تلویزیون اولد ال جی 65RXPUA سری RXPUA

  • سال عرضه: 2020
  • کیفیت تصویر: 4K
  • اندازه صفحه (اینچ): 65
  • سیستم عامل: webOS
  • صفحه نمایش: OLED
22 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!
توضیحات

بررسی مشخصات تلویزیون OLED ال جی 65RXPUA

تلویزیون OLED ال جی 65RXPUA داری کیفیت تصویر 4K با رزولوشن 2160*3840 پیکسل است که 4 برابر کیفیت تصویر FULL HD است و با این حساب تصاویر بسیار طبیعی و زیبا و نزدیک به واقعیت را به نمایش می گذارد و می توان از دیدن تصاویر آن نهایت لذت را برد. وجود فناوری ها و قابلیت هایی مانند Perfect Color و Billion Rich Color در تلویزیون ال جی اولد 65 اینچ طیف رنگی نمایش داده شده را افزایش داده و تصاویری با رنگ و روی زنده و پر از واقعیت را به ارمغان خواهد آورد. البته ال جی که سرآمد تلویزیون هاست، به این سادگی کیفیت تصویر را رها نمی کند و از تمام فناوری ها و قابلیت های ارتقا دهنده و بهبود دهنده ی کیفیت تصویر بهره گرفته است. علاوه بر این داری پردازنده قدرتمند الفا 9 است که به بترین شکل نوع به پردازش تصاویر می پردازد و تصاویری با کیفیت پایین را پردازش می کند و با کیفیت 4K به نمایش می گذارد و تصاویر با کیفیت پایین را به بهترین کیفیت ممکن به نمایش می گذارد. تلویزیون ال جی 65RXPUA دارای سیستم صوتی 4.2 کاناله با توان خروجی 100 وات است که از 4 اسپیکر و 2 ساب ووفر تشکیل شده است که اسپییکرها صدایی به قدرت 50 وات و ساب ووفر 5توانایی صدای 50 وات را دارد و در مجموع صدایی با قدرت 100 وات را پخش و به گوش می رساند. فناوری ها و فرمتهای صوتی پیشرفته ای مانند DOLBY ATMOS برای تفکیک صدا در کانال های صوتی مختلف و فناوری Dolby Surround / OLED Surround برای ایجاد صدای مجازی و سه بعدی در فضای اتاق و همچنین فناوری پاکسازی صدا Clear Voice III و … در تلویزیون ال جی تعبیه شده است، که در جهت ارتقای کیفیت صدای تلویزیون ارائه شده اند.

تلویزیون اولد ال جی 65RXPUA

تلویزیون ال جی 65RXPUA تلویزیونی هوشمند بوده و حتما مبتنی بر سیستم عامل webOS Smart TV می باشد که بابهره گیری از کابل LAN و اتصال به وای فای می توان به اینترنت متصل شد و به گشت و گذار و وب گردی پرداخت. این تلویزیون ال جی از هوش مصنوعی LG ThinQ AI نیز پشتیبانی می کند که به راحتی می توان لوازم هوشمند منزل را از طریق گوشی به تلویزیون متصل کرد و به راحتی آن ها را کنترل نمود. قابلیت ها و امکاناتی مانند دستیار صوتی گوگل Google Assistant و Amazon Alexa و Google Home Compatible و قابلیت سرچ صوتی از طریق ریموت کنترل از یوژگی های تلویزیون اسمارت ال جی 65RXPUA به شمار می روند که یقینا برای کاربران هوشمند خوشایند خواهند بود. بهره گیری از درگاه های ارتباطی متنوع نظیر 4 عدد درگاه HDMI و 3 درگاه USB و پورت های کامپوننت و کامپوزیت و خروجی صوتی دیجیتال و خروجی هدفون و …کارآیی تلویزیون اولد ال جی 65RXPUA را از یک تلویزیون معمولی به تلویزیونی حرفه ای تغییر داده اند.

فناوری OLED در تلویزیون ال جی 65RXPUA

اولدها، دیودهای انتشار دهنده نور ارگانیک های هستند، که در واقع از نمایشگرهای منحنی فوق العاده باریک، سبک با زاویه دید گسترده اند و دارای عملکرد بهتری نسبت به LED و LCD می باشد. این تلویزیون ها بهترین نوع اولد هستند که توانایی بالایی در تولید رنگ دارند. برای ایجاد نور در تلویزیون نیاز به سه رنگ اصلی قرمز، آبی و سبز است. اما در پنل های OLED هنگام عبور جریان الکتریسیته از مواد ارگانیک این رنگ ها به صورت مستقیم تولید می شوند. قابل ذکر است که در این تکنولوژی یک لایه ارگانیک از جنس کربن بین دو لایه از جنس فلز قرار داده می شود، و با اتصال جریان برق و عبور الکترون ها از لایه کربن برانگیخته شده و انتشار نور رخ می دهد. ال جی از سازنده های معتبر و با اصالتی است که برای اولین بار تکنولوژی اولد را بر روی تلویزیون های غول پیکرش پیاده کرد و کیفیتی فراتر از خیال و تصویری زنده تر از واقعیت را به معرض نمایش گذاشت. تلویزیون ال جی 65RXPUA از تکنولوژی اولد پشتیبانی می کند. و بهترین نوع تصویر را ارائه می دهد. تلویزیون OLED نیازی به نور پس زمینه و روشنایی پس زمینه ندارد. در این فناوری هر پیکسل به تنهایی نور و روشنایی خود را انتشار می دهد.به زبان ساده تر بگویم که در تکنولوژی اولد نور هر پیکسل بصورت مستقل قابل کنترل است ولی در تلویزیون های دیگر چنین نیست. حضور تکنولوژی اولد نازک بودن و سبک بودن و کیفیت تصویر به مراتب بالاتر و نمایش مشکی مطلق و سفید روشن را در پی دارد. در تلویزیون 65RXPUA ال جی از آن جایی که نور پس زمینه نداریم، در نتیجه تلویزیون به شدت نازک طراحی شده است و به علاوه کیفیت تصویر و نرخ رفرش ریت و نسبت کنتراست در این مدل تلویزیون بسیار افزایش یافته است، چرا که در تلویزیون اولد ما شاهد رنگ مشکی عمیق و غلیظ خواهیم بود، بصروتی که هر پیکسل برای نمایش دادن رنگ سیاه کافی است که خاموش شود و دیگر خبری از روشنی و نور نیست، اما در تلویزیون های ال سی دی همواره نور پس زمینه وجود دارد. یکی دیگر از ویژگی های تلویزیون ال جی رنگ های سیاه را به صورت عمیق تری نمایش می دهد. نمایش رنگ های مشکی را فقط می توانید از طریق تکنولوژی اولد به خوبی ببینید. رنگ‌های سیاه با شدت عمق بسیار بیشتری بر روی پرده صفحه ‌نمایش به اجرا می‌آیند.

کیفیت تصویر تلویزیون OLED ال جی 

یکی از مهمترین خصوصیاتی که در هنگام خرید تلویزیون به آن توجه بالایی می شود کیفیت تصویر تلویزیون است. زیرا کاربران خواهان خرید تلویزیونی هستند که تصاویری زیبا و طبیعی و در حد واقعیت را مشاهده نمایند. تلویزیون اولد ال جی 65RXPUA داری کیفیت تصویر 4K با رزولوشن بالا است، که در مجموع قادر اند حدود 8 میلیون پیکسل را در یک نمایشگر 65 اینچ نمایش دهد، وجود این نوع نمایشگر در هر تلویزیونی سبب می شود تا تصاویر بسیار واضح با کیفیت و بدون هیچ نویز اضافی دیده شود. پردازنده در تلویزیون ها به عنوان هسته اصلی عمل می کند و خوب بودن یک نوع پردازنده ارتباط مستقیمی با کیفیت تصویری تلویزیون دارد که تلویزیون 65RX ال جی دارای پردازنده هوشمند تصویر a9 GEN 3 Al Processor 4k در این تلویزیون وظیفه ی پردازش و تجزیه و تحلیل محتوای تصویری را بر عهده دارد.  که علاوه بر اینکه نمایشگر را قادر به بهترین کیفیت تصویری می کنند می تواند صحنه هایی که کیفیت پایین تری دارند را ارتقاء ببخشد. قابلیت کاهش دهنده ی نویز تصویر Quad Step NR نیز در طی چهار مرحله بافت اضافی بر روی تصویر را حذف کرده و تصاویری شفاف و با کیفیت را به معرض نمایش خواهد گذاشت. قابلیت Full Array Diming Pro سبب می شود که نمایشگر به صورت خودکار میزان نور دهی به صحنه های تنظیم کند و این طریق سبب افزایش کیفیت تصویر در نمایشگر می شود. فناوری Perfect Black برای نمایش و خلق رنگ مشکی کامل تعبیه شده، این فناوری می تواند رنگ مشکی را با غلظت و دقت بالا و عمق قابل توجه پخش کند Colour Bit Depth . مشخصه ی دیگری است که ال جی به آن اشاره کرده و با توجه به این مشخصه می توان گفت که از عمق رنگ 10 بیت پشتیبانی می شود و رنگ ها با عمق بیشتری به معرض نمایش گذاشته می شوند. گفتنی است که ال جی از حالت تصویر HDR Game Mode نیز پشتیبانی می کند، تا حق خود را کامل ادا کرده باشد و تلویزیون را به یک مرکز سرگرمی حرفه ای تبدیل کند.

65RXPUA

پنل ips به کار رفته در تلویزیون lg که یکی از بهترین پنل های موجود در نمایشگر ها است که یکی از ویژگی های بسیار خوب که زاویه دید گسترده است را سبب میشود، زاویه دیده گسترده سبب می شود تا در هر گوشه ایی که نشسته اید بتوان با بهترین کیفیت تصاویر مشاهده کنید. نرخ رفرش سازی تصویر واحدی است برای سنجش نمایشگر است تا به وسیله آن بفهمیم که تلویزیون در نمایش صحنه های تند چقدر توانایی دارد که هر چه عدد بزرگت باشد بهتر است که در تلویزیون 65 اینچ فورکی برابر 120 هرتز می باشد، اهمیت نو سازی تصویر در زمان هایی که با تلویزیون بازی می کنید و یا اینکه صحنه های سریع را تماشا می نمایید معلوم می شود. فناوری های true color accuracy و color enhncer برای غنی شدن کیفیت رنگ ها به کار رفته است که طیف وسیع تری از رنگ ها را در معرض دید کاربران قرار می دهد. پشتیبانی نمایشگر تلویزیون 65RXPUA از دیگر فرمتها و استانداردهای تصویری پشتیبانی می کند که می توان به استاندارد جدید تصویری HDR10 و Dolby Vision و HLG پرداخت، این استانداردها از روشنایی بیشتری پشتیبانی می کنند و تصاویری تا 10 برابر روشن تر را خلق خواهند نمود و سبب دقت و افزایش کنتراست بین رنگ های تیره و روشن می شود.

سیستم صوتی تلویزیون 65 اینچ ال جی

سیستم صوتی خوب می تواند در کنار قابلیت های تصویری بسیار با ارزش باشد تا نهایت رضایت از یک سیستم صوتی و تصویری را به کاربران بدهد. تلویزیون OLED ال جی علاوه بر کیفیت تصویر بالا داری سیستم صوتی قدرتمند می باشد، یک تلویزیون اولد علاوه بر کیفیت تصویر بالا باید از سیستم صوتی قدرتمند برخوردار باشد تا بتواند صداهای باکیفیت و بدون نویز و هیچ کم کاستی را در گوش مخاطب برساند زیرا کیفیت تصویر و سیستم صوتی دو جزء جدا نشدنی هستند که با هم و در کنار هم معنا پیدا می کنند. تلویزیون 65RXPUA ال جی داری سیستم صوتی 4.2 کاناله با توان خروجی به قدرت 100 وات است. این صدا از 4 اسپیکر با توان 50 وات و دو ساب ووفر با توان 50 وات تولید می شود و در مجموع صدایی به قدرت 100 وات تولید و منتشر می شود. و جهت پخش صدای تلویزیون ها Down Firing به سمت پایین می باشد و می تواند صدایی قدرتمند را تولید کند. فناوری پاکسازی صدا Clear Voice III نیز توانایی این را دارد که صدای اصلی را از صدای پس زمینه تفکیک کند و صدای اضافی را حذف کرده و صدای اصلی را تقویت نماید. در نتیجه ی این عملیات صدای اصلی با کیفیت و وضوح و قدرت بالاتری پخش خواهد شد. قابلیت شبیه سازی صدای مجازی Dolby Surround / OLED Surround در تلویزیون ال جی باعث می شود تا بدون افزایش دادن تعداد بلندگوها صدای تلویزیون بصورت همه جانبه پخش گردد و کاربر احساس کند صدا درست در بالای سرش پخش می شود. فناوری ارتقا دهنده ی صدا Audio Upscaler صدای پخش شده را از نظر کیفیت و قدرت بررسی کرده و صدایی با کیفیت  و پرقدرت و پروضوح را در محیط طنین انداز می کند. قابلیت ها و فناوری های پیشرفته ی صوتی نظیر Dolby Atmos و Ultra Surround توانایی ایجاد صدایی همه جانبه را دارند، این فناوری های صوتی صدا را از چندین کانال صوتی مختلف پخش می کنند و باعث می شوند صدایی فراگیر به گوش برسد.  از دیگر فناوری های کاربردی تلویزوین اولد ال جی می توان به قابلیت LG Sound Sync اشاره کرد. این قابلیت انواع سیستم های صوتی مجزا نظیر ساندبار و سینماخانگی و … را بصورت بی سیم و از طریق فناوری بلوتوث به تلویزیون وصل می کند. فرمت صوتی رایجی نظیر دالبی دیجیتال و DTS نیز از فرمت های فشرده سازی هستند که صدا را بصورت فشرده در دیسک های دی و دی و … جاسازی می کنند. این فرمت های رایج صوتی صدای پخش شده از تلویزیون را در کانال های متعدد صوتی تفکیک می کنند و صدایی همه جانبه و فراگیر را در محیط پخش خواهند کرد.

تلویزیون اولد ال جی 65RXPUA

سیستم عامل و ارتباطات تلویزیون اسمارت ال جی

تلویزیون OLEDال جی 65RXPUA دارای قابلیت اسمارت با سیستم عامل WebOS می باشد، که به صورت پیش فرض یک سری از اپلیکیشن ها را در خود جای داده است، و می توان با استفاده از کابل LAN و با اتصال به WIFI به اینترنت متصل نمود و به وب گردی و گشت زدن در سایت های اینترنت پرداخت و برنامه های مورد علاقه خود را از طریق آن سرچ نمود. قابلیت thinQ که ال جی از آن به عنوان هوش مصنوعی نام می برد سبب می شود تا بتوان محیط خانه تان را به بهترین شیوه ی ممکن هوشمند سازید به شرطی که وسایل موجود در منزلتان قابلیت های هوشمند را داشته باشند می توان از روی صفحه ی بزرگ تلویزیون آن ها را تنظیم و کنترل نمایید. مرورگر وب امکان دسترسی به دنیایی از اطلاعات را می دهد همچنین نتفلکس و تلتکس نیز دامنه گسترده ایی از محتویات را هر روزه در خود جای می دهند. اشتراک گذاری محتویات درون گوشی همراه با استفاده از ساده ترین روش به نام بلوتوث از دیگر ویژگی های دسترسی به تلویزیون ال جی است. وجود دستیار های صوتی آمازون الکسا و گوگل اسیتنست که با استفاده از انها به سریعی می توان هر آن چه را که می خواهید از تلویزیون درخواست نمایید که برای استفاده از این قابلیت باید حتما از کنترل موسی استفاده نمایید. جایگاه های usb و hdmi از راه های ارتباطی ساده برای کاربران هستند که جایگاه های آنه ا در قسمت پشتی تلویزیون اسمارت ال جی 65RXPUA قرار دارد.

65RXPUA

طراحی باشکوه

تلویزیون که وسیله ایی برای سرگرمی است در معرض دید و در اتاق نشیمن قرار داده می شود به همین دلیل است که زیبایی ظاهری آن می تواند برای کاربران بسیار مورد توجه باشد. تلویزیون 4K ال جی 65RXPUA دارای سایز صفحه ی نمایش 65 اینچ است که برای سالن های بزرگ گزینه مناسبی است و با طراحی زیبایی که دارد محیط اطراف خودش را به بهترین شیوه ی ممکن زیبا می نماید. وقتی که از کنار به تلویزیون OLED نگاه می کنیم به حدی باریک و ضخامت کمی دارد که حالت کاغذی مانند دارد. ضخامت بسیار کم با فرم باریک سبب زیبایی هر چه بیشتر تلویزیون شده است. فرم هم رنگ بدنه و پایه های به رنگ زیبای مشکی تولید شده است، و دارای پایه مستطیلی است که با شکوه و زیبایی تمام می توان آن را بر روی میز تلویزیون قرار داد و همچنین این تلویزیون OLED ال جی، قابلیت تاشو را دارد که به راحتی درون پایه تلویزیون جای می گیرد در مواردی که خواستید می توانید به شیوه ی دیگری مانند نصب بر روی دیوار از تلویزیونتان استفاده نمایید و از زیبایی آن نهایت لذت را ببرید و دکوراسیون بسیار زیبایی را به اتاق نشیمن شما می بخشد. در قسمت پشتی تلویزیون جایگاه های hdmi و usb وجود دارد که می  توان به وسیله ی آن ها تلویزیونتان را با موارد جانبی اتصال دهید. با توجه به امکانات و قابلیت هایی که از تلویزیون اولد ال جی نام برده شده است می توان آن را یکی از بهترین تلویزیون های بالارده ال جی دانست که در سال 2020 تولید و روانه بازار شده است و با توجه به طراحی زیبا و قابلیت اسمارت و کیفیت تصویر بالا نظر بسیاری از مردم را به خود جلب نموده است خریدارن زیادی را به سمت خود کشانده است.

توضیحات تکمیلی
مشخصات کلی
مدل

RXPUA

تولید کننده

LG

سال عرضه

2020

سری

9

کشور سازنده

کره

کشور مونتاژ

کره

صفحه نمایش
اندازه صفحه (اینچ)

65

نوع صفحه نمایش

OLED

طراحی صفحه

تخت

نوع پنل

WRGB

نور پس زمینه

خیر

تاریکی موضعی (Local Dimming)

خیر

کاهش روشنایی در زاویه دید افقی (درجه)

89 تا 89-

تصویر
کیفیت تصویر

4k

قابلیت ارتقاء کیفیت تصویر

بله

HDR

4K Cinema HDR

پردازشگر تصویر

پردازنده هوشمند آلفا 9

صدا
قدرت خروجی صدا

100W

تعداد بلندگو

2.2

تکنولوژی صوتی

Dolby Atmos

تکنولوژی تقویت صدا

Clear Voice III

امکانات هوشمند
سیستم عامل

webOS

دستیار صوتی

Google Assistant

مرورگر اینترنت

بله

راهنمای الکترونیک برنامه ها (EPG)

بله

قابلیت ضبط برنامه (PVR)

بله

تله تکست (Teletext)

بله

منوی فارسی

خیر

ورودی و خروجی | ارتباطات
ورودی HDMI

بله

تعداد ورودی HDMI

4

ورودی USB

بله

تعداد ورودی USB

3

کامپوننت (Component)

بله

تعداد پورت کامپوننت (Component)

1

کامپوزیت (composite)

بله

تعداد پورت ورودی کامپوزیت

1

خروجی صدای دیجیتال

بله

خروجی هدفون

خیر

ورودی آنتن

بله

ورودی RS-232C

بله

بلوتوث

بله

پورت شبکه (LAN)

بله

اسلات CI

خیر

گیرنده‌ها
گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T)

بله

گیرنده دیجیتال داخلی (DVB-T2)

بله

گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S)

بله

گیرنده دیجیتال خارجی (DVB-S2)

بله

گیرنده دیجیتال کابلی (DVB-C)

بله

منبع تغذیه و برق
حسگر اکو (Eco)

بله

طراحی
قابلیت اتصال به دیوار

بله

اندازه VESA یا محل نصب براکت (میلیمتر)

200×300

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تلویزیون اولد ال جی 65RXPUA سری RXPUA”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط