کاربردی ترین لوازم خانگی برای تهیه نوشیدنی های گرم و سرد کدامند؟

یکی از مهم ترین موادی که روزانه با آن ها سرو کار داریم، نوشیدنی ها هستند. نوشیدنی ها مکمل و گاها حتی مهم تر از مواد غذایی نقش ایفا می کنند. برای داشتن بدنی سالم ما باید در هر زمان از شبانه روز مقداری مایعات مصرف کنم که در علم جدید این موضوع بسایر حائز اهمیت شده استو حتی در برخی از مجله های پزشکی عنوان شده است که حتی اگر بیمار هستید، می توانید با استفاده از انواع نوشیدنی ها بیماری را مغلوب کنید. امروزه با توجه به وجود انواع میوه ها در همه ی فصول سال شما می توانید در هر زمان که مایل هستید، هر مزه ای را بچشید و این لذت را با استفاده از امکانات جدید به خانواده خود نیز هدیه کنید.

خواص نوشیدنی ها

نوشیدنی ها بر تمامی سیستم بدن اثر گذارند و با توجه به این که انواع مختلفی از نوشیدنی ها وجود دارد، شما می توانید در هر زمان با توجه به ساختار بدنی خود، از هر کدام از نوشیدنی ها استفاده کنید. آشامیدنی ها به شدت بر روی دمای بدن شما اثر گذارند و می توانند پوست شما را جوان تر و شاداب تر کنند. در حالت کلی نوشیدنی ها را در دو دسته ی سرد و گرم تقسیم می کنند که هر کدام خواص مربوط به خود را دارند.

تهیه نوشیدنی

امروزه با توجه به هزینه های سرسام آور در خانواده، امکان تهیه نوشیدنی ها در خارج از خانه به صورت مداوم بسایر سخت است و همچنین میزان رعایت موارد بهداشتی به تناسب در خانه بیشتر است، در همین راستا تکنولوژِ به کمک آمده است تا هر فردی بتواند در خانه ی خود به راحتی انواع نوشیدنی ها درست کند و در هر زمان که بخواهد آن را مصرف کند. امروزه دیگر هیچ مشکلی برای تولید نوشیدنی ها چه سرد و چه گرم نخواهیم داشت. دومین موردی که فناوری در آن ورود کرده است، داشتن یک آشامیدنی خومب در کمترین زمان ممکن است.

در حال حاضر جهان با سرعت در حال گذر است و نمی توان از وسایل آب گیری قدیمی برای داشتن یک لیوان نوشیدنی استفاده کرد، اما به راحتی می توان با استفاده از یک وسیله ی عالی (نوشیدنی ساز)، در کمترین زمان به هر مقدار که می خواهید نوشیدنی دراختیار داشته باشید. نوشیدنی سازها یکی از مهم ترین لوازم آشپزخانه محسوب می شوند.

هم اینک ما در ادامه ی مقاله نوشیدنی ها را در دو دسته ی سرد و گرم تقسیم می کنیم و در هر کدام از دسته ها وسایلی که می توان با آن ها، رویاها را به واقعیت تبدیل کرد معرفی می کنیم.

نوشیدنی های سرد

در فصل های بهار و تابستان به شدت میل به نوشیدنی های سرد در افراد بیشتر می شود چرا که بودن در فضاهای گرم و شلوغ، نیاز بدن به مصرف مایعات را چندین برابر می کند. همچنین زمانی که به مدت طولانی در برابر نور آفتاب قرار می گیرید، بدن شما نیاز دارد تا با وسیله ی نوشیدنی های سرد و شیرین، قوای خود را به دست آورد. در همین راستا ما در ادامه برای شما وسایلی را معرفی می کنیم که می توانید به راحتی به وسیلهی آن ها انواع مختلفی از نوشیدنی ها را با کمترین هزینه در خانه تهیه و در کنار سایر اعضای خانواده مصرف کنید.

فواید نوشیدنی های سرد

وقتی از نوشیدنی های سرد نام می بریم، مربوط به ذات درونی خوراکی است نه میزان دمایی که آن خوراکی با خود حمل می کند. برای داشتن یک نوشیدنی سرد نیاز است که حتما از قطعه های یخ استفاده کنید و تنها با قرار دادن ان در یخچال یک نوشیدنی سرد خواهید داشت. نوشیدنی های سرد، پوست را شفاف می کنند، میل به غذا را افزیش می دهد و به خاطر داشته باشید که در انواع نوشیدنی های سرد، میزان زیادی از ویتامین ها وجود دارد که برای بدن بسیار مناسب هستند.

آبمیوه گیری

آبمیوه گیری یکی از محبوب ترین وسیله های لوازم خانگی بازار است که تاکنون دو نوع دستی و برقی آن وارد بازار شده است. با توجه به سختی و زمانی که مدل دستی آن دارد، اکثریت افراد ترجیح می دهند که از مدل برقی آن استفاده کنند که البته مدل برقی آن نیز به مراتب راحت و بهتر است. دقت داشه باشید که آبمیوه گیری انواع مختلفی در بازار دارد و هر شرکتی در تلاش است تا بهترین پکیج آبمیوه گیری را به کاربران خود ارائه دهد.

آبمیوه گیری بوش MMB33G5BGB

bosch mmb33g5bgb

این دستگاه یکی از با کیفیت ترین محصولات این شرکت است که تاکنون نیز جایگاه بالایی را برای خود به دست آورده است. به وسیله ی این دستگاه می توانید هر نوشیدنی سردی را تهیه و میل کنید. از این پس می توانید یک کافی شاپ کامل و جامع در خانه ی خود داشته باشید. در پکیج آبمیوه گیری بوش، علاوه بر کلاهک آبمیوه گیری، دو دستگاه دیگر نیز قرار داده شده است که همگی آن ها از یک موتور استفاده می کنند. شما به عنوان کاربر می توانید به راحتی و تنها به وسیله ی چفت های قرار داده شده کلاهک را بر روی موتور تنظیم کنید و از دستگاه دستگاه مخلوط کن و خرد کن آن نیز استفاده کنید.

دقت داشته باشید که اگر پکیج شما تنها شامل کلاهک آبمیوه گیری بود شما از داشتن مجموعه ی زیادی از نوشیدنی ها محروم بودید. در صورتیکه در کنار کلاهک آبمیوه گیری، با استفاده از دستگاه مخلوط کن می توانید نوشیدنی ها و معجون هایی مانند انواع مختلفی از اسموتی ها را تجربه کنید. حتی با شما امکان تهیهی انواع مختلفی از سس ها برای تزئینات را می دهد. کلاهک آبمیوه گیری 1.9 لیتر گنجایش دارد، در واقع شما می توانید برای 6 تا 8 نفر تنها یکبار از دستگاه استفاده کنید و این مسلما در زمان شما صرفه جویی خواهد کرد.

جزئیات بیشتر

حتی این دستگاه قادر است تا با استفاده از مخلوط کن موجود در پکیج، میزان فرآورده ی نهایی را دو چندان کند تا بتوانید در مراسمات مهمانی، بهترین پذیرایی را داشته باشید. جنس کلاهک آبمیوه گیری شیشه است. این ویژگی خصوصا برای افرادی مناسب است که تا به حال از این دستگاه استفاده نکرده اند و نمی توانند نتیجه را ارزیابی کنند، در این صورت می توانند به صورت پیوسته مخلوط آن را نگاه کنند و در هر زمان که لازم دیدند، دکمه ی خاموش را فشار دهند.

در هنگام گرفتن آب برخی از میوه ها، با تفاله ی آن ها روبرو می شویم که در این دستگاهی مخزنی برای قرار گیری تفاله ها قرار داده شده داست که می توانید در فواصل طولانی آن را تخلیه کرده و دوباره از آن استفاده کنید. به هنگام مصرف نوشیدنی، سرد بودن آن نیز بسیار حائز اهمیت است که خرد کن قرار داده شده در پکیج این نیاز شما را نیز رفع می کند. شما می توانید تکه هایی از یخ را داخل خرد کن قرار دهید و در پایان خرد های آن را به آبمیوه اضافه کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

دقت داشته باشید که یکی از مهم ترین ویژگی های آبمیوه گیری بوش MMB33G5BGB وجود موتور پر قدرت است که باعث می شود با اطمینان کامل از آن استفاده کنید. دقت داشته باشید که می توانید از خرد کن برای خرد کردن سبزیجات برای مصرف همراه با نوشیدنی ها استفاده کنید. در گذشته فشار وارد بر محصول باعث می شد تا ما حرکت و لغزش هایی از سوی محصول در مدت فعالیت داشته باشیم که امروزه در این دستگاه دیگر خبر از هیچ گونه لغزشی وجود ندارد و تنها باید آن را بر روی یک سطح صاف قرار دهید.

نوشیدنی های گرم

با توجه به این که در حال حاضر در فصل سردی از سال هستیم، احساس نیاز بیشتری برای مصرف نوشیدنی های گرم وجود دارد. یکی از مهم ترین قابلیت های نوشیدنی ها گرم، مصرف آن ها در همه ی فواصل سال است. همه ی ما گاها در شب های تابستان در یک دورهمی خانوادگی به نوشیدن چای و قهوه به شدت رقبت نشان داده ایم و چه اتفاق لذت بخشی است. حتی خیلی از مواقع افراد از این نوشیدنی ها برای رفع خستگی و بیدار ماندن برای مدت زمان طولانی استفاده می کنند.

تهیه ی یک نوشیدنی گرم در خانه خواه ناخواه تمام حس خستگی و رنج را از بین می برد. یکی از مهم ترین نکات در داشت یک نوشیدنی گرم، کمبود زمان و یا خستگی بیش از حد است که امکان داشتن یک نوشیدنی گرم را از ما می گیرد و ترجیح می دهیم که به کلی از داشتن آن صرف نظر کنیم. در هخر کجای زندگی که مانده ایم، فناوری به کمک آمده است تا یاوری برای ما باشد. در همین موضوع نیز به وسیله ی تکنولوژی های پیشرفته می توانیم در کمترین زمان بهترین نوشیدنی را داشته باشیم.

فواید نوشیدنی های گرم

نوشیدنی های گرم گرفتگی عضلات را از بین می برد و همچنین باعث سیری و در نتیجه کم شدن اشتها می شوند که به وسیله ی نوسیدنی های گرم می توانید یک دوره ی لاغری را طی کنید. زمانی که در یک دوره ی سرماخوردگی قرار دارید، می تواند گلو درد و معده درد شما را تسکین دهد. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و با توجه به ماده ی استفاده شده، بوی بد دهان را از بین می برند. باعث افزایش جریان خون به مغز و بالا بردن سطح اکسیژن در بدن می شود. میزان خستگی شما را به نحوی باور نکردنی کاهش می دهد.دقت داشته باشید که علائم گفته شده تقریبا برای تمامی نوشیدنی های گرم صادق است و از ذکر موارد اختصاصی پرهیز شده است، چرا که هر ماده ای، فواید مخصوص به خود را دارد که برای دیگر ماده ها صد درصدی نیست.

چای ساز

از گذشته های دور، چای یکی از مهم ترین نوشیدنی های گرم در بین ایرانیان بوده است که تا به حال نیز با قدرت تمام در بین ما ایرانیان در جریان است. نحوه ی تهیه ی چای در هر زمانی مدل های مختلفی داشته است که امروزه با توجه به شرایط خاص زندگی نیز روش خاص خود را دارد. فناوری نیز در این موضوع ما را رها نکرده است و در این جا با ارائه بهترین وسیله ها در این زمینه کمک کرده است تا در هر زمان که بخواهیم بتوانیم بهترین نوشیدنی را در اختیار داشته باشیم.

چای سازها یکی از بهترین وسیله ها برای تولید چای محسوب می شوند که هم اکنون شرکت های زیادی اقدام به تولید آن ها کرده اند که البته هر کدام از آن ها امکانات و ویژگی های خاصی را ارائه داده اند. در ادامه چای ساز مربوط به چند برند مشهور را به تفصیل توضیح می دهیم.

چای ساز فیلیپس HD 7301

philips hd 7301

فیلیپس یکی از بهترین برند ها در زمینه ی تولید چای ساز هاست که اخیرا به خوبی در بازار جهان نمود پیدا کرده است. در این چای ساز قدرت موتور 1700 وات است که سبب می شود تا چای در کمترین زمان ممکن همراه با آب واکنش دهد و بهترین نتیجه را به شما ارائه دهد. در محفظه ی آن 1.9 لیتر آب جای می گیرد که می توانید حتی از نصف آن استفاده کنید. محفظه ی بزرگ در مدت زمان کم برای جوشیدن به شما این امکان را می دهد که در مهمانی ها از آن استفاده کنید.

چای گرم بنوشید

قوری شیشه ای به شما این امکان را می دهد که هر زمان که رنگ چای را پسند کردید آن را بردارید. ظرفیت قوری چای 0.9 لیتر است که به تنهایی می تواند میزبان تعداد زیادی از افراد باشد. یکی از مهم ترین قابلیت های این چای ساز حفظ گرما برای چای است. دقت داشته باشید که مهم ترین مسئله ای که ما در تهیه ی نوشیدنی ها گرم با آن مواجه هستیم، سرد نوشیدن نوشیدنی است که به شدت ما را ناراحت می کند اما با چای ساز فیلیپس همواره چای شما گرم خواهد بود چرا که چای ساز فیلیپس HD7447 به گونه ای طراحی شده است که تا روشن شدن دوباره، گرما را در درون خود حفظ می کند.

این دستگاه معمولا چون به صورت وزانه مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل اغلب موارد بر روی میز و یا کابینت قرار دارد تا در زمان استفاده سختی زیادی وجود نداشته باشد که همین قرار گرفتن بر روی میز و یا کابینت آن را در معرض دید همگان قرار می دهد که همین مسئله موجب می شود تا کابران به هنگام خرید به زیبایی آن بسیار توجه کنند که خب چای ساز فلیپیس نیز از ظاهری بسیار زیبا بهره گرفته است.

چای ساز فوما FU-1050

fuma fu 1050

فوما یکی از بهترین برند ها در تولید لوازم خانگی بریا نوشیدنی هاست که یکی از مهم ترین محصولات آن چای ساز فوما FU-1050 می باشد که بسیار بی نظیر است. این چای ساز تا به حال توانسته است مورد توجه بسیاری از بانوان قرار بگیرد. پکیج این محصول شامل سه قسمت مهم می باشد. قوری، کتری و صفحه ی زیر آن ها. بریا استفاده از این چای ساز تنها نیاز است تا کابل مخصوص را به برق شهری وصل کنید و در داخل کتری آن آب قرار دهید. این چای ساز قادر است تا حدود نیم ساعت آب را در درجه ی 80 و 90 درجه ی سانتی گراد قرار دهد تا شما بارها بتوانید از آن استفاده کنید.

ظرفیت کتری 1.7 است که البته نسبت به چای ساز فیلیپس کوچکتر است و به همین دلیل ظرفیت کمتری را تحت پوشش خود قرار می دهد. جنس کتری در این چای ساز استیل ضد زگ است که طعم آب را تغییر نمی دهد و در نتیجه یک چای با طعم خوش را به شما هدیه می کند. پایه ی ضد لغزش این دستگاه آن را بسیار محکم نگه می دارد به همین لیل می توانید آن را بر روی هر سطح صافی قرار دهید. موتور این دستگاه 2000 واتی است که از موتور چای ساز فیلیپس پر قدرت تر است.

چای ساز دلمونتی DL440

delmonti dl440

چای ساز دلمونتی DL440 یکی از بهترین چای ساز ها برای مراسمات بزرگ است. این چای ساز با یک کتری 2 لیتری و یک قوری 1 لیتری می تواند جوابگوی تعداد زیاد مهمان ها باشد. توان موتور در این ستگاه 2200 وات است که می تواند با سرعتی باور نکدرنی آب مورد نیاز ما را به جوش آورد. در بعضی موارد دیده شده است که کاربران از این دستگاه علاوه بر دم کردن چای بای موارد دیگری که به آب جوش نیاز دارند استفاده می کنند چرا که می تواند در کمترین زمان، بیشترین میزان آب جوش را به ما ارائه دهد.

جنس این دستگاه به گونه ای است که با این که ظرفیت آب بیشتری می گیرد اما در نهایت از دو چای ساز معرفی شده در بالا سبک تر است چرا که وزن اصلی آن 1.9 کیلوگرم است. اکثریت مواقع افراد فراموش می کنند که در هنگام استفاده از چای، وسیله را خاموش کنند که این چای ساز پس از داغ کردن آب به صورت اتوماتیک خاموش می شود و همچنین قادر است تا آب را برای مدت زمان طولانی گرم نگه دارد.

چای ساز تفال BK511D26

tefal bk511d26

این یک دستگاه صفحه ای است که کتری و قوری بر روی یک صفحه قرار می گیرند که این صفحه به وسیله ی یک کابل برق باعث جوش آمدن آب و دم کشیدن چای می شود. در بین چای ساز هایی که تا به الان بر شمردیم، این دستگاه کوچکترین آن ها محسوب می شود که می توان از چای ساز تفال BK511D26 برای محیط های کاری دو، سه و یا چهار نفره استفاده کرد. ظرفیت کتری در این دستگاه 1.7 لیتر و ظرفیت قوری 1.2 لیتر است. جنس کتری استیل است که می تواند بسیاری از املاح را در آب بگیرد و در نهایت به ما یک آب شفاف تحویل دهد.

جنس قوری نیز پیرکس است که به خوبی می توانید میزان تیرگی و روشنایی چای را ببینید و تصمیم بگیرید که چه زمانی از آن استفاده کنید. وقتی می خواهید کتری را بر روی صفحه قرار دهید، چرخش 360 درجه ای کاملا به درد شما می خورد و شما می توانید به راحتی آن را بر روی صفحه قرار دهید. در این دستگاه نیز خاموش شدن خودکار وجود دارد که در خیلی از مواقع بسایر پر کاربرد است خصوصا اگر فرد حواس پرتی هستید، حتما به این نکته توجه داشته باشید.

چای ساز بوش TTA2010

bosch tta2010

شرکت بوش یکی از بهترین شرکت ها در تولید لوازم خانگی است که تاکنون یک مورد از آبمیوه گیری های این شرکت را بررسی کرده ایم و هم اکنون می خواهیم تا چای ساز این شرکت را نیز مورد بررسی قرار دهیم. این چای ساز کمترین وزن را دارد و همچنین از یک قوری کوچک 0.7 لیتری برای دم کردن چای استفاده می کند.در عین حال که کتری این پکیج 2.0 لیتر ظرفیت دارد و می تواند به خوبی به جمعیتی نوشیدنی تعارف کند.

چای ساز بوش TTA2010 می تواند ساعاتی طولانی چای را گرم نگه دارد و نیاز نیست که هر بار برای استفاده دستگاه را روشن کنید و همچنین در هر زمان که احساس کند آب به جوش آمده است، دستگاه به صورت خودکار خاموش می شود. دستگیره های پلاستیکی به شما این امکان را می دهند که به راحتی بتوانید دستگیره ها را با دست بگیرید و هیچ گونه گرمایی را احساس نکنید و به شما هیچ آسیبی وارد نشود و پایه های ضد لغزش دستگاه موجب می شوند تا بتوانید دستگاه را بر روی هر سطح صافی قرار دهید و از آن استفاده کنید.

هر شرکتی در این زمینه به تولید دستگاه های زیادی دست زده است که در این مقاله تنها نمونه ای از آن ها بیان شد و برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد سایر اقلام می توانید به لینک قرار داده شده مراجعه کنید و دیگر محصولات را در آن جا ببینید و با یکدیگر مقایسه کنید. در لینک قرار داده زیر در زیر، راهنمای خرید چای ساز های نیز آورده شده است که به شما کمک می کند تا در این حوزه اطلاعاتی وسیع تری به دست آورید.

راهنمای خرید چای ساز

قهوه ساز

قهوه یکی از جذاب ترین نوشیدنی هایی است که افراد معمولا برای فرار از خواب و کم حوصلگی به آن پناه می برند، و با نوشیدن آن می توانند ساعت هایی طولانی از شب را بیدار بمانند. البته جایگاه قهوه در زندگی روزمره ی افراد در کشور های مختلف متفاوت است و در ایران معمولا چنین جایگاهی را دارد. قهوه معمولا سبب می شود تا سطح انرژی شما در یک مقطع زمانی بالا برود که در مواقع خاص بسیار پر کاربرد است. میزان چربی سوزی را افزایش می دهد و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود. در برابر برخی از بیماری ها از جمله آلزایمر از شما محافظت می کند. شادی آور است و از کبد شما به شدت مراقبت می کند و باعث افزایش طول عمر شما می شود. از این پس شما می توانید که برای تولید قهوه ای ناب از جدیدترین قهوه سازها استفاده کنید.

قهوه ساز فیلیپس HD7447

philips hd7447

در گذشته به دلیل عدم وجود امکانات مناسب برای تولید قهوه، معمولا مزه ی قهوه ها خیلی خوب نمی شد اما امروزه با استفاده از دستگاه های جدید با بهترین امکانات، طعم قهوه ها بسیار عالی شده است تا آن جا که میل به قهوه در کشور افزایش پیدا کرده است هر چند هنوز در سطح پایین تری نسبت به چای قرار دارد. فیلیپس یکی از بهترین شرکت هاست که هر ساله محصولات جدیدی در حوزه ی لوازم خانگی را وارد بازار می کند. ظرفیت مخزن آب و قوری د راین دستگاه هر دو 1.2 لیتر است و نشانگر میزان آب بر بدنه ی دستگاه قرار دارد که می توانید در هنگام تهیه قهوه بر حسب دستور العمل از این نشانگر ها استفاده کنید.

موتور قهوه ساز HD7447 فیلیپس 950 وات است که با توجه به میزان ظرفیت آب کاملا می تواند در مدت زملانی اندک آب را به جوش آورد و در وقت شما صرفه جویی کند. این دستگاه مانند چای سازها از قابلیت ضد لغزش و فیلتر برخوردار است و علاوه بر این ویژگی ها در برابر نوسانات برق از از دستگاه محافظت می کند، به همین دلیل تقریبا هیچ مشکلی گریبان دستگاه شما را نخواهد گرفت. جنس مخزن آب آن پلاستیک و جنس قوری آن از شیشه است.

در ادامه محصولات متنوع دیگری در سایت میهن کالا وجود دارد که می توانید با مراجعه به این سایت برای خرید هر کدام از این دستگاه ها اقدام کنید. برای دریافت جدیدترین اخبار در این زمینه با ما همراه باشید.

1 دیدگاه در “کاربردی ترین لوازم خانگی برای تهیه نوشیدنی های گرم و سرد کدامند؟

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
منو