سولاردم چیست ؟ تفاوت سولاردم با مایکروویو

تفاوت سولاردم با مایکروویو

تفاوت سولاردم با مایکروویو ،امروزه دستگاهی که بتواند در کمترین زمان ممکن غذا را برای ما آماده کند و پخت و پز را سریع انجام دهد مد نظر همه ی ماست. بخصوص برای کسانی که شاغل هستند و زمان کافی برای آشپزی ندارند، می توانند با استفاده از مایکروویو غذا را آماده تحویل بگیرند. بدین صورت که برنامه ی پخت و پز غذا را به دستگاه بدهند تا وقتی از سرکار بر می گردند غذا پخته و آماده ی خوردن باشد. سولاردم، مایکروویو یا مایکروفر از جمله وسایل ضروری آشپزخانه است که در بیشتر خانه ها جهت پختن و گرم کردن غذا وجود دارد. در این مطلب با ما همراه باشید تا تفاوت آن ها را بررسی نماییم.

تفاوت سولاردم با مایکروویو

سولاردم چیست ؟

تفاوت سولاردم با مایکروویو ،در سولاردم سیستم پخت مایکروویو قرار دارد اما علاوه بر آن المنت های نوری نیز در این سیستم وجود دارند به عبارت دیگر سولاردم ترکیبی از فناوری مایکروویو و امواج گرمایشی نوری می باشد. در واقع سولاردم فناوری ابداع شده از شرکت ال جی است که در قسمت بالایی آن یک هیتر ذغالی قرار گرفته است. این هیتر یک المنت نوری می باشد که توسط ذغال های موجود در آن امواج نورانی با گرمای بالا تولید می کند. همچنین در کف سولاردم سیستم مگاهیتر تعبیه شده است که شامل چند هیتر سرامیکی و هالوژنی می باشد که وظیفه ی تاباندن امواج گرمایشی نورانی به غذا را بر عهده دارند.

کارایی سولاردام چیست ؟

مایکروویو چیست ؟

تفاوت سولاردم با مایکروویو ،مایکروویو دستگاهی است که دارای امواج مایکروویو می باشد. این امواج الکترومغناطیسی که از طول موج کوتاه و انرژی بالا برخوردارند، برای پخت و پز غذاهای آبدار و گرم کردن آن مورد استفاده قرار می گیرند. این امواج در برخورد با مواد مختلف ممکن است منتشر، منعکس و یا جذب شوند. پخت و پز با مایکروفر بدین صوت است که امواج مایکروویو روی مولکول های قطبی آب اثر گذاشته و باعث جنبش مولکول های آب موجود در مواد غذایی می شود. این جنبش از مولکول های آب به مولکول های مواد غذایی منتقل شده و سبب پختن آن می شود.

سولاردم چیست ؟

تفاوت اساسی سولاردم با مایکروویو در چیست ؟

تفاوت سولاردم با مایکروویو ،در مایکروفر پخت و پز تنها توسط امواج مایکروویو صورت می گیرد، ولی در سولاردم امواج مایکروویو به همراه امواج گرمایشی نور پخت و پز را انجام می دهند. در نتیجه سرعت پختن غذا در سولاردم 1.5 برابر مایکروویو می باشد، به همین دلیل مواد مغذی موجود در غذا بیشتر حفظ می شود.

محفظه ی پخت در سولاردم به شکل استوانه ای یا مدور می باشد تا امواج گرمایی بهتر روی غذا منعکس شود؛ در حالی که در سایر دستگاه ها به صورت متداول این محفظه به شکل چهار گوش است.

در سولاردم به دلیل وجود لامپ های هالوژنی آب موجود در غذا تبخیر نشده و غذا را خشک نمی کند، در نتیجه چربی غذا افزایش نمی یابد و ویتامین ها از بین نمی روند.

سولاردم تمام ویژگی های یک مایکروفر را دارد و علاوه بر این قادر است از سمت پایین نیز غذا را گریل و برشته کند.

[review]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو