS-232c دارد.

مزیت های تلویزیون ال جی 55SM8500 سری SM8500

قابلیت DVB-c  دارد. قابلیت DVB-s2 دارد. دیجیتال زمینی (DVB-T2) دارد که تمامی شبکه های دیجیتال صدا و سیما را به راحتی در دسترس کاربران قرار میدهد.

 

ریموت کنترل جادویی تلویزیون ال جی

این کنترل باعث سرعت و سهولت در انجام کارها میشوند. ریموت کنترل این تلویزیون این قابلیت را دارد که از آن به عنوان یک نشانگر موس استفاده شود که این موضوع تحرک بین برنامه ها و منو ها را بسیار برای کابر لذت بخش خواهد کرد ، همچنین میتوانید با استفاده از دکمه های جهت دار در رابط کاربری حرکت کنید .

اما یکی از معایب این کنترل ها گران بودن آنهاست که مبلغی حدود 3 و یا 4 برابر یک کنترل معمولی است و از دیگر معایب آنها مصرف انرژی زیاد آنهاست که چون منبع انرژی آنها باتری ها هستند پس بهتر است از باتری های آلکالین که تقریبا دو برابر قیمت دارند ولی در عوض به صرفه تر هستند استفاده کنید و تقریبا تا 6 برابر باتری های معمولی دوام دارند.

توضیحات تکمیلی
مشخصات کلی
مدل

55SM8500

سال عرضه

2019

سری

8

برند

ال‌جی / LG

فروشگاه عرضه کننده

فروشگاه اینترنتی میهن کالا | www.mihankalaa.com

صفحه نمایش
اندازه صفحه (اینچ)

55

نوع صفحه

تخت

تکنولوژی صفحه

LED

تصویر
کیفیت تصویر

4K Ultra HD

رزولوشن

2160 × 3840 پیکسل

پردازنده

هوشمند آلفا 7

حالت تصویر

Vivid, Standard, Custom, Photo-Vivid, Photo-Standard, Photo-Custom, Cinema, Game, Graphics, Sports

سه بعدی (3D)

ندارد

تبدیل 2D به 3D

ندارد

نسبت تصویر

16:9 ,Original, 4:3, Vertical Zoom, All Direction Zoom, Just scan

فرمت های تصویری قابل پشتیبانی

۲۱۶۰/۲۴p, ۲۱۶۰/۲۵p, ۲۱۶۰/۳۰p, ۲۱۶۰/۵۰p, ۲۱۶۰/۶۰p

صدا
سیستم صوتی

2.2 کانال + ساب ووفر

تعداد بلندگو

۲ بلندگو

تیونر

آنالوگ -دیجیتال

حالت های صدا

Standard/Music/Cinema/Game/Sports

سیستم کاهنده نویز

Clear Voice

امکانات هوشمند
مرورگر اینترنت

دارد

ورودی و خروجی | ارتباطات
ورودی HDMI

دارد

تعداد ورودی HDMI

4

ورودی USB

دارد

تعداد ورودی USB

3

خروجی صدای دیجیتال

دارد

خروجی هدفون

دارد

ورودی آنتن

دارد

گیرنده دیجیتال

دارد

پورت شبکه (LAN)

دارد

منبع تغذیه و برق
منبع تغذیه

AC110-120V 50/60Hz

مصرف برق در حالت عادی

95 وات

وزن و ابعاد
وزن تلویزیون با پایه

18 کیلوگرم

وزن تلویزیون بدون پایه

17.6 کیلوگرم

ابعاد تلویزیون با پایه

231*776*1232 میلی متر

ابعاد تلویزیون بدون پایه

63*716*1232 میلی متر

وزن بسته بندی

22.9 کیلوگرم

ابعاد بسته بندی

152*835*1360 میلی متر

طراحی
نوع پایه

دو شاخه

قابلیت اتصال به دیوار

دارد

سایر مشخصات
دوربین

ندارد

قفل کودک

دارد

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تلویزیون ال جی 55SM8500 سری SM8500”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط