راهنمای خرید اتو بخار و معرفی پر فروش ترین اتو بخار ها در ایران

برای از بین بردن چین و چروک های موجود در منزل بهتر است از اتوبخار استفاده کنید. اتوبخار یکی از لوازم خانگی کاربردی می باشد که برای صاف کردن لباس ها استفاده می شود. اتو کردن لباس ها لذت بخش است چرا که باعث مرتب و زیباتر شدن لباس می شود. اتوکشی علاوه بر صاف کردن پارچه باعث می شود تا حرارت حاصل از آن توسط کفی فلزی اتو به پارچه منتقل شده و به راحتی باکتری های موجود بر روی پارچه از بین برود.

اتو بخار از گذشته تا اکنون

در زمان های قدیم برای صاف کردن لباس ها از وسایل سنگی استفاده می شده است. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی اتوهای زغالی وارد منازل شدند که دارای مشکلاتی بوده اند. این اتوها دارای محدودیت هایی بوده اند که ساطع شدن گاز می شدند. این مسائل باعث شد تا افراد به فکر ساخت یک اتوی برقی باشند که بتواند به عنوان یک لوازم خانگی کارآمد عمل کند. امروز با پیشرفت تکنولوژی انواع مختلفی از اتوهای برقی در بازار وجود دارد که شما می توانید بسته به سلیقه ی خود آن را خریداری کنید. این اتوها در اشکال مختلف و رنگ بندی های متفاوت به چشم می خورد. اگر بخواهیم طبقه بندی مناسبی داشته باشیم باید بگوییم که اتوها به 5 دسته کلی تقسیم می شوند که شامل: اتو بخار معمولی – اتوی پرسی – اتو با مخزن مجزای بخار و بخارگر می باشند.

خرید اتوبخار معمولی یا دستی

یکی از اتوبخارهای رایج از نوع دستی یا معمولی می باشد که در هر منزلی یافت می شود. این اتوها با نیروی بخار کار می کنند و دارای وزن سبک هستند. اتوبخارهای معمولی دارای کفه ای از جنس سرامیک یا تفلون هستند. مدل ارزان تر این اتوبخارها از جنس استیل می باشد. در کف این اتوبخارها سوراخ هایی تعبیه شده است که برای خروج بخار استفاده می شود.

اتوی پرسی

اگر می خواهید تجربه متفاوتی از اتو کردن را حس کنید بهتر است از این اتوها استفاده کنید. این نوع از اتوها دارای دو صفحه می باشند که پارچه در بین آن ها قرار می گیرد. اتو پرسی به خاطر اینکه دارای صفحات بزرگ تر می باشد به راحتی می تواند در وقت شما صرفه جویی کند. باید توجه داشته باشید که قیمت این نوع از اتوها به نسبت اتوهای معمولی بیشتر است.

اتو با مخزن جداگانه

این اتوبخارها به تازگی وارد بازار شده است و می تواند به راحتی بخار زیادی را تولید کند. مخزن این دستگاه ها توسط یک سیم و یک شلنگ به دسته اتو وصل شده است و بخار را توسط روزنه هایی که در کف اتو وجود دارد منتقل می کند.

197

نکاتی که در هنگام خرید اتوبخار معمولی باید در نظر بگیرید:

توان در اتو بخار ها

توان یکی از عواملی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید. توان نشان دهنده توان المنت در دستگاه است. هر چه این عدد بالاتر باشد نشان دهنده ی این است که اتو می تواند با سرعت بیشتری داغ شود. توان در اتوبخارها با واحد وات محاسبه می شود. سعی کنید در هنگام خرید اتوبخار دستگاهی را انتخاب کنید که دارای توان بالاتری می باشد چرا که دیگر مجبور نخواهید بود برای داغ شدن اتو منتظر بمانید.

جنس اتو بخارها

اتوبخارها دارای جنس های مختلف می باشند که در بازار وجود دارد. برخی از اتوها دارای جنس سرامیکی و برخی دیگر از جنس استیل ، تیتانیوم و آلومینیوم می باشد. به گفته کسانی که تجربه ی کافی در زمینه اتوبخار دارند دستگاه هایی که کفی سرامیکی یا تیتانیومی دارد عملکرد بهتری را نسبت به مدل های دیگر از خود نشان می دهد و در مقابل ضربه و خراش مقاوم است. پس بهتر است در هنگام خرید به این نکته توجه کنید.

ظرفیت مخزن آب در اتو بخار های معمولی

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید ظرفیت مخزن دستگاه می باشد. در اتوبخارها آب داخل مخزن بخار شده و از طریق روزنه های تعبیه شده به بیرون می آید. در دستگاه های معمولی مخزن آبی که نصب شده است توسط دریچه ای که بر روی دسته قرار گرفته شده است باعث می شود تا بتوان آب دستگاه را پر کرد. مخزن های آب بزرگ به شما این امکان را می دهند که به مدت طولانی تر به اتو کردن خود ادامه دهید بدون آنکه نیاز به اضافه کردن آب داشته باشید. ظرفیت مخزن آب اتوبخارها با سی سی محاسبه می شود.

حجم بخار خروجی از روزنه اتو بخارهای معمولی

بخارهای خروجی از دستگاه از دیگر معیارهای خرید می باشد چرا که هر چه بخارهای خروجی بیشتر باشد چین و چروک های لباس راحت تر باز می شوند. حجم خروجی بخار آب بر حسب گرم بر دقیقه محاسبه می شود که این مقدار می توان نشان دهنده قدرت دستگاه در خارج کردن بخار آب باشد. در برخی دستگاه های سیستمی عنوانی تحت تشدید بخار وجود دارد که باعث می شود تا شما به راحتی در مدت زمان معلومی بتوانید حجم بخار خروجی را افزایش دهید.

طول سیم در اتو بخار های دستی

اگر دستگاه دارای سیم های کوتاه باشد نمی توانید به راحتی آن را جا به جا کنید و مجبور خواهید بود که در کنار پریز اتو کردن را انجام دهید. پس برای اینکه بتوانید جا به جایی مناسبی داشته باشید بهتر است طول سیم اتوبخار کافی باشد.

چرخش ۳۶۰ سیم اتو بخار های دستی

چرخش 360 درجه سیم می تواند در هنگام اتو کردن بسیار کمک کننده باشد. این امر باعث می شود تا در هنگام اتو کردن سیم به خود نپیچد و گره نخورد. این ویژگی در اتوبخارها باعث چرخش سیم در محل اتصال به بدنه اتو می شود.

سلف کلین در اتو بخار به چه معناست

سلف کلیت یک ویژگی جالب در اتوبخار می باشد که وجود این ویژگی در اتوبخار باعث می شود تا رسوب در منافذ دستگاه انباشته نشود و در نتیجه بخار حاصل از جوشیدن آب به راحتی از داخل منافذ خارج شود.

بخار دهی عمودی در اتو بخار معمولی

این بخاردهی برای لباس هایی که آویزان هستند مناسب است. شما برای استفاده از این ویژگی کافی است اتو را در مقابل لباس هایی که آویزان شده است قرار دهید تا بخار حاصل از اتو باعث صاف شدن لباس شما شود.

سیستم صد چکه در اتوبخار معمولی

زمانی که حرارت کف اتو از حد مجاز برای تولید بخار کمتر شود این سیستم باعث می شود تا محفظه تبخیر به صورت خودکار بسته شود و از ریختن و چکه کردن آب به بیرون پیشگیری می کند. بهتر است در هنگام خرید این ویژگی مهم را در نظر داشته باشید.

سیستم قطع کن خودکار در اتو بخار معمولی

هر دستگاهی باید از ایمنی لازم برخوردار باشد تا بتوان با آن کار کرد. اتوهایی که دارای سیستم قطع کن خودکار هستند در صورتی که اتو به اندازه زیاد بر روی لباس باقی بماند به صورت خودکار خاموش می شوند. همچنین دستگاه در صورت ایستاده ماندن بیش از اندازه به صورت خودکار خاموش می شود. این سیستم بسیار هوشمند عمل کرده و در برخی اتوبخارها وجود دارد.

اسپری آب در اتو بخار معمولی

این قابلیت به شما این امکان را می دهد که به میزان نیاز و به صورت مساوی آب را از داخل مخزن اتو بر روی سطح لباس اسپری کنید. این کار توسط دکمه ای که در بالا و یا در کنار اتو قرار گرفته است انجام می شود.

پرفروش ترین اتوبخارها در ایران

در ادامه قصد داریم تا در مورد پرفروش ترین اتوبخارها مطالب جامعی را برای شما قرار دهیم. اگر قصد خرید اتوبخار را دارید این بخش را مطالعه کنید.

1) اتو بخار بوش مدل TDA7030211

قطعا اگر بخواهیم یکی از شرکت های مطرح در زمینه تولید لوازم خانگی را نام ببریم باید به جرات نام بوش را بگوییم. یکی از محصولات باکیفیت این شرکت اتوبخار می باشد. اتوبخار مذکور دارای سیمی به طول 2.5 متر می باشد که به شما این امکان را می دهد که به مکان های دورتر از پریز برق اتوبخار را منتقل کنید. ویژگی 360 درجه در این اتوبخار باعث می شود تا سیم قابلیت انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد. مخزن دستگاه حدود 380 میلی متر حجم دارد. در بخش جلویی دستگاه دکمه ای جهت اسپری کردن آب و دکمه ای برای خروج بخار آب قرار گرفته است. کفی دستگاه از جنس آلومینیوم می باشد و دستگاه دارای سیستم تنظیم قدرت ، سیستم ضد رسوب و سیستم ضد چکه می باشد. از دیگر ویژگی های این دستگاه می توان به بخاردهی عمودی اشاره کرد. شما می توانید به کمک این ویژگی لباس های آویزان خود را صاف کنید.

نقاط قوت:

مجهز به سیستم قطع کن خودکار – مجهز به سیستم ضد چکه – مجهز به سیستم بخاردهی عمودی – مجهز به سیستم ضد رسوب – دارای قابلیت اسپری آب بر روی لباس

نقاط ضعف:

نداشتن مخزن رسوب

1644057
اتو بخار بوش مدل TDA7030211

2) اتو بخار تفال مدل FV5375

یکی از اتوبخارهای با کیفیت شرکت تفال مدل FV5375 می باشد. این اتوبخار دارای زیبایی فوق العاده ای می باشد که باعث می شود تا در نگاه اول مجذوب دستگاه شوید. در این اتوبخار از کفی سرامیکی استفاده شده است که باعث سرعت اتوکشی می شود. بخاردهی در این دستگاه به گونه ای می باشد که باعث می شود تا کوچک ترین چروک ها از روی لباس پاک شود. اتوبخار فوق دارای یک پایه برای قرار دادن اتو در هنگام اتوکشی می باشد که این امر باعث افزایش ایمنی دستگاه می شود. در این دستگاه یک اهرم وجود دارد که به کمک آن می توان میزان بخار خروجی را تنظیم کرد. درجه حرارت دستگاه را نیز می توانید به راحتی تنظیم کنید. قابلیت های دستگاه باعث شده است تا این اتوبخار به عنوان یک ابزار خانگی کاربردی محسوب شود. از دیگر ویژگی های دستگاه می توان به سیستم قطع خودکار ، ضد چکه ، بخار عمودی و سیستم ضد رسوب اشاره کرد.

نقاط قوت:

مجهز به سیستم ضد چکهمجهز به سیستم قطع کن خودکار – مجهز به سیستم بخاردهی عمودی – مجهز به سیستم ضد رسوب – دارای قابلیت اسپری آب بر روی لباس

نقاط ضعف:

نداشتن مخزن رسوب

403392
اتو بخار تفال مدل FV5375

3) اتو بخار براون مدل SI510

اتوبخار فوق یک محصول عالی برای مصارف خانگی می باشد. کفی این اتوبخار از جنس فولاد ضدزنگ می باشد که با روکشی از جنس ELOXAR پوشش داده شده است. این پوشش دارای مقاومت بالا در برابر خراشیدگی می باشد. دستگاه فوق دارای دو سیستم بخاردهی می باشد که یکی بخاردهی پیوسته و دیگری بخاردهی لحظه ای می باشد که بر اساس نوع لباس انتخاب می شود. این دستگاه نیز دارای بخاردهی عمودی می باشد که می توانید لباس های آویزان را صاف کنید. از دیگر ویژگی های کلیدی دستگاه می توان به سیستم ضدرسوب ، ضد چکه و قابلیت اسپری کردن آب اشاره کرد.

نقاط قوت:

مجهز به سیستم ضد چکه مجهز به سیستم قطع کن خودکار – مجهز به سیستم بخاردهی عمودی – مجهز به سیستم ضد رسوب – دارای قابلیت اسپری آب بر روی لباس

نقاط ضعف:

ندارد

2448214
اتو بخار براون مدل SI510

4) اتو بخار فیلیپس مدل GC2294/20

این دستگاه دارای موتور قدرتمند می باشد که می تواند سال های طولانی نیاز شما را برای اتوکشی برطرف نماید. شما با خرید این دستگاه خود را از خرید اتوبخارهای دیگر بی نیاز می کنید. کفی استفاده شده در این اتوبخار از جنس استیم گلاید می باشد که باعث حرکت روان تر بر روی پارچه و لباس ها می شود. مقاومت بالای دستگاه باعث می شود تا از ایجاد خط بر روی کفی دستگاه جلوگیری شود. دریچه ی قرار گرفته در بالای دستگاه به شما این امکان را می دهد که به راحتی مخزن 320 میلی لیتری دستگاه را پر کرده و از آن برای اسپری کردن آب استفاده کنید. اسپری کردن آب باعث می شود تا کار اتوکشی لباس ها راحت تر شود. خروج بخار دستی در دستگاه باعث رفع چین و چروک می شود. اتوبخار فیلیپس از سیستم ضد رسوب بهره مند می باشد. این امر باعث می شود تا رسوبات در منافذ جمه نشده و بخاردهی به شکل درستی انجام شود.

نقاط قوت:

مجهز به سیستم ضد چکه مجهز به سیستم بخاردهی عمودی – مجهز به سیستم ضد رسوب -دارای قابلیت اسپری آب بر روی لباس

نقاط ضعف:

نداشتن سیستم قطع خودکار- نداشتن مخزن رسوب

723172
اتو بخار فیلیپس مدل GC2294/20

5) اتو بخار پاناسونیک مدل NI-JWT980

اتوبخارهای پاناسونیک بسیار عالی است و قابل قیاس با مدل های مشابه نیستند. پاناسونیک یک برند عالی در زمینه تولید لوازم خانگی می باشد. دستگاه فوق دارای رتبه ششم پرفروشترین اتوبخارها می باشد از موتور بسیار قدرتمند بهره گرفته است و به راحتی می تواند چین و چروک لباس های شما را محو کند. این دستگاه دارای زیبایی فوق العاده ای است. مخزن این دستگاه شفاف می باشد که دارای گنجایش 350 میلی لیتر است. کفی که برای این اتوبخار در نظر گرفته شده است از جنس سرامیک می باشد که باعث اتوکشی سریع البسه می شود. در این دستگاه از سیستم ضد رسوب داخلی و سلف کلین استفاده شده است. شما می توانید با خرید این دستگاه خود را از خرید اتوبخارهای دیگر بی نیاز کنید.

نقاط قوت:

مجهز به سیستم ضد چکه مجهز به سیستم بخاردهی عمودی – مجهز به سیستم ضد رسوب – مجهز به سیستم قطع خودکار – دارای قابلیت اسپری آب بر روی لباس

نقاط ضعف:

نداشتن سیستم قطع خودکار- نداشتن مخزن رسوب

1943604
اتو بخار پاناسونیک مدل NI-JWT980

6) اتو بخار سایا مدل Rhenium

اگر می خواهید یک اتوبخار سبک و قابل حمل خریداری کنید می توانید بر روی این اتوبخار تمرکز کنید. این اتوبخار قادر است تا تمامی چروک های موجود در لباس را به راحتی از بین ببرد. قابلت بخاردهی عمودی در این دستگاه نیز وجود دارد که شما می توانید به راحتی لباس های آویزان خود را اتو کنید. مخزن شفاف این دستگاه باعث شده است تا به راحتی از میزان آب داخل آن مطلع شوید. یکی از ویژگی های کلیدی دستگاه سیستم ضد چکه آن می باشد که مانع از چکه کردن آب بر روی لباس می شود. دکمه مخصوصی جهت اسپری کردن آب بر روی لباس قرار گرفته است که شما می توانید به مقدار دلخواه آب را روی لباس اسپری کنید.

نقاط قوت:

مجهز به سیستم ضد چکه مجهز به سیستم بخاردهی عمودی –  مجهز به سیستم ضد رسوب – دارای قابلیت اسپری آب بر روی لباس

نقاط ضعف:

نداشتن مخزن رسوب – نداشتن سیستم قطع خودکار – ظرفیت مخزن کم

2046409
اتو بخار سایا مدل Rhenium

7) اتو بخار آرزوم مدل AR691

آرزوم یک برند ترکیه ای می باشد که در بین محصولات لوازم خانگی بسیار پرطرفدار است. دستگاه فوق از کیفیت بالایی برخوردار است و دارای توان بالایی برای صاف کردن لباس ها می باشد. در کف این محصول از سرامیک استفاده شده است. شما می توانید به کمک کف سرامیکی دستگاه خروج بخار آب را به راحتی انجام دهید. در این دستگاه سیستم ضد چکه وجود دارد که این سیستم از ریخته شدن آبِ داخل اتو بر روی لباس جلوگیری می کند. آرزوم در این دستگاه تمامی امکانات لازم را قرار داده است تا به راحتی بتوانید با آن کار کنید. سیم دستگاه دو متری می باشد که به راحتی می توانید آن را دور از پریز برق استفاده کنید. قابلیت چرخش 360 درجه موجود در دستگاه باعث می شود تا به آسانی با اتوبخار فوق کار کنید و لذت ببرید.

نقاط قوت:

مجهز به سیستم ضد چکه مجهز به سیستم بخاردهی عمودی –  مجهز به سیستم ضد رسوب –  دارای قابلیت اسپری آب بر روی لباس – مجهز به سیستم قطع خودکار

نقاط ضعف:

نداشتن مخزن رسوب

2591759
اتو بخار آرزوم مدل AR691

8) اتو بخار تفال مدل FV9745

دستگاه فوق یک دستگاه عالی می باشد که دارای وزن کم و توان بالا می باشد. کفی در نظر گرفته شده برای این دستگاه از نوع سرامیکی می باشد که اتوکشی را آسان تر می کند. کفی سرامیکی دستگاه به گونه ای می باشد که حرارت به صورت یکنواخت در سرتاسر دستگاه پخش شده و مانع از سوختگی لباس می شود. یکی از ویژگی های کلیدی دستگاه بخاردهی پیوسته آن می باشد. علاوه بر مورد گفته شده بخاردهی عمودی و بخاردهی لحظه نیز در دستگاه وجود دارد که این ویژگی ها باعث شده است تا اتوبخار فوق به عنوان یک دستگاه تمام عیار شناخته شود. سیستم ضد چکه باعث می شود تا مانع از ریختن آب بر روی لباس ها شود. در قسمت بالایی اتوبخار فوق دکمه ای برای اسپری کردن آب وجود دارد. شما می توانید به راحتی با دستگاه کار کنید و لذت ببرید.

نقاط قوت:

مجهز به سیستم ضد چکه – مجهز به سیستم بخاردهی عمودی – دارای قابلیت اسپری آب بر روی لباس

نقاط ضعف:

ندارد

Untitled 1
اتو بخار تفال مدل FV9745

9) اتو بخار زیمنس مدل TB76XTRMGB

زیمنس یکی از تولید کننده های آلمانی می باشد که معروف است. اتوبخار زیمنس مدل TB76XTRMGB دستگاهی می باشد که در نهم لیست پرفروش ترین اتوبخارها وجود دارد. این دستگاه از کفی تیتانیومی استفاده می کند که دارای مقاومت بالایی می باشد. در این اتوبخار قابلیت تنظیم میزان بخاردهی وجود دارد. با استفاده از این ویژگی می توانید میزان بخار خروجی را با توجه به نوع پارچه تنظیم کنید. گنجایش در نظر گرفته شده برای این دستگاه به گونه ای می باشد که شما را از بابت اضافه کردن دوباره آب راحت می کند. بخاردهی عمودی ، بخاردهنی پیوسته و لحظه ای در این دستگاه دیده می شود.

نقاط قوت:

مجهز به سیستم ضد چکه مجهز به سیستم بخاردهی عمودی – دارای قابلیت اسپری آب بر روی لباس – مجهز به سیستم ضد رسوب – مجهز به سیستم قطع خودکار

نقاط ضعف:

نداشتن مخزن رسوب

1467850

10) اتو بخار برلیانت مدل BSI-7200

برلیانت یک برند ترکیه ای می باشد که در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت دارد. اتوبخار فوق یک دستگاه با کیفیت می باشد که نظر مشتریان را به خود جلب کرده است. توان مصرفی دستگاه و ظرفیت مخزن آن بالا می باشد. دستگاه از جنس سرامیک می باشد که باعث می شود تا شما به راحتی لباس های خود را در کوتاه ترین زمان ممکن اتو کنید. یکی از ویژگی های دستگاه شکافی است که در کف اتو قرار گرفته است که این شکاف برای مناطق مختلف لباس مانند دکمه مناسب می باشد. دستگاه دارای ویژگی های مختلف نظیر بخاردهی عمودی، سیستم ضد چکه و سیستم سلف کلین می باشد که شما می توانید با خرید این دستگاه از هر دستگاه دیگری بی نیاز بشید.

نقاط قوت:

مجهز به سیستم ضد چکه – مجهز به سیستم بخاردهی عمودی – دارای قابلیت اسپری آب بر روی لباس – مجهز به سیستم ضد رسوب

نقاط ضعف:

ندارد

2055299
اتو بخار برلیانت مدل BSI-7200

امیدواریم که این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد و شما بتوانید با بهره گیری از آن اتو بخار مناسب خانه خود را تهییه نمایید. همچنین شما می توانید در صورت تمایل از فروشگاه اینترنتی ما نیز دیدن فرمایید. تا بهترین اجناس را با نازل ترین قیمت های روز ایران مشاهده و تهیه فرمایید

6 دیدگاه در “راهنمای خرید اتو بخار و معرفی پر فروش ترین اتو بخار ها در ایران

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:1 ستاره

  3. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  4. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

  5. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  6. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو