تلویزیون سامسونگ 55Q6FN سری Q6FN

  • سال عرضه: 2018
  • کیفیت تصویر: 4K
  • اندازه صفحه (اینچ): 55
  • سیستم عامل: Tizen
  • صفحه نمایش: QLED
40 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!
توضیحات

تلویزیون سامسونگ 55Q6FN

تلویزیون سامسونگ 55Q6FN یکی از تلویزیون های خوش نام و پر آوازه ی کمپانی کره ایی سامسونگ است که یک سری از ویژگی های بسیار خوب که از یک تلویزیون مدرن در یک قالب زیبا و خوش فرم جای داده است. صفحه ی نمایش 65 اینچ تلویزیون این امکان را فراهم کرده است که بتوان از این دستگاه در سالن بزرگ استفاده کرد. تکنولوژی QLED  به کار رفته در تلویزیون های سامسونگ تاریخچه طولانی دارد اما از سال 2017 به طور رسمی از آنها رو نمایی شده است که این فناوری به طور مستقیم در رابطه با کیفیت تصویری تلویزیون ها عمل میکند تا وضوح هر چه بیشتر را در نمایشگر این تلویزیون ها به عمل آورد. کیفیت تصویری این دستگاه UHD است که به اختصار به آنها 4K نیز گفته میشود. رزولوشن این مدل دستگاه ها 2160*3840 پیکسل است منظور از تعداد پیکسل از که در حالت افقی و عمودی نمایش میدهد. قابلیت صدای دالبی Dolby در سری Q تلویزیون های سامسونگ توانسته است تا حد بسیار بالایی از میزان نویز های اضافی صوتی در هنگام پخش برنامه ها از این تلویزیون بکاهد. Q SAMART یکی دیگر از ویژگی های این تلویزیون است که شاید نتوان آن را در یک جمله ی یک سطر توضیح داد ولی در اینجا به همین نکته اکتفا میکنیم که منظور از قابلیت های هوشمند این دستگاه در اتصال به اینترنت و راه های ارتباطی بسیار زیاد دیگری است در ادامه ی مطالب هر کدام از ویژگی های این تلویزیون خوش نام سامسونگ را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

طراحی و ساختار تلویزیون سامسونگ Q6FN

آنچه در نگاه اول توجه هر بیننده ایی را به خودش جلب میکند شکل ظاهری و طراحی هر محصولی است که خوشبختانه تلویزیون 55 اینچ سامسونگ 55Q6FN به شکلی آراسته شده است که میتوان باب سلیقه ی بیشتر افراد باشد. نوع پایه های آن از مدل پایه های دو شاخه ایی است که در کارتن دستگاه وجود دارد و به آسانی بر روی دستگاه قابل نصب است رنگ پایه ها خاکستری است که در تناسب با دیواره های تلویزیون میباشد که در کنار هم زیبایی خاصی به تلویزیون بخشیده اند علاوه بر اینکه میتوان دستگاه را به وسیله ی پایه هایی که دارد بر روی میز قرار داد گاهی اوقات اگر لازم دانستید میتوان آن را بر روی دیوار نصب کرد و پایه ها را از آن جدا نمود. از اصلی ترین مواردی که میتوان در مورد شکل ظاهری این سیستم صوتی تصویری به آن توجه کرد این است که قابلیت پنهان کردن کابل و رابط هایی را داد که به آن وصل میشود به این شیوه که ابتدا کابل را به جایگاه مخصوص خودش وصل کرده سپس از طریق جایگاهی که برای آن تعبیه شده است به بیرون هدایت نمایید از این طریق هیچ گونه شلختگی و یا آشفتگی در ظاهر تلویزیون وجود نخواهد داشت.

تلویزیون سامسونگ 55q6fn

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ

همان طور که در قسمت بالا در مورد اینکه کیفیت تصویری نمایشگر تلویزیون سامسونگ Q6FN و یا UHD است بحث کردیم. نمایشگر های 4K یکی از بهترین نمایشگر هایی هستند که در تلویزیون ها مورد استفاده قرار گرفته اند زیرا کیفیت تصویری که به وسیله ی آنها نمایش داده میشود بسیار بالا است. رزولوشن 2160*3840 پیکسلی این تلویزیون در کنار سایر فناوری های دیگر تصویری آن کمک کرده است که در کنار هم رضایت بخشی هر بیشتر بیننده را به خودش جلب نمایید، منظور از رزولوشن همان نمایش تعداد پیکسل ها در حالت عمودی و افقی است که هرچه این تعداد بیشتر باشد تصویر بهتر است. نمایشگر های 4K که بعد از FULL HD روانه بازار شدند تقریبا چهار برابر تصویر بهتری را مورد نمایش قرار میدهند. قابلیت HDR  یکی دیگر از ویژگی های تصوری این تلویزیون است که میتوان از آن نام برد.فناوری کیولد هکار رفته در ین تلویزیون باعث بهبود کیفیت تصویر می گردد و تصاویری واقعی و نزدیک به واقعیت را خلق می نماید. تکنولوژی کوانتوم دات در واقع به لایه ای از ذرات کوانتومی اشاره می کند که دارای اندازه های مختلف 2 تا 10 میکرومرت هستند و توانایی ایجاد رنگ های مختلف را دارند، در واقع لایه ی کوانتومی بر روی لایه ی روشنایی ال ای دی قرار گرفته و همین باعث می شود با عبور دادن روشنایی از لایه ی کوانتومی رنگ های متنوعی که شامل میلیاردها رنگ می شود تولید گردد و روشنایی و درخشش تصویر چند برابر شود. پردازشگری که در تلویزیون کیولد سامسونگ به کار رفته، پردازشگر Q Engine می باشد. این پردازشگر حرفه ای توانایی پردازش سیگنال های تصویری دریافتی را دارد و هر نوع محتوایی را از نظر نسبت کنتراست و میزان روشنایی بررسی کرده و بعد از بهبود اجازه ی نمایش دادن را به آن می دهد. 

فناوری کیولد در تلویزیون سامسونگ 55q6fn

HDR که مخفف High Dynamic Range است و به معنای محدوده ی دینامیتی بالا است که نسبت کنتراست را تا حد بسیار زیادی بالا میبرد، کنتراست به معنای جدا کننده گی بین رنگ ها است به این شیوه که تفاوت بین رنگ ها به خوبی قابل مشاهد باشد که هر چقدر این عدد بزرگتر باشد خوشایند تر است و تصور با وضوح بالاتری نمایش میشود.  در واقع این فناوری از طیف رنگی وسیع تری پشتیبانی می کند و با بهره گیری از این حجم رنگی، تصاویری با کیفیت و واقعی و پروضوح را خلق می نماید، تصاویری که جزئیات را نیز آشکار خواهد ساخت. البته در این تلویزیون فرمت جدیدترین از hdr یعنی HDR10 + نیز پشتیبانی می شود، که علاوه بر ارائه ی کیفیت بالاتر و دقیق تر میزان روشنایی را نیز بهبود می بخشد و نسبت کنتراست بالایی را به تصاویر می دهد. شاید برایتان پیش آمده باشد که در نمایش تلویزیون ها با نمایشگر قدیمی تر زمانی که به صحنه هایی که سرعت بالایی داشتند نگاه میکردید کمی تصویر تار دیده می شد اما در این مدل تلویزیون ها به طور کلی این مشکل رفع شده است و اگر تصاویر سرعت رفرش ریت 240 هرتز را دارا باشند به هیچ عنوان مشکل تار دیده شدن پیش نمی آید که میتوان به عنوان یک نکته قوت به این موضوع نگاه کرد که اهمیت این موضوع در نگاه کردن به فیلم های هیجانی و یا زمان هایی که دارید با تلویزیون بازی میکنید بسیار بیشتر نمایان میشود. سرعت رفرش ریت 240 هرتز در تلویزیون 2019 سامسونگ در هر ثانیه 240 تصویر را نمایش می دهد و سریع ترین حزکات نیز آشکار خواهد ساخت.

قدرت صوتی تلویزیون سامسونگ

در کنار قابلیت های تصویری که باید یک تلویزیون خوب داشته باشد وجود سیستم های صوتی قدرتمند و خوب نیز از دیگر نیاز های آن است که قبل از خرید هر کسی به آنها توجه مینماید. صدا در تلویزیون ها از طریق بلندگو هایی که بر روی دستگاه و در قسمت داخلی تعبیه شده است به بیرون ساطع میشود. تلویزیون 55Q6FN  که دارای سیستم صوتی دو کاناله که معنای همان دو بلند است را دارا میباشد و از هر کدام از بلندگو ها 20 وات صدا به بیرون پخش میکنند که در مجموع میتواند صدای بسیار زیادی باشد و شما را از خرید هر نوع وسیله صوتی دیگر بی نیاز نمایید. از جمله فناوری هایی که در سیستم صوتی دستگاه وجود دارد وجود صدای دالبی Dolby که تا حد امکان نویز های اضافی صوتی را از بین برده و صدای یک نواخت و صافی را پخش مینماید این قابلیت در گوش دادن به مستند هایی که در طبیعت ضبط شده اند بسیار اهمیت دارد و میتوان آن زمان به تفاوت این قابلیت با دستگاه هایی که این قابلیت را ندارند پی برد. فناوری وفرر به کار رفته نیز یکی دیگر از ویژگی هایی است که این دستگاه دارد و به اینکه صدا را به طور یکنواخت در همه جهات پخش شود کمک میکند. پورت اپتیکال یا خروجی صوتی دیجیتال برای اتصال سینما خانگی یا ساندبار به تلویزیون کمک می کند و با این اتصال می توان صدای خروجی را تقویت نمود.

امکانات هوشمند خاص

اسمارت بودن بودن تلویزیون های یکی از ویژگی هایی است که میتوان گفت پس از محبوبیت بسیار بالایی که گوشی های هوشمند پیدا کردند آنها نیز رفته رفته وارد شدند. این تلویزیون ها همانطور که از نامشان پیداست  هوشمند هستند و قابلیت اتصال به اینترنت را دارند و میتوانند علاوه بر آن با دستگاه های دیگری نیز محتویات خود را به اشتراک بگذارند. از دیگر ویژگی هایی که تلویزیون های هوشمند دارند این است که دارای سیستم عامل اند و این سیستم عامل دارای فضای ذخیره سازی میباشد که بر روی آن میتوان برنامه ها و یا فیلم و مطالب مورد علاقه خودتان را ذخیره کرده و هر زمانی که خواستید از آنها استفاده نمایید. هر تلویزیون هوشمندی مانند تلویزیون 65 اینچ سامسونگ Q56FN برای انجام و یا اعمال برنامه های خود به یک کنترل موسی هوشمند نیاز دارد تا  بتوان از روی آن دستورالعمل ها را اجرایی نمود. یکی از ویژگی های بسیار محبوب این تلویزیون این است که دارای کنترل صوتی میباشد و طریق صدای خودتان هر کدام از برنامه ها را اجرا نمایید. قابلیت های یاد آوری کردن برای زمان هایی  که لازم دارید، قابلیت مکس کردن و یا ذخیره کردن برنامه در حال نمایش از تلویزیون، وجود برنامه های محبوب نت فلکس، یوتیوب و بسیاری دیگر از این مدل اپلیکیشن ها استفاده از قابلیت های هوشمند دستگاه را هزار برابر رضایت بخش کرده است. این فضای کاربری دسترسی راحتی داشته و امکانات متنوع را به سادگی در اختیار شما می گذارد. همچنین ریموت کنترل هوشمندی که به همراه تلویزیون کیولد و هوشمند سامسونگ عرضه می شود، بصورت اتوماتیک دستگاه های متصل شده به تلویزیون را شناسایی کرده و همه ی آنها را کنترل می کند.

فضای اسمارت هاب

قابلیت های ویژه ای که به لطف فناوری کیولد نصیب تلویزیون سامسونگ شده است، می توان قابلیت دسترسی به اپل تی وی و برنامه های تلویزیون اپل را نام برد. همچنین قابلیت AirPlay 2 نیز امکان اتصال تلویزیون سامسونگ با سایر دستگاه ها و محصئلات اپل نظیر گوشی های آیفون و آیپدها و .. را فراهم می کند. از این به بعدذ می توانید گوشی های آیفون خود را به تلویزیون سامسونگ وصل کرده و به اشتراک گذاری محتوا بپردازید. اتصال تلویزیون سامسونگ به گوشی موبایل بسیار راحت و بدون دردسر صورت می گیرد، کافی است که تلویزیون و گوشی موبایل خود را روشن کنید، تا بصورت اتوماتیک بههم وصل می شوند، سپس در صورتی که گوشی موبایل شما به شبکه ی wi-fi وصل باشد، اطلاعات شبکه ی وای فای در اختیار تلویزیون نیز قرار می گیرد. اگر گوشی موبایل شما به حساب کاربری سامسونگ وصل باشد، تلویزیون نیز به همان حساب کاربری وصل خواهد شد و در نهایت برنامه هایی را که می خواهید انتخاب کرده و به اسمارتت هاب اضافه نمایید.

از دیگر راه های ارتباطی این دستگاه میتوان به 4 پورت HDMI که امکان اتصال دستگاه های دیجیتالی را میدهد و علاوه بر آن دارای دو جایگاه یا پورت USB است که امکان اتصال به انواع فلش مموری و امثال آن را به دستگاه میدهد. از طریق بلوتوث نیز میتوان انواع عکس و فیلم های موجود در گوشی هوشمند خودتان را با تلویزیون اشتراک قرار دهید و در صفحه ی نمایش بزرگتر از آن نهایت لذت را ببرید. برنامه SMART THIN Q  یکی از برنامه هایی است که میتوان بر روی گوشی هوشمند خودتان نصب کنید و از طریق گوشیتان نیز به عنوان کنترل استفاده کرده و یا عیب های احتمالی را تشخیص دهید و نسبت به حل آنها اقدام نمایید.

جمع بندی

به طور کلی میتوان گفت تلویزیون های سامسونگ یکی از برند های محبوب و خوشنام دنیای تلویزیون های هوشمند هستند که در سایز 65 اینچ میتوانند برای محیط های نسبتا بزرگ نیز گزینه ی مناسبی باشند. تلویزیون سامسونگ Q56FN  نیز که یکی از همین مدل تلویزیون های هوشمند سامسونگ است که در سال 2018 روانه بازار شده است و بسیار به زودی توانسته جایگاه ویژه ایی برای خودش پیدا کند امیدوارم مطالب فوق برای شما خواننده ی گرامی مورد استفاده قرار گرفته باشد. بهره گیری از فناوری کیولد برای ارائه ی دقیق تصاویری روشن و درخشان و پر از رنگ به کار رفته است. فناوری کیولد خبر از تکنولوژی کوانتوم دات بر روی لایه ی پس زمینه ی LED می دهد، تا میلیاردها میلیارد رنگ تولید کرده و تصویری واضح و واقعی را خلق کند. کیفیت تصویر فورکی و سایر فناوری های ارتقا دهنده ی کیفیت تصویر نیز شامل مزایای خرید تلویزیون سامسونگ می شوند که همگی دست در دست هم داده اند تا تلویزیونی بی عیب و نقش ارائه دهند و رضایت کامل کاربران را جلب نمایند.

توضیحات تکمیلی
مشخصات کلی
سال عرضه

2018

سری

6

برند

سامسونگ / SAMSUNG

صفحه نمایش
اندازه صفحه (اینچ)

55

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تلویزیون سامسونگ 55Q6FN سری Q6FN”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط