روش اتصال هدفون بلوتوث به تلویزیون | headphone

روش اتصال هدفون بلوتوث به تلویزیون

روش اتصال هدفون بلوتوث به تلویزیون ، هدفون یکی از ساده ترین در عین حال پرکاربرد ترین و جالب ترین اختراعات بشر بوده است. شما ممکن است به دلایل مختلفی از هدفون استفاده نمایید. دلایلی که از عدم صلب آسایش از دیگران در هنگام گوش دادن به یک فایل موسیقی گرفته تا تلاش برای حذف صداهای اضافی محیط در هنگام گوش دادن به صدای یک فیلم و یا حتی این که بخواهید یک فایل صوتی را مخفیانه گوش کنید. کاربرد هدفون های با سیم که اولین نسل از هدفون های وارد شده به بازار از این نوع بودند همواره بسیار آسان بوده است. در این هدفون ها تنها کاری که شما می باید انجام دهید این است که فیش مربوط به هدفون خود را به پورت صوتی تعبیه شده بر روی وسیله مورد نظر وارد کنید تا بدین وسیله هدفون متصل شده و به عنوان خروجی صدا، برای دستگاه مربوطه شناخته شود. اما اتصال به هدفون های جدید که از تکنولوژی بی سیم برخوردارند به این آسانی ها نیست. در هدفون های بی سیم علاوه بر این که وسیله تولید کننده صوت شما می باید خود سخت افزار لازم برای ارتباط با هدفون را دارا باشد و یا از قطعه جانبی دیگری برای این منظور بهره گیرد، گاها شما نیاز خواهید داشت تا تنظیماتی را نیز برای اتصال درست و موثر هدفون خود به این وسیله، انجام دهید. معمولا این تنظیمات در لوازمی چون گوشی های موبایل و لپ تاپ ها و… زیاد پیچیده نیست لیکن اتصال هدفون بی بلوتوث به تلویزیون اسمارت شما ممکن است اندکی سردرگم کننده باشد. لذا در ادامه به قصد داریم پنچ روش برای اتصال هدفون بلوتوث به تلویزیون را خدمت شما معرفی کرده و چگونگی انجام هر یک را خلاصه وار برای شما شرح دهیم.

1. اتصال با پشتیبانی بلوتوث داخلی تعبیه شده در درون خود تلویزیون

روش اتصال هدفون بلوتوث به تلویزیون ، بسیاری از تلویزیون ها مستقیما در منوی تنظیمات خود قابلیت اتصال به وسیله بلوتوث را لحاظ ننموده اند. لیکن شما می توانید این قابلیت را در راهنمای خدمات آن ها که همراه تلویزیون مذکور به شما ارائه می گردد، پیدا کنید. این فناوری یکی از بهترین روش ها برای اتصال هدفون بی سیم به تلویزیون است که شما را از شر محدودیت فاصله و حرکت که سیم برای شما به ارمغان می آورد، راحت خواهد کرد. تمام تلویزیون‎ها یک منوی خدمات مخفی دارند که تکنسین‎ ها از آن برای فعال و غیرفعال کردن قابلیت‎ها و برطرف کردن مشکلات استفاده می‎کنند. اما دسترسی به این منوی خدمات کار ساده‎ای نیست. شما به کد مخصوص منوی خدمات برند تلویزیون خود احتیاج دارید. لیکن هیچ جای نگرانی نیست، شما می توانید به راحتی با جست و جو مدل تلویزیون خود در یک مرورگر، به این کد دسترسی پیدا کنید چرا که سایت هایی وجود دارند که این کدهای منو را برای تلویزیون های مختلفی اعم از Plasma و حتی CRT نیز ارائه می دهند. بعد از این که کد مورد نظر را پیدا کردید و با موفقیت وارد منوی مخفی خدمات تلویزیون خود شدید، گام بعدی این است که گزینه های موجود در بخش Bluetooth را پیدا نمایید. این بخش معمولا در منوی Engineering قرار دارد. گزینه Bluetooth را فعال کرده و تلویزیون را ری ‎استارت کنید. حال وقتی به بخش مربوط به گزینه های صدا می روید باید گزینه ی خروجی صدا بلوتوث نیز در این قسمت ظاهر شده باشد که می توانید از آن برای جستجوی هدفون و اتصال به آن استفاده نمایید. البته لازم به ذکر است که این گزینه در مورد تمامی تلویزیون ها صادق نیست و شاید نیاز باشد که پس از فعال نمودن گزینه بلوتوث، مجبور باشید در همان منوی مخفی تلویزیون هدفون را پیدا کرده و بدان متصل گردید.

2. اتصال با بهره گیری از یک ارسال کننده صدای بلوتوثی

روش اتصال هدفون بلوتوث به تلویزیون

روش اتصال هدفون بلوتوث به تلویزیون ، مرحله بالا در صورتی امکان پذیر است که تلویزیون شما خود از امکان اتصال بلوتوثی پشتیبانی نمایید اما اگر چنین نیست و یا این که شما از قبل فرستنده صدای بلوتوثی دارید و نمی خواهید خود را درگیر تنظیمات پیچیده کنید می توانید از فرستنده صدای بلوتوثی در راستای این مهم بهره ببرید. یک دستگاه فرستنده صدای بلوتوث ساده می تواند به راحتی قابلیت پشتیبانی از بلوتوث را به تلویزیون شما اضافه کند. این دستگاه کوچک قابل شارژ به جک خروجی صدای 3.5 میلی متری تلویزیون متصل می‎شود و امکان نقل و انتقال بلوتوث صدا را فراهم می‎کند. این مبدل‎های بلوتوث به وفور به بازار عرضه گردیده اند و به آسانی پیدا می شوند و شما می‎توانید با صرف هزینه کمی یکی از آن ها را تهیه نمایید. هر چند برای استفاده طولانی مدت و افزایش کیفیت صدا توصیه می‎شود یک محصول باکیفیت را انتخاب کنید. ایجاد وقفه در انتقال صدا یکی از مشکلات بزرگی است که شما در زمان استفاده از سیستم بلوتوث ممکن است با آن برخورد کنید. یکی از مبدل های با کیفیتی که برای جلوگیری از مشکل وقفه صدا به شما عزیزان پیشنهاد می شود Indigo Low Latency Bluetooth Transmitter نام دارد.

3. استفاده از امکان اتصال به بلوتوث دستگاه های جانبی

روش اتصال هدفون بلوتوث به تلویزیون ، در صورتی که شما از دستگاه جانبی دیگری همراه با تلویزیون خود استفاده می نمایید، ممکن است این دستگاه از بلوتوث پشتیبانی به عمل آورد. برای مثال دستگاه های مثل استریم مدیا، کنسول های بازی، پخش کننده ها لوح های فشرده و … معمولا از بلوتوث در راستای انتقال صدا پشتیبانی می کنند. برای مثال، Roku  روی کنترل از راه دور خود یک فیش صدا دارد که شما می‎توانید هدفون خود را به آن متصل کنید Xbox و Playstation هم برای انتقال صدا از بلوتوث پشتیبانی می‎کنند. Chromecast را هم می‎ توان به گونه‎ ای تنظیم کرد تا صدا را از طریق بلوتوث منتقل کند.

4. استفاده از یک هدفون بی‎سیم RF

روش اتصال هدفون بلوتوث به تلویزیون ، چنانکه استفاده از هیچ یک از روش های قبلی برای شما مؤیسر نمی باشد به شما پیشنهاد می کنیم که از یک هدفون بی سیم RF استفاده نمایید. همان طور که در مطالب قبلی منتشر شده از وبلاگ خبری سایت میهن کالا نیز بدان اشاره نموده ایم، تقریبا تمامی تلویزیون ها، از قدیمی ترین مدل ها گرفته تا جدیدترین آن ها، پورت RF را دارا می باشند. هدفون های RF در واقع هدفون هایی هستند که از یک فرستنده به همراه دارند. این فرستنده با اتصال به جک تلویزیون می تواند صدا را از طریق امواج رادیویی به هدفون شما منتقل نماید. از جمله مزایایی که می توان برای این هدفون ها ذکر کرد برد بالا، قیمت پایین و نیز پشتیبانی گسترده توسط تمامی تلویزیون های موجود در بازار که به پورت RF مجهز هستند، می باشد. گفتنی است که برد این فرستنده می تواند حتی تا فاصله صد متر همه صدا را به گوش شما برساند.آموزش اتصال هدفون بلوتوث به تلویزیون

روش اتصال هدفون بلوتوث به تلویزیون ،ولی این وسیله نیز مانند هر وسیله دیگر از معایبی رنج می برد. یکی از این معایب عبارت است از تحت تاثیر قرار گرفتن امواج منتقل کننده صدا به وسیله امواج سایر دستگاه های الکترونیکی. معمولا این هدفن‎ها روی فرکانس رادیویی بین 900 تا 3200 مگاهرتز کار می کنند، بنابراین دستگاه هایی مثل تلفن های بی سیم، مایکرویو و حتی یک هدفون RF دیگر می تواند در صدای ارسالی از این فرستنده ها اختلال ایجاد نماید. اما اگر شما بتوانيد این دستگاه‎ ها را از هدفون RF خود دور نگه دارید، این هدفون ها می توانند بهترین جایگزین برای هدفون های بلوتوثی باشند. هدفون Sennheiser RS120 یکی از بهترین انواع این دسته از هدفون هاست. که در صورت علاقمندی شما به استفاده از این هدفون ها، ما آن را به شما پیشنهاد می نماییم.

5. هدفون های بی سیم مادون قرمز، آخرین گزینه پیشنهادی ما

روش اتصال هدفون بلوتوث به تلویزیون ، این هدفون ها از آن رو که فارغ از هر تعداد دستگاه مادون قرمز اطراف خود، اختلالی در کیفیت صدایشان به وجود نمی آید و نیز روش راه اندازی و عملکردی تقریبا شبیه به هدفون های بی سیم RF دارند می توانند جایگزین مناسبی برای این هدفون ها باشند. در این هدفون ها هم مانند هدفون های RF شما نیاز دارید که یک فرستنده را این بار به خروجی صدا تلویزیون متصل نمایید تا این فرستنده قادر باشد صدا را از طریق امواج مادون قرمز برای هدفون شما ارسال نماید. اما اگر تلویزیون شما از خروجی امواج مادون قرمز پشتیبانی نمی ‎کند و هدفون شما هم فرستنده مخصوص را ندارد باید یک فرستنده مادون قرمز جداگانه خریداری کنید Infrared IR Audio Transmitter  یک نمونه خوب از فرستنده های مادون قرمز است.آموزش اتصال هدفون بی سیم به تلویزیون سامسونگ

روش اتصال هدفون بلوتوث به تلویزیون ، البته استفاده از هدفون های مادون قرمز نیز شما را با مشکلاتی رو برو خواهد کرد از جمله این که هنگام استفاده از این هدفون ها شما باید اطمینان حاصل نمایید که هیچ مانع فیزیکی بین فرستنده و هدفون شما وجود ندارد. این بدان معناست که شما نباید در هنگام استفاده از این هدفون ها، از جلوی تلویزیون به مکان دیگری نقل مکان کنید، البته گفتنی است رد شدن افراد از فضای بین شما و فرستنده اخلال چندانی در ارتباط شما ایجاد نخواهد کرد و مشکل خاصی ایجاد نخواهد شد. با این وجود این هدفون ها بهترین کیفیت صدا را در بین تمامی هدفون های بی سیم ارائه می کنند و هرگز با مشکل تاخیر مواجه نمی گردند. همچنین این هدفون ها به شما این امکان را خواهند داد تا  از یک فرستنده برای چند هدفون به صورت همزمان استفاده نمایید، و مهمتر از همه این که قیمت یک هدفن مادون قرمز با کیفیت از سایر هدفن‎ها کمتر است. برای مثال، هدفون  مادون قرمز XO Vision Infrared  یک صدای قابل قبول را تنها با قیمت 15 دلار به شما ارائه خواهد داد که در مقایسه با محصولات هم رده خود، قیمتی بسیار نازل دارد.

[review]

5 دیدگاه در “روش اتصال هدفون بلوتوث به تلویزیون | headphone

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  3. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:1 ستاره

  4. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  5. M گفت:

    من همه مراحل رو انجام دادم و فقط تلویزیون هدفون رو پیدا نمیکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو