ویژگی های یک ماکروفر مناسب خرید | چه ماکروفری بخریم ؟

اگر قصد خرید مایکروفر را داشته باشید قطعا با مدل های مختلف مواجه می شوید که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود می باشد. ما در این مطلب از وبلاگ خبری آموزشی فروشگاه اینترنتی میهن کالا می خواهیم در مورد این دستگاه راهنمای مفیدی را قرار دهیم. در زمان های گذشته لوازم برقی موجود در آشپزخانه به کمتر از سه می رسید اما امروز با پیشرفت تکنولوژی و فناورهای نوین استفاده از لوازم برقی متعدد نقش بسزایی در آشپزی خانواده ها دارد. هر کدام به نحوی باعث می شود تا بتوان به راحتی غذاهای مورد علاقه را در سبک های مختلف تهیه کرد.

راهنمای جامع خرید لوازم خانگی

یکی از لوازم برقی مورد استفاده در آشپزخانه ها فر مایکروویو یا مایکروفر است. امروزه این وسیله کاربرد فراوانی دارد ، جثه آن خیلی بزرگ نمی باشد امار کارهای بزرگی انجام می دهد ، می توان از این وسیله برای طبخ سریع غذا استفاده کرد ، یا برای پخت پاپ کورن و کیک کاربردی است. برای این وسیله ی کاربردی آشپزخانه اسم های فراوانی وجود دارد که شامل مایکروویو، مایکروفر، ماکروفر، سولاردام و … می باشد. همه ی اسامی گفته شده مربوط به یک دستگاه می باشد که با نام های مختلف خطاب می شود. این وسیله امواج با طول موج کوتاه و فرکانش بالا برای طبخ غذا منعکس می کند. در ادامه می خواهیم در مورد فواید استفاده از مایکروفر مطالبی را برای شما قرار دهیم.

فواید استفاده از مایکروفر

اگر برای غذا از مایکروفر استفاده کنید باید بدانید که این دستگاه امواج رادیویی با طول موج کوتاه و بسامد بالا مولکول های غذا را در حدود 45 میلیارد بار به حرکت در می آورد و این لرزش ها باعث به وجود آمدن حرارت در دستگاه می شود. مایکروفر به کمک این فرآیند باعث می شود تا غذا را سریع تر پخت کند. به صورت کلی فواید مایکروفر بدین شرح است:

پخت سریع تر غذا

آشپزی کردن با مایکروفر باعث می شود تا غذای شما به نسبت اجاق سریعتر پخت شود.

حفظ ارزش غذایی

غذای پخت شده توسط مایکروفر دارای ارزش غذایی بالاتر به نسبت روش های سنتی می باشد و مواد مغذی کمتری از دست می دهد.

آشپزخانه‌ی خنک‌تر

در صورتی که از مایکروفر استفاده کنید درجه حرارت آشپزخانه بالا نخواهد رفت ، چرا که در این روش از شعله های آتش خبری نیست و باعث می شود آشپزخانه شما خنک تر باقی بماند.

ایمنی

زمانی که از آتش برای پخت غذا استفاده نمی شود یعنی ایمنی تا حدود زیادی برقرار است ، دستگاه مایکروفر به دلیل تکنولوژی به کار رفته در آن دارای چندین سیستم ایمنی مختلف بوده و در صورت پخت بیش از حد غذا دستگاه به صورت خودکار قطع شده تا آتش سوزی رخ ندهد.

نظافت

برای تمیز کردن این دستگاه می توان با یک دستمال ساده اقدام کرد ، گاهی اوقات به دلیل چسبندگی مواد داخل مایکروفر می بایست آن را شست.

0f5b074c 4a01 454d adf8 4c22c503ee5b
پخت سریع از ویژگی های مایکروفر به شمار می رود

فر گازی، فر برقی یا مایکروفر

در این قسمت قصد داریم مقایسه ای در مورد فر گازی ، فر برقی و دستگاه مایکروفر داشته باشیم ، سه دستگاه دارای شکل و ظاهر نزدیک به هم بوده اما عملکرد هر کدام متفاوت است. باید بدانید که دقیقا کدام دستگاه مناسب شما می باشد.

فر برقی

فرقی برقی دارای محفظه بسته بوده و در قسمت های بالا و پایین آن المنت به کار رفته است. عملکرد دستگاه بدین صورت می باشد که جریان برق وارد المنت شده و باعث گرم شدن فر می شود و غذا پخت می شود. ترموستات به کار رفته در فر دمای محفظه را اندازه گیری می کند و جریان برق المنت ها را تنظیم می کند. برخی از فرها دارای فن هستند تا گرما را به شکل یکسانی به سایر نقاط منتقل کنند. این عمل کانوکشن نام دارد که باعث می شود تا عملکرد فر در سراسر محفظه فر یکسان باشد. اگر بخواهیم از لحاظ مصرف برق فر را مورد بررسی قرار دهیم باید عنوان کنیم که توان یک فر برقی بین هزار تا دو هزار وات است ، دستگاه برای پخت غذا از تمامی توان خود استفاده نمی کند. مصرف برق دستگاه بستگی به دمای فر دارد. باید توجه داشته باشید که فر بزرگ تر دارای مصرف بیشتر می باشد تا بتواند دمای داخل فر را گرم نگه دارد ، مصرف برق این دستگاه به نسبت مایکروفر بالاتر می باشد. همچنین فر برقی به نسبت مایکروفر دارای امکانات کمتری است. قیمت فر برقی به نسبت دستگاه مایکروفر کمتر بوده و همانطور که گفته شد مصرف برق آن بیشتر و کارایی و سرعت آن کمتر است. به همین دلیل است که فر برقی طرفداران زیادی ندارد.

فر گازی

اگر بخواهیم مقرون به صرفه ترین فر را نام ببریم باید بگوییم که این مدل به صرفه ترین نوع فر است. فر گازی همانطور که از نامش پیداست به کمک گاز شهری کار می کند و معمولا برای روشنایی داخل فر از سیم کشی برق استفاده می شود. شما به کمک فر گازی نمی توانید دما را به شکل ویژه ای کنترل کنید و پخت و پز به کمک فر گازی به کندی انجام می شود. محیط فر گازی مرطوب است و همین عملکرد باعث می شود تا غذای مورد نظر شما خشک نشود و آبدار باقی بماند. زمانی که شما بخواهید با فر گازی کیک درست کنید قطعا زمان بیشتری نیاز دارید. عمر فرهای گازی معمولا بالا می باشد و تعمیر آن ساده است. قطعات به کار رفته در فر گازی قابل تعویض یا تعمیر می باشد. به دلیل استفاده از گاز و برق به صورت همزمان این دستگاه چندان مطلوب به نظر نمی رسد و در صورت نشت گاز ممکن است خسارات زیادی به بار آورد. حداکثر حرارتی که می توان از فر گازی دریافت کرد به اندازه فر برقی و مایکروفر نیست. یکی دیگر از معایب استفاده از فر گازی دشواری نظافت آن است.

مایکروفر

مایکروفر برای پخت غذا از روش انرژی الکترومغناطیسی استفاده می شود و با تولید موج های الکترومغناطیسی غذای داخل فر را گرم می کند. دیگر مثل سابق برای گرم کردن غذا نیازی به گرم بودن فضای داخل فر نیست ، مایکروفر با استفاده از امواج غذا باعث طبخ می شود. این امر باعث شده است تا در هزینه های برق صرفه جویی شود. توان مایکروفر چیزی بین پانصد تا هزار وات است و فرآیند پخت غذا در این دستگاه به شکل سریع رخ می دهد. همانطور که مستحضر هستید بیشتر پخت و پز ایرانی ها بر روی اجاق گاز انجام می شود تا در مصرف برق صرفه جویی شود. مایکروفر برای پخت غذا حدودا 40 درصد کمتر از اجاق گاز انرژی مصرف می کند اما باید بدانید که مصرف برق آن بیشتر است.

باورهای اشتباه در مورد مایکروفر

41653 649
باور های اشتباه درباره مایکروفر

باورهای اشتباهی در مورد مایکروفر وجود دارد که می خواهیم در این بخش آن را بررسی کنیم. خیلی از افراد اعتقاد دارند که مایکروفر غذا را به امواج رادیواکتیو آلوده می کند اما طبق بررسی های سازمان غذا و دارو که در آمریکا انجام شده است بررسی شده است که این موضوع صحت ندارد. امواج مایکروفر باعث به جنبش درآمدن مولکول های داخل غذا شده و باعث تولید گرما و پخت غذا می شود. به همین دلیل است که غذاهای آب دارتر مثل سبزیجات زودتر در مایکروفر پخته می شود. دلیل این موضوع این است که مایکروفر غذا را از داخل به بیرون می پزد. این حرکت باعث می شود تا انرژی امواج در مایکروفر به گرمای داخل غذا تبدیل می شود و هیچ گونه آلودگی در کار نخواهد بود. مایکروفر دارای امواجی می باشد که ممکن است برای شما مضر باشد ، اینکه در هنگام پخت در نزدیکی مایکروفر باشید می تواند برای شما مضر باشد. این موضوع زمانی صدق می کند که ناگهان درب فر شکسته شود و یا درزی در دستگاه ایجاد شود. طبق بررسی های انجام شده امواج مایکروفر بر روی قسمت های مختلف نظیر چشم ها می تواند تاثیر مخربی داشته باشد. کسانی که در فست فودها از مایکروفر استفاده می کنند ممکن است در طولانی مدت دچار سردرد شوند.

انواع مایکروفر از نظر محل قرارگیری

زمانی که قصد خرید مایکروفر را دارید بهتر است مکان مورد نظر دستگاه را در نظر بگیرید و بدانید که می خواهید دستگاه را در کدام بخش قرار دهید ، محل قرارگیری دستگاه مایکروفر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. به طور کلی محل نصب این دستگاه در سه دسته مختلف بخش بندی می شود که شامل موارد زیر است:

مایکروفر رومیزی

این دستگاه قابل حمل و کوچک بوده و بین استفاده کنندگان بسیار محبوب می باشد و کاربردهای مختلفی نظیر طبخ و گرم کردن غذا ، یخ زدایی ، درست کردن پاپ کورن و سایر امور آشپزی را دارا می باشد. مایکروفر رومیزی به صورت معمول دارای اندازه 27 در 44 در 34 سانتی متر می باشد که دارای ظرفیت 28 لیتر است. توان دستگاه حدود 400 تا 1200 است. یکی از ویژگی های کلیدی و مزیت این دستگاه قابل حمل بودن آن می باشد که شما می توانید آن را به نسبت سایر مدل ها حمل کنید. از معایب این دستگاه نیز می توان به اشغال کردن فضای با ارزش روی پیشخوان آشپزخانه اشاره کرد. قیمت این مدل بسته به امکاناتی که ارائه می دهد چیزی بین 40 تا 700 دلار است.

مایکروفر بالا اجاقی

از اسم این مدل از مایکروفر نشان می دهد که در قسمت بالای اجاق گاز قابل نصب است ، از لحاظ محبوبیت استفاده در بین کاربران این مدل در رتبه ی دوم قرار دارد. مایکروفرهای بالا اجاقی دارای فن هایی می باشد که بخار ناشی از پخت و پز را منتقل می کند در واقع این دستگاه مثل هود نیز عمل می کند تا بوی نامطبوع را از بین ببرد. برخی از مدل های این دستگاه بدین صورت می باشد که به محض اینکه میزان بخار و حرارت ساطع شده از اجاق گاز افزایش پیدا کند به صورت خودکار شروع به کار می کند. در این دستگاه چراغ هایی برای روشن کردن فضای آشپزی در نظر گرفته شده است که زیبایی دستگاه را دوچندان می کند. قیمت این مدل ها از مدل های رومیزی بالاتر است. قیمت دستگاه حدود 200 دلار است و توان آن چیزی بین 600 تا 1200 وات است و همچنین دستگاه در محفظه های 25 تا 70 لیتری وجود دارد. ابعاد این مایکروفر 40 در 76 در 38 سانتی متر است.

مایکروفر توکار یا کشویی

این مدل از جمله مدل های جدید در بازار می باشد که طرفداران زیادی دارد. مهم ترین خصوصیت این دسته از مایکروفرها عدم اشغال فضای پیشخوان می باشد ، شما قبل از خرید این مدل می بایست فضای آن را درنظر بگیرید. این نوع مایکروفرها دارای گران ترین نمونه می باشد و قیمت آن از حدود 500 دلار شروع می شود. ابعاد مایکروفرهای توکار یا کشویی حدود 46 در 60 در 55 سانتی متر است.

اندازه

یکی از مواردی که در حین خرید باید به آن توجه کنید اندازه مایکروفر با توجه به فضای آشپزخانه شما می باشد. قبل از خرید می بایست فضای آشپزخانه خود را اندازه گیری کنید. فضایی که قرار است مایکروفر را درون آن قرار دهید می بایست از لحاظ ارتفاع ، عرض و عمق سنجیده شود. ابعاد مایکروفر تا حدودی با هم متفاوت می باشد و بهتر است به صورت دقیق اندازه گیری لازم را انجام دهید تا در صورت خرید دچار مشکل فضا نشوید. ظرفیت داخلی مایکروفر از کمتر از 28 لیتر تا 56 لیتر متفاوت می باشد. رابطه معنی داری با ابعاد بیرونی دارد ، بهتر است قبل از خرید به اطلاعات زیر نگاهی بیندازید.

کامپکت کمتر از ۲۸ لیتر متوسط ۲۸ تا ۴۲ لیتر بزرگ ۴۵ تا ۵۶ لیتر – خیلی بزرگ بیشتر از ۵۶ لیتر

اکثر مایکروفرهای استفاده شده دارای ظرفیت بین 25 تا 51 لیتر دارند. اگر هنوز هم بعد از خواندن این نوشته مطمئن نیستید که چه ظرفیتی مناسب شما می باشد بهتر است یک ظرف که معمولا در آن آشپزی می کنید همراه خود داشته باشید تا بدانید که برای خرید مایکروفر مورد نظر نیاز به فضای بیشتری دارید یا انتخاب شما مناسب است. این کار تقریبا توسط فروشنده انجام می شود تا خیال شما از بابت خرید راحت شود.

توان

توان را معمولا با وات نشان می دهند ، توان به معنی قدرت دستگاه می باشد. هر چه عدد وات بالاتر باشد به معنی آن است که دستگاه توانایی این را دارد که غذا را سریع و یکدست تر بپزد. اکثر مایکروفرها دارای قدتر 600 تا 1200 وات هستند. مایکروفرهای بزرگ دارای توان بیشتر و همچنین قیمت بالاتری هستند. پس نتیجه می گیریم که قیمت و اندازه مایکروفر در کیفیت پخت غذا تاثیر مستقیمی دارد. شما نباید از اندازه مایکروفر غافل شوید. پخت یک غذای کامل برای تمامی افراد خانواده نیاز به مایکروفر بزرگ دارد. دستگاه های مایکروفر بزرگ دارای توان قدرتی 1000 تا 1600 وات هستند و مدل های متوسط در وات های 800 تا 1000 می باشد. کوچکترین مدل مایکروفر کامپکت می باشد که مناسب برای استفاده در خوابگاه و آپارتمان می باشد. مدل های کامپکت 500 تا 800 وات هستند. زمانی که توان مایکروفر بالاتر باشد به تامین انرژی بیشتری نیاز خواهد داشت. این امر باعث می شود تا هزینه های برق افزایش پیدا کند.

فناوری‌های مختلف طبخ غذا در مایکروفرهای امروزی

کباب کردن

برخی مایکروفرها دارای قابلیت های زیادی هستند که به عنوان یک گریل داخلی نیز محسوب می شوند. اگر دستگاه شما دارای این ویژگی می باشد می توانید غذای خود را برشته کنید. شما می توانید مرغ را به صورت کامل درون مایکروفر قرار داده تا برشته شود. باید دقت کنید که گرمای استفاده شده در این دستگاه ها به مراتب کمتر از گریل های سنتی است. برای اینکه غذای شما به شکل ترد در بیاید کمی زمان نیاز دارد. این مدل ها در برخی اوقات با سینی فلزی عرضه می شود و قابلیت استفاده جداگانه به عنوان گریل را دارا می باشد.

کانوکشن

یکی از کاربردهای نوین که در مایکروفرهای جدید است قابلیت تزریق حرارت به محفظه می باشد. برخی مدل ها دارای این قابلیت هستند که در قسمت پشتی محفظه دارای فن می باشند. فن باعث می شود تا گرمای تولید شده در داخل محفظه مایکروفر به گردش درآید تا غذا به صورت یکنواخت پخته شود. مدل هایی که این قابلیت را دانرد معمولا کمی گران تر هستند. اگر شما از جمله افرادی باشید که به پخت کیک علاقه مند هستید می توانید از این مدل ها استفاده کنید.

فناوری اینورتر

یکی دیگر از قابلیت هایی که در برخی مایکروفرها وجود دارد فناوری اینورتر است. این قابلیت برای نخستین بار در مایکروفرهای مارک پاناسونیک استفاده شده است. در سال های بعد حق استفاده این فناوری به دیگر برندها اعطا شد. اگر مایکروفرهای معمولی را در نظر بگیرید تنها در دوحالت صد در صد توان یا حالت خاموش فعال هستند. اگر به فکر طبخ غذا با 50 درصد توان مایکروفر هستید دستگاه بین دو حالت صفر تا صد درصد توان خود به صورت مدام تغییر حالت خواهد داد. این امر زمانی که شما بخواهید چیزی را با گرمای کمتر و به صورت مداوم پخت کنید ارزشمند نمی باشد و باعث افزایش هزینه های شما می شود. در فناوری استفاده شده که به فناوری اینورتر شناخته می شود شما می توانید با هر میزان از توان دستگاه برای پخت غذا اقدام کنید. این حالت باعث می شود تا هزینه ها کمتر شده و پخت غذا سریعتر رخ دهد و کیفیت بهتری را تجربه کنید.

سولاردام یا پخت نوری

از جمله فناوری های نوین دیگری که در دستگاه مایکروفر به کار رفته است سولاردام است. این فناوری به صورت اختصاصی برای اولین بار توسط شرکت ال جی استفاده شده است. در کنار استفاده از امواج شما می توانید از تابش امواج نوری نیز استفاده کنید. به دلیل استفاده از فناوری جدید غذا خشک نشده و آبدار باقی می ماند. این امر باعث می شود تا ویتامین های ضروری غذا از بین نرود.

هیتر ذغالی

در برخی مدل ها هیتر ذغالی استفاده شده است که در آن حرارت توسط رشته های ذغال موجود در المنت ایجاد می شود که این امر باعث حفظ ویتامین ها شده و چربی و نمک غذا کاهش پیدا می کند.

هات بلست

هات بلست قابلیت انحصاری سامسونگ می باشد که شباهت زیادی به قابلیت کانوکشن دارد. گرما از طریق المنت های تعبیه شده در بالای دستگاه به محفظه تزریق می شود و این حرارت باعث می شود تا فن مخصوص روشن شود. در مدل کانوکشن حرارت از یکی از دیواره های طرفیت تزریق می شود و سپس به جریان می افتد که در صورت نبود سینی چرخان بخشی از غذا خواهد سوخت.

قابلیت‌های افزوده‌ مایکروفرهای مدرن

پخت خودکار با تنظیمات پیش‌فرض

در این حالت که به صورت خودکار تمامی فعالیت ها انجام می شود شما کافی است وزن غذا را به دستگاه بدهید تا به صورت خودکار دما و زمان آن اندازه گیری شود و پخت ایمن انجام گیرد. این یکی از قابلیت های جدیدی است که در دستگاه مایکروفر امروزی به کار رفته است. تنظیمات میان بر این دستگاه برای درست کردن انواع غذاهای خوشمزه مانند پیتزا ، پاپ کورن و سیب زمینی وجود دارد. گران ترین مدل ها دارای صد برنامه پیش فرض می باشد که باعث می شود تا شما با انتخاب آن گزینه به راحتی غذای خود را آماده کنید و لذت ببرید.

یخ‌زدایی سریع

در این روش دستگاه مایکروفر از پالس های تصادفی برای باز کردن سریع یخ زدگی مواد غذایی فریز شده استفاده می کند. این امر باعث می شود تا سرعت باز شدن یخ بالاتر رفته و به راحتی به فکر آماده کردن غذای خود باشید.

پخت با تأخیر

شما می توانید مواد غذایی خود را درون دستگاه قرار دهید و به دستگاه برنامه ی مشخصی برای روشن شدن و گرم کردن و پختن بدهید. این کار باعث می شود تا زمانی که شما در منزل نیستید عمل پخت و گرم کردن غذا به صورت اتوماتیک انجام شود.

سینی گردان

برای اینکه غذا به شکل یکنواختی سرخ شود از سینی هایی استفاده می شود که قابلیت چرخش دارد. بسیاری از مدل ها به صورت خودکار چرخش را انجام می دهند و برخی مدل ها دارای دکمه ای برای فعال یا غیرفعال کردن این قابلیت دارند.

درب از بالا بازشو

این مدل از دستگاه ها معمولا در مدل های سولاردام و توکار دیده می شود. دستگاه از زاوایه بالا به اندازه 90 درجه باز شده و این امر به شما کمک می کند تا بتوانید ظروف بزرگ را به راحتی درون فر قرار دهید.

محفظه‌ی مدور

این طراحی بیشتر در مدل های سولاردام دیده می شود ، تنور دستگاه حالت دایره ای داشته و به همین جهت پرتوهای نوری متمرکزتر عمل کرده و باعث می شود تا غذا به شکل درستی پخته شود.

پخت به کمک حسگر

حسگرهای موجود در دستگاه مایکروفر هوشمند بوده و قابلیت تشخیص میزان مایعات و همچنین رطوبت داخل فر را دارا می باشد. برای همین امر دستگاه به صورت خودکار درجه حرارت و زمان پخت را به شکل ویژه ای تنظیم می کند. در دستگاه سنسورهایی تعبیه شده است که به صورت خودکار فعالیت دستگاه را کنترل می کند. در صورت تشخیص امکان سوختن غذا فعالیت دستگاه به صورت خودکار متوقف می شود.

قفل کودک

این قابلیت بدین صورت می باشد که تمامی تنظیمات مایکروفر برای کودکان قفل می شود تا در هنگام پخت به صورت ناخواسته باعث بهم خوردگی تنظیمات دستگاه نشوند.

قفل داخلی

این قابلیت برای این امر می باشد که تا زمانی که درب دستگاه به صورت کامل بسته نشده کار دستگاه شروع نشود. برخی از دستگاه ها دارای دو یا سه قفل هستند که امواج دستگاه به بیرون درز پیدا نکنند.

قابلیت‌های هوشمند

این امکان به صورت گسترده قابل استفاده نمی باشد و امکان اتصال دستگاه به اینترنت و برقراری ارتباط از راه دور را دارا می باشد. پروسه آغاز پخت به کمک گوشی های هوشمند به صورت از راه دور امکان پذیر است.

مایکروفر 40 لیتری سامسونگ مدل 5133
یک نمونه مایکروفر پیشرفته سامسونگ با پنل لمسی

نکاتی در خصوص استفاده‌ی صحیح از مایکروفر

برای اینکه بتوانید از مایکروفر استفاده صحیح تری داشته باشید بهتر است به برخی نکات گفته شده در این متن توجه کنید:

  • بهتر است از ظروف مخصوص مایکروفر برای پخت غذا استفاده کنید. برخی از ظروف شیشه ای ، سرامیکی و پلاستیکی برای استفاده در مایکروفر قابل استفاده می باشد. یادتان باشد که از ظروف فلزی برای گرم کردن یا پختن غذا در مایکروفر استفاده نکنید. اگر بخشی از ظرف شما نیز فلزی باشد نباید آن را درون مایکروفر قرار دهید. این کار باعث می شود تا امکان آتش سوزی قوت بگیرد.
  • اگر هنگام پخت غذا روی آن را به وسیله درپوش پوشانده اید دقت کنید که باید منافذی برای خروج بخار در نظر بگیرید.
  • در هنگام پخت غذا بهتر است غذا را هم بزنید یا حالت ظرف را عوض کنید تا گرما به همه جای غذا برسد.
  • دقت کنید که لایه های خارجی غذا زودتر از سایر قسمت ها در مایکروفر پخته می شود. سعی کنید تکه های ضخیم تر غذا را در سطح بیرونی قرار دهید.
  • اگر در دفترچه راهنمای مایکروفر شما زمانی برای انتظار بعد از پخت تعبیه شده است بهتر است آن را رعایت کنید چرا که در این زمان نیز هنوز غذا به کمک گرمای داخل آن در حال پخت می باشد.
  • برای خارج کردن و برداشتن ظرف غذا از داخل مایکروفر دقت کنید ، چرا که ممکن است ظرف غذا داغ نباشد اما غذا و بخار تولید شده بسیار داغ باشد.
  • بهتر است از روشن کردن مایکروفر به شکل خالی خودداری کنید. زمانی که مایکروفر خالی باشد اشعه های آن تنها به فضای داخلی برخورد کرده و باعث خراب شدن دستگاه می شود.
  • برای اینکه بتوانید دستگاه را شست و شو دهید بهتر است از دستمال نم دار و آغشته به مایع ظرفشویی استفاده کنید تا به راحتی سطوح چرب داخل دستگاه را تمیز کنید. یکی از روش های اصولی دیگر برای شست و شوی دستگاه قرار دادن یک ظرفه سرکه درون دستگاه و گرم کردن آن است. بهتر است در هنگام تمیز کردن دستگاه درب و لولاها را نیز تمیز کنید تا جرم های به جا مانده در این قسمت ها از بین برود.

کلام آخر

همانطور که در اوایل متن گفت شد مایکروفر با تبدیل انرژی الکتریکی به امواج مایکروویو و تاباندن این امواج به غذا کار پخت را به درستی انجام می دهد. امواج ذکر شده بر روی رطوبت داخل غذا به شکل مستقیم اثر گذاشته و باعث پخت و یا گرم شدن غذا می شود. پس باید توجه کنید که هدر رفت انرژی در این وسیله به نسبت سایر وسایل ذکر شده کمتر است. می دانیم که هزینه های برق سالانه رو به افزایش است و بهتر است صرفه جویی های لازم انجام شود. مایکروفر بخشی از دکوراسیون منزل است و زیبایی خاصی به آشپزخانه شما می دهد. بهتر است در هنگام انتخاب مایکروفری را انتخاب کنید که دارای ظاهر شیکی باشد. برای خرید می توانید با سایر اعضای خانواده مشورت کنید تا انتخاب صحیح تری داشته باشید.

7 دیدگاه در “ویژگی های یک ماکروفر مناسب خرید | چه ماکروفری بخریم ؟

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  3. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

  4. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  5. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

  6. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:2 ستاره

  7. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:4 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو