تلویزیون سامسونگ 55Q7FN سری Q7FN

  • سال عرضه: 2018
  • کیفیت تصویر: 4K
  • اندازه صفحه (اینچ): 55
  • سیستم عامل: Tizen
  • صفحه نمایش: QLED
54 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!
توضیحات

بررسی مشخصات تلویزیون 55Q7FN

تلویزیون سامسونگ 55Q7FN یکی از مدل تلویزیون های هوشمند و خوش نام سامسونگ است که در سال 2018 روانه بازار شده است و به زودی توانسته است جایگاه ویژه ایی برای خودش پیدا کند. تلویزیون در دنیای پر هرج و مرج امروزی یکی از اصلی ترین وسیله های مورد استفاده عموم انسان ها است که از انواع مدل تلویزیون علاوه بر استفاده خانگی در فضا های عمومی نیز استفاده میشود. این جعبه ی مستطلی که وظیفه ی پخش قابلیت های صوتی و تصویری را دارد میتواند نقش بسیار مهمی در اوقات فراغت انسان ها داشته باشد و از همین رو است که شرکت های معروف سازنده لوازم خانگی و الکترونیکی دایما با هم در حال رقابت بر سر هرچه بهتر شدن کیفیت تلویزیون های خود هستند سامسونگ نیز از این قافله عقب نمانده است و توانایی خود را در این تلویزیون 55 اینچ به نمایش گذاشته است. از جمله ی اصلی ترین ویژگی های این جعبه ی جادویی میتوان به کیفیت تصویری 4K که در کنار فناوری های دیگر که  استفاده شده در مجموع تصویر بسیار زیبا و چشم نوازی را به نمایش میگذارد در کنار سیستم تصویری عالی یک سیستم صوتی قدرتمند 40 واتی نیز استفاده از این دستگاه را چندین برابر رضایت بخش کرده است. یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که تلویزیون های امروزی این است که قابلیت اتصال به اینترنت را از طریق وای فای دارند و علاوه بر این بسیاری دیگر از ویژگی های هوشمند را دارا میباشند که در هنگام استفاده از آنها میتواند به اهمیت بسیار بالای آنها پی برد. آنچه در این بند به آن اشاره کردیم توضیح مختصری از تلویزیون سامسونگ  بود که هر کدام از ویژگی هایش را در ادامه ی مطالب به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

طراحی بی تکرار تلویزیون سامسونگ Q7FN

قالب تمامی تلویزیون ها در هر اندازه ایی که باشند به شکل مستطیلی است و اندازه ی صفحه نمایش آنها و نوع صفحه است که میتواند به نسبت مدل ها تفاوت داشته باشد در تلویزیون سامسونگ 55Q7FN که سایز 55 اینچ را دارد صفحه ی نمایش تخت است. جنس بدنه ی تلویزیون پلاستیک فشرده است و رنگ دیواره هایش نیز نقره ایی و همانند پایه تلویزیون است، پایه این تلویزیون به صورت استوانه ایی افقی است که تلویزیون بر روی آن قرار میگیرد که رنگ پایه نیز همانند بدنه نقره ایی است و در کنار هم زیبایی خاصی به شکل ظاهری این تلویزیون بخشیده اند. پایه تمامی تلویزیون های امروزی قابلیت جدا شدن را  دارد و میتوان این تلویزیون را در زمان هایی که نیاز دانستید بر روی دیوار نصب کرده و فضا را هرچه بیشتر زیبا نمایید. شاید هر کدام از ما دیده باشیم در زمان هایی که تعداد دستگاه های زیادی به تلویزیون وصل میشود به دلیل تعداد بالای سیم های رابط آشفتگی و شکل ظاهری ناخوشایندی را در تماشای تلویزیون  به ببیننده میدهد که خوشبختانه سامسونگ برای این این مشکل نیز راه چاره دارد که در قسمت پشتی تلویزیون جایگاه ویژه ایی برای کابل هایی که به دستگاه متصل میشود قرار داده است که استفاده کننده به راحتی میتواند هر وقت که لازم دانست کابل را به جایگاه ویژه ی خود وصل نمایید سپس آن را در مسیری که برایش تعیین شده است به بیرون هدایت کند که وجود این قابلیت تا حد بسیار بالایی میتواند به زیبایی هر چه بیشتر دستگاه کمک کند.

تلویزیون سامسونگ 55Q7FN

کیفیت تصویری تلویزیون سامسونگ

شاید اولین چیزی که هر کسی از یک تلویزیون خوب مد نظرش است کیفیت تصویری خوب آن باشد و زمانی که از کیفیت آن مطمئن شد به سراغ دیگر ویژگی های آن برود و همین امر میتواند  نشان دهنده اهمیت بسیار بالای تصویر در تلویزیون است. تلویزیون 55Q7FN سامسونگ دارای صفحه نمایش تخت با کیفیت بسیار بالای 4K است. تلویزیون های 4K که به اصلاحی دیگر به آنها UHD نیز گفته میشود توانایی این را دارند که 2160*3840 پیکسل را در حالت افقی و عمودی نمایش دهند که به نصبت مدل قبلی نمایشگر ها که FULL HD  بودند کیفیتشان 4 برابر شده است. در کنار این کیفیت تصویری سامسونگ از فناوری های دیگری نیز به منظور هر چه بیشتر شدن کیفیت تصویر این تلویزیون بهره برده است که یکی از این فناوری ها که منحصر به خود کمپانی سامسونگ است QLED نام دارد، در پنل هایی که از فناوری QLED استفاده شده است درخشندگی تصویرزیاد است زیرا در پس زمینه آنها به جای رنگ آبی از سفید استفاده شده است. قابلیت HDR10 یکی دیگر از موارد بسیار مهمی است که میتوان در ویژگی های تصویری دستگاه به آن اشاره کرد، قابلیت HDR به منظور میزان کنتراست صفحه ی نمایش تلویزیون است کنتراست نیز به معنای میزان تفاوت بین رنگ های تیره و روشن است که هرچه این عدد بزرگتر باشد تصویر شفاف تری را به نمایش میگذارد و اما خبر خوب اینکه در این تلویزیون HDR10 به کار گیری شده است که پیشرفته ی HDR  است و کیفیتش از HDR بیشتر میباشد. Pump up the color نیز به نوبه ی خود به منظور نمایش صد درصدی رنگ های به کار گیری شده است. نرخ نوسازی تصویر در نمایشگر ها عددی است که به میزان توانایی تلویزیون در نمایش صحنه هایی که با سرعت حرکت میکنند اختصاص داده میشود هرچه نرخ نوسازی بیشتر باشد در هنگام تماشای تصاویری سریع تار شدن کمتر میشود که در این تلویزیون این عدد برابر 240 است که نهایت رضایت بخشی را به تماشا کننده میدهد تمامی این ویژگی ها در کنار پردازنده ی قوی دست به دست هم داده اند تا کیفیت تصور این تلویزیون تا حد بسیار زیادی بالا برود.

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ 55Q7FN

قدرت و قابلیت های صوتی

در کنار کیفیت تصویری خوب یک تلویزیون که برای مشاهده نیاز است وجود یک سیستم صوتی قدرتمند و با کیفیت نیز خالی از لطف نیست. یک سیستم صوتی خوب علاوه بر آنکه صدای بلندی دارد صدایشان نیز با کیفیت است با کیفیت بودن صدا به این معنا که جزء ی ترین نت ها را نیز پخش کند و از پخش کردن صدا های اضافی تا حد بسیاری می کاهد. به همین منظور سامسونگ نیز تمامی سعی و تلاش خودش را کرده است تا سیستم صوتی این تلویزیون را به نحوی طراحی کند که استفاده کننده را تا حد بسیار بالایی از نیاز به دستگاه های صوتی جانبی بی نیاز نمایید و این امر را به وسیله ی  سیستم چهار کاناله که شامل بلند گو ها و ووفر انجام داده است که مجموع 40 وات صدا را در محیط بخش مینمایید که میتواند برای یک تلویزیون بسیار عدد بالایی باشد و علاوه بر آن اینکه کیفیت صدا در این تلویزیون به این دلیل که تا حد بسیار بالایی از نویز های اضافی آن کاسته شده و صدا را به صورت یک نواخت پخش میکند نیز بسیار حائز اهمیت است.

امکانات هوشمند

تلویزیون ها در ابتدا برای نمایش فرمت های صوتی و تصویری که از طریق سیگنال منتقل میشدند طراحی و تولید شدند و اما رفته رفته با پیشرفت جوامع انسانی در تمامی زمینه ها و محبوبیت بالایی که تلفن های هوشمند در میان عموم پیدا کردند سازنده گان دستگاه های صوتی تصویری تلویزیون به این فکر افتادن که از قابلیت های هوشمند در تلویزیون های خود استفاده نمایید که موفق به این امر شدند زیرا امروزه تا حد بسیار زیادی تلویزیون های هوشمند جایگاه خود را به تلویزیون های معمولی داده اند. تلویزیون های هوشمند و یا اسمارت به تلویزیون هایی گفته میشود که قابلیت اتصال به اینترنت را دارا باشد و بتوان از طریق آنها به وبگردی پرداخت و همانطور که خودتان مستحضر هستید هر وسیله ایی که به اینترنت وصل باشد باید حتما دارای سیستم عامل نیز باشد. سامسونگ یکی از پیشتازان دنیای تلویزیون های هوشمند است و سیستم عامل مخصوص خود را به نام اسمارت هاب SMART HUP استفاده میکند که سیستم عامل در تلویزیون 55Q7FN سامسونگ نیز همین سیستم قدرتمند است. همانطور که خدمتتان عرض کردیم تلویزیون های هوشمند قابلیت اتصال به اینترنت را دارند و این کار را از اتصال به وای فای انجام میدهد و اما علاوه بر آن درون سیستم عامل این سری از دستگاه ها مجموعه ی بسیار خوبی از انواع برنامه ها و یا اپلیکیشن هایی وجود دارد که میتوان از روی منو آنها را انتخاب کرد از جمله برنامه های نتفلکس، یوتیوب و …..که علاوه بر این از طریق فروشگاه سامسونگ میتوان برنامه های متنوع تری را نیز دانلود و نصب کرد. این مدل تلویزیون ها قابلیت مکس کردن برنامه های در حال پخش را دارند که بعد از تمام شدن کارتان میتوان دوباره آن برنامه را پلی کرد. یکی دیگر از ویژگی های سیستم عامل به کار رفته بر روی تلویزیون این است که دارای فضای ذخیره سازی است و این امکان را فراهم میکند که بتوان بر روی آن برنامه ها و فیلم های مورد علاقه را ذخیره کرد.

امکانات هوشمند تلویزیون سامسونگ 55Q7FN

سایر راه های ارتباطی

خبر خوبی که در مورد همه ی تلویزیون های هوشمند وجود دارد این است که امکان ارتباط با دستگاه بسیار زیاد دیگری را نیز فراهم میکند که تلویزیون 55Q7FN نیز از این قابلیت ها استفاده کرده است. شما میتوان محتویات موجود بر روی هر وسیله ی هوشمند خودتان را با تلویزیون به اشتراک بگذارید و از آنها در صفحه ی نمایش بزرگتر استفاده نمایید. وجود 4 جایگاه و یا پورت HDMI که برای انواع کنسول های بازی و دستگاه صوتی خارجی استفاده میشود و 3پورت USB نیز این امکان را میدهد که دستگاه با دستگاه دیجتالی و انواع فلش مموری ها در ارتباط باشد و بتوانند محتویات خودشان را به اشتراک بگذارند. این مدل تلویزیون ها برای اعمال برنامه هایی که بر روی آنها نصب شده است به یک کنترل هوشمند نیاز دارند که آن کنترل موسی نیز گفته میشود که یکی از قابلیت های خوب و مورد توجهی که کنترل موسی این تلویزیون دارد این است که میتوان به عنوان دستیار صوتی از آن استفاده کرد به این شیوه که همانند میکروفون برنامه ایی را که میخواهید میگویید و بر روی دستگاه اعمال میشود.

جمع بندی

آنچه در مطالب بالا به آن آشاره کردیم توضحات کلی در مورد یکی از تلویزیون های خوش فروش و نام آور از سری 7 تلویزیون های کمپانی کره ایی سامسونگ به نام 55Q7FN بود که با صفحه ی نمایش 55 اینچی که دارد جزه تلویزیون هایی است که برای محیط های بزرگ پیشنهاد میشود ودر کنار قابلیت های بسیار فراوان دیگری نیز که دارد میتواند علاوه بر تلویزیون یک کامپیوتر کوچک نیز باشد که نهایت رضایت و لذت از یک تلویزیون را به استفاده کننده میدهد.

توضیحات تکمیلی
مشخصات کلی
سال عرضه

2018

سری

7

برند

سامسونگ / SAMSUNG

صفحه نمایش
اندازه صفحه (اینچ)

55

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تلویزیون سامسونگ 55Q7FN سری Q7FN”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط