راهنمای خرید بهترین پلوپز و لیست پر فروش ترین پلوپزها در ایران

پلوپز یکی از لوازم خانگی کاربردی می باشد که برای افراد شاغل و کسانی که فرصت کافی برای تهیه غذا ندارند مناسب است. اگر شما از جمله این افراد هستید می توانید به فکر خرید یک پلوپز عالی باشید. در دنیای امروزی که وقت برای کارهای آشپزی کم است و بانوان زمان کافی برای آشپزی ندارند بهتر است از لوازم مختلف که باعث تسهیل در امر آشپزی می شود استفاده نمود و به شما این امکان را می دهد که به راحتی به دیگر کارهای خود برسسید. برنج یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی می باشد که خیلی از افراد به آن علاقه مند هستند. کیفیت و طرز پخت برنج باعث می شود تا عطر و بوی خاصی داشته باشد. پختن برنج برای خیلی از افراد کار دشواری می باشد و بسیار وقت گیر است.

یکی از لوازم مورد نیاز در آشپزخانه ها پلوپز برقی است. این محصول پرکاربرد بوده و بهترین وسیله برای پختن برنج در کمترین زمان می باشد. پلوپز بیشتر مختص کسانی است که مشغله کاری زیادی دارند و زمان کمی برای پخت برنج دارند. پلوپزهای جدید با امکانات جدیدتری ارائه شده اند تا افراد را درگیر خود کنند. در برخی از پلوپزها بعد از پخت برنج به صورت خودکار خاموش می شود. شما می توانید در هنگام پخت برنج برنامه دلخواه خود را تنظیم کرده و خانه را ترک کنید.

اما هنگام خرید بهترین پلوپز به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

بودجه مورد نظر برای خرید بهترین پلوپز

اولین نکته ای که باید در هنگام خرید پلوپز به آن توجه کنید بودجه می باشد. پلوپز با قیمت های مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام بسته به امکاناتی که ارائه می دهند متفاوت است. برند تولید کننده پلوپز نیز مفید است. باید توجه داشته باشید که خرید پلوپز از یک برند آشنا باعث می شود تا خیال ما از بابت خرید راحت باشد. اما بهتر است قبل از خرید دستگاه به ویژگی های آن توجه کنید چرا که در این صورت می توانید اظهار کنید که بهترین دستگاه ی مورد نیاز خود را خریداری کرده اید.

تعداد افراد خانواده خود را در نظر بگیرید و بهترین پلوپز با ظرفیت مناسب انتخاب کنید

پس از آنکه بودجه خود را مشخص کردید بهتر است تعداد افراد خانواده خود را برای خرید در نظر بگیرید. نکته مهم بعد از بودجه در نظر گرفتن ظرفیت خانواده می باشد. پلوپزها در ظرفیت های مختلف شامل 2 ، 4 ، 6 ، 8 ، 10 و 12 نفره موجود می باشد. هر چه تعداد اعضای خانواده شما بیشتر باشد بالطبع باید ظرفیت بالاتری از پلوپز را خریداری کنید.

اگر اهل ته دیگ هستید خرید پلوپز را فراموش نکنید

اگر از طرفداران پروپا قرص ته دیگ هستید باید به شما مژده بدهیم که با دستگاه پلوپز می توانید به راحتی ته دیگ های خوشمزه میل کنید. شما می توانید میزان برشتگی پلوپز را به راحتی مشخص کنید.

یک تیر و چند نشان

لوازم خانگی که وارد بازار می شود دارای چند ویژگی می باشد. در واقع هم جنبه مصرفی دارند و هم به افراد این امکان را می دهند که با یک بار هزینه کردن چند دستگاه مختلف در منزل داشته باشند. پلوپز نیز از این قاعده مستثنا نیست. علاوه بر پخت برنج می توانید کیک و پاستا و حلیم نیز درست کنید و همچنین می توانید بخارپز کردن مواد غذایی را به کمک این وسیله انجام دهید. در هنگام خرید پلوپز دقت کنید که پلوپز شما این ویژگی ها را داشته باشد.

صفحه نمایش در پلوپز به چه دردی می خورد

بر روی برخی از دستگاه ها صفحه نمایش تعبیه شده است که می توانید به کمک آن تنظیمات پلوپز را انجام دهید. شما می توانید دستگاه پلوپز را به گونه ای تنظیم کنید که پس از پخت غذا در یک ساعت معین خاموش شود. در صورت نبود این ویژگی بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که این ویژگی ها را در خود داشته باشد.

Electric Rice Cooker Steamer Header Revised 1

ویژگی بخارپز در بهترین پلوپز

همانطور که در بالا اشاره شد اگر در رژیم غذایی هستید بهتر است از دستگاهی استفاده کنید که قابلیت بخارپز کردن را داشته باشد ، شما به کمک بخارپز کردن می توانید به راحتی سبزیجات را بخارپز کرده و میل کنید. برای این کار ظرف مخصوص سوراخ داری وجود دارد که وظیفه بخارپز کردن را انجام می دهد.

دیگر خبری از غذای سرد نیست

پلوپزها دارای یک ویژگی تحت عنوان سیستم گرمکن هستند ، بدین صورت که بعد از اتمام پخت غذا بدون از دست رفتن خاصیت آن ، غذا را گرم نگه می دارند. این امر باعث می شود تا شما همیشه غذای گرم میل کنید.

جنس و رنگ ظرف پلوپز

به طور معمول ظروفی را که برای پلوپز در نظر می گیرند از جنس روجی و یا تفلون می باشد. تفلون به دلیل نچسب بودن دارای طرفداران زیادی می باشد. علاوه بر موارد گفته شده رنگ تیره برای پلوپز بهتر است چرا که پلوپزهای سفید بعد از مدت کوتاهی زرد می شوند و زیبایی خود را از دست می دهند. اگر از پلوپزهای سفید رنگ استفاده می کنید حتما بعد از هر بار استفاده آن را بشویید.

8 پلوپز پر فروش ایران

تا به اینجای کار مشاهده کردید که پلوپزها یک دستگاه ساده هستند که کاربردهای فراوانی دارند ، شما می توانید برای پخت برنج به صورت کاملا حرفه ای از پلوپز استفاده کنید. در ادامه می خواهیم لیستی از پرفروش ترین پلوپزها را به شما معرفی کنیم.

1) پلوپز فلر مدل RC90

پلوپز فلر یک محصول عالی و کاربردی می باشد که برای خانواده های با جمعیت 8 تا 10 نفر مناسب است. ظرفیت این پلوپز 8 نفر است و می تواند پاسخگوی ده نفر نیز باشد. دستگاه دارای ظاهر گرد بوده و همین امر باعث تفاوت ظاهری آن با دیگر دستگاه ها شده است. بدنه ی آن از جنس پلاستیک با کیفیت است و دارای روکش استیل می باشد. علاوه بر زیبایی می توان به مقاومت بالای بدنه اشاره کرد. از این پلوپز می توان علاوه بر پخت برنج و ته دیگ برای پخت حلیم ، سوپ و بخارپز کردن مواد غذایی نیز استفاده کرد. دستگاه دارای قابلیت گرم کردن مجدد می باشد و نمایشگر دارد. کابل برق جدا از بدنه بوده و ایمنی بالایی دارد.

نقاط قوت:

مجهز به صفحه نمایشگر- دارای کابل برق جدا از بدنه – مجهز به سیستم گرم کن – دارای قابلیت های پخت مختلف

نقاط ضعف:

ندارد

520746
پلوپز فلر مدل RC90

2) پلوپز تفال مدل RK7058

پلوپز فوق دارای رتبه دوم پرفروش ترین ها می باشد که از برند تفال است. این پلوپز دارای ظاهری مدرن بوده و ظرفیت آن بالاست. اگر در خانواده پرجمعیت هستید می توانید از این پلوپز استفاده کنید. این پلوپز ده نفره می باشد و پاسخگوی 12 نفر نیز می تواند باشد. یک صفحه نمایش در این دستگاه تعبیه شده است که به راحتی می توانید تنظیمات دلخواه خود را پیاده سازی کنید. بدنه محصول از جنس پلاستیک با کیفیت و سرامیک است که باعث زیبایی محصول شده است. این دستگاه دارای عملکرد گرم نگهدارنده 24 ساعته می باشد که شما می توانید به مدت یک شبانه روز غذای خود را گرم نگه دارید. یک سبد نیز برای بخارپز کردن محصول در نظر گرفته شده است.

نقاط قوت:

دارا بودن تایمر- مجهز به درپوَش به همراه قفل خودکار- دارای ۱۲ برنامه پخت و پز

نقاط ضعف:

ندارد

w8RzGgrDfCdVNSG
پلوپز تفال مدل RK7058

3) پلوپز پارس خزر مدل RCW181

پارس خزر یک شرکت معروف در زمینه تولید لوازم خانگی می باشد ، این محصول دارای کیفیت و زیبایی خاصی میب اشد. پلوپز فوق یک در رتبه سوم پرفروش ترین ها قرار دارد. یکی از قابلیت های جالبی که در این پلوپز وجود دارد تنظیم درجه ته دیگ می باشد که شما می توانید درجات ته دیگ را مشخص کنید. ته دیگ با درجه های مختلف طلایی ، معمولی و یا ترد وجود دارد. گنجایش دستگاه 8 نفره می باشد که برای خانواده های متوسط مناسب است. بدنه دستگاه از جنس استیل آبکاری شده بوده و دارای کیفیت بالا و  روکش نچسب دارد.

نقاط قوت:

مجهز به سیم نسوز و در نتیجه ایمنی بالاتر – دارای تایمر برای تنظیم نوع ته دیگ

نقاط ضعف:

نداشتن صفحه نمایشگر

152479
پلوپز پارس خزر مدل RCW181

4) پلوپز مولینکس مدل MK111

پلوپز فوق توسط کمپانی مولینکس تولید شده است که دارای ویژگی های مثبتی می باشد. این پلوپز از جنس تفلون و دارای بدنه ضد حرارت می باشد که این امر باعث افزایش کیفیت محصول شده است. یکی از ویژگی های کلیدی موجود در این دستگاه ویژگی گرم نگهدارنده می باشد که شما می توانید برنج خود را تا ساعت ها گرم نگه دارید. دستگاه فوق هم پلوپز بوده و هم دارای بخارپز می باشد که شما می توانید مواد غذایی خود را به راحتی بخارپز کنید. دو دریچه برای خروج بخار در این دستگاه تعبیه شده است. یکی از نکات منفی مهم در این دستگاه نداشتن صفحه نمایش می باشد. شما می توانید تنظیمات دلخواه خود را بر روی این دستگاه اعمال کنید.

نقاط قوت:

مجهز به سیستم بخارپز – مجهز به تکنولوژی گرم نگهدارنده – بدنه ضد حرارت – دارای چراغ نشانگر

نقاط ضعف:

نداشتن صفحه نمایشگر

Moulinex Rice Cooker MK111 nestlan 1 3
پلوپز مولینکس مدل MK111

5) پلوپز فیلیپس مدل HD3038

فیلیپس یکی از کمپانی های مطرح در تولید لوازم خانگی می باشد که دستگاه تولید شده توسط این شرکت دارای کارایی فوق العاده بالایی می باشد. شما می توانید علاوه بر برنج به کمک این دستگاه کیک ، سوپ و … نیز درست کنید. دستگاه دارای قابلیت بخارپز کردن می باشد. شما برنج را می توانید از طریق این دستگاه به شیوه های مختلف مانند کته ، ته دیگ و … پخت کنید. صفحه نمایشی برای دستگاه در نظر گرفته شده است که به کمک آن می توانید تنظیمات دلخواه خود را انتخاب کنید. سرعت پخت را نیز می توانید تنظیم کرده و بر اساس دلخواه خود قرار دهید. جنس دستگاه از تفلون چند لایه بوده که باعث می شود تا کیک و یا برنج به ته دستگاه نچسبد.

نقاط قوت:

مجهز به برنامه پخت مختلف – دارای دیگ ساخته شده از تفلون ۵ لایه

نقاط ضعف:

ندارد

0001698 hd 3038 550
پلوپز فیلیپس مدل HD3038

6) پلوپز ویداس مدل Vir-5408

پلوپز فوق یک دستگاه از برند ویداس می باشد که دارای ظاهری زیبا بوده و قطعا نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. ویداس یکی از برندهای ایرانی بوده که دارای کیفیت بالایی می باشد. پلوپز مذکور دارای قابلیت گرم نگهدارنده و تنظیم زمان می باشد. همچنین صفحه نمایشگر محصول به گونه ای می باشد که شما می توانید تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنید. صفحه نمایشگر تعبیه شده در این دستگاه از نوع دیجیتال بوده و مجهز به نورهای ال ای دی می باشد. شما می توانید به کمک این دستگاه به بخارپز کردن مواد غذایی دلخواه خود بپردازید.

نقاط قوت:

مجهز به دریچه خروجی فشار – دارای قابلیت بخارپز – دارای پوشش نچسب در بخش داخلی

نقاط ضعف:

ندارد

uhnOTOiKqfZbr5W7haj70Lkc4LcvaltDmXNIK1ln
پلوپز ویداس مدل Vir-5408

7) پلوپز فلر مدل RC97SD

اگر می خواهید برای خانواده 6 تا 8 نفره خود پلوپز خریداری کنید می توانید مدل بالا را انتخاب کنید چرا که دارای ظاهری زیبا بوده و کاربردی است. جنس بدنه ی دستگاه از پلاستیک با کیفیت بوده و قطعات آن از استیل ضد زنگ می باشد. در قسمت داخلی دستگاه روکش نچسب ضخیم کار شده است که این امر باعث می شود تا غذا به کف دستگاه نچسبد. بر روی دستگاه یک صفحه نمایشگر تعبیه شده است که باعث می شود تا شما تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنید. می توانید به کمک این دستگاه مواد غذایی مختلف را بخارپز کنید.

نقاط قوت:

دارای صفحه نمایشگر- دارای برنامه پخت – دارای روکش نچسب

نقاط ضعف:

ندارد

5090512
پلوپز فلر مدل RC97SD

8) پلوپز هوور مدل MNC-100

دستگاه فوق تنها یک پلوپز نیست و دارای چندکاربرد مختلف می باشد. این محصول بسیار زیبا و فوق العاده با کیفیت می باشد که باعث قرارگیری آن در لیست پرفروش ترین ها شده است. شما می توانید از این دستگاه به عنوان یک آرام پز و سرخ کن نیز استفاده کنید. علاوه بر پخت برنج می توانید برای درست کردن سوپ و درست کردن ماست از این دستگاه استفاده کنید. دستگاه دارای ویژگی های مختلفی می باشد که می توان به: قابلیت گرم کنندگی سریع غذا ، پنل لمسی ، بدنه مقاوم و جنس تفلون نچسب قابلمه اشاره کرد.

نقاط قوت:

ویژگی گرم نگهدارنده – دارای ۱۰ برنامه پخت – مجهز به سیستم بخارپز

نقاط ضعف:

ندارد

1368464
پلوپز هوور مدل MNC-100

ان شاء الله که مطالب فوق برای شما خوانندگان گرامی مفید واقع شده باشد. در صورت تمایل شما می توانید با استفاده از فروشگاه اینترنتی ما از آخرین قیمت انواع پلوتزهای موجود در بازار آگاه شده و درصورت تمای اقدام به خرید آن ها نمایید.

1 دیدگاه در “راهنمای خرید بهترین پلوپز و لیست پر فروش ترین پلوپزها در ایران

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو