پرکاربردترین و محبوب ترین اینچ های تلویزیون

اندازه هر اینچ تلویزیون برابر 2.54 سانتی متر است. این میزان در همه ی تلویزیون ها با انواع برندها ثابت است. مطلبی که باعث تغییر در ابعاد تلویزیون ها در اینچ های یکسان می شود به قاب اطراف تلویزیون  برمیگردد. هنگام به کاربردن کلمه اینچ در تلویزیون تنها به صفحه نمایش آن نظر داریم.

از این پس برای معرفی پرکاربرد ترین اینچ های تلویزیون مقاله زیر را بخوانید.

ابعادی نظیر 40 اینچ، 49 اینچ، 55 اینچ، 65 اینچ و 75 اینچ در حال حاضر به عنوان پرفروش ترین تلویزیون ها شناخته شده اند. حال در وبلاگ میهن کالا به بررسی هر کدام می پردازیم.

انتخاب سایز صفحه نمایش در عین حال که ساده ترین و راحت ترین انتخاب است، مهم ترین انتخاب نیز می تواند باشد. فاکتور هایی وجود دارند که انتخاب سایز صفحه نمایش را برای شما دقیق تر و مهندسی تر می کنند. در این قسمت تک به تک فاکتورها را توضیح می دهیم. و در ادامه ویژگی هر فاکتوری را برای انواع اینچ های تلویزیون توصیف می کنیم.

  1. اندازه ی مکان قرار گیری تلویزیون : هر تلویزیونی تنها قادر است مکانی خاص را تحت پوشش خود قرار دهد که این مکان اندازه ای خاص نیز دارد. سعی کنید متناسب با اندازه ی مکان تلویزیون را خریداری کنید تا بتوانید فاصله ی دید خود را با تلویزیون به درستی رعایت کنید و از آسیب های احتمالی بعدی همچون آسیب چشم و گردن جلوگیری کنید.
  2. مصرف برق : هر اندازه سایز تلویزیون شما بیشتر باشد، مسلما از مصرف برق بیشتری برخوردار هست، پس پیشنهاد می کنیم حتما به این مقوله توجه فرمایید.
  3. دست یابی به کیفیت تصویر مدنظر : هر ابعاد تلویزیونی تنها قادر است مقدار مشخصی از کیفیت را به شما انتقال دهد، تقریبا امر ثابتی است که هر چه ابعاد تلویزیون بزرگ تر باشد، تلویزیون از کیفیت بیشتری برخوردار است.

تلویزیون 40 اینچ

همانطور که در بالا اشاره کردیم، اندازه ی اینچ تلویزیون ها تنها به اندازه ی صفحه نمایش آن ها اطلاق کی می شود. صفحه نمایش های 40 اینچی، دارای ارتفاع 49.7 سانتی متری و عرض 88.3 سانتی متری هستند. تلویزیون های 40 اینچی برای منازل آپارتمانی در اندازه های 80 متری تا 100 متری مناسب هستند. با توجه به کثرت وجود این آپارتمان ها در جامعه با درخواست های متوالی از این اینچ تلویزیون مواجهه هستیم. برای استفاده از تلویزیون های 40 اینچ باید حداقل فاصله 15 سانتی متر و حداکثر 300 سانتی متر باشد.

تلویزیون های 49 اینچی

تلویزیون های 49 اینچی، دارای اندازه ی 60.9 سانتی متر برای ارتفاع صفحه نمایش و 108.2 سانتی متر برای عرض صفحه نمایش هستند. مکان قابل استفاده برای این تلویزیون ها خانه هایی با ابعاد متوسط تقریبا 100 تا 110 متری و همچنین مغازه های کوچک به ابعاد حداکثری 35 متر است. حداقل فاصله ای که باد از این تلویزیون داشته باشید 195 سانتی متر و حداکثر فاصله باید 371 سانتی متر باشد. در نتیجه دقت داشته باشید نمی توانید در محط های رستورانی از این تلویزیون استفاده کنید. کاربری این تلویزیون خود را در مغازه های کوچک به خوبی نشان داده است.

تلویزیون های 55 اینچی

دارای ارتفاع 68.3 سانتی متر و عرض 121.4 سانتی متر است. تلویزیون 55 اینچ از جمله پروفرشو ترین تلویزیون ها محسوب می شوند چرا که در ساختار خانه های ویلایی به شدت محبوبیت پیدا کرده اند. این تلویزیون ها می توانند در ابعادی بزرگ تر، کیفیتی بهتر در تصویر را ارائه کنند. برا استفاده از این تلویزیون باید حد فاصلی بین 209 سانتی متر تا 420 سانتی متر را رعایت کنید.  در واقع نیاز است تا در فاصله ی 4 متری از تلویزیون قرار بگیرید. این تلویزیون ها برای مغازه های بزرگ مناسب هستند اما کاسبان ترجیح می دهند از تلویزیون های 65 اینچی استفاده کنند که در ادامه آن را توضیح خواهیم داد.

تلویزیون های 65 اینچی

تلویزیون های 65 اینچی از جمله محبوب ترین تلویزیون های کاسبان در مغازه های بزرگ هستند. این تلویزیون ها به خوبی کارایی خود را نشان داده اند. اندازه ی این تلویزیون 80.7 سانتی متر برای ارتفاع و 143.5 سانتی متر برای عرض است. یکی دیگر از علت فروش این تلویزیون استفاده در محیط های بیمارستانی است. برای استفاده در سالن های انتظار این تلویزیون خود را به خوبی نمایش داده است. حداقل فاصله برای تماشای تلویزیون  245 سانتی متر است و حداکثر فاصله 470 سانتی متر است که دید بسیار خوبی را به مراجعه کنندگان منتقل می کند.

تلوزیون های 75 اینچی

تلویزیون های 75 اینچی، یکی از پر کاربرد ترین تلویزیون های سالن های جلسات است. این تلویزیون در ابعاد 93.2 سانتی متر برای ارتفاع  و 165.6 سانتی متر برای عرض تولید شده است. به وسیله ی این تلویزیون در فاصله ی بلند جلسات می توانید به راحتی موارد گفته شده را تماشا کنید. افزون بر آن کاربرد ویژه ی آن در ارائه ی زاویه دید بالاست که از هر گوشه ای می توانید به تماشا با کیفیت بالا بنشنید. برای مشاهده ی تلویزیون بهتر است در حداقل فاصل 270 سانتی متر و حداکثر فاصل 520 سانتی متر بنشینید. اگر گستره زاویه دید را در کنار فواصل حداقلی و حداکثری تلویزیون قرار دهید خواهید دید که به وسیله این تلویزیون می توانید به تماشای هر آنچه ارائه می شود بنشینید.

برای مشاهده مشخصات هر یک از تلویزیون ها میتوانید از صفحه اصلی فروشگاه میهن کالا دیدن فرمائید.

1 دیدگاه در “پرکاربردترین و محبوب ترین اینچ های تلویزیون

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو