راهنمای خرید یک سینما خانگی مناسب

خرید سینما خانگی

خرید سینما خانگی ،سینمای خانگی در واقعه مجموعه ای از وسایل صوتی – تصویری از قبیل یک دستگاه پخش کننده و یک دستگاه نمایش دهنده ( یعنی یک پخش کننده دی وی دی یا بلو ری (یک سیستم صوتی بی نظیر مناسب فیلم و موسیقی) و یک دستگاه تلویزیون در سایز بزرگ و با کیفیت عالی (HD) ) است که تجربه ای فوق العاده از تماشای یک فیلم در خانه را به شما خواهد داد. تهیه و چیدمان صحیح این تجهیزات، تلویزیون ساده منزل شما را به یک سینمای کوچک و خودمانی تبدیل خواهد کرد. البته لازم به ذکر است که خرید سیستم سینمای خانگی ممکن است شما را سردرگم کند چرا که این سیستم ها دارای هزاران گزینه ی مختلف هستند که باید در نظر گرفته شوند و این باعث می شود که خرید یک سیستم خانگی مناسب کاری مشکل و وقت گیر باشد.

یکی از اجزای مهم سینما خانگی دستگاه پخش کننده است که در اصطلاح به آن DVD-playe می گویند و وظیفه ی پخش کردن فایل های صوتی، تصویری و ارسال آن ها به تلویزیون و اسپیکرها را بر عهده دارد پس هر چقدر این دستگاه قوی تر باشد و فرمت های بیشتری را پشتیبانی کند بهتر است. یکی دیگر از این اجزا آمپلی فایر است که وظیفه دارد تا سیگنال های صدا را تقویت کرده و آن ها را برای هر کانال بطور جداگانه آماده و ارسال کند پس آن ها هم باید قوی باشد. در زمان خرید یک سیستم سینمای خانگی نکات بسیاری را باید مورد توجه قرار دهید. که از آن جمله می توان به فضای مورد نظر برای تعبیه دستگاه، امکانات و قابلیت ها و همچنین هزینه ای که برای این منظور کنار گذاشته اید توجه نمایید.

سینما خانگی ارزان

انواع سیستم صوتی

راهنمای خرید سینما خانگی ،4 سیستم صوتی مختلف برای سینمای خانگی موجود هستند که شما می توانید هر کدام را که بیشتر به سلیقه تان نزدیک تر است را انتخاب نمایید. در ادامه به معرفی هر 4 نوع خواهیم پرداخت:

Home-theater-in-a-box (HTIB) systems

این سیستم از 5 اسپیکر نوع سراوند، یک ساب ووفر و یک آمپلی فایر تشکیل شده است. که همه آن ها به صورت یک مجموعه به فروش می رسند.

Sound Bars

این نوع از سیستم صوتی از چند واحد اسپیکر تشکیل شده که که صدای سراوند واقعی را ارائه می دهد. این نوع بر روی دیوار و در قسمت زیرین پنل تلویزیون تعبیه می گردد.

Component systems

اجزای این سیستم می‌تواند به تمام انتخاب ‌های شما از جمله رسیور صدا و تصویر، اسپیکرها، پلیر یا هر چیز دیگر مرتبط به این مجموعه باز گردد.

Separates

در این دسته از سیستم ها به جای ریسیور می توانید از پری آمپلی فایر ها و پاور آمپلی فایر ها استفاده نمایید.

اجزای اصلی سینما خانگی

خرید سینما خانگی ،قبل از هر چیز شما به یک تلویزیون بزرگ که قابلیت نمایش تصویر فیلم هایی که به شیوه واید اسکرین (widescreen) تهیه شده اند را دارا باشد، نیاز دارید. یک تلویزیون 27 اینچ یا بزرگ تر به شما این امکان را خواهد داد که کوچک ترین جزئیات تصویر را از یک فاصله معین به راحتی مشاهده کنید. علاوه بر این شما به دستگاهی نیاز دارید که بتواند یک فرمت صوت فراگیر (surround sound) را پشتیبانی نمانید. در رابطه با فرمت های صوتی نیز باید بگوییم که فرمت های صوتی فراگیر متعددی وجود دارند که شاید رایج ترین آن ها، سیستم فراگیر دالبی دیجیتال (surround sound) باشد که تقریبا تمامی پخش کننده های DVD موجود با این فرمت کد گذاری شده اند. برای این که بتوانید به طور کامل از سیستم دالبی دیجیتال استفاده کنید به تعدادی تجهیزات نیاز دارید که در پایین به ذکر آن ها می پردازیم:

  • یک دستگاه تلویزیون (که در بالا حداقل خصوصیات مورد نیازآن را برای شما شرح دادیم.)
  • 5 عدد بلندگو
  • ساب ووفر
  • یک عدد دستگاه پخش DVD
  • منبع تغذیه صوتی/تصویری

دستگاه های پخش دو کاناله مانند دستگاه های پخش ویدئوی های-فای استریو (Hi-Fi Stereo) یا دستگاه های پخش دیسک های لیزری هم از فرمت های اولیه صوتی فراگیر دالبی پرو-لاجیک (Dolby Pro-Logic) پشتیبانی می کنند. به علاوه دستگاه های صوتی تصویری جدید نیز امکان پخش فرمت های فراگیر قدیمی تر را دارا می باشند، در نتیجه سیستم های جدید با دستگاه پخش ویدئو نیز به خوبی عمل می کنند. لذا چنانکه شما سیستم استریوی فعلی خود راضی هستید، می توانید با افزودن قطعات جداگانه ای آن را به روز رسانی کنید. اما باید توجه داشته باشید که حتی با داشتن یک سیستم استریوی عالی دو کاناله، به روز رسانی کاری کم خرجی نخواهد بود چرا که تهیه وسایلی که سیستم استریو شما را از دو کاناله به 5 کاناله ارتقاء دهد و نیز فرمت های جدید را مورد پشتیبانی قرار دهد، ممکن است بیش از خرید یک دستگاه که همه این ها را با هم انجام می دهد هزینه بر باشد.

بهترین سینما خانگی چیست؟

چه ویژگی باعث می شود که یک سینما خانگی خوب باشد؟

کیفیت صدای عالی: بهترین سیستم های سینمای خانگی، صدایی با کیفیت بالا، گفت و گوی روشن و جلوه های صوتی فراگیر واقعی را ارائه می دهند. سینمای خانگی که یک کیفیت صدای فراگیر عالی را به شما ارائه می دهد کمک می کند که شما یک احساس کامل از غوطه وری در فیلم را داشته باشید.

راه اندازی و تنظیم آسان: دفتر چه راهنمای واضح و تنظیم حالت های خودکار مثل: تنظیم سطح بلندگوها و زمان تاخیر با توجه به اتاق نشیمن شما را باید داشته باشد، و اگر مقدار کابل کشی موضوع مهمی است به سیستم هایی با بلندگوهای بی سیم توجه کنید یعنی بلندگوهای بی سیم برای سیستم بگیرید.

استفاده آسان: پس از نصب، سیستم سینمای خانگی شما به یک باد ملایم برای به کار انداختن نیاز دارد پس شما به یک سیستم سینمای خانگی با ویژگی های آسان برای کنترل از راه دور توجه کنید.

چه نوع سیستم صوتی را باید خریداری کنیم؟

خرید سینما خانگی ،همه در یک سیستم به طور جامع: این ساده ترین راه برای گرفتن یک سیستم سینمای خانگی است زیرا آن ها هر چیزی را که شما برای شروع نیاز داشته باشید مثل: آمپلی فایر، بلندگو، کابل و دستورالعمل در مورد راه اندازی آن شامل می شود. همچنین ممکن است یک DVD یا پخش بلوری را هم همراه داشته باشد.

بسته ها یا مجموعه های سینمای خانگی به عنوان سیستم های 2.1 ، 3.1 ، 5.1 و 7.1 در دسترس هستند. این اعداد نشان دهنده تعداد بلندگوها و ساب ووفرهایی که هر سیستم دارد است. برای مثال یک سیستم 5.1 شامل 5 بلندگو و یک ساب ووفر است. ساب ووفر ها برای ایجاد صدای بم با فرکانس بالا است. در واقع یکی از بخش های مهم صدا که به دلایلی اسپیکرها قادر به تولید آن نیستند را به ساب ووفر ها سپرده اند.

خرید سیستم سینما خانگی به صورت جداگانه: شما می تونید اجزای یک سیستم سینمای خانگی را به طور جداگانه خریداری کنید که شامل: آمپلی فایر، بلندگوها، یک ساب ووفر و یک دی وی دی یا دستگاه پخش بلوری است. این روش ممکن است باب میل کسانی باشد که علاقه زیادی به سیستم سینمای خانگی داشته و مایل به تنظیم و به روز کردن اجزای مختلف سیستم شان در طول زمان هستند و این ساده ترین راه برای ارتقاء اجزای مختلف سیستم در طول زمان است هر چند که این مدل خرید جداگانه گران تر است.

خرید سینما خانگی ،ساند بارها یا میله های صدا: ساندبارها که چندین بلندگو در آن ها قرار داده شده یک جعبه میله مانند طویل است که در زیر یا در کنار تلویزیون نصب می شود. در این سیستم صدا به هر بلندگو انتقال داده شده و به صورت الکترونیکی و به منظور تمدید صدای فراگیر مجازی با وجود عدم بلندگوهای عقب پردازش شده است. آزمایش بر روی میله های صدا نشان داده که آن ها اثر صدایی فراگیر، دقیق مثل یک سینمای خانگی را نمی توانند تولید کنند ولی با این حال اگر فضای شما محدوده، خرید یک ساند بار انتخاب خوبی است.

واژه های آشنا و نامفهوم

DTS: صدای فراگیر DTS یک سیستم صدای فراگیر 5,1AC متناوب است. حالت DTS به اندازه دالبی دیجیتال فشرده شده نیست بنابراین جزئیات کمتری از صدا حذف نخواهد شد. در این استاندارد شفافیت صدا بیشتر است.

Dolby True HD: جدیدترین فرمت صدایی که شرکت سونی طراحی کرده است. می تواند از طریق پورت HDMI منتقل شود. این تکنولوژی به عنوان صدای استاندارد Blu-Ray انتخاب شده است.

آمپلی فایر: تا حدود زیادی نویز و نوسانات صدا را کاهش می دهد معمولا قدرت آن برحسب تفکیک بربیت، نشان داده می شود. در سینماهای خانگی سونی با قابلیت پخش بلوری معمولا از آمپلی فایرهای با قدرت 32 بیت استفاده می شود که صدای فوق العاده شفافی ایجاد می کند.

صدای HASH: در هنگام خرید سینمای خانگی در فروشگاه به این صدا توجه کنید؛ صدای نامطلوبی است که سیستم آمپلی فایر اسپیکر در حالت سکون منتشر می کند. این صدا معمولا زمانی به وضوح شنیده می شود که اسپیکر خاموش بوده و درجه صدای آن در بالاترین حد خود باشد. اگر زمانی که درجه صدای اسپیکر روی متوسط یا پایین است نیز این صدا شنیده شود، اسپیکر «حتما» کیفیت پایینی دارد.

در هنگام خرید سینما خانگی چه چیز دیگری را باید در نظر بگیریم

خرید سینما خانگی ،سیستم 2.1 و 3.1: اساس یک سینما خانگی مجموعه 2.1 شامل دو بلندگو که یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ تلویزیون نصب شده و یک ساب ووفر در جایی دیگر از اتاق برای اضافه کردن دلربایی بیشتر باس قرار داده می شود. در یک سیستم 3.1 یک بلندگوی جلو اضافی قرار داده شده که به افزایش صدای گفت گوها کمک می کند. در هر حال نمی شود گفت که با این سیستم ها می توانیم یک صدای واقعی را داشته باشیم اما با این سیستم ها بدون شک می توانیم یک بهبود قابل توجهی را در مقایسه با بلندگوهای تلویزیون دریافت کنیم.

سیستم 5.1 و 7.1: این یک ارائه کامل از صدای فراگیر با سه بلندگوی جلو، دو بلندگوی عقب، یک ساب ووفر و معمولا یک دی وی دی یا پخش بلوری است. در یک سیستم 7.1 دو بلندگوی دیگر نسبت به یک مدل 5.1 اضافه شده است و این مدل چالش بیشتری برای اتصال بلندگوها دارد و آن مناسب کسانی است که واقعاً علاقه زیادی به سینمای خانگی داشته و فضا و بودجه کافی برای خرید آن را دارند.

سینما خانگی می تواند بدون سیم باشد؟

خرید سینما خانگی ،بله این سیستم ها می توانند بدون سیم باشند. شما با امید بستن به یک سیستم با بلندگوهای عقب بی سیم می توانید از شر پیجاندن کابل بلندگوها خلاص شوید.در این مدل ها از یک فرستنده رادیویی استفاده شده که به این صورت بلندگوهای عقب می توانند صدا را از تقویت کننده ها دریافت کنند هر چند که آن ها باز هم به اتصال به یک منبع برق نیاز دارند.

سیستم صوت یا اتصالات لازم برای یک سینمای خانگی

HDMI :HDMI 1.4 بهترین و ساده‌ ترین روش اتصال تلویزیونتان با دستگاه سینمای خانگی است. هر چه تعداد این پورت بیشتر باشد بهتر است. تعداد پیشنهادی ما 3 عدد است.

بهترین برند یک سینما خانگی خوب

Component Video: جایگزین 3 کابلی برای HDMI و برای پخش محتوای اچ دی است و برای اتصال به دستگاه‌های کمی قدیمی تر استفاده می‌ شود.

Composite Video: اتصال تک کابلی برای پخش محتوای اس دی است که برای اتصال دستگاه‌های خیلی قدیمی مثل VCR ها به کارتان می‌ آید.

Digital Audio: این اتصال با نام S/PDIF نیز شناخته می‌ شود و برای ایجاد سیگنال دالبی دیجیتال استفاده شده و برای کامپوننت هایی بدون پورت HDMI بکار می‌ رود.

قیمت سینما خانگی

Analog Audio: اتصالات استریوی و کامپوننت های صوتی

F-Type: اتصال رشته‌ ای برای اتصال به آنتن یا سرویس‌ های کابلی آنالوگ

USB: برای اتصال به کامپیوتر

Ethernet: برای اتصال مجموعه به اینترنت

چگونه می توانیم صدای بهتر در هنگام تماشای تلویزیون داشته باشیم:

خرید سینما خانگی ،پخش بلوری نه تنها به شما اجازه تماشای فیلم با کیفیت بالا و خیره کننده از طریق یک تلویزیون HD را می دهد بلکه می توانند یک کیفیت بالای صدای فراگیر دیجیتال را ارائه دهند، هنگامی که به یک سیستم سینمای خانگی متصل شوند. اگر شما در حال حاضر یک پخش بلوری ندارید یک سیستم سینما خانگی را خریداری کنید که پخش بلوری هم داشته باشد. شما همچنین می توانید کنسول بازی را برای تجربه بازی نهایی به آن متصل کنید کنسول هایی مثل: x box one مایکروسافت و play station سونی، صدای فراگیر دالبی دیجیتال را پشتیبانی می کنند و بسیاری دیگر از بازی ها صدای فراگیر کامل آهنگ به همراه عمل بر روی صفحه نمایش را دارند.اگر تلویزیون شما از قابلیت سه بعدی برخوردار است لازم دنبال پخش کننده ای باشید که توانایی پخش فیلم های 3D را داشته باشد. همچنین بهتره که دستگاه شما از پورت های مختلف از جمله HDMI و ترجیحاً USB نسخه های پرسرعت برخوردار باشد، زیرا با استفاده از این پورت ها شما قادر خواهید بود تا وسایل بیشتری را به سینمای خانگی تان وصل کنید.

بهترین سینما خانگی سونی

فضای در نظر گرفته برای سیستم سینما خانگی

خرید سینما خانگی ،در زمان انتخاب یک سیستم سینمای خانگی مهمترین مسئله انتخاب نوع سیستم صوتی با توجه به فضایی است که قصد دارید آن سیستم را برایش خریداری نمایید. به عنوان مثل خرید یک سیستم خانگی بسیار قدرتمند برای فضاهای کوچک و محدود می تواند مشکل ساز باشد. در حالی که خرید سیستم صوتی نوع ساندبار برای محیط های بزرگ تمیز نمی تواند نیاز شما را برطرف نماید. پس توجه به نسبت فضا در برابر سیستم انتخاب شده از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد بود.

اتاق خواب و فضاهای این چنینی: برای مجهز نمودن اتاق خواب ها و یا فضاهایی از این دست بهتر است به دنبال سسیستم های صوتی از نوع مجموعه ‌های HTIB یا ساندبارها باشید. البته کامپوننت‌ های مجهز به اسپیکرهای کوچک نیز برای چنین فضاهایی مناسب هستند.

اتاق نشیمن آپارتمان: در چنین فضاهایی بایستی احتیاط زیادی در انتخاب نوع سیستم نمود و باید نوعی انتخاب گردد که بعدا شما را دچار دردسر نکند. برای چنین محیط هایی کامپوننت های کوچک و ساندبارها مناسب به نظر می رسند.

اتاق های نشیمن بزرگ: برای این نوع از فضاها قطعا بهترین انتخاب سیستم های کامپوننت خواهند بود.

خلوتگاه: سیستم های نوع کاپموننت.

اتاق ویژه تماشای فیلم: مسلما برای چنین فضایی باید بهترین سیستم کامپوننت موجود را برگزینید.

قیمت سینما خانگی مارشال

بودجه

خرید سینما خانگی ،سیستم های صوتی موجود در بازار با توجه به نوع سیستم صوتی و برندی که آن را تولید می کند بازه بسیار وسیعی از قیمت را دارا هستند.

ارزانترین ها: سیستم های دسته Home-theater-in-a-box (HTIB) systems به سبب دارا بودن اسپیکرهای کوچک از قیمت کمتری نسبت به دسته های دیگر برخوردار می باشند.

میان قیمت ها: انواع ساند بارها به سبب اندازه ای که دارند برای فضاهای کوچک و جمع و جور تر مناسب هستند. قیمت این نوع در دسته متوسط می گنجد.

گران قیمت ها: سیستم های Component مبتنی بر رسیورهای A/V از دسته سیستم های گران قیمت محسوب می شوند.

نجومی ها: برخی از سیستم های نوع Component که مجهز به ریسیورهای بسیار پیشرفته و پری آمپلی فایرها آمپلی فایرهای جداگانه و اسپیکر های بزرگ هستند از قیمت هایی نجومی برخوردار می باشند.

[review]

3 دیدگاه در “راهنمای خرید یک سینما خانگی مناسب

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:1 ستاره

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  3. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو