عیب یابی کولر گازی و نحوه برطرف کردن آن

استفاده از کولر گازی در تابستان یکی از ضروریات زندگی می باشد چرا که هوای گرم باعث ایجاد گرمازدگی و بیماری های مختلف می باشد. اگر کولر گازی شما به درستی کار نمی کند بهتر است آن را به یک متخصص نشان دهید. عیب یابی کولر گازی را می توان در منزل نیز انجام داد ، شما برای اینکار نیاز به آموزش دارید ، ما می توانیم به شما آموزش عیب یابی کولر گازی را بدهیم. خدمات مختلفی از طرف تیم ما انجام می شود که شامل: خدمات نصب ، تعمیر و سرویس کولر گازی می باشد. شما می توانید در سریعترین زمان ممکن کولر گازی خود را بدون تخصص خاصی عیب یابی کنید.

در صورتی که کولر گازی شما به هر علتی درست کار نمی کند و شما تجربه لازم در این زمینه را ندارید و علاقه مند به یادگیری نیستید بهتر است با مرکز تخصصی تعمیرات و سرویس کولر گازی تماس بگیرید. یا می توانید در سایت های مختلف درخواست تعمیرات خود را به صورت آنلاین ثبت کنید. این کار باعث می شود تا تعمیرکاران در اسرع وقت به سراغ تعمیر کولر گازی شما بیایند.

دلایل خنک نکردن و خرابی های کولر گازی

کولر گازی هوای خنک پرتاب نمی کند

گاها پیش آمده است که کولر گازی هوای خنک بیرون نمی دهد ، اگر کولر گازی شما روشن می شود اما هوای خنک بیرون نمی دهد ، ابتدا بهتر است اطمینان حاصل کنید که تمام دریچه های کولر باز می باشد و ترموستات به درستی تنظیم شده است. اگر مشکل از این قسمت نبود بهتر است فیلتر هوای کولر گازی تان را بررسی کنید. اگر فیلتر به دلایل مختلف مسدود شده باشد جریان هوا به درستی شکل نمی گیرد. مسدود شدن این قسمت باعث توقف کویل اواپراتور می شود. بهتر است در این مواقع فیلتر را با برس و صابون تمیز کنید. اگر قابل تمیز شدن نیست بهتر است می توانید فیلتر را عوض کنید.

از دیگر مشکلاتی که ممکن است باعث خنک نشدن هوای منزل شود مربوط به فن و موتور فن کولر گازی می باشد. اگر فن به خوبی چرخش نداشته باشد باعث اشکال در برق رسانی به موتور شده و مشکلات دیگر را پدید می آورد.

علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی

ac installation work

دلایل زیادی برای خاموش شدن ناگهانی کولر گازی وجود دارد: می توان به کثیف بودن فیلتر ها ، خراب بودن برد کولر، خراب بودن ترموستات و یا کمپرسور اشاره کرد. شما می توانید دریچه های کولر را بررسی کنید تا از باز بودن آن مطمئن شوید. بسته بودن هر یک از دریچه ها باعث می شود تا خنک کردن منزل به تاخیر بیفتد. چون اگر دریچه ی کولر بسته باشد ، هوای خنک بقیه قسمت ها با هوای گرم ترکیب شده و هوای منزل به راحتی خنک نمی شود. اگر مشکل از دریچه نباشد شما می بایست مشکلات دیگر را بررسی کنید. ممکن است مشکل از نشتی در خنک کننده باشد.

اگر از کولر قدیمی استفاده می کنید ممکن است فرسودگی باعث عدم خنک کردن منزل باشد ، شاید با توجه به اندازه منزل شما کولر برای آن مناسب نیست. اگر سایز کولر و اندازه منزل متناسب با همدیگر نباشد این عامل باعث می شود تا با کاهش بهره وری روبرو شوید. بهتر است در هنگام خرید کولر گازی تناسب بین اندازه منزل و سایز کولر را در نظر داشته باشید.

نشتی آب از داخل کولر گازی می باشد

برای اینکه بتوانید از نشتی آب جلوگیری کنید بهتر است ابتدا کولر گازی خود را خاموش کنید. ممکن است مسیر تخلیه آب دچار گرفتگی شده باشد. سعی کنید مسیر تخلیه آب را باز کرده تا مشکل برطرف شود. اگر مشکل برطرف نشد ممکن است اشکال از زنگ زدگی تشت تخلیه کولر گازی باشد. در این حین بهتر است کولر را به یک متخصص نشان دهید تا قطعات آسیب دیده آن تعمیر یا تعویض شود.

نشتی آب از بیرون کولر گازی می باشد

اگر در روزهای گرم سال مقادیری از آب زیر کندانسور مشاهده کردید در صورت کار کردن صحیح کولر گازی این امر طبیعی است. در شرایط آب و هوای خنک کولر گازی ممکن است یخ بزند و با ذوب شدن یخ آب جمع شود که کاملا عادی به نظر می رسد. اگر حس کردید که کولر گازی نشتی دارد سعی کنید فیلتر آن را تمیز کنید. اگر مشکل همچنان پابرجاست برای برطرف شدن مشکل بهتر است با متخصص تعمیر کولر گازی تماس بگیرید.

نشتی آب هنگامی که کولر گازی خاموش است

اگر بخش خنک کننده کولر کثیف شده باشد ، زمانی که کولر در حال کار کردن می باشد ممکن است آب آن یخ بزند. بعد از خاموش کردن کولر یخ ها آب شده و باعث خیس شدن منزل می شود. اگر کولر را تمیز کرده و فیلتر آن را شست و شو داده اید ولی همچنان مشکل پابرجا می باشد بهتر است آن را به متخصص مربوطه نشان دهید.

علت خاموش نشدن کولر گازی

زمانی که دمای محیط به درجه خاصی از سرما می رسد کولر باعث خاموش شود ، اگر کولر گازی شما خاموش نمی شود ممکن است کنترل های الکترونیکی آن مشکل داشته باشد. یا در این مورد ممکن است ترموستات کولر خراب شده باشد و یا سنسور آن از موقعیت خارج شده است.

کولر گازی از حرکت نمی ایستد

اگر قصد کردید کولر گازی را خاموش کنید اما کولر خاموش نمی شود ، احتمال آن وجود دارد که فیلتر کولر شما کثیف باشد. یکی دیگر از دلایل این مشکل قدیمی بودن کولر گازی متناسب با سایز منزل شما می باشد. دلایل دیگری برای این امر وجود دارد که شامل: گیر کردن فن کولر ، کوتاه بودن کابل ترموستات و درست کار نکردن دستگاه تنظیم حرارت می باشد. در صورتی که کولر دچار مشکل اساسی شود مجبور به خرید کولر خواهید شد ، برای خرید کولر بهتر است خرید از بانه را انتخاب کنید چرا که قیمت کولر گازی اصلی مناسب می باشد.

سیستم مرکزی کولر گازی روشن نمی شود

زمانی که سیستم مرکزی کولر گازی روشن نمی شود مشکل از تنظیم ترموستات می باشد ، اگر حس کردید ترموستات سالم است برای رفع این مشکل قطعا به یک متخصص جهت تعمیر کولر گازی خود نیاز خواهید داشت.

علت کار نکردن فن کولر گازی

فن داخلی کولر گازی کار نمی کند

ابتدا باید بررسی کنید که شی خاصی درون فن گیر نکرده باشد ، بعد از مطمئن شدن از گیر نکردن شی درون فن بهتر است فیلترهوا را بررسی کنید. اگر فیلتر هوا مسدود شده باشد می توانید خودتان مشکل را برطرف کنید. اگر مسیر خنک کنندگی کولر یخ زده باشد ابتدا سعی کنید با حرارت یخ را به صورت کامل آب کنید و بررسی کنید که آیا اجزای داخلی فن مانند تسمه یا حتی موتور نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد یا خیر.

فن خارجی کولر گازی کار نمی کند

اگر احساس می کنید که سرمای مناسبی از طرف کولر گازی دریافت نمی کنید بهتر است قطعه بیرونی کولر گازی را بررسی کنید. اگر فن بیرونی به درستی در حال چرخش نباشد بهتر است به سراغ بررسی جعبه برق و فیوز بروید. در صورتی که همچنان مشکل پابرجا می باشد بهتر است موارد زیر را بررسی کنید:

خازن استارت کار نمی کند

اگر کمپرسور به کار خود به شکل صحیح ادامه می دهد ممکن است موتور فن و یا خازن استارت کار نکند. شما برای عیب یابی این قسمت می بایست فن را با یک تکه چوب هل دهید تا ببینید که آیا کار می کند یا نه؟د قت کنید که فن را با دست هل ندهید ، چرا که در صورت حرکت فن دست شما دچار آسیب جدی می شود. اگر همچنان فن کار نکرد شما به یک تعمیر کار نیاز خواهید داشت. بهتر است کولر را در این زمان خاموش کنید تا اجزای مختلف آن سالم بماند.

موتور فن داخلی گیر کرده است

یکی از دلایل این مشکل کثیف بودن فن آن می باشد که شما می بایست آن را تمیز کنید و در صورت حل نشدن مشکل می بایست قطعه مورد نظر را تعویض یا تعمیر کنید. بهتر است سالی یکبار وضعیت کولر گازی خود را بررسی کنید تا در صورت بروز هر گونه مشکل سریعا آن را رفع کنید.

خرابی کنترل الکتریکی

یکی از مشکلات رایج که در کولرهای گازی رخ می دهد خرابی برد فرمانی آن است که در صورت وجود این مشکل می بایست به تعمیر کار نشان دهید ، این مشکل باعث خاموش شدن کولر یا طبق برنامه نبودن دستگاه می شود.

امیدواریم که این مطلب از وبلاگ خبری آموزشی فروشگاه اینترنتی میهن کالا برای شما مفید واقع شد باشد. در صورت تمایل شما می توانید با مراجعه به بخش کولر گازی در وبسایت فروشگاه اینترنتی ما ، از آخرین قیمت کولر گازی اصل مطلع شده و در صورت تمایل اقدام به خرید از بانه با پایین ترین قیمت ممکن نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو