راهنمای خرید چای ساز و لیست 10 چای ساز پر فروش سال 97 در ایران

یکی از نوشیدنی های محبوب در کشور ایران چای می باشد که از قدیم الایام مرسوم بوده است. به همین علت است که استفاده از چای ساز در کشور ایران بسیار رایج است چرا که مصرف چای به یک عادت روزمره تبدیل شده است. استفاده از چای ایرانی دارای طعم خاصی بوده که حس آرامش را القا می کند. برای خیلی از افراد درست کردن چای کمی دشوار است و یا در برخی موارد زمان کافی برای دم کردن چای وجود ندارد. در این بین بهتر است از چای ساز کمک بگیرید. یکی از لوازم خانگی مورد استفاده ایرانی ها چای ساز است ما می خواهیم در این نوشته در مورد خرید چای ساز مناسب مطالبی را برای شما قرار دهیم. خرید از بانه امکان تهیه کردن چای ساز با قیمت مناسب را فراهم کرده است.

باید دقت داشته باشید که چای درست شده به روش سنتی بسیار خوش طعم تر از درست کردن چای با چای ساز می باشد اما گاهی چای ساز در منزل ضروری می باشد. برخی افراد معتقدند استفاده از چای ساز می تواند باعث خوش طعم تر شدن چای شود. انتخاب چای ساز سلیقه ای می باشد اما بهتر است قبل از خرید به برخی نکات گفته شده دقت کنید. چای ساز دستگاهی می باشد که با سرعت بالا آب را به جوش می آرود و پس از جوش آمدن اب می توانید چای را در کمترین زمان ممکن دم کنید. از دستگاه چای ساز می توان برای دم کردن چای ، انواع دمنوش ها و همچنین گرم نگه داشتن چای و دمنوش استفاده کرد. دستگاه چای ساز از یک قوری و کتری تشکیل شده است.

به طور کلی سه نوع چای ساز در بازار موجود هستند:

اگر قصد خرید چای ساز را دارید ابتدا می بایست با انواع چای ساز موجود در بازار آشنا شوید:

چای ساز استند دار – چای ساز بدون قوری – چای ساز های بالا پایین

چای سازهای دارای استند

چای ساز فوق برای استفاده و قرار گرفتن در آشپزخانه ها مناسب می باشد و دارای ظاهری زیبا بوده که باعث ایجاد جلوه ای مدرن در آشپزخانه می شود. در قسمت پایینی چای ساز یک استند قرار گرفته است که کتری و قوری بر روی آن قرار می گیرد. زمانی که شما دستگاه را به برق وصل کنید صفحه به آرامی گرم شده و چای دم می کشد. دقت کنید که اگر قوری بیش از اندازه بر روی استند باقی بماند ممکن است باعث از بین رفتن طعم چای شود. اگر قصد دارید آشپزخانه ی زیبایی داشته باشید می توانید از این چای ساز استفاده کنید.

چای سازهای بدون قوری

این نوع چای ساز بدین گونه می باشد که قوری در داخل کتری قرار گرفته است. چای درون توری قوری قرار می گیرد که توسط بخاری که از جوش آمدن آب به وجود آمده دم می کشد.

چای سازهای بالا پایین

در این مدل قوری روی کتری قرار داده شده است. این مدل از چای سازها مانند چای سازهای دارای استند عمل کرده با این تفاوت که قوری روی کتری قرار دارد. زمانی که آب درون کتری به نقطه جوش برسد بخار ایجاد شده به قسمت پایینی قوری برخورد کرده و باعث دم کشیدن چای می شود. این دستگاه به گونه ای می باشد که عطر و طعم چای حفظ خواهد شد. ارتفاع زیاد این چای ساز یکی از معایب آن محسوب می شود.

teamakeres

در هنگام خرید چای ساز به چه نکاتی باید توجه کنیم:

نوع چای ساز

بهتر است نوع چای ساز را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید ، ذائقه ی هر فرد متفاوت می باشد و اگر عطر و طعم چای برای شما بسیار مهم است بهتر است از چای ساز بالا پایین استفاده کنید ، چرا که سازندگان این دستگاه می گویند استفاده از این دستگاه برای درست کردن چای باعث حفظ عطر و طعم چای می شود. اگر ظاهر چای ساز برای شما اهمیت دارد و می خواهید آشپزخانه ی خود را زیبا کنید بهتر است از چای ساز نوع استند دار استفاده کنید. برای خرید چای سازهای بالا پایین بهتر است به ارتفاع قرار گیری چای ساز دقت کنید ، چای سازهای استند دار دارای عرض بیشتری هستند. در مجموع خرید چای ساز بستگی به سلیقه شما دارد.

نوع بدنه چای ساز

یکی دیگر از ویژگی هایی که در هنگام خرید چای ساز باید به آن دقت کنید بدنه چای ساز می باشد. چند نوع بدنه برای دستگاه چای ساز وجود دارد که شامل بدنه فلزی ، پلاستیکی و شیشه ای می باشد. هر کدام از این بدنه ها دارای معایب و مزایا می باشد. بدنه های پلاستیکی باعث طعم دار شدن چای می شود ، بدنه فلزی باعث داغ شدن بیش از حد شده و بدنه شیشه ای ممکن است به مرور زمان خراب شود. بهتر است قبل از خرید چای ساز به کیفیت بدنه آن توجه کنید.

حجم کتری چای ساز

برای مشخص شدن حجم کتری مناسب چای ساز بهتر است به میزان مصرف خانواده ی خود نگاه کنید. سعی کنید با توجه به مصرف چای خانواده خود حجم مناسبی را انتخاب کنید.

نشانگر میزان آب

در هنگام خرید دستگاه چای ساز باید به دارا بودن نشانگر میزان آب دقت کنید. در دستگاه چای ساز بر روی بدنه کتری نشانگر تعبیه شده است. نشانگر بدین معنی می باشد که شما از میزان آب درون کتری مطلع شوید و در صورت نیاز به آن آب اضافه کنید.

صافی کتری

زمانی که آب درون کتری به نقطه جوش برسد رسوبات در آن ته نشین می شود. در چای سازها نیز این امر صادق است. صافی کتری در چای سازها وظیفه جلوگیری از ورود رسوبات به درون فنجان را دارد. صافی موجود در چای سازها دو نوع هستند که شامل صافی پلاستیکی و صافی فلزی می باشند. صافی در دهانه خروجی آب قرار می گیرد و در برخی از کتری ها قابل شست و شو می باشد. به این نوع صافی هایی که قابل جدا شدن هستند صافی پرتابل می گویند. صافی های پرتابل به نسبت صافی های ثابت دارای مزیت هستند.

گرم نگهدارنده

این بخش به شما این امکان را می دهد که بتوانید محتوای درون کتری و قوری را گرم نگه دارید ، دمایی که قسمت گرم نگهدارنده نگه می دارد کمتر از دمای جوش بوده تا چای نجوشد اما گرم باقی بماند.

سیستم قطع کننده خودکار

سیستم قطع کننده در چای سازها باعث می شود تا زمانی که چای درون کتری به جوش بیاید دستگاه به صورت خودکار خاموش شود ، این امر باعث می شود تا چای طعم خود را حفظ کند.

تنظیم کننده درجه حرارت

در برخی از دستگاه های چای ساز استند دار ویژگی تحت عنوان تنظیم کننده درجه حرارت وجود دارد که در آن می توانید میزان حرارت را به دلخواه خود تنظیم کنید. شما با این عملکرد می توانید آب را زودتر یا دیرتر به جوش بیاورید که بسیار مفید و کاربردی است.

تایمر در چای ساز

وجود تایمر در چای ساز ها باعث می شود تا شما بتوانید زمان را به گونه ای تنظیم کنید که پس از مدتی چای ساز به صورت اتومات خاموش شود. زمانی که شما مشغول به کار هستید چای ساز در زمان مشخصی خاموش می شود که کاربردی به نظر می رسد.

در ادامه می خواهیم لیستی از پرفروشترین چای سازهای روز را برای شما قرار دهیم. شما مقایسه عملکرد هر کدام تاثیر بسزایی بر روی خرید شما داشته باشد.

لیست پر فروش ترین چای سازها در ایران سال ۹۷

1) چای ساز بوش مدل ۵۸۸۳

یکی از برندهای مطرح در تولید لوازم خانگی بوش می باشد ، این شرکت در تولید محصولات خانگی عالی عمل کرده است. انواع و اقسام لوازم خانگی توسط این شرکت تولید و با قیمت مناسب روانه بازار شده است. اگر شما قصد خرید لوازم خانگی دارید می توانید بر روی محصولات بوش حساب باز کنید. کیفیت بالا و ویژگی های منحصر به فردی که این برند دارد باعث شده است تا در سال های گذشته بیش از پیش معروف و محبوب شود. این شرکت در زمینه تولید چای ساز نیز فعالیت گسترده ای دارد.

چای ساز مدل 5883 از شرکت بوش جزو رتبه اول پرفروش ترین چای سازها قرار دارد. ظاهر این چای ساز بسیار زیبا بوده و در هنگام خرید قطعا توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. چای ساز فوق از نوع چای سازهای بالا و پایین می باشد ، در این چای ساز تکنولوژی رسانای بالای پایه وجود دارد که باعث می شود تا آب به سرعت به نقطه جوش برسد و در مدت زمان کوتاهی به راحتی بتوانید چای تازه دم میل کنید. این چای ساز دارای یک قوری 0.8 لیتری از جنس فلز می باشد که دارای فیلتر است و محلی برای ریختن چای خشک دارد ، ظرفیت این چای ساز برابر با 1.8 لیتر بوده و جنس آن از فلز می باشد. اگر بخواهیم یکی دیگر از ویژگی های کلیدی این چای ساز را بیان کنیم باعث به سیستم خاموش کردن خودکار و سیم برق قابل جمع آوری شده اشاره کنیم که در زیر دستگاه تعبیه شده است.

نقاط قوت:

دارای سیستم گرم نگه دارنده خودکار

نقاط ضعف:

نبود سیستم نمایشگر دما – نداشتن نشانگر میزان آب

2045283
چای ساز بوش مدل ۵۸۸۳

2) چای ساز متئو مدل MTS 19

متئو یکی از برندهای پرطرفدار در بین فروش لوازم خانگی می باشد که شما می توانید این مدل چای ساز را به راحتی خریداری کنید و لذت ببرید ، از بین برند متئو چای ساز مدل MTS 19 در رتبه دوم قرار دارد. این نوع چای ساز از نوع چای ساز بالا پایین است که یک پایه در زیر آن دارد. پایه به کمک سیمی به بدنه اصلی متصل است که باعث تامین برق چای ساز می شود. سیستم گرم نگهدارنده نیز در چای ساز باعث می شود تا محتوای درون کتری گرم باقی بماند. بدنه استفاده شده در این چای ساز از جنس پلاستیکی بوده و دارای حجم 1.7 لیتر است. روی کتری نشانگر نمایش میزان آب وجود دارد. دکمه جوش آمدن و گرم نگه داشتن کتری نیز روی دسته آن طراحی شده است. قوری استفاده شده در این کتری از جنس شیشه و دارای حجم یک لیتر است. این شیشه در مقابل گرما مقاوم بوده و دارای یک صافی برای ریختن چای خشک در داخل آن است.

نقاط قوت:

مجهز به سیستم گرم نگهدارنده خودکار – دارای نشانگر میزان آب – دارای فیلتر ضد رسوب

نقاط ضعف:

عدم وجود صفحه نمایشگر

5132395
چای ساز متئو مدل MTS 19

3) چای ساز فلر مدل TS 070 WP

فلر یک برند آلمانی می باشد که در زمینه فروش محصولات خانگی فعالیت دارد. برند فلر توانسته است با پیشرفت خود نظر زیادی را به خود جلب کند. شما می توانید از برند فلر مدل چای ساز Ts 070 را خریداری کنید. این چای ساز از نوع چای ساز بالا پایین است که دارای کتری 2.5 لیتری و قوری 0.7 لیتری می باشد. شما اگر بخواهید برای تعداد افراد زیادی چای درست کنید می توانید از این کتری استفاده کنید.

بدنه کتری استفاده شده در این کتری از نوع شیشه و پلاستیک است که به صورت ترکیبی کار شده است ، ترکیب به کار رفته در برابر حرارت مقاوم بوده و قطعا در درازمدت کیفیت خود را حفظ می کند. پایه ای که در زیر کتری قرار گرفته است که دارای المنت های حرارتی بوده و باعث می شود تا آب با سرعت بالاتری به نقطه جوش برسد. قوری استفاده شده در این دستگاه از جنس چینی است و بر روی کتری قرار می گیرد. داخل قوری یک صافی برای ریختن چای خشک وجود دارد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه این است که دیگر لازم نیست کتری به صورت مستقیم به برق متصل باشد ، تنها کافی است پایه به برق وصل شود تا به راحتی بتوانید کتری را بدون جا به جایی پایه حمل کنید. همچنین در این دستگاه سیستم گرم نگهدارنده خودکار نیز وجود دارد. محصول فوق بسیار شیک می باشد.

نقاط قوت:

مجهز به سیستم گرم نگهدارنده خودکار – دارای نشانگر میزان آب

نقاط ضعف:

عدم وجود صفحه نمایشگر

263301
چای ساز فلر مدل TS 070 WP

4) چای ساز مدل watson کد ۳۰۰۵

واتسون یکی از برندهای مطرح در زمینه تولید لوازم خانگی می باشد ، چای ساز ارائه شده توسط این شرکت دارای کیفیت و قیمت مناسب است. نوع دستگاه استند دار بوده و دارای یک صفحه برای گرم کردن کتری و قوری می باشد که بر روی استند قرار گرفته است. بدنه آن استیل و شیشه بوده که باعث زیبایی دستگاه می شود. جنس استیل به کار رفته در چای ساز واتسون ضد زنگ است که باعث می شود در درازمدت کیفیت خود را حفظ کند. سیستم گرم نگهدارنده استفاده شده در این چای ساز باعث گرم نگه داشتن محتویات درون کتری و قوری می شود. برای این امر دو کلید تنظیم جوش داغ و تنظیم جوش ملایم بر روی دسته کتری تعبیه شده است. اگر بخواهیم از دیگر ویژگی های این دستگاه مواردی را خدمت شما عزیزان بیان کنیم باید به فیلتر ضد زنگ و قابلیت استفاده همزمان از دو قوری اشاره کنیم. شما بدون نگرانی می توانید از این چای ساز استفاده کنید.

نقاط قوت:

قابلیت استفاده همزمان از دو قوری – دارای فیلتر چای ضد زنگ – دارای کلید اتومات برای تنظیم نقطه جوش

نقاط ضعف:

عدم وجود صفحه نمایشگر – نداشتن نشانگر میزان آب

original 473490
چای ساز مدل watson کد ۳۰۰۵

5) چای ساز هاردستون مدل TM3220

از دیگر برندهای باکیفیت در زمینه تولید لوازم خانگی هاردستون می باشد که از کیفیت بالایی برخوردار است ، چای ساز فوق در رتبه چهارم پرفروشترین چای سازها در کشور است. کتری استفاده شده در این دستگاه از نوع استیل بوده و دارای ظرفیت 1.7 لیتر می باشد و بر روی آن یک نشانگر برای میزان آب قرار گرفته شده است. برای دستگاه دو عدد قوری در نظر گرفته شده است که از جنس شیشه و استیل است و ظرفیت آن معادل یک لیتر می باشد. این چای ساز از نوع چای سازهای استند دار بوده که کتری و قوری روی پایه استند قرار گرفته است. از جمله ویژگی های کلیدی دستگاه می توان به فیلتر استیل ، سیستم گرم نگهدارنده ، سیستم قطع کن خودکار و استفاده بدون سیم اشاره کرد.

نقاط قوت:

دارای صفحه نمایشگر – دارای نمایش میزان آب – دارای دو عدد قوری – دارای سیستم گرم نگهدارنده خودکار

نقاط ضعف:

ندارد

4784102
چای ساز هاردستون مدل TM3220

6) دمنوش ساز بایترون مدلBKB-40

برند بایترون یکی از کمپانی های معروف در معرفی محصولات آشپزخانه می باشد. دستگاه فوق که قصد معرفی آن را داریم در رتبه ششم پرفروش ترین چای سازها قرار داد. این چای ساز دارای کیفیت بالا بوده و از طراحی فوق العاده استفاده می کند. چای ساز از جنس شیشه ، استیل و پلاستیک است. کتری آن 1.7 لیتری بوده و قوری آن 1 لیتری است. برای خانواده هایی که به صورت روزمره از چای زیاد استفاده می کنند مناسب است.

یکی از ویژگی های کلیدی که باعث زیبایی در این چای ساز شده است وجود لامپ ال ای دی در هنگام روشن بودن دستگاه است که باعث زیبایی بی نظیر آن می شود. یک کشو در زیر پایه چای ساز قرار گرفته است که قوری روی آن سوار می شود. دستگاه دارای دو حالت می باشد که یکی حالت جوش است و دیگری گرم نگهدارنده. زمانی که آب به نقطه جوش برسد دستگاه به صورت اتوماتیک به حالت گرم نگهدارنده تغییر شکل می دهد که باعث می شود تا چای به آرامی دم بکشد.

نقاط قوت:

دارای چراغ ال ای دی – دارای نشانگر میزان آب – دارا بودن سیستم گرم نگهدارنده

نقاط ضعف:

عدم وجود تایمر – نداشتن صفحه نمایشگر

903934
دمنوش ساز بایترون مدلBKB-40

7) چای ساز هاردستون مدل TKG2011

چای ساز فوق دارای طراحی ساده بوده و در عین سادگی زیباست. کتری استفاده شده در این چای ساز 2 لیتری شیشه ای با دسته پلاستیکی می باشد که باعث زیبایی آن شده است. کتری شیشه ای به شما این امکان را می دهد که مقادیر آب داخل آن را مشاهده کنید. چای ساز از نوع چای سازهای بالا پایین است و در پایین کتری المنت های حرارتی تعبیه شده است که با یک پوشش فلزی پوشانده شده است. المنت به کار رفته گرما را از پایه گرفته و به داخل آب منتقل کرده و باعث جوش آمدن آن می شود. قوری از جنس شیشه بوده و درون آن یک فیلتر برای گرفتن تفاله قرار داده شده است. فیلتر از جنس استیل ضد زنگ است.

نقاط قوت:

دارای صافی استیل ضد زنگ – دارا بودن سیستم گرم نگهدارنده

نقاط ضعف:

عدم وجود تایمر – نداشتن صفحه نمایشگر

3242156
چای ساز هاردستون مدل TKG2011

8) چای ساز اونیک مدل ۱۱۰

یکی از برندهای مطرح در چای سازی برند اونیک می باشد که دارای کیفیت ساخت بالایی است. چای ساز فوق از نوع چای ساز استند دار بوده که از یک قوری شیشه ای با ظرفیت 1.1 لیتر استفاده می کند. کتری شیشه ای آن دارای ظرفیت 1.8 لیتر بوده که باعث زیبایی محصول شده است. با گرم شدن صفحه حرارت به کتری و قوری منتقل شده و باعث دم کشیدن چای می شود. علاوه بر گرم شدن صفحه ، گرما به محتویات درون کتری و قوری نیز منتقل می شود.

در قسمت انتهایی کتری چراغ هایی تعبیه شده است که در زمان روشن شدن دستگاه روشن می شود ، این چراغ ها برای اینکه تعبیه شده است که در هنگام تاریکی بتوانید از دستگاه استفاده کنید. امنیت دستگاه بسیار بالا بوده و در هنگام داغ شدن خاموش می شود. سیستم توقف خودکار نیز در دستگاه وجود دارد.

نقاط قوت:

دارای صافی استیل ضد زنگ – دارا بودن سیستم گرم نگهدارنده – دارا بودن سیستم خاموشی خودکار – دارای صفحه نمایشگر – قابلیت تنظیم درجه حرارت – دارای نشانگر میزان آب

نقاط ضعف:

ندارد

390 702023
چای ساز اونیک مدل ۱۱۰

9) چای ساز بلزا مدل ۲۱۱۰۲

یکی از برندهای ایتالیایی که در تولید لوازم خانگی معروف است برند بلزا می باشد. یکی از بهترین چای سازهای این برند مدل 21102 است. از نظر کسانی که از این دستگاه استفاده کرده اند کیفیت ساخت آن بالا بوده و زیبایی منحصر به فردی دارد. چای ساز فوق در دسته چای سازهای بالا پایین قرار دارد. توان اجرایی دستگاه بالا بوده و در کمترین زمان ممکن می تواند آب را به نقطه جوش برساند ، چراغی بر روی کتری تعبیه شده است که از وضعیت کتری خبر می دهد. قوری استفاده شده در این دستگاه از جنس شیشه بوده و صافی درون آن قرار گرفته است تا مانع از ورود تفاله به درون فنجان شود. سیستم گرم نگهدارنده نیز در این دستگاه وجود دارد.

نقاط قوت:

دارای چراغ نشانگر بر روی کتری – دارای سیستم گرم نگهدارنده

نقاط ضعف:

عدم وجود تایمر – نداشتن صفحه نمایشگر – نداشتن نشانگر میزان آب

73550
چای ساز بلزا مدل ۲۱۱۰۲

10) چای ساز فلر مدل TS 286

اگر می خواهید مارک جدید را تجربه کنید بهتر است از مدل های فلر خریداری کنید ، برندی که با تکنولوژی های جدید عجین شده و محصولات متنوعی را به بازار عرضه می کند. چای ساز مدل Ts 286 در رتبه دهم لیست پرفروش ترین ها قرار داد. این دستگاه دارای کتری دو لیتری و قوری 0.8 لیتری می باشد که از جنس شیشه است. داخل کتری لامپ ال ای دی قرار گرفته است که در هنگام روشن شدن دستگاه باعث زیبایی آن می شود. یکی از ویژگی های کاربردی که در این چای ساز قرار گرفته است وجود قفل شونده کتری است که این امر باعث می شود تا دیگر نگران لق بودن کتری در هنگام کار نباشید. شاید به جرات بتوان گفت تنها نکته منفی این چای ساز نبود سیستم گرم نگه دارنده خودکار است که باید آن را به صورت دستی تنظیم کنید.

نقاط قوت:

دارای چراغ ال ای دی درون کتری – دارای نشانگر میزان آب

نقاط ضعف:

عدم وجود تایمر – نداشتن صفحه نمایشگر – نداشتن سیستم گرم نگهدارنده خودکار

چای ساز 286 فلر
چای ساز فلر مدل TS 286

امیدواریم راهنمای خرید چای ساز برای شما مفید فایده واقع شود ، شما می توانید به دقت به ویژگی های گفته شده در این نوشته از وبلاگ خبری آموزشی فروشگاه اینترنتی میهن کالا دقت کنید و بنا بر ذائقه ی خود و همچنین ظرفیت خانواده ی خود دستگاه مناسب خود را خریداری کنید. خرید از بانه می تواند دارای قیمت مناسب و کیفیت بالاتری باشد. شما اگر قصد خرید دارید می توانید برخی محصولات خانگی خود نظیر چای ساز را از بانه خریداری کنید.

6 دیدگاه در “راهنمای خرید چای ساز و لیست 10 چای ساز پر فروش سال 97 در ایران

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  3. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

  4. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  5. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  6. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو