اصطلاحات رایج ماشین ظرفشویی را بدانیم

با افزایش سطح تکنولوژی در خانه و زندگی و کمبود وقت، روزانه به وسایل زیادی نیاز داریم، تا بتوانیم زندگی خود را به خوبی مدیریت کنیم. ماشین ظرفشویی یک از لوازم مفید در زندگی ماست، که می تواند تا حد زیادی نیاز های ما را برطرف نماید. در اکثر خانه ها اغلب افراد شاغل هستند؛ باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا بتوانند به همه ی فعالیت های خود برسند. ماشین ظرفشویی تمام دغدغه های شما را برای داشتن آشپزخانه ای مرتب از بین می برد.

علاوه بر نبودن وقت کافی، وجود ماشین ظرفشویی می تواند از دیسک کمر شما جلوگیری کند، همه ی افراد می دانند زمانی که به صورت طولانی مدت سر پا می ایستند به کمر و پا های آن ها فشار وارد می شود، تداوم این حرکت باعث می شود، مهره های کمر و عضله های پا در طولانی مدت آسیب ببیند. با استفاده از ماشین ظرفشویی می توانید از این حادثه در آینده جلوگیری کنید.

روند آشنایی با یک ماشین لباسشویی

در حال حاضر در سطح جهان شرکت های زیادی وجود دارند که در این زمینه ها به شما یاری می رسانند. این شرکت ها شبانه روز با استفاده از متخصصان عالی در تلاش اند؛ تا روزانه به شما در داشتن زندگی آرام و راحت کمک کنند، در همین جهت اقدام به تولید لوازمی می کنند؛ که شما هر روز از آن ها استفاده می کنید. سامسونگ نیز یکی از شرکت های برتر است، این شرکت در این زمینه پیشرو برخی دیگر از شرکت ها شده است، تاکنون در حوزه های مختلفی ورود کرده است، همچنین انواع مختلفی از لوازم خانگی را به بازار عرضه داشته است.

ماشین های ظرفشویی سامسونگ نیز در این بین از بهترین محصولات این شرکت به شمار می روند، این محصولات با استفاده از جدیدترین فناوری ها به شما امکانات خارق العاده ای را هدیه می کنند. در ادامه ی مقاله ما به بررسی و مقایسه ی 5 عدد از محصولات سامسونگ پرداخته ایم. در حال حاضر امکان خرید آن ها در بازار برای شما وجود دارد. شما می توانید به راحتی با استفاده از سایت میهن کالا به خرید این لوازم اقدام کنید.

پیش از مقایسه ی ماشین های لباسشویی به توضیح اصطلاحاتی در این زمینه می پردازیمt تا در زمان مقایسه هیچ گونه ابهامی وجود نداشته باشد.

اصطلاحات

1. سبد تنظیم

سبد تنطیم یک قسمت مهم و ضروری در ماشین ظرفشویی به حساب می آید. می توانید در طول دوره شستشو خودتان با توجه به میزان نیاز آن را تنظیم کنید. زمانی که سبد را به صورت عمودی قرار می دهید، در واقع فضا را باز می کنید تا بتوانید وسایل بیشتری را در دستگاه قرار دهید. این قابلیت بسیار مفید است. سبد تنظیم کمک می کند در زمان هایی که ظروف زیادی برای شستشو دارید، به جای آن که دستگاه را سه بار روشن کنید، دو بار به صورت فشرده از دستگاه استفاده کنید. دقت داشته باشید که تمامی ماشین های ظرفشویی این قابلیت را ندارند.

2. شیلنگ ضد انفجار

شیلنگ ضد انفجار از قسمت هایی است که آب را از لوله به سمت ماشین ظرفشویی برای شستشو هدایت می کند. این شیلنگ قادر ایت تا در زمانی کهدستگاه خاموش شده است، میزان ورود اب را کنترل کند و اب بیشتر از میزان تقاضا وارد دستگاه نشود که در صورت ورود آب به دستگاه و سرزیر آن تمام تمام اتصالات و سیم پیچی ها دستگاه از بین می رود و سطح آشپزخانه را آب فرا می گیرد. وجود این شیلنگ خیال شما و سایر اعضای خانواده را راحت می کند. خصوصا زمانی که قصد ترک کردن خانه را دارید، تمام نگرانی شما از بین می رود.

3. دستگاه ضد سیل

در داخل ماشین ظرفشویی سوئیچ شناوری وجود دارد که میزان آب ورودی برای شستشو را تشخیص داده و به محض وجود مقدار زیادی آب سریعا آب ورودی را قطع می کند. این قسمت از ماشین نیز به کمک قسمت شیلنگ ضد انفجار می آید تا بتواند فعالیت را به نحو صحیحی مدیریت کند.

4. مکانی

هر ماشین ظرفشویی تنها در محدوده های خاصی قادر به فعالیت است که هر چه تعداد محدوده ها بیشتر باشد، شما می توانید در هر مکانی آن را استفاده کنید. این ویژگی بررای خانواده هایی مناسب است که به صورت مداوم اقدام به تعویض محل زندگی خود می کنند و با استفاده از این ویژگی با خیال راحت می توانند در هر مکانی زندگی کنند.

5. قفل کودک

از مهم ترین ویژگی ها برای ماشین ظرفشویی به شمار می رود چرا که این دستگاه ها از فناوری های بسیار پیشرفته ای استفاده می کنند که در صورت آسیب، متحمل هزینه های گزاف و سختی کار می شوند. وجود این ویژگی برای تمامی خانواده ها ضرورت دارد و در خانواده هایی که کودک دارند الزام وجود آن بیشتر است. به راحتی کودک شما در معرض خطر قرار می گیرد و به خود و وسیله ی مورد نظر آسیب وارد می کند.

6. سبد آسایش

این سبد خروج ظروف از ماشین ظرفشویی را برای شما راحت می کند. دیگر نیاز نیست که کاربر تلاش زیادی بکند تا بتواند وسایل را از داخل ماشین ظرفشویی خارج کند و تنها با حرکت سبد به سمت بالا این اتفاق بسیار راحت می افتد.

7. سبد کارد و چنگال

سبد کارد و چنگال قابلیت جابه جایی دارد و کمک می کند تا شما بتوانید به راحتی کارد و چنگال را از درون محفظه ی ماشین ظرفشویی خارج کنید و دیگر نیاز نیست برای پیدا کردن هر کارد و چنگال ساعت ها داخل ماشین را بگردید. اما در عوض فضای زیادی را اشغال می کند که باعث می شود کاربر را ناراحت کند. در نظر سنجی های کاربران آمده است که تنها در زمان های مهمانی از این وسیله استفاده می کنند. وجود این سبد و یا عدم وجود آن به میل و سلیقه ی شخصی هر کاربری بر می گردد.

8. کشو کارد و چنگال

یک کشوی کوچک بالای محفظه ی اصلی قرار دارد که شما می توانید کارد و چنگال را در آن قرار دهید. این کشو معایب و سودهای خود را دارد، این شما هستید که باید با توجه به نیاز خودتان انتخاب کنید که مایلید از کدام وسیله استفاده کنید.

9. تنظیم زمان شروع

قابلیت جذابی است که کار شما را راحت تر می کند. این ویژگی باعث می شود تا شما انتخاب کنید که در چه زمانی دستگاه شروع به فعالیت کند. شما به راحتی می توانید انتخاب کنید که در هر زمانی که بخواهید حتی زمان هایی که در خانه حضور ندارید، این دستگاه شروع به فعالیت کند و عمل شستشو را به صورت کامل انجام دهد. این ویژگی تا حد زیادی از وقت شما صرفه جویی می کند. حتی به شما کمک می کند تا دستگاه را بر روی زمانی تنظیم کنید، تا میزان اوج مصرف برق پایین است و در میزان برق نیز صرفه جویی خواهد شد.

10. مواد شوینده

مواد شوینده برای شستشو ظروف در ماشین ظرفشویی متفاوت از سایر موادها هستند. این مواد باعث می شوند تا ظرف ها کاملا استریل شده، در نهایت پاکی مدنظر شما را به دست آورند. دقت داشته باشید که از هر ماده شوینده ای نمی شود برای شستن ظروف استفاده کرد.

11. خشک کن

ماشین های ظرف شویی پس از شستشو ظروف یک چرخ کامل را نیز طی می کنند که در این چرخ کامل گرمای زیادی تولید می شود؛ این گرما تمام رطوبت موجود بر ظرف ها را از بین می برد، در نهایت به شما ظرف هایی خشک ارائه می دهد. بسیاری از کاربران طرفدار این ویژگی هستند چرا که زحمت خشک کردن را نیز از آن ها می گیرد و آن ها می توانند در اندک زمانی پس از خروج ظرف ها از ماشین، آن ها را در قفسه های مد نظر قرار دهند.

12. حالت اکو

حالت اکو حالت بسیار خوبی و در عین حال سطحی است. حالت اکو در هنگام شستشوی ظرف ها از میزان آب و انرژی کمتری استفاده می کند به همین دلیل زمانی که فکر می کنید ظروف شما خیلی آلوده نیستند، می توانید از این حالت استفاده کنید. دقت داشته باشید هنگامی که آلودگی ظروف زیاد است از این حالت استفاده نکنید چرا که در این حالت، آب به اندازه ی کافی داغ نمی شود، ظرف ها ممکن است مقداری از آلودگی خود را حفظ کرده باشند.

14. برچسب انرژی

رایج ترین ویژگی برای هر محصولی است که به شما می گوید مصرف انرژی آن چه قدر است. دقت داشته باشید که محصول انتخابی در نهایت از سطح کمی از انرژی باکارایی بالایی استفاده کند. تنها پایین بودن سطح انرژی مسئله نیست بلکه کارایی را نیز باید در نظر بگیرید. برخی از محصولات به میزان فناوری های جدید از انرژی بالایی استفاده می کنند که هر چند این کار آن ها مزمت می شود اما برای داشتن این میزان از فناوری به این سطح از انرژی نیاز است. بهتر است از این محصولات در ساعات کاهش مصرف برق استفاده کنیم.

15. فیلتر

فیلتر از جمله قسمت هایی است که قابلیت جابه جایی دارد. این وسیله را در کف وان ماشین ظرفشویی قرار می دهند تا تمامی آشغال های ماشین را بگیرد. دقت داشته باشید که عموما این وسیله نیاز به تعمیر دارد. استفاده از آن برای جلوگیری از آسیب رسیدن به ماشین ظرفشویی ضروری است.

16. قفسه های تاشو

قفسه های تاشو از لوازمی هستند که در زمان های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. زمان هایی هستند که شما می خواهید لوازمی غیر از ظروف را در این دستگاه قرار دهید. می توانید از این قفسه ها استفاده کنید. به عنوان مثال می خواهید گلدان کوچک پلاستیکی را به وسیله ی ماشین ظرفشویی بشویید، می توانید از این قفسه ها با توجه به اندازه یکی را انتخاب کنید و گلدان را در داخل آن قرار دهید.

17. آزاد

به برخی از ماشین های ظرفشویی آزاد گفته می شود. به این دلیل است که دارای یک استند جداگانه برای قرار گیری هستند. این دستگاه را نیاز نیست تا در محفظه ای خاص قرار دهید.

18. یکپارچه

امروزه ماشین های ظرفشویی خاصی تدارک دیده شده اند که متناسب با کابینت های خانه ی شما هستند. شما می توانید از این دستگاه ها استفاده کنید. این دستگاه ها به گونه ای تنظیم شده اند که در داخل کبینت می توانید به راحتی آن ها را مدیریت و ساماندهی کنید.

19. نیمه بار

یکی از برنامه های ماشین ظرفشویی است. نیمی از وسایل داخل ماشین را با انرژی کمتری می شوید. در واقع وسایلی که از آلودگی کمتری برخورار هستند، به میزانی کمتر شسته می شوند. در نتیجه طول عمر مفید دستگاه بالا می رود. میزان مصرف برق و آب دستگاه نیز کاهش پیدا می کند.

20. برنامه فشرده

یکی از مهم ترین برنامه های ماشین ظرفشویی است که کار شما را راحت می کند. گاهی اوقات غذای مانده در درون ظرف سبب می شود تا چسبندگی خاصی پیدا کند. از بین بردن همین چسبندگی مدت زمان زیادی لازم دارد که ماشین ظرفشویی با دمای بالا، تقریبا 70 درجه ای به راحتی آن را تمیز می کند، کار شما را کم می کند.

21. شستشوی هوشمند

از جدید ترین فناوری هاست که به وسیله ی نور میزان آلودگی آب را تشخیص می دهد. آن را عوض می کند. در این حالت تمام کارها از کاربر سلب می شود. دقت داشته باشید که به هنگام استفاده از این ویژگی دیگر می توانیم با خیال راحت به ماشن ظرفشویی خود اعتماد کنیم. از آن برای شستشوی ظروف بسیار آلوده استفاده کنیم.

22. سوراخ های آب افشان

این سوراخ ها به گونه ای تنظیم شده اند که آب با فشار بالا از آن ها عبور می کند، کار شستن ظروف را انجام می دهد. هرچه اندازه ی سوراخ ها کوچکتر باشد، آب با فشار بیشتری بر روی ظرف ها ریخته می شود. در نتیجه ظرف ها پاکیزه تر خواهند بود. عموما این سوراخ ها در بدنه ی ماشین و قسمت ورودی آب قرار دارند. در بعضی از دستگاه ها دیدن آن ها بسیار سخت است.

23. میزان صدا

ماشین هایی که پر سرو صدا هستند به تناسب کاربر را بسیار اذیت و نارحت می کنند. در هنگام خرید بهتر است که به عایق کاری ماشین توجه بیشتری بشود تا میزان سروصدای آن کاهش یابد. این سرو صدای تولید شده تماما مربوط به فرآیند شستشو است. سایر قسمت ها هیچ گونه دخالتی در آن ندارند.

2 دیدگاه در “اصطلاحات رایج ماشین ظرفشویی را بدانیم

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو