چگونه از کولر گازی خود به عنوان سیستم گرمایش استفاده نماییم ؟

همه ما می کوشیم تا در فصل زمستان و یا به طور کلی در روز های سرد سال، از وسایل گرمایش مناسب برای محل کار، منزل و هر مکانی که در آن حضور داریم استفاده کنیم. با توجه به اینکه تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت کردن است، شاهد وسایل مختلف و کاربردی خواهیم بود که هر فرد با توجه به بودجه و البته نیازش اقدام به استفاده از آنها می کند. یکی از وسایل گرمایش بسیار مناسب برای روزهای سرد، کولر گازی است. گروه عظیمی از مردم برای گرم نگه داشتن محل زندگی خود از این وسیله گرمایشی مفید استفاده می کنند، اما احتمالاً برای خیلی ها سوال باشد که کولر گازی چگونه می تواند در فصل سرما مورد استفاده قرار بگیرد. ما در این مقاله‌ کوتاه از وبلاگ خبری – آموزشی فروشگاه اینترنتی میهن کالا قصد داریم در خصوص چگونگی راه اندازی سیستم گرمایش کولر گازی صحبت کنیم.

راه فهمیدن اینکه آیا کولر گازی حالت گرمایشی دارد یا خیر چگونه است؟

هر وسیله ای که خریداری می کنیم، طبیعتاً در ابتدای امر، سوالات زیادی در ذهن‌مان نقش می بندد که البته رسیدن به پاسخ آنها کار چندان مشکلی برایمان نخواهد بود. حال برای اینکه بدانیم که کولر گازی از سیستم گرمایشی پشتیبانی می کند یا خیر موارد زیر را می بایست مورد بررسی قرار دهیم:

– در درجه اول می توانید، به دفترچه راهنمای کولر گازی نگاهی بیندازید. معمولاً تمامی موارد در این دفترچه درج شده است. با یک نگاه اجمالی هم می توان به کم و کیف ماجرا مسلط شد.

– ار طرف دیگر با رفتن به نمایندگی های مجاز و سوال کردن از متخصصین می توانید دریابید که آیا کولر گازی چنین ویژگی دارد یا خیر.

– در آخر نیز می توانید به بررسی برچسب فنی دستگاه بپردازید. در واقع بر روی پنل های داخی و خارچی کولر های گازی برچسبی درج شده است که در آن می توانید ویژگی های کلی کولر گازی را مشاهده کنید. با نگاه کردن به این برچسب فنی از سرمایشی و گرمایشی بودن کولر آگاه خواهید شد.

راهنمای راه اندازی سیستم گرمایشی کولر گازی

در ابتدا عنوان کنیم که راه اندازی این سیستم نیاز به آموزش های تخصصی نداشته و برای انجام این امر می توانید در چند دقیقه و با زدن چند کلید ریموت کنترل سیستم گرمایشی کولر گازی را مدیریت کنید. با این حال ما در این قسمت به صورت گام به گام انجام این کار را شرح خواهیم داد:

– در اولین مرحله می بایست کولر گازی مدنظرتان را خاموش کنید.

– حال ریموت کنترل کولر گازی را برداشته و آن را در فاصله ای نسبتاً دور از کولر گازی نگه دارید. همچنین می توانید دستتان را جلوی چشمی کنترل گرفته تا زمانی که در حال تنظیم هستید کولر خاموش و روشن نشود و از کار نیوفتد.

– به کنترل ریموت نگاه کنید و دکمه Meno را پیدا کنید. البته در مدل های پایین تر ممکن است علامت هایی مانند: گلوله برف، خورشید و یا حتی قطره آب همان دکمه Meno باشد. در هر صورت دکمه مربوطه را به کمای جستجو پیدا کنید.

– بعد از اینکه این دکمه را پیدا کردید به سراغ گزینه های AUTO-COOL-DRY-HEAT-FAN بروید و بعد با انتخاب HATE که نشانه گرما است، گرمای مدنظر را انتخاب و سپس با دکمه TEMP درجه گرما را مدیریت نمایید.

– بعد از اینکه این تنظیمات را انجام داده اید، باید آن را خاموش کنید. در آخر کنترل را جلوی کولر گازی گرفته و کولر را روشن کنید.

چگونگی کارکرد کولر گازی در حالت گرمایش

کولر گازی برای اینکه بتواند عملکرد درستی در فصل زمستان داشته باشد نیاز به گاز دارد، لذا درون دستگاه کولر گازی مقدار قابل توجهی گاز موجود است. گاز موجود در کولر در قسمت کمپرسور گرم شده و به وسیله یک شیر که 4 طرفه است به سمت اواپراتور می رود. اواپراتور تشکیل شده از لوله های مسی و صفحاتی آلومینیومی شکل که وظیفه آنها انتقال گرما به بیرون از دستگاه می باشد. به زبان دیگر هوای گرم موجود در کمپرسور که سبب ایجاد گرما در لوله ها می شود به سرعت وارد فضای منزل یا محیط نصب شده کولر گازی شده و سبب گرمای محیط خواهد شد.

air conditioner 02
شیوه کار کولر گازی در حالت گرمایشی

کولر گازی در زمان گرمایش چقدر برق مصرف می کند؟

به صورت کلی مصرف برق در کولر گازی بالاست. اما در فصول سرد و استفاده از سیستم گرمایشی، این مصرف بالاتر نیز خواهد رفت. در واقع راه پرهیز از هزینه کردن اضافی وجود ندارد و با این مورد می بایست مدارا کرد. هر چند باز هم مصرف برق به درجه سردی هوا بستگی دارد.

سوالی که بیشتر خریداران از ما بعنوان فروشنده کولر گازی می کنند این است که آیا استفاده از سیستم گرمایشی کولر گازی می تواند مصرف برق را افزایش داده و دوچندان کند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که معمولاً این اتفاق رخ می دهد و دلیل این امر هم عملکرد متفاوت سیستم خنک کنندگی دستگاه با سیستم گرمایشی است. البته توصیه می کنیم که اگر می خواهید مصرف برق را تا حد امکان کاهش دهید، حتماً از یک متخصص و یا تعمیرکار مجرب کولر گازی مشورت بگیرید.

بعنوان نکته آخر اینکه اگر واقعاً می خواهید از سیستم گرمایشی کولر گازی در فصول سرد استفاده کنید حواستان باشد که میزان گاز درون سیستم کولر به اندازه کافی باشد. ناگفته نماند که اگر این میزان به درستی تعیین نشود می توان مشکلات بسیاری را برای کولر گازی ایجاد کند. برای این منظور نیز می توانید از نمایندگی های مجاز سراسر کشور کمک بخواهید.

توجه : شما می توان هم اکنون با کلیک بر روی هر یک از لینک های روبرو از آخرین قیمت کولر گازی اصل مطلع شده و یا در صورتی که مایل باشید اقدام خرید هر یک نمایید. لازم به اشاره است که خرید از بانه با پایین ترین قیمت ممکن برای تمامی شما هم میهنان عزیز مقدور می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو